Jatkuva hengenahdistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne22
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päivitystä:

Ei niistä saatanan lääkkeistä ole ollut yhtään apua! :curs: Huaaaaaaaaaaaaaaa pää alkaa hajoamaan. Miten olette hoitaneet sitä hyperventilointi ongelmaa? Lääkärin mukaan hyperventilointi on myös yksi mahdollisuus.

Mullakin on ollut samoja ongelmia.Henki ei kulkenut sisäänpäin tuntu että happi loppuu.
Juoksin eri lääkäreillä ja ensi avuissa.Kukaan lääkäri ei sanonut että olisi hyperventilaatio
Epäiltiin keuhkoveritulppaa,ilmarintaa,astmaa,paniikikihäiriöö.
Kävin keuhkokuvissa ei löydetty mitään.Pef mittauksissa puhalsin 550 sanottin että mulla on paha astma.Tilanne vaan paheni astmapiipuilla.
Lopuksi menin erikois keuhkolääkärille jossa tehtiin eri puhalluskokeita,sydänfilmejä ja rasitustesti ergometrillä.
Lääkäri totesi mulle että mulla ei ole Astmaa vaan todella paha ylirasitus tila ,kroppa aivan sekaisin,lepopullssikin todella korkea.Astmalääkkeet oli vaan pahentanet tilannetta.Lääkäri sanoi myös että olet näköjään treenannut pelkkää voima treeniä ja kasvattanut lihaksia tekemättä yhtään aerobista.Ainoa keuhkoihin viittaava ongelma oli että sisäänpäin hengitys on vajavainen.Sanottiin ,että menee levolla ohitse ja betasalbaajilla.Ei auttanut betaasalbaajat vaan rupesi pyörryttämään.
Astmalääkkeiden lopettaminen auttoi ja hengenahdistus ei ollut enää jokapäiväistä,mutta sitä oli silti vieläkin
Oireet jatkui koko kesän.Sitten kehotettiin menemään allergialääkärille ja kiropraktikolle.Menin allergia testeihin,jossa todettiin että mulla on todella paha koivu allergia,ja lisäksi olen allerginen lepälle,nurminatalle ja timoteille.Sain allergialääkityksen.Kiropraktikko totesi että on paha rintarangan toimintahäiriö,niskat jumissa ja paljon lukko tiloja kehossa.
Allergialääkkeet,Kiropraktikko ja lepo auttoivat.

Vittumainen vika! Olin viikkoja sairaslomilla töistä.Lihakset lähti.Laihduin 15kg.Olin puolitoista vuotta urheilematta.Koko elämä oli mennä aivan sekaisin ton vaivan takia.Nyt oon vuoden verran urheillut harrastus pohjalta (pelannut jääkiekkoa,rullaluistellut,pyöräillyt,tehny kävelylenkkejä ja totutellut puntteihinkin).
Vieläkin vaiva välillä ilmoittelee itsestään,mutta oon oppinut elämään sen kannssa.

.

Syvään sisäänhengittäessä pistää(välistä) rintaan ja joskus se ruksuu ja raksuu. Kummallista. Astmalääkkeet lopetin lääkärin kehotuksesta. Keuhkot kuulemma helvetin hyvässä kunnossa. Spirometriassa osa arvoista oli noussut jopa 200% viime keväästä. Astma on suljettu lopullisesti pois kuvioista. Mua itteä ei toi hyperventilaatiokaan oikeen enään vakuuta. Ettei vaan olis jotain paskana tuolla rinnassa. Se on vieläkin arka ja välistä saattuu kun vääntelee kroppaa.

EDIT: Tää paska vaiva on tuonut mukanaan ponnistuspäänsäryn. Ei pysty juuri muuta vääntämään kuin vetoliikkeitä. Punnerrusliikkeet aiheuttaa kovan päänsäryn.

Menehän nyt jo kuvautettavaksi, jos et ole käynyt?

Menehän nyt jo kuvautettavaksi, jos et ole käynyt?

