BB Jarno Olmala

Kävin kysymässä kaverilta, joka on paikallisessa Prismassa töissä, että saisinko tilattua Brasilialaista kanaa?
- No et helvetis? minkä takia haluat?
- Se on podareiden ruokaa, goddamnit!
- n. 5. minuutin röhönaurut perään. Mitä ihmettä hei täällä tapahtuu?

Ps. Kuwaitin kana olisi kelvannut, mutta en kehdannut pyytää.

Jossain oli juttua että ulosteen siirtoon. saatu hyviä tuloksia näiden vaivojen hoidossa :).
Älkää lähtekö ulosteen siirtoon. Siis onko tämä sellaista trollaamista, mitä en ymmärrä. Syödään brasialaista kanaa ja tehdään paskan siirtoja. Toivottavasti tämä on jotain sarkasmia tai v-ttulua mua kohtaan.
Edit. Voi jumalauta:david:

Älkää lähtekö ulosteen siirtoon. Siis onko tämä sellaista trollaamista, mitä en ymmärrä. Syödään brasialaista kanaa ja tehdään paskan siirtoja. Toivottavasti tämä on jotain sarkasmia tai v-ttulua mua kohtaan.
Paljastit tietämättömyytesi koko asiasta (jollei se nyt sitten ollut kaikille jo muutenkin selvä). Tuo ulosteensiirto on täysin ns. koulutieteen hyväksymä hoitokeino, jossa terveen ihmisen ulostetta viedään sairaan paksusuoleen ja saadaan sinne näin terveempi bakteerikanta. Eikä ole edes ihan uusi asia. Ei tietysti käy kaikkeen eikä kaikille ja soveltuvuutta eri suolistosairauksiin tutkitaan koko ajan. Jonneille tietysti ihan mahdoton asia ymmärtää, mutta kyllä se siitä helpottaa.

Tätä olen itsekin Jarnolle ja muille bodareille koittanut selittää, että ostaisivat suomalaista ruokaa, mutta ei. Kun pitää saada sitä thaimaalaista antibiooteilla kyllästettyä valmista pakaste broileria. Kyllä sen ajallisen ja rahallisen säästön sitten vasta ymmärtää kun oma terveys menee ja vatsa ei pelitä. Mutta kun bodarit eivät pysty ajatella ruokaansa pönttöä pidemmälle...
Herra Tiilikainen voi nyt rauhoittua siellä. Thaimaalaista kanaa en ole syönyt kuin viimeksi Thaimaassa lomaillessa ja itseasiassa sen 5vkn reissun aikana vatsa toimi moitteetta.:)
Tuosta linkkaamastasi tutkimuksesta löytyy conclusions kohdasta nämä pointit:

"Our main conclusions are summarized below.
Antibiotic use in Brazilian livestock:

¤There is no information available about used/sold quantities of veterinary antibiotics in Brazil.
¤AGP’s are commonly used on pig and broiler farms producing for the home market.
¤Production for the EU market at present is without the use of growth promoters and completely separated from other production.
¤Based on qualitative information, the therapeutic use of antibiotics in Brazilian broiler production is estimated to be substantially lower than the average on Dutch broiler farms in 2011. There is no estimation for antibiotic use in Brazilian pig production."

Kannattaa lukea noi kohdat ajatuksella ja kysyä jos et ymmärrä noita kohtia niin joku varmasti voi suomentaa sulle noi. Ei nyt väittämäsi mennyt ihan putkeen siis...

Sen voin myös sanoa sulle että tämä mun sairastuminen ei todellakaan ollut millään tavalla yhteydessä mun kanan rintafileiden syömiseen.

Rouvalla diagnoosi Crohnin taudista. Puksuttaa tällä hetkellä menemään whole food plant based cycledietillä (paljon kasviksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, perunaa, kauraa, lihaa halutessaan tankkaus päivinä).
Pariin vuoteen ei ole lääkkeitä syönyt käytännössä ollenkaan.
Jossain oli juttua että ulosteen siirroilla saatu hyviä tuloksia näiden vaivojen hoidossa :).
Mukava kuulla että sielläkin saa mennä oireettomana!(y) Mulla yksi tuttu myös sai tuossa muutama kuukausi sitten jättää lääkityksen pois kun hänellä myös Crohn ollut oireettomana pitkään.:)

Turha näille bodareille on mitään yrittää opettaa... Kyllä se vaan on niin että kana on kanaa tuli se sitten Suomesta tai Brasiliasta...

Sä olet ihme hiippari. Toisessa ketjussa (rupisammakko) vaalit ja edellytät positiivissävytteistä ja rakentavaa suhtautumista eri persoonien tekemiseen sekä syvästi paheksut negaajia. Täällä taasen olet päästänyt aivan eri persoonan valloilleen:pano:

Sairastan itse asiassa maanis depressiivisyyttä. Toiset päivät ovat parempia kuin toiset... Tästä syystä välillä menee hyvin ja toisinaan huonosti. Erittäin hyvää päivän jatkoa kaikille tänne Jarnon ketjuun! Pidetään lippu korkealla ja annetaan mennä kaasu pohjassa kun voidaan!!

Taidat olla jopas_jotakin mies, ainakin sama sairaus ja yhtä lennokasta juttua..

Hitto et oot hyväs tikissä!! Onnea suolistovaivojen kanssa! ite sain kanssa tehdä läjäpäin töitä et sain hommat sillä saralla kuntoon, stressin hallinnan opettelu ( ikuinen prosessi) auttoi omalla kohdalla varmasti yhtä paljon kuin ruokavalion kondiksee laittaminen.

Hitto et oot hyväs tikissä!! Onnea suolistovaivojen kanssa! ite sain kanssa tehdä läjäpäin töitä et sain hommat sillä saralla kuntoon, stressin hallinnan opettelu ( ikuinen prosessi) auttoi omalla kohdalla varmasti yhtä paljon kuin ruokavalion kondiksee laittaminen.
Kiitoksia kovasti kehuista ja tsempeistä.:) Vaikka omaan silmään kunto nyt ei vielä ton tauon jäljiltä näytä juuri mitenkään ihmeelliseltä.:ROFLMAO: Mutta kyllä täältä noustaan!:puntti:

Noi molemmat tosiaan suurimmat vaikuttavat tekijät näissä vaivoissa. Hyvä että oot löytänyt tasapainon noiden välillä.(y)

Millos Jarnolla on seuraavat kisat?
Tällä hetkellä mahdotonta sanoa kun ei voi tietää kauan tässä toipumisvaiheessa vielä menee. Vatsa kun ei vielä ole lähellekään täysin kunnossa. Varmaa ainakin on että 2019 ei tule kisattua.

Paljastit tietämättömyytesi koko asiasta (jollei se nyt sitten ollut kaikille jo muutenkin selvä). Tuo ulosteensiirto on täysin ns. koulutieteen hyväksymä hoitokeino, jossa terveen ihmisen ulostetta viedään sairaan paksusuoleen ja saadaan sinne näin terveempi bakteerikanta. Eikä ole edes ihan uusi asia. Ei tietysti käy kaikkeen eikä kaikille ja soveltuvuutta eri suolistosairauksiin tutkitaan koko ajan. Jonneille tietysti ihan mahdoton asia ymmärtää, mutta kyllä se siitä helpottaa.
Terveysalalla n.20 vuotta toimineena, voin kertoa, että ei ole ihan paras vaihtoehto, eikä käypähoidon ihan se ensimmäinen suositeltava tapa. No, viimeistään nyt paljastin tietämättömyyteni. Olkoon sitten näin. Paljastin itseni. Voi Vit... Jarnolle en suositele muuta, kuin lääkärin ohjeita.

Paastotkaa nii solut kerkee uusiutua ku ei kropan tarvi käyttää "jerkkua" siihe sapuska polttamisee

Terveysalalla n.20 vuotta toimineena, voin kertoa, että ei ole ihan paras vaihtoehto, eikä käypähoidon ihan se ensimmäinen suositeltava tapa. No, viimeistään nyt paljastin tietämättömyyteni. Olkoon sitten näin. Paljastin itseni. Voi Vit... Jarnolle en suositele muuta, kuin lääkärin ohjeita.
Tuskinpa olet, ethän tiennyt kyseisen hoitomuodon olevan edes olemassa. Mitä tulee "jonneiluun", niin ei se näköjään ikää katso, mutta tämä tästä.

Olen ja tiedän kyllä kyseisestä hoitomuodosta. Onneksi täällä kaikki muutkin tietävät. Luottaisin silti ensin lääkärin sanaan. Antaa olla munkin puolesta.
Terv: 38-vuotias jonne.

Viimeksi muokattu:
Pakkiksellahan tapahtuu muutenkin ulosteensiirtoja aina silloin tällöin – uloste osuu välillä tuulettimeen ja siirtyy siitä todella nopeasti pitkin seiniä. En tosin voi itsekään suositella tätä kenellekään. :nolo:

Oliko sulla Jarno millaisia oireita aikaisemmin?

Kävin lääkärissä, kun ollut jo pidempään joka aamu vatsa löysällä. Yhtenä päivänä vatsa sitten kramppas niin pahasti, että oli pakko lähteä töistä. Otin vihdoin itseäni niskasta kiinni ja kävin lääkärillä. Perheessä keliakiaa, joten sitä itse epäilin. Verikokeiden mukaan ei ole, eikä lääkäri löytänyt ongelmaan ratkaisua. Totesi tosin, että ei ole vaarallista. Tuon vatsakrampin lääkäri yhdisti norovirukseen.

Olen kokeillut vaihtaa ruoka-aineita, mutta ainakaan vielä ei ole tuonut helpotusta. Nyt viimeisimpänä vaihdoin perunan pois, koska sitä tulee syötyä määrällisesti niin paljon. Outoa tästä tekee se, että esim. jouluna ja lomareissuilla, kun syön vapaammin (mutta samojakin ruokia), niin vatsa voi täydellisesti. Perunaa ja kahvia tulee käytettyä tuolloin selvästi vähemmän.

Oliko sulla Jarno millaisia oireita aikaisemmin?

Kävin lääkärissä, kun ollut jo pidempään joka aamu vatsa löysällä. Yhtenä päivänä vatsa sitten kramppas niin pahasti, että oli pakko lähteä töistä. Otin vihdoin itseäni niskasta kiinni ja kävin lääkärillä. Perheessä keliakiaa, joten sitä itse epäilin. Verikokeiden mukaan ei ole, eikä lääkäri löytänyt ongelmaan ratkaisua. Totesi tosin, että ei ole vaarallista. Tuon vatsakrampin lääkäri yhdisti norovirukseen.

Olen kokeillut vaihtaa ruoka-aineita, mutta ainakaan vielä ei ole tuonut helpotusta. Nyt viimeisimpänä vaihdoin perunan pois, koska sitä tulee syötyä määrällisesti niin paljon. Outoa tästä tekee se, että esim. jouluna ja lomareissuilla, kun syön vapaammin (mutta samojakin ruokia), niin vatsa voi täydellisesti. Perunaa ja kahvia tulee käytettyä tuolloin selvästi vähemmän.

Käytätkö Zabo muuten kalaöljy kapseleita? itsellä oli tässä useamman vuoden vatsa löysällä ja lääkärissä en käynyt. Tuli kokeiltua jättää melkein jokainen yksittäinen ruoka aina pois kerrallaan, eikä mikään auttanut. Sitten viimeisellä keksin jättää kalaöljy kapselit pois ja vuosia kestänyt ongelma katosi samantien. En tiedä miksi vasta nyt tajusin kokeilla tuota. Jostain syystä kuvitellut ettei kalaöljy 1-2 kapselia päivässä voi mitenkään olla syynä tähän ympärivuorokautiseen ongelmaan. Vuosien mittaan tullut syötyä kuitenkin useita eri merkkisiä kalaöljy kapseleita ympäri vuoden, ettei se kyllä laadustakaan ole kiinni. Ei vain yksinkertaisesti sovi omalle vatsalle mikään kalaöljy.

Back
Ylös Bottom