Jauheliha-arvostelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dogi
  • Aloitettu Aloitettu

dogi

Club 7201
JärviSuomen OK-jauheliha

Tulipa ostettua tuota JärviSuomen OK-jauhelihaa ja tehtyä siitä lihapullia wanhalla ja hyväksi koetulla reseptillä. Tuote näytti mielenkiintoiselta: 8% rasvaa ja lihasta 70% kalkkunaa / 30% possua. Kaikki sujui siihen asti kun pullat piti ottaa pois uunista. Ne tuoksuivat... no, ensimmäiseksi tulee mieleen sana kuolemalle. Saapa nähdä minkä makuista tuo matsku on, jos uskallan sitä maistaa.. Mutta se on saletti että jää viimeiseksi kerraksi kun tuota meikäläisen lautaselta löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
JärviSuomen jauhelihasta ei oo mulla mitään kovin hyviä kokemuksia. Jauhelihan rakenne on jotenkin outo (sellainen tahmea ja väri aika tumma) ja siitä tehdyt lihapullat myös maistuvat oudolta. Ei voi verrata Atrin/HK:n/Pirkan jauhiksiin. Muutaman kerran tuota vahingossa ostanut ja uudestaan en sitä ostoskoriin laita.

Atria naudan paistijauheliha, 2.99€. 400 grammaan sekaan oreganoa, paprikajauhetta, aromisuolaa, tomaattipyrettä ja basilikaa/yrttisuolaa. Kaveriksi n. 100-200g spagettia, riittää kahdeksi ateriaksi ja maku=from heaven.

HK:n 17% sikanauta, ihan OK ja HALPAA! :) (1,59€ läheisessä s-marketissa, ennen oli 1,49€ mutta nyt se tuli pysyvään "tarjoukseen" 1,59€). Näin tota tosin kerran prismassa alennuksessa olisko ollu 1,19€. Kyse siis 400g paketista.

HK:n 17% sikanauta, ihan OK ja HALPAA! :) (1,59€ läheisessä s-marketissa, ennen oli 1,49€ mutta nyt se tuli pysyvään "tarjoukseen" 1,59€). Näin tota tosin kerran prismassa alennuksessa olisko ollu 1,19€. Kyse siis 400g paketista.

HK:n setti on ihan ykkönen!! Sitä tulee ostettua ja vedettyä.... :whip:

Kerran tein ruokaa kaalista ja lihapaloista ja mausteet mukaan. Tuloksena oli ruoka joka tuoksui kuin navetta. Mutta mitäpä hajusta piittaamaan, vaan ääntä kohti. Maku oli hyvä.

Juu, älkää ostako tota OK-lihaa missä on kalkkunaa ja possua sekaisin. Siellä on paljon luumuruja seassa ja ne tuntuvat selvästi hampaissa. Tein jauhelihapihvejä toissapäivänä kyseisestä lihasta ja vaikka seassa oli sipulikeittojauhetta mausteena ja ketsuppia, oli pihvit pahoja isolla peellä.

Atria naudan paistijauheliha, 2.99€. 400 grammaan sekaan oreganoa, paprikajauhetta, aromisuolaa, tomaattipyrettä ja basilikaa/yrttisuolaa. Kaveriksi n. 100-200g spagettia, riittää kahdeksi ateriaksi ja maku=from heaven.
Haluaisitko kertoa vähän tarkemmin, kuinka paljon laitat noita mausteita ja tomaattipyreetä 400 g satsiin, ja muutenkin, miten kastikkeen teet? Jauhelihakastike on suurinta herkkuani, mutta itse olen toistaiseksi onnistunut tekemään vain aika keskinkertaista kastiketta.

Mä ostin Kariniemen kananpojan jauhelihaa, josta tein risottoa ja tuli tosi hyvää!:kuola:

Oon myös aika paljon just tuota Järvisuomen kalkkunanjauhelihaa käyttänyt ruuanlaitossa, ja musta sekin on ihan hyvää. Ainakin parempaa, kun sika-nautaseokset.

Jaa että saattaa sisältää luuta? o.O
Unohtui muuten mainita tästä.. ei saata sisältää luuta vaan sisältää luuta. Tein tuosta lihapullia ja joka halvatun pullassa on ollut luunpalasia. Eli niitä ei ole ihan vähän tai vain sattumalta. No, onneksi ovat sen kokoisia että ne pystyy jotenkuten nielemään. Tulee vaan sellainen ilkeä fiilis että onko kalkkunat vedetty nokkineen päivineen myllyyn.. :eek:

Suositut

Back
Ylös Bottom