- Ikä
- 41
zztop sanoi:ei mulla ainakaan tulokset ole tippunut koskaan krea tauolla!! mitäs vitun soopaa tuo nyt oli?
Ei se mitään soopaa ole. Kyllä monilla tulokset vähän putoaa kun kreatiinin jättää pois.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
zztop sanoi:ei mulla ainakaan tulokset ole tippunut koskaan krea tauolla!! mitäs vitun soopaa tuo nyt oli?
JMP75 sanoi:off-topiccia taasen:
kuinka tarkkaa mahtaa olla ton kreatiinimonohydraatin viimeisen käyttöpäivän kanssa? Mulla Fastin purnukka vanhenee pikapuoliin ja vielä olisi puolet jauhoista jäljellä. Uskaltaako päiväyksen jälkeen vielä käyttää? Mitäs siinä kamassa ylipäätään sitten tapahtuu vanhetessaan?
Ai niin, pönttö oli mulla aluksi kaapissa jotain 7-8kk avaamatta. Vaikuttako?
animal1 sanoi:Luultavasti monet täälläkin pakkiksella olevista henkilöistä käyttää kreaa ainoastaan palkkarissa palautumisen nopeutukseen ja näin käytän myös itse....oon nyt lähes kolme vuotta ottanu kreaa tällä tyylillä, eipä ainakaan tarvii tehä mitään latailu/tyhjennys jaksoja....mut jos haluu hifistellä nii voihan tota kuurimuotoisesti ottaa, mutta onko jaksottamisella kehityksen kannalta niin suurta merkitystä...itse en usko että vuosi tasolla merkitys olisi kovin suuri...tämä siis vain oma mutu tuntuma asiaan.:piis:
japadahoe sanoi:Ja mistä toisesta mullistavasta vaikutuksesta olen sitten jäänyt paitsioon?
Gdane sanoi:Näinhän se menee.
Lihaksessa on ATP:tä (adenosiinitrofsfaatti)
ADP:tä (adenosiinidifosfaatti)
ja KP:tä (kreatiinifosfaatti)
Lyhyisiin tehokkaisiin lihassupistuksiin käytetään energiaa jota saadaan kun ATP hajoaa ADP:ksi ja P:ksi (fosfaatti istoaa ATP:stä). Palautuminen tapahtuu kun kroppa "lataa" taas ADP:stä ATP:tä (KP luovuttaa ADP:lle P:n) ja varastoi näin energiaa uutta suoritusta varten.
Eli kreatiini lisää voimaa kun lihaksiin tulee enemmän KP:tä --> ATP-tasoa pystytään ylläpitämään pidempään ja yleensäkin on enemmän mistä hajoittaa energiaa...
Olikohan tarpeeksi epäselvästi selitetty :arvi:
Niin joo ja sanottakoon nyt omasta puolesta, että kyllä sen kreatiinin toiminta tuota voimaa lisäävänä tekijänä on näin niin selkeä, että väittäisin lisäkreatiinin toimivan valtaosalla. Nestettä monohydraatti kerää minulla jonkun verran, pyruvaatti ei ollenkaan.
Ja alkuperäiseen kysymykseen:
Kreatiinin tauotusta olen minäkin miettinyt, mutta en oikein edelleenkään käsitä miksi sitä pitää harrastaa jos sitten ei ole munuaisvaivoja joita kreatiinin käyttäminen pahentaa...
Gdane sanoi:Näinhän se menee.
Lihaksessa on ATP:tä (adenosiinitrofsfaatti)
ADP:tä (adenosiinidifosfaatti)
ja KP:tä (kreatiinifosfaatti)
Lyhyisiin tehokkaisiin lihassupistuksiin käytetään energiaa jota saadaan kun ATP hajoaa ADP:ksi ja P:ksi (fosfaatti istoaa ATP:stä). Palautuminen tapahtuu kun kroppa "lataa" taas ADP:stä ATP:tä (KP luovuttaa ADP:lle P:n) ja varastoi näin energiaa uutta suoritusta varten.
Eli kreatiini lisää voimaa kun lihaksiin tulee enemmän KP:tä --> ATP-tasoa pystytään ylläpitämään pidempään ja yleensäkin on enemmän mistä hajoittaa energiaa...
Olikohan tarpeeksi epäselvästi selitetty :arvi:
Niin joo ja sanottakoon nyt omasta puolesta, että kyllä sen kreatiinin toiminta tuota voimaa lisäävänä tekijänä on näin niin selkeä, että väittäisin lisäkreatiinin toimivan valtaosalla. Nestettä monohydraatti kerää minulla jonkun verran, pyruvaatti ei ollenkaan.
Ja alkuperäiseen kysymykseen:
Kreatiinin tauotusta olen minäkin miettinyt, mutta en oikein edelleenkään käsitä miksi sitä pitää harrastaa jos sitten ei ole munuaisvaivoja joita kreatiinin käyttäminen pahentaa...
kas-vain sanoi:Entäs kreatiinin munuaisia kuormittava vaikutus?