En ole käynyt, mutta varmaan menen ensiviikolla kunnalliselle. Yksityinen käski odottaa pari-kolme viikkoa, että noi lääkkeet alkais tehoamaan... Ehkä parempi, että saa useamman lääkärin mielipiteen asiasta.

jep kuulostaa siltä että selän nikamat lapojen välistä lukossa ei muutakun
ne auki tai sitten voi olla myös allergia, kissat koirat ym.ym.yks allergialääke päiväs niin kyllä henki kulkee. mulla jos en ota allergia lääkettä niin kyllä ahistaa, meillä on 2 pupua

Uskaltaakohan tuolla niksauttajalla käydä aka fysioterapeutilla? Eikö ne voi saada pysyvää vahinkoakin aikaan? Joskus lääkärin kanssa juttelin mun selästä(selkä meni välistä jumiin joku aika sitten) ja hän ei suositellut, koska se on jonkun toisen koulukunnan lääketiedettä tjsp.

Ennen kuin tiedät että sieltä ei ole mitään paskana, niin ei varmaan kannata lähteä niksauttelijalle. Ja voihan ne varmasti saada jotain tuhottua, mutta yleensä ovat taitavia eivätkä tuhoa mitään.:)

Niksauttajat saavat usein hämmästyttäviä tuloksia, valitettavasti puoleen ja toiseen. On helkkarin iso asia, jos niksauttaja tietää taitonsa rajat, sillä usein heiltä saa myös merkittävää apuakin.
nimim. "itsekin joskus kokeileva"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tosiaan käytyä siellä tk:ssa. Nyt meni lopullisesti usko Vantaan terveydenhuoltoon! Nopeasti ovien nimikylttejä vilkaistessa, en nähnyt kuin yhden suomalaisen lääkärin! Jouduin ulkomaalaiselle lääkärille, jonka kanssa kommunikoimisesta ei veinannut tulla mitään. Lääkäri käytti latinankielisiä nimityksiä kehon osista, koska ei osannut suomea. Siinä piti sitten arvailla mitä se tarkotti.... Eipä se osannut mitään sanoa. Arveli, että hengenahdistus ja rintakipu johtuu allergiasta!

Kiropraktikko totesi että on paha rintarangan toimintahäiriö,niskat jumissa ja paljon lukko tiloja kehossa.
Allergialääkkeet,Kiropraktikko ja lepo auttoivat.
.

Paljon fysioterapeuteilla ja muilla niksauttajilla käyneenä voin sanoa, että heidän mielestään on aina kaikki paikat jumissa. Sillä ne ittelleen hommia generoivat.

Nuo hengenahdistusjutut kuulostavat tutuilta. Itselläni on ollut parin vuoden astmaepäilys ja tutkimukset vielä vaiheessa. Kuvissa keuhkot olivat siistit, joten ei mitään katastrofaalista, mutta tuskaisaa tuo mehupillin läpi hengittäminen on. Itselläni oireet alkavat yleensä jonkin räkätaudin jälkilämmittelynä, tai ja voimakkaan uupumuksen seurauksena (liian lyhyitä yöunia ja liikaa töitä ja reeniä). Oireet helpottavat yleensä sillä,että astmalääkitys tuplataan pariksi viikoksi ja syödään samalla kunnon antibioottikuuri. Pelkällä astmalääkityksellä oireet jatkunevat maailman tappiin. Ongelma vain on se, että sitä antibiootikuuria ei kirjoiteta nykyisin kovinkaan herkästi. Alkukesästä oli flunssan jälkeen tosi vetämätön olo, ja sai olla tosissaan paskassa kunnossa ennen kuin kirjoittivat tuon kuurin. Ja kannattaa pitää nenän röörit auki eli nenätippoja tai sumutteita.

Tämän nyt ei varsinaisesti mikään uhreiluvamma ole, vaikka rajoittaakin urheilua merkittävästi! Viimeaikoina on alkanut esiintymään jatkuvaa hengenahdistusta. Keuhkot eivät täyty ja haukottelen aivan jatkuvasti. Nolottaa töissäkin istua ja haukotella minuutin välein. Astma on todettu, mutta ei se ikinä ennen ole näin pahaa ollut ja toi haukottelu on uus juttu. Astmalääkkeistä ei ole juurikaan apua. Ventoline ei toimi ollenkaan ja symbocortin tehosta en osaa sanoa mitään. Symbicort siis on toiminut ennen, ventoline ei ole ikinä toiminut mitenkään huomattavasti. Voisko tässä olla taustalla jotain muutakin, kun rintalastassa on havaittavissa tietynlaista painetta? Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita?

