Jauheliha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tziisus
  • Aloitettu Aloitettu
Kun paistaa 500g jauhelihaa, niin valmiina tuo painaa vain 330grammaa.Onko 66 grammassa valmista jauhelihaa silti saman verran proteiinia kuin 100grammassa raakaa jauhelihaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös siitä lähe nesteet ja rasvat (osa), niin tuskin niis ainakaan paljoa protskua on, mutta mitä sitte siinä paistos tuhoutuu, vai tuhoutuuko???

Joo ei varmaankaan ollu paljoa apua. :nolo:

niin et jos tietäsin mut en sit kuitenkaan tiiä??

Hei haloo, tämä homma on kyllä mietitty jo aiemminkin, SEARCHiä nyt. Kyllä se löytyy.

muffy sanoi:
Hei haloo, tämä homma on kyllä mietitty jo aiemminkin, SEARCHiä nyt. Kyllä se löytyy.
Oletko varma?
Voisitko ystävällisesti antaa linkin johonkin keskusteluun jossa asiaa on puitu, kun kerran olet itse niin taitava käyttämään SEARCHIA?

muffy sanoi:

Niin. Kun liikenne foorumilla on yli 150gt kuukaudessa, niin aika pajon tulee koko ajan uusia käyttäjiä. Itse väittäisin, että melkein kaikkiin uusiin treeni ja ravinto kysymyksiin on jo vastattu jossakin postissa pakkotoiston historiassa. Minkä vitun takia sä ylipäänsä klikkasit topicin, jossa luki "jauheliha"? Vai onko se niin, että on vain nastaa ylimielisesti näpäyttää uusia käyttäjiä, jotka ovat ehkä juuri aloittaneet treenauksen. Olisi avartavaa, jos laittaisit jonkinlaiset kriteerit siitä, että mitkä kysymykset pitää hakea searchilla ja mitkä saa sun "luvalla" postata?

Edit: Eli nyt olisi pitänyt tajuta, että kysymystä on käsitelty viestiketjussa "hiilariton pizza"? Are you for real? Helppohan ne vanhat postit on kaivaa esiin, kun tietää mitä etsiä. Se on helppo näpäytellä sillä söötsillä, jos on itse ko. ketjun lukenut. Toi ei ole mitään muuta kuin itsetunnon valuvika.

ringside sanoi:
Niin. Kun liikenne foorumilla on yli 150gt kuukaudessa, niin aika pajon tulee koko ajan uusia käyttäjiä. Itse väittäisin, että melkein kaikkiin uusiin treeni ja ravinto kysymyksiin on jo vastattu jossakin postissa pakkotoiston historiassa. Minkä vitun takia sä ylipäänsä klikkasit topicin, jossa luki "jauheliha"? Vai onko se niin, että on vain nastaa ylimielisesti näpäyttää uusia käyttäjiä, jotka ovat ehkä juuri aloittaneet treenauksen. Olisi avartavaa, jos laittaisit jonkinlaiset kriteerit siitä, että mitkä kysymykset pitää hakea searchilla ja mitkä saa sun "luvalla" postata?

Edit: Eli nyt olisi pitänyt tajuta, että kysymystä on käsitelty viestiketjussa "hiilariton pizza"? Are you for real? Helppohan ne vanhat postit on kaivaa esiin, kun tietää mitä etsiä. Se on helppo näpäytellä sillä söötsillä, jos on itse ko. ketjun lukenut. Toi ei ole mitään muuta kuin itsetunnon valuvika.

Muuten yhdyn täysin kommenttiisi, mutta jos tarkoitit minulla "uutta käyttäjää, joka on ehkä juuri aloittanut treenin" niin tässä kohdassa täytyy sanoa vastaan.Olen ollut Pakkotoiston VIP jo yli vuoden ja tätä ennen pakkotoistoa seurannut noin 6kk,Treenaamisen aloitin 12 vuotiaana eli treenihistoriaa on jo melkein 8vuotta.Mutta jos et tarkoittanut minua tällä viittauksella niin kovia treenejä vaan!

Mä en tarkottanut sua. Se tuli tossa mun postissa luvattoman epäselvästi, sori siitä. Mä ajattelin kirjoittaessani sitä faktaa, että yleensä tuo söötsinäpäytys heitetään nimenomaan uusille ja "hölmöille". Nimenomaan tosta sun postien lukumäärästä voisi tehdä sen oletuksen, että varmaankin osaat söötsiä käyttää ja aika tarkkaan tiedät, että mitä kysymyksiä täällä on käsitelty. Eli kommentoin asiaa yleisesti, ja se kuulosti siltä, että puhuin sinusta. Anteeksi.

ringside sanoi:
Vai onko se niin, että on vain nastaa ylimielisesti näpäyttää uusia käyttäjiä, jotka ovat ehkä juuri aloittaneet treenauksen.

Nope. Vinkkasin searchiin siksi että Tziisus nimenomaan on kokenut pakkotoistaaja ja ajattelin että löytää kädenkäänteessä. Klikkasin threadiä katsoakseni olisiko siellä jotain uutta ja mielenkiintoista. En ymmärrä tällaista melua sillä jos katsoo viestihistoriaani niin olen ehkä viimeisiä ihmisiä jotka harrastavat tätä "käytä söötsiä" turhailua. Vaikka eihän se turhailua sinänsä ole mutta ihan totta kyllä, itsekin olen sitä mieltä että monesti on helpompaa vaan aloittaa threadi ettei tarvitse alkaa ettimään ja käymään hakutuloksia läpi. Minäkin olen ihan yhtä peruslaiska kuin kuka tahansa muukin. Pahoitteluni jos loukkasin tunteitanne. Se threadi minkä ajattelin Tziisuksen löytävän on tämä, hakusanalla "jauhelihasta" tai "jauheliha";

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7457&highlight=jauhelihasta

Yo, Ringside; Cool it man! :thumbs:

muffy sanoi:
Nope. Vinkkasin searchiin siksi että Tziisus nimenomaan on kokenut pakkotoistaaja ja ajattelin että löytää kädenkäänteessä. Klikkasin threadiä katsoakseni olisiko siellä jotain uutta ja mielenkiintoista. En ymmärrä tällaista melua sillä jos katsoo viestihistoriaani niin olen ehkä viimeisiä ihmisiä jotka harrastavat tätä "käytä söötsiä" turhailua. Vaikka eihän se turhailua sinänsä ole mutta ihan totta kyllä, itsekin olen sitä mieltä että monesti on helpompaa vaan aloittaa threadi ettei tarvitse alkaa ettimään ja käymään hakutuloksia läpi. Minäkin olen ihan yhtä peruslaiska kuin kuka tahansa muukin. Pahoitteluni jos loukkasin tunteitanne. Se threadi minkä ajattelin Tziisuksen löytävän on tämä, hakusanalla "jauhelihasta" tai "jauheliha";

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7457&highlight=jauhelihasta

Yo, Ringside; Cool it man! :thumbs:

Antamassasi linkissä ei lukenut mitään koskien kysymystäni. :thumbs:

Tziisus sanoi:
Antamassasi linkissä ei lukenut mitään koskien kysymystäni. :thumbs:

No voi perkele, vanhalla muisti pettää...

:nolo:

Ihan terveellistä, jos vähän punottaa. Sen verran voin vielä vinkata, että jos tarkoitus on hyvä (niinkuin sinulla kommenttisi perusteella oli), niin "hei haloo" -aloitus on väärä tapa viestiä avuliaisuutta. Eikä välttämättä kannata ajatella viestiketjua, jonka päiväys on 03.04.2003

ringside sanoi:
Ihan terveellistä, jos vähän punottaa. Sen verran voin vielä vinkata, että jos tarkoitus on hyvä (niinkuin sinulla kommenttisi perusteella oli), niin "hei haloo" -aloitus on väärä tapa viestiä avuliaisuutta. Eikä välttämättä kannata ajatella viestiketjua, jonka päiväys on 03.04.2003

:zzzz:

UP!

Itse kans paistoin juuri 400g naudan jauhelihaa ja paistamisen jälkeen punnitsin koko satsin --> 285g

Broilerin fileesuikaleet 250g --> 177g

Vitun kiva juttu ku on aika monesti laskenu kalorilaskurilla että 400g jauhelihaa on 400g jauhelihaa. :jahas:

Pitääkö tässä nyt saatanan ruveta kaikki punnitsemaan niin tuo kalorinlaskenta onnistuisikin.

Mitä täällä sekoillaan?

Paiston aikana nesteet katoavat ja siksi paistettu liha painaa vähemmän. Tällöin proteiinipitoisuus painogrammaa kohden kuitenkin kasvaa, koska ei se proteiini tai energia lihasta mihinkään häviä.

-Finelistä esitiedot:

100 g naudan jauheliha, 17% rasvaa: 228 kcal, proteiinia 19.0 g
100 g naudan jauheliha, 17% rasvaa, paistettu ilman rasvaa: 320 kcal, proteiinia 26.8 g

-Porkkanaraastimen esimerkkiä hyväksi käyttäen:

Ennen paistoa: 400 g jauhelihaa -> 912 kcal, 76 g proteiinia
Paiston jälkeen: 285 g jauhelihaa -> 912 kcal, 76 g proteiinia

Eli ihan samat energiat ja proteiinit siellä on jäljellä.

eli siis vaikka mulla on kalorilaskurissa merkitty jauhelihan paketista ravintoarvot ja paistan sen 400g niin lasken että "juu, söin 400g jauhelihaa" vaikka todellisuudessa söin 285g? Ei mitään väliä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom