Jatkuva kreatiinin käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snelz
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Kaupunki
Kotka
Moro,

oon nyt käyttänyt kreatiinia kohta 1,5 kk, ja kohta olis pidettävä 2-4 viikon tauko sen käyttämisessä.
Menin kuitenkin epähuomissa ostamaan palkkarin, jossa on kreatiinia 5 g / 100 g.
Voinko huoletta ottaa tuon 5 g kreatiinia joka toinen päivä (treenipäivisin), etteivät kreatiinin vaikutukset laske?

:piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palstalla on ollu monia threadeja aiheesta ja lopputokseen on tultu ettei kreatiinin pitkäaikaisella käytöllä ole merkitystä. Parempi vain jatkaa sen ottamista ettei tarvitse uudestaan aloittaa latausjaksoa, minkä aikana saa vain turhaa nestepöhöä.

japadahoe sanoi:
Palstalla on ollu monia threadeja aiheesta ja lopputokseen on tultu ettei kreatiinin pitkäaikaisella käytöllä ole merkitystä. Parempi vain jatkaa sen ottamista ettei tarvitse uudestaan aloittaa latausjaksoa, minkä aikana saa vain turhaa nestepöhöä.

jaa vais nii.. no mä ainaki pidän aina taukoa ja toimii paljo paremmi ku kuurittelee ton krean :)

edit: enkä oo läheskää ainoa palstalla joka on tuota mieltä, toisil toimii erilailla

Dynamite88 sanoi:
jaa vais nii.. no mä ainaki pidän aina taukoa ja toimii paljo paremmi ku kuurittelee ton krean :)

minä kans, vaikka en olekkaan kokeillut vetää 4kk kreaa putkeen. antaa kanssa extramotivaatioo kun painot hyppää 10% ylöspäin krean tankkausjakson jälkeen. vaikken ikinä ole kuullut että kellään olisi tullut ongelmia pitkäaikasen kreatiinin käytöstä niin tuskin siitä tauosta haittaakaan on, keho tottuu pidemmän päälle kaikkeen.

Dynamite88 sanoi:

edit: enkä oo läheskää ainoa palstalla joka on tuota mieltä, toisil toimii erilailla

Kyllä se krea pysyy elimistössä sen tauon aikanakin, eli se millä saa sen "potkun"
yleensä aikaan sillä tauon jälkeisellä "uudella" latauksella johtuu pelkästään sen nestepöhön tuoman painonlisäyksen myötä, mikä tietysti nostaa sarja painoja. Mutta niinkun sanoit ehkä löytyy tästä eriäviä mielipiteitä. Itse kannatan sitä pitkäaikaista käyttöä jos se vatsalle sopii.

Ja varsinkin itellä on mennyt aina pakki ihan sekaisin sen latausjakson aikana, minkä sitten on saanu minimoitua pidempiaikasella käytöllä.

japadahoe sanoi:
Kyllä se krea pysyy elimistössä sen tauon aikanakin, eli se millä saa sen "potkun"
yleensä aikaan sillä tauon jälkeisellä "uudella" latauksella johtuu pelkästään sen nestepöhön tuoman painonlisäyksen myötä, mikä tietysti nostaa sarja painoja. Mutta niinkun sanoit ehkä löytyy tästä eriäviä mielipiteitä. Itse kannatan sitä pitkäaikaista käyttöä jos se vatsalle sopii.

kreaa on aina kropassa kun sitä kerta saa tavallisesta lihastaki jne. muttako alottaa krea kuurin nii sen määrä lisäytyy elimistös mut miten toi nestepöhö tuota voimaa tuo? eikös toi nestepöhö ole vain "sivari" tuosta kreasta

Dynamite88 sanoi:
kreaa on aina kropassa kun sitä kerta saa tavallisesta lihastaki jne. muttako alottaa krea kuurin nii sen määrä lisäytyy elimistös mut miten toi nestepöhö tuota voimaa tuo? eikös toi nestepöhö ole vain "sivari" tuosta kreasta

Nimenomaan toi pieni painonlisäys sitä voimaa tuo, esim penaan mikä on "työntö" liike niin suuremmalla massalla romua nousee enemmän, ja toi neste vaan huijaa sitä kehon oikeaa voimatasoa, sit ku hikoilet sen pois niin voimat taas laskee siihen alkuperäiseen.

japadahoe sanoi:
Nimenomaan toi pieni painonlisäys sitä voimaa tuo, esim penaan mikä on "työntö" liike niin suuremmalla massalla romua nousee enemmän, ja toi neste vaan huijaa sitä kehon oikeaa voimatasoa, sit ku hikoilet sen pois niin voimat taas laskee siihen alkuperäiseen.

woot :eek: tohon en kyl usko:D

Dynamite88 sanoi:

Nimenomaan toi pieni painonlisäys sitä voimaa tuo, esim penaan mikä on "työntö" liike niin suuremmalla massalla romua nousee enemmän, ja toi neste vaan huijaa sitä kehon oikeaa voimatasoa, sit ku hikoilet sen pois niin voimat taas laskee siihen alkuperäiseen. Ja tiedä nyt noista " sivareista" mutta krean tarkotushan on lisätä lihassolun sisäistä nestettä, eli siitä syystä se voimakin nousee, ja minkä takia lihakset näyttävät mahtavilta pumpissa kun ne turpoavat entisestaään.

japadahoe sanoi:
Nimenomaan toi pieni painonlisäys sitä voimaa tuo, esim penaan mikä on "työntö" liike niin suuremmalla massalla romua nousee enemmän, ja toi neste vaan huijaa sitä kehon oikeaa voimatasoa, sit ku hikoilet sen pois niin voimat taas laskee siihen alkuperäiseen. Ja tiedä nyt noista " sivareista" mutta krean tarkotushan on lisätä lihassolun sisäistä nestettä, eli siitä syystä se voimakin nousee, ja minkä takia lihakset näyttävät mahtavilta pumpissa kun ne turpoavat entisestaään.

mut miks monella jotka käyttäny kreaa nousee paino mut voimatasot ei sitte pätkääkään? lihakset menee pumppiin juurit tuon takia ku krea kerää nestettä lihassoluihin:) se vaan toimii joillain ja joillain ei... oiskoha syynä tuo että joillakin on krea tasot jo luonnostaan niin korkealla ettei vaikuta niille sitte mitään. Ja vaikka söisinki perkeleesti vaikka viikon ajan ja paino nousee 1-2kg nii ei mun pena tulos vaa siitä mihinkää nouse

Tuohon en tiedä tarkkaa syytä, omat/ ystävien kokemukset osoittaisivat muuta, tähän voisi muut krean käyttäjät kommentoida.

japadahoe sanoi:
Ja tiedä nyt noista " sivareista" mutta krean tarkotushan on lisätä lihassolun sisäistä nestettä, eli siitä syystä se voimakin nousee, ja minkä takia lihakset näyttävät mahtavilta pumpissa kun ne turpoavat entisestaään.
Kreatiinin teho ei tosiaan perustu pelkästään tuohon lihassolujen sisäisen nesteen määrän lisääntymiseen. Esimerkiksi kreatiinipyruvaatillahan nimenomaan ei ole lainkaan tätä nesteen lisääntymistä aiheuttavaa vaikutusta toisin, kun halvemmalla kreatiinimonohydraatilla.

RoMuLuu sanoi:
Kreatiinin teho ei tosiaan perustu pelkästään tuohon lihassolujen sisäisen nesteen määrän lisääntymiseen. Esimerkiksi kreatiinipyruvaatillahan nimenomaan ei ole lainkaan tätä nesteen lisääntymistä aiheuttavaa vaikutusta toisin, kun halvemmalla kreatiinimonohydraatilla.

Ja mistä toisesta mullistavasta vaikutuksesta olen sitten jäänyt paitsioon?:eek:

Dynamite88 sanoi:
mut miks monella jotka käyttäny kreaa nousee paino mut voimatasot ei sitte pätkääkään? lihakset menee pumppiin juurit tuon takia ku krea kerää nestettä lihassoluihin:) se vaan toimii joillain ja joillain ei... oiskoha syynä tuo että joillakin on krea tasot jo luonnostaan niin korkealla ettei vaikuta niille sitte mitään. Ja vaikka söisinki perkeleesti vaikka viikon ajan ja paino nousee 1-2kg nii ei mun pena tulos vaa siitä mihinkää nouse
En tiedä teistä, mutta minulla nousi kaikissa laiteissa painot ja sarjat! Se mikä ennen meni 6-8 sain ihan hepposasti krea tankauksen jälkeen aina tasan 10 ja enemmänkin. Nyt on esim. penkissäkin tulos noussut joku 5-7,25 kg:llä. Joillain krea toimii joillain ei, mutta oneksi minulla homma pelitti.:D
Suosittelen krean käyttö kaikille jotka lihasta halajaa, ne nesteet hävii noin 3-6 päivässä kun aloittaa dietin..

japadahoe sanoi:
Ja mistä toisesta mullistavasta vaikutuksesta olen sitten jäänyt paitsioon?:eek:
Lainaan nyt suoraan pakkiksen kaupan HC Creastackin selostuksesta seuraavan:

"KREATIINIPYRUVAATTI

Kreatiinipyruvaatti pilkkoutuu suolahapon vaikutuksesta jo vatsassa ionimuotoisiksi kreatiiniksi ja pyruvaattihapoksi, jotka imeytyvät suoraan verenkiertoon ilman että sen täytyy käydä läpi maksan käsittelyä. Sen sijaan kreatiinimonohydraatin täytyy kulkea maksan kautta, mistä johtuen sen imeytyminen on puutteellista. Pyruvaatin käyttäjillä vereen pääsevän vapaan kreatiinin määrä onkin jopa viisinkertainen monohydraatin käyttäjiin verrattuna. Kreatiinipyruvaatti ei myöskään kerää nestettä lihassoluihin. Kreatiinipyruvaatti sopii erittäin hyvän imeytymiskykynsä ansiosta Hardcore CreaStackiin koska kyseessä on treenitehoa lisäävä tuote joka nautitaan juuri ennen harjoitusta. Suositus annoksessa olevan Kreatiinipyruvaatin määrä on suhteellisen pieni joten sen hyötyprosentti on erittäin suuri."

Tässä tapauksessa kreatiinipyruvaatti siis on osana stackia, mutta myydään myös ihan puhdasta pyruvaattiakin useissa paikoissa. Käsittääkseni pyruvaattia suosivat eteenkin painoluokkalajeissa kilpailevat ja ne jotka eivat vaan halua "kärsiä" siitä nestepöhöstä. Ovatpa jotkut myös palstalla sanoneet saavansa enemmän irti pyruvaatista kuin monohydraatista ihan tulosten kannaltakin. Itse en siihen osaa sanoa juuta enkä jaata, kun rahatilanne ei antaisi varaa pyruvaattia käyttää vaikka sitä haluaisinkin.

Meni kyllä niin offtopikiksi, ettei oo tosikaan.
Mistä sitten johtuu tuo suositus tauon pitämisestä? Jostain muistaisin lukeneeni, että pidempiaikainen käyttö vähentään kreatiinin tehoa, ja kuurittainen käyttö olisi tässä tapauskessa se parempi vaihtoehto kuin jatkuva käyttö.

Puryvaatti vaatii suolahapon(vatsahapon) jotta siitä tuli aktiivinen. Mikäli muisti pelaa.

japadahoe sanoi:
Varmaankin kreatiinin ATP-tasoja nostattavasta vaikutuksesta.

Voiko joku kreatiinipuryvaatin käyttäjä vahvistaa tuon, että nestettä ei ole kertynyt kreakuurin aikana ? itsella esim. Kreatiinisitraatti ja trikreatiinimalaatti keräsivät +3l nestettä kehoon viikon sisällä käytön aloittamisesta vaikka kummankaan ei nimenomaan pitänyt nestettä kerätä.

Ei tuo +3l muuten haittaisi, mutta tuntuu, että kaikki menee suoraan naaman :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom