Jauheliha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ’„đŸ„© Jauheliha đŸ’„

Meta description: Monipuolinen ja edullinen proteiinilÀhde arkeen: sopii paistoksiin, kastikkeisiin, burgereihin ja treenaajan makroystÀvÀllisiin aterioihin.

sumutin123 sanoi:
MistÀ saa halpaa/halvinta 5-7% paistijauhelihaa ja minkÀ merkkistÀ?

MitÀ se kollageeni on? MitÀ haittaa??

Kollageeni

sidekudokselle (esim. jÀnteelle) vetolujuutta antava valkuaisaie

Onkohan kellÀÀn kokemusta/tietoa kyseisestÀ asiasta.

Ajattelin tÀssÀ vaan kun olen nyt kuivannut jauhelihaa 1 kg:n. Ja siitÀ tuli noin 5 dl kuivattua korppua, jota pystyy napostelemaan vaikka iltapalaksi.
Eli paistoin jauhelihan ensin, sitten talouspaperilla vielÀ "imin" rasvaa pois. Sitten uuniin n80 celsiusta ja annoin olla kuutisen tuntia...

Ja tÀssÀhÀn siis pitÀisi tÀssÀ valmiissa kuivatussa jauhelihassa olla ainoastaan proteiinia, hiukan rasvaa ja pirun vÀhÀn hiilihydraattia??? Loisto iltapala. vettÀ vaan pirusti pÀÀlle. :thumbs:

mappana sanoi:
Loisto iltapala. vettÀ vaan pirusti pÀÀlle. :thumbs:
Ei kuulosta erityisen hohdokkaalta vaihtoehdolta verrattuna esim tunaan, raejuustoon tai... lihaan :)

Kuullostaa kyllÀ ihan mahdottoman maukkaalta ja mehukkaalta :urjo:

hyvÀ evÀs

Olen menossa vaellukselle ja olen miettinyt, miten voisin kuivata jotain lihaisaa evÀÀksi. TÀssÀpÀ oli hyvÀ ohje. Olin kuvitellut, ettÀ pitÀis olla joku kuivuri... KIITOS kuivausvinkista :)

Ihan hyvÀÀhÀn tuo jauhelihakin voi olla.

Itse olen kuivannut naudan kokolihaa: pistÀnyt ohuiksi viipaleiksi, maustanut sen ja pistÀnyt kuivuriin (uunissakin voi tehdÀ) jolloin tuloksena on ns. Beef Jerky. Nami nami ohje löytyy tuolta ruokaohje threadista: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=701278&postcount=16

TheLORD sanoi:
Kuulostaa mainiolta. Tuleeko sika naudastaki lÀhes rasvatontasa?

Itse ainakin kÀytin paistijauhelihaa jossa on enintÀÀn 7% rasvaa.
Normi sika-naudassahan on noin 25% tai vÀhÀn alle.

Tommy.. sanoi:
Kuullostaa kyllÀ ihan mahdottoman maukkaalta ja mehukkaalta :urjo:

:) heh. Maukkaudesta en tiedÀ mutta... Tuoretuotteet menevÀt vanhaksi. TÀmÀ sörsseli se ei vanhaksi pÀÀse ihan heti menemÀÀn. Ja saahan sen JH:n maustaa itselle sopivaksi, vaikka majoneesilla. ;)

eiks tossa kun paistelet sitÀ jauhel niin kaikki prodet hÀviÀÀ ja 6 h siinÀ ei muuta enÀÀ ole kuin jauhelihan maku jos sitÀkÀÀn, mulle on joskus joku sanonu ettÀ kannattais vetÀÀ jauhelihakin tÀysin raakana jos haluis sÀilyttÀÀ kaikki ravintoaineet

jaa-a. EipÀ ole tarkkaa tietoa. Mihin se proteiini sitten katoaa... Vesi haihtuu ainakin pois ja rasvastakin jÀÀ jÀljelle vain vÀhÀn.

Mutta oikeassa olet ettÀ kaikkia ravintoaineita ei saa samalla tavalla kuin tuoreesta JH:sta.

Onhan kaikissa eines pataruokapusseissakin kuivattua lihaa ja ei se kyllÀ hÀÀviÀ ole... Mutta sÀilyy ilmeisen hyvin?! Vois toimiakin tietyissÀ tilanteissa. Esim just retkillÀ, intissÀ jne.

YhtÀ#Hauista sanoi:
Onhan kaikissa eines pataruokapusseissakin kuivattua lihaa ja ei se kyllÀ hÀÀviÀ ole... Mutta sÀilyy ilmeisen hyvin?! Vois toimiakin tietyissÀ tilanteissa. Esim just retkillÀ, intissÀ jne.

siinÀhÀn on nhyvÀ esim miten ravintoaineet hÀviÀÀ kuivattamisen yhteydessÀ, kun katselet ravintoarvoja niin niissÀhÀn ei yleensÀ muuta ole kuin 100 g / 3 g prodee ja hiilareita ****tusti sekÀ muita piilosokereita

japadahoe sanoi:
siinÀhÀn on nhyvÀ esim miten ravintoaineet hÀviÀÀ kuivattamisen yhteydessÀ, kun katselet ravintoarvoja niin niissÀhÀn ei yleensÀ muuta ole kuin 100 g / 3 g prodee ja hiilareita ****tusti sekÀ muita piilosokereita

EipÀ niitÀ proteiineja ole noissa kuivattamattomissakaan valmisruuissa, eli en usko, ettÀ se siitÀ kuivattamisesta johtuu. VÀittÀisin, ettei se proteiini mihinkÀÀn kuivattaessa katoa. EhkÀ sen koostumus voi muuttua niin, ettÀ keho ei sitÀ osaa optimaalisesti kÀyttÀÀ, mutta tuokin on varmaan :anssi:

mappana sanoi:
:) heh. Maukkaudesta en tiedÀ mutta... Tuoretuotteet menevÀt vanhaksi. TÀmÀ sörsseli se ei vanhaksi pÀÀse ihan heti menemÀÀn. Ja saahan sen JH:n maustaa itselle sopivaksi, vaikka majoneesilla. ;)
Joo. Kuivaanpa jauhelihaa puoli pÀivÀÀ ettÀ saan ne olemattomat rasvat pois ja sitten kaadan öljyÀ pÀÀlle! :david:

aikkuli sanoi:
Olen menossa vaellukselle ja olen miettinyt, miten voisin kuivata jotain lihaisaa evÀÀksi. TÀssÀpÀ oli hyvÀ ohje. Olin kuvitellut, ettÀ pitÀis olla joku kuivuri... KIITOS kuivausvinkista :)

S U O S I T T E L E N ! Vaelsin viime kesÀnÀ 2,5 pÀivÀssa 95km, teki gutaa vetÀÀ tommosta settiÀ, kun oli mieletön nÀlkÀ :kuola: & :love:

Vaellusruokiin kuuma vihje: Raija Hentman, Herkutellen luonnossa. 27 euroa Suomalaisessa. Ohjeet kuivatukseen sekÀ runsaasti reseptejÀ. NÀillÀ ohjeilla meinaan heittÀÀ hyvÀstit blÄ bandeille syksyn reissulla. 1 Reiter lÀhtee hÀtÀvaraksi mukaan, mutta 8 pÀivÀn pÀivÀlliset tulee tuon opuksen opeilla.

japadahoe sanoi:

Suhteessa proteiinipitoisuus kasvaa, kun lihasta poistaa nesteen.
Esim. meetwursti on enemmÀn proteiinia kuin muissa makkaroissa kuivatun lihan takia.

Cockton sanoi:
Vaellusruokiin kuuma vihje: Raija Hentman, Herkutellen luonnossa. 27 euroa Suomalaisessa. Ohjeet kuivatukseen sekÀ runsaasti reseptejÀ. NÀillÀ ohjeilla meinaan heittÀÀ hyvÀstit blÄ bandeille syksyn reissulla. 1 Reiter lÀhtee hÀtÀvaraksi mukaan, mutta 8 pÀivÀn pÀivÀlliset tulee tuon opuksen opeilla.

:offtopic: plÄ band = :urjo: :urjo:

japadahoe sanoi:

Ei nyt millÀÀn pahalla, mutta oletko katsonut monta prosenttia lihaa niissÀ on? URPO!!! eihÀn sitÀ proteiinia vaellus safkoissa tarvi ees olla niin paljoa (kehitystÀ kun ei siellÀ olla hakemassa vaan 10 pÀivÀn TUSKAA) kun ei siellÀ tarttee kun sitÀ hiilarii. Protskut saadaan muista lÀhteistÀ. :)

sori

Back
Ylös Bottom