Jauheliha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥🥩 Jauheliha 💥

Meta description: Monipuolinen ja edullinen proteiinilähde arkeen: sopii paistoksiin, kastikkeisiin, burgereihin ja treenaajan makroystävällisiin aterioihin.

Nopea lämpötilanvaihtelu pitkällä aikavälillä vahingoittaa pannun pintaa , koska lämpölaajeneminen. Yleisin matsku kumminki noissakin pannuissa on alumiini ja teflon pinnoite siinä päällä.

Onko jauhelihan liikasyönti kovinkin epäterveellistä bulkilla? Meinaan 400g päivässä esimerkiks kuukauden ajan. Se vaan uppoo niin pirun helposti.

Voihan se elimistö reagoida erilaisilla tavoilla asioihin, lohikin on terveellistä mutta itsellä menee nykyään vatsa samantien sekasin jos syön. Tosin, onhan lohessa aika paljon raskasmetalleja:

View: https://www.youtube.com/watch?v=RYYf8cLUV5E

Mutta jos nyt suomalaista suht puhdasta Jauhelihaa syö, niin kyl sen luulis olevan sielt paremmasta päästä. Vielä jos on varaa luomuun* niin parempi, varsinkin jos syöt rasvasta, eikös siihen rasvaan juuri tartu kaikki skeida.

Puhtaassa lihassa ei pitäis olla ongelmia ihmiselle kun sekasyöjiä ollaan.

*Itellä rahat vähissä niin koen tässä jo valmiiks kateutta, mutta ehkä mä vielä saavutan sen pankkitilin jonka mä kuvittelen teillä muilla olevan.

Kateutta, jauhelihasta? Sehän on yks edullisimmista runsasravinteisista vaihtoehdoista, alta vitosen kilo. #karnivoori

Tarkoitin että jos on varaa ostaa kunnon luomu-nautaa tai vaikkapa tiskistä vasta jauhettua, sen sijaan että minä ostan jotain s-ketjun halppista, tai ehkä Atriaa :D.

Luomuna 11,90 kilo. Eli puhuin tässä nimenomaan mahd puhtaasta jauhelihasta, onhan kaikkea myrkyttyneempää aina varaa ostaa.

Tarkoitin että jos on varaa ostaa kunnon luomu-nautaa tai vaikkapa tiskistä vasta jauhettua, sen sijaan että minä ostan jotain s-ketjun halppista, tai ehkä Atriaa :D.

Luomuna 11,90 kilo. Eli puhuin tässä nimenomaan mahd puhtaasta jauhelihasta, onhan kaikkea myrkyttyneempää aina varaa ostaa.
Mikäs sen tavallisen suomalaisen lihan on myrkyttäny?

Monet ihmiset eivät ihan taida tajuta että suomalainen lihantuotanto on aivan eri asia kuin jenkkien tehotuotanto, jossa syötetään lääkkeitä syntymästä lähtien ja syötetään pelkkää maissia, joka tunnetusti ei ole mitään erityisen ravintorikasta ruokaa. Suomessa meno on "hieman" eri...

Mikäs sen tavallisen suomalaisen lihan on myrkyttäny?

Suomalainen on varmaan parempaa joo kun vaikka joku saksalainen**, joskin enpä väitä olevan erityisen perillä mennetelyistä sielläkään. Itse oon aina sen kannalla että elukoillakin on ollut luonnollinen elämä, eli jos olis mahdollista niin metsästäisin ruokani itse* - mutta mitä noihin ravintoarvoihin tulee niin "anabolicmen.com" sivustolla sanotaan näin jauhelihasta "
" I use organic meat since I don’t want to eat meat that has been treated with estrogen (to make the meat-giving animal fat). If you can’t afford organic/grass-fed minced meat, it’s better to buy the kind with the lowest amount of fat, since that’s where the trace hormones tend to accumulate."***

Voi olla ettei niitä myrkytetä tolleen suomessa, mutta kyl mä oon ainakin ihan suomalaisissa kanamunissa huomannu eron luomu vs normaali: joku tietty sanoo että tää on plaseboa, ja siihen mulla ei oikeen ole muuta comebackia kun että testaa ite, enkä väitä edes että huomaat eroa, ehkä huomaat ehkä et.

Itsehän siis ostan ihan tavallista jauhelihaa kuten jo sanoin, rahan takia.

*Onhan se mahdollista metsästää itse, mutta vaikeeks tulis aina metsästää itse ja kalliiksi kun tarvii olla vuokratut luvat mettästysmaille jos ei ole omia + saalis ei ole varmaa.
** Käytin tässä saksaa esimerkkinä, kun saksalaistakin lihaa on myynnissä suomessa, ostan mielummin suomalaista.
***https://anabolicmen.com/foods-that-boost-testosterone-naturally/ tuolla paljon puhetta ravinnosta jne, enkyl tiedä miten luotettava toi sivu, suomalaisen pitämä.

Viimeksi muokattu:
mä oon ainakin ihan suomalaisissa kanamunissa huomannu eron luomu vs normaali: joku tietty sanoo että tää on plaseboa, ja siihen mulla ei oikeen ole muuta comebackia kun että testaa ite, enkä väitä edes että huomaat eroa, ehkä huomaat ehkä et.
Kananmunissa huomaa kyllä selkeän eron. Mä olen syönyt jo vuosia pelkästään ulkoilevan kanan munia tai luomua, lähinnä eettisistä syistä. Häkkikanoilla on aika paskat oltavat ja "vapaan" kanan munatkin on pelkkää kusetusta. Lattiakanaloita ne on ja täyteen ammuttu. Tällaisia ei pitäisi kenenkään tukea. Mutta niin, asiaan: Enhän mä enää edes muistanut miltä huono kananmuna maistuu, kunnes kaveri paisteli munia aamupalaksi. Ajattelin, että onpa muuten paskoja munia, menin katsomaan mitä ne on ja kyllä ne oli ihan niitä perus häkkikanan munia.

Ei meitä tällä pallolla olisi 7 miljardia jos lihansyöminen tappaisi.

Ei se tapa, toisaalta miksi syödä pelkkää (punaista) jauhelihaa päivästä toiseen. Suosisin itse enemmän vaihtelua lisää kanaa ja kalaa ruokavalioon niin pysyy monipuolisuus.

Ei se tapa, toisaalta miksi syödä pelkkää (punaista) jauhelihaa päivästä toiseen. Suosisin itse enemmän vaihtelua lisää kanaa ja kalaa ruokavalioon niin pysyy monipuolisuus.
Tottakai, niinhän nimenomaan pitää tehdä, mutta vegaanit ovat ehdottomia, ei saisi mitään eläinperäistä syödä koskaan.

Back
Ylös Bottom