BB Jarno Olmala

Ihan mielenkiinnosta, että miksi ei bodausta?
Itse yhtälailla reagoin tohon. Eli mitä tarkoittaa jos kroppa kestää voimailua mutta ei bodaustreeniä?
Viime vuoden lopussa ja alkuvuodesta vaikka tuli kevyesti bodailtua niin palautuminen oli tosi huonoa. Paikat jatkuvasti kipeänä ja vatsakin reagoi pahemmin (vertakin tuli ajoittain) vaikka treenasi vain kolme-neljä kertaa viikossa. Voimaillessa ei kroppa vaadi niin suuria palautumisresursseja kuin bodatessa syystä että lihoja ei hakata domsseille. Treeneissä ei liikuta lähelläkään failurea vaan pidetään progressio yllä ja toistoja jää varastoon. Nyt esim tän kahden viikon periodin aikana mulla ei lihat ole ollut ollenkaan kipeänä ja torstai&perjantai ollut jopa kaikista helpoimmat päivät vaikka kuormat tuolloin kaikista isoimmat. Ongelma mulla edelleen myös se ettei ruoka imeydy parhaalla mahdollisella tavalla ja ruokamäärät on pakko pitää maltillisina vatsan takia. Kaikesta huolimatta jo tässä kahden viikon periodin aikana olen päässyt lähelle omaa ennätyskuntoa kaikissa liikkeissä.:)

Tollasessa tilanteessa kun hiilarimäärät on melkosen korkeet ja ruoan imeytymisen kanssa ongelmaa nii oisko iso synti ottaa osaa ihan vaan sokerista tms helpommasta lähteestä? Sori jos aiemmin käsitelty tota, en oo kaikkia aiempia sivuja selannu :)

Tämä selvä! Tsemiä :)
Kiitos paljon!:)

Tollasessa tilanteessa kun hiilarimäärät on melkosen korkeet ja ruoan imeytymisen kanssa ongelmaa nii oisko iso synti ottaa osaa ihan vaan sokerista tms helpommasta lähteestä? Sori jos aiemmin käsitelty tota, en oo kaikkia aiempia sivuja selannu :)
Hiilari määrät on nyt tosiaan maltilliset kuten muuankin ruuan osalta. Hyvä laatuinen rasva on hyvä kalorin lähde sen energiatiiviyden takia. Siinä vaiheessa kun suolisto on huonossa kunnossa, sokeri on nimenomaan myrkkyä. Se nimittäin ruokkii juuri niitä suoliston "pahoja" bakteereita jotka pitää tulehdusta yllä. Myös laktoosia, gluteenia ja lisäaineita kannattaa välttää. Ylipäänsä prosessoitua ruokaa ei kannattaisi tässä vaiheessa syödä. Hiilarit toki kannattaa ottaa mahdollisimman helposta ja hyvin imeytyvästä lähteestä kuten riisi tms.

Mikä on sun suoliston tilanne tänä päivänä?

Kuuntelin eilen ton rennen ja sun podcastin, kuulosti kyllä erittäin vtumaiselta taudilta ku oli pahimmillaan.

Mikä on sun suoliston tilanne tänä päivänä?

Kuuntelin eilen ton rennen ja sun podcastin, kuulosti kyllä erittäin vtumaiselta taudilta ku oli pahimmillaan.
Tosi vaihtelevaa nyt ollut olojen kanssa. Toiset päivät voi elää normaali elämää ja toisina päivinä vaivoja on todella paljon. Viime kuun tähystyksen ja kokeiden perusteella tulehdus on pienentynyt huomattavasti tammikuusta huhtikuuhun. Osa paksusuolesta tähystyksen mukaan oli jopa "normaalissa" kunnossa. Ensi viikolla olisi taas uusia näytteiden ottoja joista selvitetään miten edellinen lääketiputus on vienyt hommaa eteenpäin.

Sitä on vaikea sanoin kuvailla miten vittumainen toi tilanne silloin syksyllä olikaan. Onneksi siitä on kuitenkin homma edistynyt huomattavasti.

Valitan, ei toimi kummallakaan kielellä:):zzzz: No, mulle treenissä ei auta muu kuin hyvä treenikaveri. Mutta hyvä, jos joku saa kicksejä näistä t-paidoistakin.

Valitan, ei toimi kummallakaan kielellä:):zzzz: No, mulle treenissä ei auta muu kuin hyvä treenikaveri. Mutta hyvä, jos joku saa kicksejä näistä t-paidoistakin.
Jollekin toimii ja jollekin ei. Ei kaikki voi tykätä samoista asioista.:) Ei varmaan kukaan olekaan väittänyt että noi paidat / "iskulauseet" auttaisi treenissä paremmin kuin treenikaveri. Kicksien saamiseenkin vaatii ainakin mulla jotain muuta kuin tietynlaisen t-paidan mutta kyllä mä näistä paidoista tykkään.(y)

:offtopic:Treenit ainakin kulkee tällä hetkellä ja suunnitelman mukaan etenee progressio. Kovimmat pari viikkoa vielä edessä tätä volyymi kiertoa jonka jälkeen laaditaan uudet suunnitelmat.:puntti:

Jollekin toimii ja jollekin ei. Ei kaikki voi tykätä samoista asioista.:) Ei varmaan kukaan olekaan väittänyt että noi paidat / "iskulauseet" auttaisi treenissä paremmin kuin treenikaveri. Kicksien saamiseenkin vaatii ainakin mulla jotain muuta kuin tietynlaisen t-paidan mutta kyllä mä näistä paidoista tykkään.(y)

:offtopic:Treenit ainakin kulkee tällä hetkellä ja suunnitelman mukaan etenee progressio. Kovimmat pari viikkoa vielä edessä tätä volyymi kiertoa jonka jälkeen laaditaan uudet suunnitelmat.:puntti:

Hashtageissa kirjoitat road to competition, tarkoitatko jotain voimanostokisoja joihin tähtäät? :)

Back
Ylös Bottom