Kyse saattaa olla refluksitaudista, mikä on astmaatikoilla hyvin yleinen.
http://217.77.196.59/jasenille/hyvahengitys/62003/teksti.html

Paljon fysioterapeuteilla ja muilla niksauttajilla käyneenä voin sanoa, että heidän mielestään on aina kaikki paikat jumissa. Sillä ne ittelleen hommia generoivat.
Hyvän niksauttajan käsissä nuo ongelmat kuiteski poistuu. Kokemusta on ja monella muullakin on... Aika yleinen ongelma nuo rintarangan nikamalukot. Mutta syy niihin on monella asiantuntijallakin hiukan hukassa...

Itse kärsin aikoinaan 10 vuotta mm. ajoittaisista hengenahdistuksista, korkeasta verenpaineesta ja sydämen muljahduksista. Paljon muitakin vaivoja oli. Monilla niksauttajilla kävin rankaani hoitamassa... aika kirjavaa oli se osaaminen.

Kyse saattaa olla refluksitaudista, mikä on astmaatikoilla hyvin yleinen.
http://217.77.196.59/jasenille/hyvahengitys/62003/teksti.html

Juuh refluksia se lääkärikin epäili. Astmaa minulla ei kuulemma varmasti ole( vaikka niin tämä spesialisti aluksi väitti). Hengenahdistusta tosiian on vieläkin. Pitäis mennä lääkäriin mutta ei jaksa. Syön Somaccia refluksiin(tätä ei siis ole vielä todettu testeillä), mutta eipä tuo tunnu auttavan. Salilla käyminen on aika tuskaa. Ei pysty vetämään täysillä tehoilla ikinä.

Kuinka pitään olet syönyt Somacia? Sen pitäisi vaikuttaa viikon tai kahden sisällä. Ellei vaikuta niin pyydä Nexium, se on uudempi ja tehokkaampi lääke.
Kuitenkin vasta tähystyksessä refluksista saadaan varma tieto. Toimepide ei vaan ole kovin hauska... :urjo:

mielenkiintoinen topic sillä itseäni vaivaa vähän samat ongelmat! ja ei oo yhtään kivaa. no mulla on todettu nyt vähä aika sitten jonkin sortin rasitus astma, alotin tossa kickboxingin viime talvena ja huomas kuinka kunto rupesi nousemaan jo lyhyen harrastelun jälkeen, no sitten koitti kevät ja kaikki nää siitepölypaskat niin sen jälkeen on alkanut olee näit hengitysvaikeuksia ja treenit jäi siihen. nykyään eikä tarvi kuin kävellä kotiin toiseen kerrokseen niin hengästyttää jo niin maan perusteellisesti! ei ollenkaan kivaa, ja just on välillä (niinkun nyttenkin) hengenahdistus meneillään vaikka en oo ku istunut koneella :eek: ahdistaa ja tuntuu et tulee joku paniikkikohtaus.
lääkäri määräs mun tehdä toi PEF koe ja se keuhkoputkia avaava lääke auttoi kyllä että tulokset parantu aina niitä otettaessa mutta sitten ku menin jonnekkin spirometriatutkimuksiin vai mitkähän lie olikaan niin ei mukamas auttanut se lääke mitä se lekuri mulle antoi :/ kumma juttu!. mutta haluisin pystyä hengittämään kunnolla! vituttaa ku alkaa tulee välil iha todellinen paniikki tunne ku ahdistaa niin paljon.. tiiä sit ku pitäs alkaa taas puntillaki käymää et mitenhän se mahtaa onnistua..

Jooh no kyllä siihen tottuu...en pysty nykään tekemään sarjoja oikeastaan ikinä loppuun, koska henki loppuu kesken. Kaikkein vaikeinta on tehdä rinta&olkapää liikkeitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom