Jauheliha ja amerikkalaiset treenaajat

protsku

Banned
Suomessa kaikki tietää mitä on sika-nauta ja paistijauheliha mutta mites tuolla rapakon toisella puolella amerikassa: syödäänkö siellä vain pihvilihaa ja hampurilaisia? Sanakirjasta ei edes löytynyt sanaa "jauheliha". Jos joku on ollut jenkeissä vaihto-oppilaana niin kertokaas millaiset lihavalikoimat siellä on supermarketin lihatiskillä ja mitä porukat ostaa kotiin ruuaksi!

Ja tosiaan, mitä on jauheliha englanniksi? Entä paistijauheliha?

:offtopic:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jauheliha: ground meat/beef/pork/round, (ark) hamburger..:D
(Varmaan toi ground meat yleensä..)

Pelkkä paisti on roast.. Paistijauhelihaa ei löytynyt omasta taskusanakirjasta..

Eikö minced meat ole myös jauhelihaa?

Originally posted by protsku
Jos joku on ollut jenkeissä vaihto-oppilaana niin kertokaas millaiset lihavalikoimat siellä on supermarketin lihatiskillä
Jenkeissä lihavalikoimat ovat bodarille melkein täydelliset: todella laajat valikoimat (esim. rasvattomia fileitä, silvittyjä broilereita / kalkkunoita) ja halvat hinnat. Tämä on etenkin totta, jos sattuu omistamaan Sam's Clubin (eräänlainen perhetukku) jäsenkortin.

Jauhelihasta ainakin Texasissa käytettiin nimitystä "hamburger meat".

Myös Kanukeissa kaikki jauheliha on nimellä hamburger (meat), roast beefiä syödään kans aika paljon, mutta kaiken maaaaliman pihvit on se liha mitä kyllä eniten syödään. Itse täällä olen aivan taivaissa kaikenmaailman kana- ja kalkkunajuttujen kanssa, siis kun niitä on missä muodossa tahansa...PAITSI ei valmiiksi marinoituna juuri ollenkaan, arrrrgh!!! Mutta totta puhuen en ole kovin ammattilainen lihansyönnissä, vaan syön lähinnä tofua ja miljaaardia erilaista soija"lihaa" mitä täältä löytyy pilvin pimein...

itse en syo mutta jos jokin resepti vaatii, tilaan tiskilla sirloin laatua, se on parasta

mutta parhaat safkat ovat turkey based, tanaan tuli tehtya turkey picadilloa

No jos Ameriiikassa sattuu olemaan (terkkui Akille, tääll on pimeää ja märkää, ei edes pakkasta, höh :D ) niin quesadillat on sikahyviä!
Ja vihoviimeinen temppu kaikille tiedoksi, omakohtaisesta kokemuksesta puhun: ÄLKÄÄ ikinä syökö papu-fajitaa ennen kotiin lentoa. Nuff said, methinks.

Floridassa oli mun mielestä just toi ground meat. Valikoimassa tosiaan löytyy siellä päässä.

Lentokoneessa ei kannata myöskään käyttää liikaa hyväksi ilmaista tarjoilua... tai voi löytää itsensä mitä oudoimmista paikoista

Kaupasta kun käy ostamassa ostamassa niin paketin kyljessä lukee "ground beef". Ostin sitä viimeksi viime viikolla joten suht päivitettyä tietoa on.

Ja hiukan offtopiccia: Pistäkää joku mistä löytää maitorahkaa jenkeistä. Ja älkää nyt vaivautuko sanomaan että "maitorahka on englanniksi quark tai curd" koska niillä nimillä oon jo kääntänyt puolet mantereen walmarteista ja krogerseista ympäri! :D
Jotain, että mistä löytyy ja millä nimellä.

Tähän saakka popsinu "plain yoghurtia". Troteiinia on 13g per 100g.

Juu, tuon samaisen rahka ongelman parissa painiskelen minakin.. Eipa loydy hyllyilta ku sour creamia.. Ehkapa nama sitten vaan elavat ilman..?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom