No en mä kyllä menisi vittuillaksenikaan kutsumaan Hesaria laaduttomaksi sanomalehdeksi. Jengi tuntuu silloin tällöin lukevan sitä aviisia kuin piru raamattua. Toki lehti kuin lehti takeltelee välillä sanavalinnoissaan. Journalismissa on vaikeaa löytää aina se täysin neutraali sana tiettyyn juttuun eikä ylilyönneiltä voi aina välttyä. Jos sä luet Hesaria sillä silmällä, että tää on vasurien järjestölehti niin aivan varmasti löydät puolueellisuutta sieltäkin, missä sitä ei objektiivisin silmin ole. Kunnon foliohatut pitää Hesaria jonkin sortin propagandalehtenä, mikä on jo ihan saatanan naurettavaa.
Eikä journalismin tarvitse - helvetti, ei se saa - aina olla objektiivista. On tärkeää löytää uusia näkökulmia asioihin. Välillä on avartavaa lukea asiantutevan toimittajan omiakin mielipiteitä ja funtsia niiden pohjalta asioita. Toki faktat puhuu puolestaan, mutta se ei tarkoita, etteikö niitä voida tarjoilla välillä erilaisesta vinkkelistä.
Onneksi sä voit lukea niitä lehtiä joista sä diggailet ja mä voin lukea niitä joista mä diggailen. Turha kuitenkaan väittää, että mä en saisi ihan samalla tavalla uutisiani laadukkaasti aamukahvini ääreen, vaikka en economistia luekaan. Ne saattaa tyylillisesti erota toisistaan, mutta mistään valtavasta laatuerosta ei voi puhua.
Ei sen puoleen, että välillä uutisten arvottaminen tuntuu Hesarissakin olevan vähän retuperällä, nimenomaan jos puhutaan näistä kevyemmistä jutuista painavan tavaran kustannuksella. Mutta pakkohan sekin lehti on tyhmälle kansalle myydä jollain tavalla, tuleepahan ehkä siinä bb-kaman ohella sitten luettua jotain fiksumpaakin.
Eikä se kevyempi kama mua siellä häiritse. Mä voin lukea ensin tiukkaa kamaa, sen jälkeen mä viihdyn kevyemmän tuuban äärellä hetken, jonka jälkeen kattelen kämppien hintoja ja sitten luen sen ison sunnuntairepparin. Tästä mä tykään.