BB Jarno Olmala

Jos Olmala vaan muistat nuo lukemat penkkisi kehityksestä oikein,niin kaiken järjen mukaan sulla olisi mahkut nostaa hirmuraudat penkistä natuna! Kaksisataa nyt ainakin luulis tulevan noiden vuosien jälkeen ilman sikabulkkiakin.

Sanos Jarno miten lähtisit nostamaan volyymiä ja treenitehoja sit ku pääsee reenailemaan takasin, kun nyt on tullu oltua kipeenä 10 viikkoa ja 10 kiloa painoa tippunut (eli lihasta on lähtenyt selkeästikin kun ei ole päässyt tekemään mitään)? Ja miten treenijaon kanssa tekisit, alottaisitko heti monijakosella vai ensin vaikka 1/2 jakosella ja sit siitä pian siirtyisi monijakoiseen taas.

Sanos Jarno miten lähtisit nostamaan volyymiä ja treenitehoja sit ku pääsee reenailemaan takasin, kun nyt on tullu oltua kipeenä 10 viikkoa ja 10 kiloa painoa tippunut (eli lihasta on lähtenyt selkeästikin kun ei ole päässyt tekemään mitään)? Ja miten treenijaon kanssa tekisit, alottaisitko heti monijakosella vai ensin vaikka 1/2 jakosella ja sit siitä pian siirtyisi monijakoiseen taas.
En ole Jarno (työsopimus päättyi lokakuussa), mutta sanon silti oman suositukseni.

10 viikkoa on jo aika pitkä tauko, joten lähtisin varovasti liikkeelle. Tekisin näin:

1. koko kroppa todella kevyesti läpsytellen, 1 liike per lihasryhmä, 3 kevyttä sarjaa
2. lepo (voit myös skipata tämän jos tuntuu siltä ja siirtyä suoraan kolmoseen)
3. yläkroppa kevyesti järjestyksessä selkä, rinta, olka, kädet. 2 liikettä per lihasryhmä
4. alakroppa kevyesti
5. lepo

Tässä vaiheessa tiedät vähän, miten päivät 3 ja 4 toimi, joten voit jatkaa sen mukaisesti joko toistamalla päivät 3 ja 4 tehden vaikka kolme liikettä per lihasryhmä ja vähän jo rivakammin. Tämän jälkeen voisi aloittaa 3-jakoisen ajamisen sisään.

Jos Olmala vaan muistat nuo lukemat penkkisi kehityksestä oikein,niin kaiken järjen mukaan sulla olisi mahkut nostaa hirmuraudat penkistä natuna! Kaksisataa nyt ainakin luulis tulevan noiden vuosien jälkeen ilman sikabulkkiakin.
Ehkä pitkällä tähtäimellä voisi olla mahdollisuus se rikkoa jos ei paikat hajoa ennen sitä. Mulla ei oikein enään ole intoa lähteä edes sitä tavoittelemaan enkä tykkää siitä riski-hyöty suhteesta mitä se mulle tän lajin kannalta antaisi.

Tomilta tuli tossa jo hyvät vinkit. Myös Utilla on hyvä toteutustapa hänen treenitauon jälkeen. Itse myös lähtisin todella rauhallisella tahdilla nostamaan tehoja ylöspäin. Alkuun tosiaan 1-2 jakoisella ja kuulostelee kroppaa sillä läpi muutaman viikon ainakin.

En ole Jarno (työsopimus päättyi lokakuussa), mutta sanon silti oman suositukseni.

10 viikkoa on jo aika pitkä tauko, joten lähtisin varovasti liikkeelle. Tekisin näin:

1. koko kroppa todella kevyesti läpsytellen, 1 liike per lihasryhmä, 3 kevyttä sarjaa
2. lepo (voit myös skipata tämän jos tuntuu siltä ja siirtyä suoraan kolmoseen)
3. yläkroppa kevyesti järjestyksessä selkä, rinta, olka, kädet. 2 liikettä per lihasryhmä
4. alakroppa kevyesti
5. lepo

Tässä vaiheessa tiedät vähän, miten päivät 3 ja 4 toimi, joten voit jatkaa sen mukaisesti joko toistamalla päivät 3 ja 4 tehden vaikka kolme liikettä per lihasryhmä ja vähän jo rivakammin. Tämän jälkeen voisi aloittaa 3-jakoisen ajamisen sisään.

Kiitti näistä vinkeistä, näillä mennään etiäpäin! :) Just katoinki tossa noin vuosi sitten tehtyä "Brutal & honest" videota ja katsoin että "Kappas, Tomi vastannut" :D

Näyttävä offikunto! 100kg kun vaakaakin pärähtää niin mikäs siinä :)
Mielenkiinnolla tulee seurattua miten se rasva tirisee dietillä

Miten muuten tulee vietettyä vapaa aikaa puntin ja työn ohella?

Meinasinkin just tulla utelemaan, että mitkä on pääasialliset hiilarin lähteet, mut se selviskin jo. Tossa saa jo oikeasti tykätä riisin syömisestä. :david:
Joo, kyllähän toi riisi on maistunut mulle aina. Toki näillä määrillä se välillä meinaa tehdä tiukkaa mutta jos kehitystä haluaa niin sen eteen on tehtävä töitä myös ravinnon puolella.:)
Mitä tarkoitat noilla uusilla jutuilla?
Aikaisemmat tekemäni dieetit oon siis tehnyt VHHna eli päivän ainoat hiilarit tullut tuolloin vitargosta. Muuten sitten ravinto koostui rasvasta ja prodesta. Tällä kertaa taasen toteutan koko dieetin "perinteisenä" hiilaridieettinä. Prodet ja rasvat siis pidän koko ajan vakiona kun taas kalorisäätelyt teen hiilareilla. Tätä tapaa monet kokeneet valmentajat/kisaajat onkin mulle suositellut mutta kun VHH on toiminut niin en ole nähnyt tarvetta sitä asiaa muuttaa. Nyt kuitenkin ihan mielenkiinnosta haluan testata tätä tapaa koska selväähän on että mun kroppa on "hiilaripolttoinen".:) Samalla kokeilen myös mahdollisesti muita rasvanpolttoharjoituksia salin ohella. Aikaisemmilla dieeteillähän en esim. aerobisia ole tehnyt yhtään niin jos intoudun niin jopa niitäkin saatan lisätä kalenteriin.:ROFLMAO:

Näyttävä offikunto! 100kg kun vaakaakin pärähtää niin mikäs siinä :)
Mielenkiinnolla tulee seurattua miten se rasva tirisee dietillä
Miten muuten tulee vietettyä vapaa aikaa puntin ja työn ohella?
Kiitos paljon!!(y) Kuntohan nyt on tässä painon nousun ohella löystynytkin mutta kyllä sieltä ne rasvat tullaan tiristelemään pois.:sneaky:

Pääasiassa vapaa-aika kuluu pojan kanssa viettäen.:heart:

On kyllä miehekkäät kalorit (ja hiilarit) CBB ukolle. Onko sulla aina ollut kova "aineenvaihdunta" vai onko tuollaisiin määriin kehitytty asteittain?

No ei noi kalorit nyt niiiiiin ihmeelliset ole (että pitäisi jotain turpoamisia ym ihmetellä) kun ottaa huomioon että 100kg nuori jannu joka vetää tuplatreenejä.

Vieläkö Jarno veikkaisit että olet alle 15% rasvoissa? Huikeat massat kyllä numeroiden puolesta.

On kyllä miehekkäät kalorit (ja hiilarit) CBB ukolle.
Kiitos! :)
Onko sulla aina ollut kova "aineenvaihdunta" vai onko tuollaisiin määriin kehitytty asteittain?
Miten ihmeessä ei maha turpoa täysin palloksi noilla hiilareilla?
Tässä tosiaan pitää huomioida se että mulla on aina ollut todella nopea aineenvaihdunta ja en ole ollut herkästi lihovaa sorttia.
Taisi olla jotain 2014-2015 paikkeilla kun rupesin ymmärtämään enemmän hiilarien merkityksestä salitreenin yhteydessä. Varsinkin tuplatreenien yhteydessä hiilarien merkitys korostui huomattavasti. Sen jälkeen aloin systemaattisesti nostamaan hiilarin määrää ruokavaliossa eli mielestäni aika pirun pitkä matka tässä on tehty työtä sen aineenvaihdunnan kiihdyttämisen eteen. Se vaan vaatii pitkäjänteistä työtä. Tottakai mäkin turpoisin ihan samalla tavalla palloksi jos nostaisin hiilareita kerralla liikaa. Idea onkin nostella noita järkevästi pitkällä aikavälillä. Siihen vaan valitettavan harvan kärsivällisyys riittää.

No ei noi kalorit nyt niiiiiin ihmeelliset ole (että pitäisi jotain turpoamisia ym ihmetellä) kun ottaa huomioon että 100kg nuori jannu joka vetää tuplatreenejä.
Se riippuu täysin mihin tai keneen vertaa ja yleisesti se vaan ei kannata. Me jokainen ollaan yksilöitä ja kaikilla on omat tapansa toteuttaa syömisiä/treenejä.

Juuri tänään lueskelin Killen ketjua ja ilmeisesti hän vetää offilla alle 3000 kaloria. Mike syö alle 3000 kaloria. Tänään yhdellä videolla mitä kattelin niin Hide Yamagishi sanoi syövänsä alle 3000 kaloria. Sitten taas toisia ääripäitä on esimerkiksi Heinonen ja Wilenius..eli vaihtelua on todella paljon. Se paino/lihasmassa ei kerro mitään siitä millasia kaloreita joku pystyy syömään(+kehittymään) tai että automaattisesti se salin isoin ukko söisi myös eniten.
Vieläkö Jarno veikkaisit että olet alle 15% rasvoissa?
Oma epäilys(toivomus:rolleyes:) olisi että rasvaprosentti on alle tuon 15%. Vaikea mitään varmaa arvioida kun mulla noi pahimmat rasvakertymät kasaantuu tonne takaosastolle ja etupuoli taasen pysyy suht siistinä. Katsotaan miltä tää kunto näyttää siinä 90kg paikkeilla.:)
Huikeat massat kyllä numeroiden puolesta.
Kiitos paljon!!:worship:

. Tällä kertaa taasen toteutan koko dieetin "perinteisenä" hiilaridieettinä. Prodet ja rasvat siis pidän koko ajan vakiona kun taas kalorisäätelyt teen hiilareilla. Tätä tapaa monet kokeneet valmentajat/kisaajat onkin mulle suositellut mutta kun VHH on toiminut niin en ole nähnyt tarvetta sitä asiaa muuttaa. Nyt kuitenkin ihan mielenkiinnosta haluan testata tätä tapaa koska selväähän on että mun kroppa on "hiilaripolttoinen"

Voisin veikata että toimii hyvin, ja hyvin mahdollisesti paremmin kuin VHH. Kun kone on hiilaripolttoinen (kuin myös mulla). Enemmän hiilaria -> enemmän suorituskykyä treenissä -> suurempi kulutus. Eli suurempi kulutus samalla kalorimäärällä, kuin jos sama energiamäärä kiskoittaisiin VHH-makroilla :)

Eikä tuo 900g hiilaria mikään uskomaton pläjäys ole, kun miettii että taustalla ovat tuplatreenit ja hiilaripolttoinen kone. Olen itse kevyempi kuin Jarno, mutta treenipäivän hiilarit ovat puolen kilon tietämillä. Jos treenaisin tuplatreenejä, pitäisi todennäköisesti ainakin 700g hiilaria vetää treenipäivänä. Enkä edes ole mitenkään poikkeuksellisen kovalla aineenvaihdunnalla varustettu, ihan normijakauman sisällä.

Back
Ylös Bottom