Jari Sarasvuo: "Antakaa meidän olla"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis miksi pekkaniskasta ei kirjoiteta?

Jos pekkaniska löisi hynttyyt yhteen Virpi Kuitusen kanssa, niin aivan varmasti kirjoitettaisiin. Eihän Sarasvuon edellisestä puolisostakaan kirjoitettu mitään ennen, mutta kun vaihtoi avokin julkkisavokkiin, niin heti löytyi syytä kirjoittaa. Ja kannattaa muistaa, että Sarasvuo oli julkisuudessa jo paljon ennen yritystoimiaan ja julkisuudesta on ollut hänen yritystoiminnalleen paljon hyötyä, että ei siinä mielessä ole kyllä verrattavissa johonkin pekkaniskaan.

Toinen asia on kun media rupeaa vainoamaan ihmisiä, jotka esim. ovat käyneet teatterikorkeakoulun ja ovat näyttelijöitä oikeasti ammatiltansa ja vaikka he ovatkin "julkisuudessa", niin he tekevät oikeasti tuota työkseen ja heille soisin tavallaan rauhan. Kuten myös Virpi Kuituselle. Ei hänkään ole mediassa eikä taida haluta. Jos Sarasvuon kirjoitus olisi ollut Virpin, niin täydet sympatiapisteet hänelle. Ei hänen kuvaaminen vain siksi, että on Sarasvuon kanssa ole mistään kotoisin.

Virpi Kuitunen on Suomen maajoukkuehiihtäjä ja menestynyt sellainen. Ammatinvalinnassa pitää ottaa huomioon, että ohessa tulee kaikkea tämmöistäkin. Urheilijoille kepaavat kyllä sponsoritulot, mutta eivät ymmärrä sitä, että kukaan ei heitä sponsoroisi, jos eivät olisi tunnettuja. Ammatinvalinnan varjopuolia, jotka pitäisi ottaa huomioon siinä vaiheessa kun valintoja tekevät. Kaikkea paskaa ei tietenkään tarvitse kestää, mutta kyllä tämä aika kesyä on vielä.

Ihmiset suhtautuvat melko sinisilmäisesti näihin media-avautumisiin, joita Sarasvuokin tekee. Ihan oikeasti, ihminen joka oikeasti haluaisi olla medialta rauhassa, olisi hiljaa ja odottaisi, että kiinnostus lakkaa. Ei nämä ihmiset ensimmäistä kertaa median kanssa ole tekemisissä, ja tietävät tasan tarkkaan, millaisen vastareaktion (ja sympatia-aallon) tällaiset avautumiset saavat aikaan. Tästäkin Sarasvuo jää varmasti voitolle. Vähän medialukutaitoa, ihmiset.

Aina nuo julkkikset jaksaa vinetä siitä, miten ei oo yksityisyyttä.
Ainut järkevä kommentti aiheesta (minkä ite oon kuullut) on tullut Rasmus-bändin laulajalta, joka sanoi että "No kyllähän tää julkisuus ja sen tuomat ongelmat oli tiedossa, kun tähän hommaan lähdettiin, että ihan turha siitä on kenenkään julkisuuden henkilön valittaa kenellekään." kun häneltä kysyttiin että eikö yksityisyyden menettäminen häiritse.

Sananvapaus on hieno asia siihen asti kun keltainen sensaatiolehdistö kirjoittaa sinusta ensimmäisen valheellisen ja mustamaalavan kohujutun.

Itse en ole iltapäivälehtiä ostanut 20 vuoteen enkä osta.

Sarasvuota ei käy sääliks tipan tippaa, se mulkku on kaiken mahdollisen paskajulkisuuden ansainnut, ja vielä paljon enemmänkin. Mutta muuten kyllä olen sitä mieltä, että voisi noiden paskalehtien toimintaa jollain tavalla rajoittaa. Aivan älytöntä, että saavat jahdata ihmisiä ja kirjoittaa heistä mitä tahansa valheita ilman minkäänlaista vastuuta.

Aina nuo julkkikset jaksaa vinetä siitä, miten ei oo yksityisyyttä.
Ainut järkevä kommentti aiheesta (minkä ite oon kuullut) on tullut Rasmus-bändin laulajalta, joka sanoi että "No kyllähän tää julkisuus ja sen tuomat ongelmat oli tiedossa, kun tähän hommaan lähdettiin, että ihan turha siitä on kenenkään julkisuuden henkilön valittaa kenellekään." kun häneltä kysyttiin että eikö yksityisyyden menettäminen häiritse.
Jo se, että hiihtäjän, muusikon tai näyttelijän on kärsittävä julkisuudesta ja sen tuomista ongelmista on mielestäni väärin. Se, että mukaan vedetään vielä julkisuuden henkilöiden perhe ja tuttavat, on todella törkeää. Mikä olettamus se on, että edes julkisuuteen pyrkivien ihmisten tulisi sietää valheellista paskaa median osalta, saati sitten sellaisten henkilöiden, joiden julkisuus tulee uravalinnan myötä.

Jo se, että hiihtäjän, muusikon tai näyttelijän on kärsittävä julkisuudesta ja sen tuomista ongelmista on mielestäni väärin. Se, että mukaan vedetään vielä julkisuuden henkilöiden perhe ja tuttavat, on todella törkeää. Mikä olettamus se on, että edes julkisuuteen pyrkivien ihmisten tulisi sietää valheellista paskaa median osalta, saati sitten sellaisten henkilöiden, joiden julkisuus tulee uravalinnan myötä.

Tässä huvittaa lähinnä se, että Jari-pojalla ei ollut aiemmin mikään ongelma kiusata vähän julkkiksia ohjelmassaan.

Tässä huvittaa lähinnä se, että Jari-pojalla ei ollut aiemmin mikään ongelma kiusata vähän julkkiksia ohjelmassaan.
No Jarista en sen suuremmin tiedä. Lähinnä mietin asiaa kaikkien julkimoiden kannalta. Toki se, että Jari on joskus 10v sitten törttöillyt TV-ohjelmassa juontajan roolissa, ei mielestäni tarkoita että hänen tulisi ottaa kaikki julkisuuden varjopuolet mulkkuine toimittajineen vastaan hymyssä suin.

No Jarista en sen suuremmin tiedä. Lähinnä mietin asiaa kaikkien julkimoiden kannalta. Toki se, että Jari on joskus 10v sitten törttöillyt TV-ohjelmassa juontajan roolissa, ei mielestäni tarkoita että hänen tulisi ottaa kaikki julkisuuden varjopuolet mulkkuine toimittajineen vastaan hymyssä suin.

Minun mielestäni se on hassua, että entinen mulkku toimittaja kiukuttelee mulkuista toimittajista.

Sarasvuota ei käy sääliks tipan tippaa, se mulkku on kaiken mahdollisen paskajulkisuuden ansainnut, ja vielä paljon enemmänkin. Mutta muuten kyllä olen sitä mieltä, että voisi noiden paskalehtien toimintaa jollain tavalla rajoittaa. Aivan älytöntä, että saavat jahdata ihmisiä ja kirjoittaa heistä mitä tahansa valheita ilman minkäänlaista vastuuta.

Aamen.

Repesin kyllä totaalisesti tuolle itkulle: "Senkin satiaiset!" - :hyvä:

Tonne foorumin laki-puolelle vois mennä tuosta kyselemään, on kyllä melkoisen ihmeellistä touhua. Toki nämä "satiaiset" jostain elantonsa ansaitsevat, mut eiköhän kaikki olla yhtä mieltä et se tapa on aika kutiavan ärsyttävästi perseestä.

Mutta muuten kyllä olen sitä mieltä, että voisi noiden paskalehtien toimintaa jollain tavalla rajoittaa.

Kuinka sitä tulisi rajoittaa?

Aivan älytöntä, että saavat jahdata ihmisiä ja kirjoittaa heistä mitä tahansa valheita ilman minkäänlaista vastuuta.

Eivätkä saa.

8 § (9.6.2000/531)
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

9 § (9.6.2000/531)
Kunnianloukkaus

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Onhan se toki perseestä mutta kamoon? Jos esiintyy radiossa ja televisiossa viikoittain, kuinka monelle tulee yllätyksenä et saa julkisuutta?

Kuinka sitä tulisi rajoittaa?
No juuri tulkitsemalla tuota lakia vähän tiukemmin ja antamalla niitä tuomioita silloin kun sille on paikka. En mä tiedä, en mä ole mikään lakimies. Ärsyttää vaan ihan saatanasti nuo lehdet ja kaikki ketkä niille antaa rahaa ostamalla noita paskoja.

On helvetin mielenkiintoista, että näät tässä asiassa vaan Jarin...

Mites muut osapuolet ?
Täh? Mähän just sanoin, että Jaria ei käy sääliks, mutta muuten toi toiminta on perseestä. Eli näänhän mä ne muutkin osapuolet. Siks toi just on perseestä, kun syyttömät joutuu kärsimään. Jari ei oo syytön, kaikkea muuta.

Täh? Mähän just sanoin, että Jaria ei käy sääliks, mutta muuten toi toiminta on perseestä. Eli näänhän mä ne muutkin osapuolet. Siks toi just on perseestä, kun syyttömät joutuu kärsimään. Jari ei oo syytön, kaikkea muuta.

Kuitti eli jos toiminta on perseestä niin on se sillon perseestä Jariakin kohtaan ;)

Rajoittamiseen mä en kyllä lähtis...

Oli Sarasvuosta (entinen Heinonen) mitä mieltä tahansa, niin ei se enää ole hyvien tapojan vastaista kytätä kotiportinovella.
Vielä kun siihen lisää sen että nämä roskalehtientoimittajat ovat ahdistelleet Sarasvuo/Heinosen entistä avovaimoa jolla sentään on vielä lapsetkin hoidettavana.

Ja siinä Kuitunen oli oikeassa että hän on hiihtäjänä tunnettu ja mielellään antaakin ammattimaisia haastatteluja, mutta minua ei ainakaan kiinnosta kenen kanssa Kuitunen heilastelee - Surullista on että sellaisiakin neroja on joita se kiinnostaa hyvinkin paljon.

...

Surullista on että sellaisiakin neroja on joita se kiinnostaa hyvinkin paljon.
..ja lehdethän suoltaa sitä paskaa sivuilleen joka myy parhaiten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom