Jatkuva kreatiinin käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snelz
  • Aloitettu Aloitettu
zztop sanoi:
ei mulla ainakaan tulokset ole tippunut koskaan krea tauolla!! mitäs vitun soopaa tuo nyt oli?

Ei se mitään soopaa ole. Kyllä monilla tulokset vähän putoaa kun kreatiinin jättää pois.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luultavasti monet täälläkin pakkiksella olevista henkilöistä käyttää kreaa ainoastaan palkkarissa palautumisen nopeutukseen ja näin käytän myös itse....oon nyt lähes kolme vuotta ottanu kreaa tällä tyylillä, eipä ainakaan tarvii tehä mitään latailu/tyhjennys jaksoja....mut jos haluu hifistellä nii voihan tota kuurimuotoisesti ottaa, mutta onko jaksottamisella kehityksen kannalta niin suurta merkitystä...itse en usko että vuosi tasolla merkitys olisi kovin suuri...tämä siis vain oma mutu tuntuma asiaan.:piis:

off-topiccia taasen:

kuinka tarkkaa mahtaa olla ton kreatiinimonohydraatin viimeisen käyttöpäivän kanssa? Mulla Fastin purnukka vanhenee pikapuoliin ja vielä olisi puolet jauhoista jäljellä. Uskaltaako päiväyksen jälkeen vielä käyttää? Mitäs siinä kamassa ylipäätään sitten tapahtuu vanhetessaan?

Ai niin, pönttö oli mulla aluksi kaapissa jotain 7-8kk avaamatta. Vaikuttako?

JMP75 sanoi:
off-topiccia taasen:

kuinka tarkkaa mahtaa olla ton kreatiinimonohydraatin viimeisen käyttöpäivän kanssa? Mulla Fastin purnukka vanhenee pikapuoliin ja vielä olisi puolet jauhoista jäljellä. Uskaltaako päiväyksen jälkeen vielä käyttää? Mitäs siinä kamassa ylipäätään sitten tapahtuu vanhetessaan?

Ai niin, pönttö oli mulla aluksi kaapissa jotain 7-8kk avaamatta. Vaikuttako?

yleensä noissa on hätävaraa reilusti ettei se napsahda samana päivänä vanhaksi. fastkaan viitsi useaan päiväyksiä vaihtaa, pari kertaa huomannu että kun on pussin käyny esim heraa ostamassa ja 2kk pääst taas pussi ni niissä on samat päiväykset :D vedä naamaan vaan

animal1 sanoi:
Luultavasti monet täälläkin pakkiksella olevista henkilöistä käyttää kreaa ainoastaan palkkarissa palautumisen nopeutukseen ja näin käytän myös itse....oon nyt lähes kolme vuotta ottanu kreaa tällä tyylillä, eipä ainakaan tarvii tehä mitään latailu/tyhjennys jaksoja....mut jos haluu hifistellä nii voihan tota kuurimuotoisesti ottaa, mutta onko jaksottamisella kehityksen kannalta niin suurta merkitystä...itse en usko että vuosi tasolla merkitys olisi kovin suuri...tämä siis vain oma mutu tuntuma asiaan.:piis:

kuinkahan monella kreatiini auttaa oikeasti palautumiseen? ettei vaan olisi mitään plaseboa :rolleyes: mulla ainakaan ollu mitään vaikutusta palautumiseen vaikka on järkyttävän suuret vaikutukset voimaan.

japadahoe sanoi:
Ja mistä toisesta mullistavasta vaikutuksesta olen sitten jäänyt paitsioon?:eek:

Näinhän se menee.

Lihaksessa on ATP:tä (adenosiinitrofsfaatti)
ADP:tä (adenosiinidifosfaatti)
ja KP:tä (kreatiinifosfaatti)

Lyhyisiin tehokkaisiin lihassupistuksiin käytetään energiaa jota saadaan kun ATP hajoaa ADP:ksi ja P:ksi (fosfaatti istoaa ATP:stä). Palautuminen tapahtuu kun kroppa "lataa" taas ADP:stä ATP:tä (KP luovuttaa ADP:lle P:n) ja varastoi näin energiaa uutta suoritusta varten.

Eli kreatiini lisää voimaa kun lihaksiin tulee enemmän KP:tä --> ATP-tasoa pystytään ylläpitämään pidempään ja yleensäkin on enemmän mistä hajoittaa energiaa...

Olikohan tarpeeksi epäselvästi selitetty :arvi:

Niin joo ja sanottakoon nyt omasta puolesta, että kyllä sen kreatiinin toiminta tuota voimaa lisäävänä tekijänä on näin niin selkeä, että väittäisin lisäkreatiinin toimivan valtaosalla. Nestettä monohydraatti kerää minulla jonkun verran, pyruvaatti ei ollenkaan.

Ja alkuperäiseen kysymykseen:
Kreatiinin tauotusta olen minäkin miettinyt, mutta en oikein edelleenkään käsitä miksi sitä pitää harrastaa jos sitten ei ole munuaisvaivoja joita kreatiinin käyttäminen pahentaa...

Gdane sanoi:
Näinhän se menee.

Lyhyisiin tehokkaisiin lihassupistuksiin käytetään energiaa jota saadaan kun ATP hajoaa ADP:ksi ja P:ksi (fosfaatti istoaa ATP:stä). Palautuminen tapahtuu kun kroppa "lataa" taas ADP:stä ATP:tä (KP luovuttaa ADP:lle P:n) ja varastoi näin energiaa uutta suoritusta varten.

Eli kreatiini lisää voimaa kun lihaksiin tulee enemmän KP:tä --> ATP-tasoa pystytään ylläpitämään pidempään ja yleensäkin on enemmän mistä hajoittaa energiaa...

Niin joo ja sanottakoon nyt omasta puolesta, että kyllä sen kreatiinin toiminta tuota voimaa lisäävänä tekijänä on näin niin selkeä, että väittäisin lisäkreatiinin toimivan valtaosalla. Nestettä monohydraatti kerää minulla jonkun verran, pyruvaatti ei ollenkaan.

Kreatiinin tauotusta olen minäkin miettinyt, mutta en oikein edelleenkään käsitä miksi sitä pitää harrastaa jos sitten ei ole munuaisvaivoja joita kreatiinin käyttäminen pahentaa...

Harvinaisen paljon kiitoksia vastauksesta (selvästä sellaisesta). En joutunutkaan odottamaan kuin reilut parikymmentä replyä, ennen kuin joku keskittyi itse olennaiseen.
Jos ei kerran terveydellisiä vaikutuksia tuolla jatkuvalla käytöllä ole, niin tuskinpa alan sitä taukoa pitämään.

:)

Gdane sanoi:
Näinhän se menee.

Kiitos tästä! täällähän oppii enemmän ku koulussa.:worship:

Turhaan sitä jaksottelemaan, joka palkkariin vaan pari kolme teelusikallista! Turhaa hifistelyä tuo tankkaus yms.

kas-vain sanoi:
Entäs kreatiinin munuaisia kuormittava vaikutus?

Ei ole todettu aiheuttavan haittavaikutuksia munuaisille. Tietysti uskoisin, että on mahdollista vetää överit myös kreatiinista niin kuin ihan mistä vaan :)

EDIT: Sitä en tosin tiedän kuinka pitkän aikavälin tutkimuksia kreatiinin vaikutuksista on tehty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom