Olipa itsellänikin pakko kantaa korteni kekoon tän keskustelun tiimoilta.
Mulla on todella, todella pitkään ollut samoja oireita: ahdas hengittää, usein tuntui että pitää oikein haukkoa happea, aivan sairaan huono ja ahdas olo koko ajan. aina välillä kävin naprapaatilla tahi fyssarilla etsimässä apua, ja aloin sitten säännöllisesti käymään hierojalla. hieroja myös avas lukkoja mun rintarangan alueelta, joka kuukausi. se aina helpotti hetkeksi, ja kuitenkin ahdas tunne palasi aina tosi pian. tuntui että koko kroppa oli aivan jupatissa, ja vuosi sitten mullekin tehtiin astmatestit. niissä ei todettu mitään, vaikka olin saanut rajuja hyperventilaatiokohtauksia joka ilta niihin aikoihin:curs:
Kaikki kiteytyi yhteen aamuun nyt marraskuussa, kun olin aamulla salilla. jo lämmittelyissä tuntui pahalta, ja ensimmäisen kierron kun tein kepillä, niin alkoi tuntua kuin olis puristimessa. aivan vitivalkoisena, henkeä haukkoen keräsin kamat ja lähdin kotiin, jokainen askelkin sattui ja kyyneleet virraten soitin sitten avomiehen kotiin. hän löysi mut makaamasta jumppapalloon nojaten olkkarin lattialta, sillä se oli ainut asento jossa tuntui että saa edes vähän vedettyä henkeä ilman kipua.
tiesin ettei arvauskeskuksesta ole mitään hyötyä, ja satuin saamaan sitten ajan kiropraktikkakeskukseen. sinne sitten onneks vain puolen tunnin päästä, siellä avattiin lukot (toisin päin kuin mitä hierojani oli tehnyt) ja samantien levisi jännä olo koko selkään. oli paljon parempi hengittää, mutta tuntui järkky kipu koko lopun päivää. Musta otettiin ryhtikuvat, jotka luettiin mulle seuraavalla viikolla. Mulla on oiennut rintaranka, joka oli jo aiemmin todettu, ja se aiheutti mun vartalolle virheasennon, vaikka olen aina kuullut älyttömästi kehuja mun hyvästä ryhdistä. mä olin hieman vinossa, pää hieman liiaksi työntynyt eteen, samoin kuin lantio. kehon painopisteet olivat vääristyneet ja aiheuttivat mulle siksi valtavat jumit joka paikkaan, koska oikeat lihakset eivät tehneet töitä, vaan yläselkään ja hartioihin kohdistui kohtuuton rasitus.
Nyt olen siis kohta 2kk käynyt hoidattamassa selkääni kirolla, aloitin hoitoprojektin, harkittuani tietysti ensin. hoito on kallis, mutta on helpottanut oloani aivan tajuttomasti, ja ohjelma tähtää siihen että mun kroppa palautetaan keskiasentoon ja saadaan toimimaan oikein. On ollut mielettömän kevyt olo, ja mahdolliset jumit tuntee heti. seurantakuvat otetaan seuraavan kerran maaliskuulla, ja niistä sitten itsekin voi tarkastella onko jotain tapahtunut. tärkeintä on kuitenkin tämä älyttömän hyvä olo. Treeniä olen keventänyt salilla, ja liikuntaa olen monipuolistanut. enää en anna hierojani naksautella, sillä hänen naksauttelunsa oikasi rankaani vain lisää.
parasta on ollut huomata konkreettisia asioita kuten selkätreenin meneminen paremmin perille ja esim. selänojennuksia pystyn tekemään nykyään todella merkittävästi enemmän kuin ennen hoidon aloitusta
että todellakin kannattaa ottaa selvää, mikä itselle aiheuttaa huonon olon!