Jari Sarasvuo: "Antakaa meidän olla"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
Kehtaakin valittaa. Jos saisin nyt tähän käteen edes 5 miljoonaa, niin mua sais olla kotiovella vastassa kameroineen kuka tahansa millon tahansa. Maksimimäärä nautintoa miinus tuska. En tekis töitä päivääkään.

Oon laskenu, että voisin ostaa 500 000 € loftin ja muutaman vuoden välein melkein sadan tonnin auton auton ja silti jäis kuukaudeks käyttörahaa päälle kolme tonnia kuuskymppiseks asti. :kuola:

Vaikka se uutuudenviehätys ja muu glamour shitti varmaan alussa tuntuu mukavalta niin pitemmän päälle aivan takuulla käy vituttamaan isolla syötöllä. Kuvittele nyt kun menet aamulla hakemaan lehteä laatikosta aamutakissa niin siellä on joku vitun hyeena kytiksessä, joka saatanan aamu. Meet mökille rentoutumaan niin sielläkään ei saa olla rauhassa kun joku saatanan sieluton molopää kyylää metrin mittaisen putken läpi jos vähän meisseli vilahtaisi , joka saatanan päivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ja hesarissa laatujournalismia?!? :D ei vittu... Etsikäähän jostain the economistin irtonumero niin huomaatte kuinka neutraalisti pystyy kaikista maailman jutuistaa kirjoittamaan. Disclaimer: kannattaa huomata että sen jälkeen koko suomen lehtikenttä näyttäytyy enemmän seiskan tyylisenä kuin laatujournalismina.

lisäksi muissa threadeissa jo käsitelty mutta laatujournalismi ei nykyään pärjää kun enemmistö on evvk ja britnin hilloviiva ja bb-homojen itkupotkuraivarit kiinnostaa miljoona kertaa enemmän kuin suht objektiivinen juttu aiheesta x.

No en mä kyllä menisi vittuillaksenikaan kutsumaan Hesaria laaduttomaksi sanomalehdeksi. Jengi tuntuu silloin tällöin lukevan sitä aviisia kuin piru raamattua. Toki lehti kuin lehti takeltelee välillä sanavalinnoissaan. Journalismissa on vaikeaa löytää aina se täysin neutraali sana tiettyyn juttuun eikä ylilyönneiltä voi aina välttyä. Jos sä luet Hesaria sillä silmällä, että tää on vasurien järjestölehti niin aivan varmasti löydät puolueellisuutta sieltäkin, missä sitä ei objektiivisin silmin ole. Kunnon foliohatut pitää Hesaria jonkin sortin propagandalehtenä, mikä on jo ihan saatanan naurettavaa.

Eikä journalismin tarvitse - helvetti, ei se saa - aina olla objektiivista. On tärkeää löytää uusia näkökulmia asioihin. Välillä on avartavaa lukea asiantutevan toimittajan omiakin mielipiteitä ja funtsia niiden pohjalta asioita. Toki faktat puhuu puolestaan, mutta se ei tarkoita, etteikö niitä voida tarjoilla välillä erilaisesta vinkkelistä.

Onneksi sä voit lukea niitä lehtiä joista sä diggailet ja mä voin lukea niitä joista mä diggailen. Turha kuitenkaan väittää, että mä en saisi ihan samalla tavalla uutisiani laadukkaasti aamukahvini ääreen, vaikka en economistia luekaan. Ne saattaa tyylillisesti erota toisistaan, mutta mistään valtavasta laatuerosta ei voi puhua.

Ei sen puoleen, että välillä uutisten arvottaminen tuntuu Hesarissakin olevan vähän retuperällä, nimenomaan jos puhutaan näistä kevyemmistä jutuista painavan tavaran kustannuksella. Mutta pakkohan sekin lehti on tyhmälle kansalle myydä jollain tavalla, tuleepahan ehkä siinä bb-kaman ohella sitten luettua jotain fiksumpaakin.

Eikä se kevyempi kama mua siellä häiritse. Mä voin lukea ensin tiukkaa kamaa, sen jälkeen mä viihdyn kevyemmän tuuban äärellä hetken, jonka jälkeen kattelen kämppien hintoja ja sitten luen sen ison sunnuntairepparin. Tästä mä tykään.

Kuka tietää minkä näköinen on pekkaniskan omistaja? Tai 100 muun perheyrityksen omistajat? Kyllähän tuo julkisuus on myös oma valinta. Katsoo esim. eilistä häät ohjelmaa, jossa martina ja esko meni naimisiin. Julkisuutta hinnalla millä hyvänsä. Se on osa sitä bisnestä ja silloin sen tuomat haitat on omia valintoja.

Sarasvuo lanseerannut ja puhunut lehdissä riittävän paljon eikä ole paljoa kieltäytynyt haastatteluista, koska jokainen juttu on ilmaista mainosta yritykselle. Lumipallo kasvaa nousukaudella ja taitaa käydä samoin laskukaudella toiseen suuntaan. Samoin kerää nyt sympatia pisteitä tuolla jutulla ja taitaa koittaa kääntää julkisuutta taas sille puolelle, että bisnekset rupeaa luistamaan. Minulta ei saa sympatiapisteitä, mutta tuskin hän niitä halusikaan tuolla jutulla. Annan kuitenkin 10 pistettä loistavasta tavasta taas hoitaa itsensä julkisuuteen positiivisessa valossa ja bisnes varmasti kiittää.

Kuka tietää minkä näköinen on pekkaniskan omistaja? Tai 100 muun perheyrityksen omistajat? Kyllähän tuo julkisuus on myös oma valinta. Katsoo esim. eilistä häät ohjelmaa, jossa martina ja esko meni naimisiin. Julkisuutta hinnalla millä hyvänsä. Se on osa sitä bisnestä ja silloin sen tuomat haitat on omia valintoja.

Sarasvuo lanseerannut ja puhunut lehdissä riittävän paljon eikä ole paljoa kieltäytynyt haastatteluista, koska jokainen juttu on ilmaista mainosta yritykselle. Lumipallo kasvaa nousukaudella ja taitaa käydä samoin laskukaudella toiseen suuntaan. Samoin kerää nyt sympatia pisteitä tuolla jutulla ja taitaa koittaa kääntää julkisuutta taas sille puolelle, että bisnekset rupeaa luistamaan. Minulta ei saa sympatiapisteitä, mutta tuskin hän niitä halusikaan tuolla jutulla. Annan kuitenkin 10 pistettä loistavasta tavasta taas hoitaa itsensä julkisuuteen positiivisessa valossa ja bisnes varmasti kiittää.

Milläköhän perusteella tossa ei vaan voisi olla kyse siitä, että Jari haluaisi edes vähän yksityisyyttä ?

Mä en kyllä saa yhdistetty tota businekseen mitenkään... :D

Milläköhän perusteella tossa ei vaan voisi olla kyse siitä, että Jari haluaisi edes vähän yksityisyyttä ?

Mä en kyllä saa yhdistetty tota businekseen mitenkään... :D

Jarihan yrittää vaan poimia rusinat pullasta, mutta kyllähän se on nähty että se ei onnistu vaan lopulta tukehtuu siihen pullaansa.
Kyllä Sarasvuo varmasti on tienny, mihin se julkisuudessa olo johtaa, jos ja kun tapahtuu tälläista yksityiselämässä.

Sarasvuo on kyllä osittain itse aiheuttanut tilanteensa. Siitä huolimatta tuo kirjoitus oli minusta erittäin hyvä ja järkevä. Paskalehtien tekemisillä ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä journalismin kanssa, ja on suorastaan häväistys puolustaa niiden tekemisiä vedoten sanan- tai julkaisuvapauteen.

En vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti rahoittavat tuollaista paskaa ostamalla iltapäivälehtiä tai seiskaa tai mitä noita nyt on.

En kyllä tule ikinä pistämään penniäkään paskalehtiin. Vituttaa se paskan määrä, mitä niissä on. Joka asiasta saadaan väännettyä joku helvetinmoinen otsikko ja skandaali.

Harmi Sarasvuon tilanteessa, että sieltä julkisuudesta on lähes mahdoton päästä pois, vaikka haluaisikin.

Hyvin Sarasvuo kirjoittaa, itse kaveria en tunne lähes ollenkaan. Itse en voi mitään ärsyttävämpää edes kuvitella kuin että jokaista liikettä seurataan ja jonkun lehden sivuilla näkisi kuvia itsestään hakemassa postia.

Tällaisissa kirjoituksissa on huono puoli se että niillä on vain tapana ruokkia sitä noidankehää julkkiksen, roskalehtien ja kuluttajan välillä. Kaikista parasta on olematta mitään mieltä roskalehdistä, hyväksyä niiden olemassaolo ja jatkaa elämää niistä välittämättä. Aina roskalehdet kuitenkin tulevat pysymään kun joitain oikeasti vissiin kiinnostaa että minkä vitun takia se Mervi nyt tällä kertaa on Matin jättänyt.

Sarasvuon retoriikka on tuossa järjettömässä avautumisessa samanlaista kuin mitä hän käyttää esimerkiksi omien työntekijöidensä pelotteluun lähes viikoittain.

Jos itse on valmis huutamaan valheita ihmisistä toistuvasti, jotta herranpelko säilyisi, ei voi kyllä yhtään valittaa jos joku muu tekee saman.

Päällimmäisenä tuosta Jarin postista paistaa minun silmään läpi ainoastaan pohjaton narsismi. Hän on nyt se, jota pitäisi kohdella paremmin. Entä kaikki muut? Onko herra itse valmis kohtelemaan muita ihmisiä paremmin ja kunnioittavammin?

Miettikääpä minkälaista olisi elää kun vaikka mennessä kauppaan olisi tälläistä:
http://www.youtube.com/watch?v=xIkVaAxednM

Eikö julkkikset voisi olla julkisuudessa omilla ehdoillaan? Että olisivat lehdissä, telkkarissa ja seurapiiribileissä kuvattavana, mutta sitten kun he tahtovat käydä vaikka kaupassa niin saisi käydä rauhassa. Kaikilla ihmisillä on oikeus yksityisyyteen.

Kuka tietää minkä näköinen on pekkaniskan omistaja? Tai 100 muun perheyrityksen omistajat? Kyllähän tuo julkisuus on myös oma valinta..

No tä Pekka Niska on kyllä hakeutunu julkisuuteen niillä kuntoilu ja juoksu-kampanjoillaan.Firman duunarit juoksentelee talvella yläkroppa paljaana lenkkejä ja toimitusjohtaja intoilee ku ei ole sairauspoissaoloja.

Kaverista löytyy googlesta vaikka mitä,muunmuassa leuanveto haaste työntekijöilleen.Vedä enemmän kuin pomo saat 170€.

Tunkkanen ja tekopyhä kirjoitus. Aina yrittänyt saada naamaansa julkisuuteen. Kestäkööt sen pari viikkoa niin julkisuus unohtuu. Sarasvuon businekset taitavat mennä huonosti näin laman aikana kun hermot noin kireällä.

Hyi olkoot koko tyyppi. :down:

No en mä kyllä menisi vittuillaksenikaan kutsumaan Hesaria laaduttomaksi sanomalehdeksi. Jengi tuntuu silloin tällöin lukevan sitä aviisia kuin piru raamattua. Toki lehti kuin lehti takeltelee välillä sanavalinnoissaan. Journalismissa on vaikeaa löytää aina se täysin neutraali sana tiettyyn juttuun eikä ylilyönneiltä voi aina välttyä. Jos sä luet Hesaria sillä silmällä, että tää on vasurien järjestölehti niin aivan varmasti löydät puolueellisuutta sieltäkin, missä sitä ei objektiivisin silmin ole. Kunnon foliohatut pitää Hesaria jonkin sortin propagandalehtenä, mikä on jo ihan saatanan naurettavaa.

Eikä journalismin tarvitse - helvetti, ei se saa - aina olla objektiivista. On tärkeää löytää uusia näkökulmia asioihin. Välillä on avartavaa lukea asiantutevan toimittajan omiakin mielipiteitä ja funtsia niiden pohjalta asioita. Toki faktat puhuu puolestaan, mutta se ei tarkoita, etteikö niitä voida tarjoilla välillä erilaisesta vinkkelistä.

Onneksi sä voit lukea niitä lehtiä joista sä diggailet ja mä voin lukea niitä joista mä diggailen. Turha kuitenkaan väittää, että mä en saisi ihan samalla tavalla uutisiani laadukkaasti aamukahvini ääreen, vaikka en economistia luekaan. Ne saattaa tyylillisesti erota toisistaan, mutta mistään valtavasta laatuerosta ei voi puhua.

Ei sen puoleen, että välillä uutisten arvottaminen tuntuu Hesarissakin olevan vähän retuperällä, nimenomaan jos puhutaan näistä kevyemmistä jutuista painavan tavaran kustannuksella. Mutta pakkohan sekin lehti on tyhmälle kansalle myydä jollain tavalla, tuleepahan ehkä siinä bb-kaman ohella sitten luettua jotain fiksumpaakin.

Eikä se kevyempi kama mua siellä häiritse. Mä voin lukea ensin tiukkaa kamaa, sen jälkeen mä viihdyn kevyemmän tuuban äärellä hetken, jonka jälkeen kattelen kämppien hintoja ja sitten luen sen ison sunnuntairepparin. Tästä mä tykään.
joo en sitä kiellä etteikö ole suomen parhaita lehtiä jos etsitään laatujournalismia. mutta ei se vielä tee lehdestä automaattisesti totuuden torvea.

No tä Pekka Niska on kyllä hakeutunu julkisuuteen niillä kuntoilu ja juoksu-kampanjoillaan.Firman duunarit juoksentelee talvella yläkroppa paljaana lenkkejä ja toimitusjohtaja intoilee ku ei ole sairauspoissaoloja.

Kaverista löytyy googlesta vaikka mitä,muunmuassa leuanveto haaste työntekijöilleen.Vedä enemmän kuin pomo saat 170€.

Aivan. Siksi mainitsinkin pekkaniskan, koska hän on myös ollut julkisuudessa. Mutta miksi kukaan ei kyttää hänen tekemisiä? Onhan herra räväytellyt kuitenkin perustamalla oman bändin kun joku irvileuka sanoi et eihän sulla oo ees bändiä, nii nyt on:)..eli uskaltaa myös vähän tehdä räväköitä juttuja. Julkisuudessa pyörinyt noiden työpaikkajuttujenkin takia.

Siis miksi pekkaniskasta ei kirjoiteta? Tai miksi erään jalkinefirman omistajat voivat ajella täysin rauhassa hienoilla autoilla? Tai erään puuteollisuuteen liittyvän yrityksen? Heidän bisnes ei henkilöidy eivätkä he halua sen henkilöityvän itseensä. Kyllä voit olla julkisuuden henkilö ilman, että tarvitsee itkeä kuinka lehdet kohtelee väärin. Noita konsulttifirmoja mallia trainers house on vaikka kuinka paljon ja miksi kukaan ei tunne heitä?

Muistaakseni HPR show kyykytti aika montaa ihmistä ja asiaa. Ja jos tuo työpaikkajuttu pitää paikkaansa, niin kyllä Sarasvuo on itse halunnut julkisuutta ja sitä saanut. Turha sitä on itkeä sen vuoksi.

Toinen asia on kun media rupeaa vainoamaan ihmisiä, jotka esim. ovat käyneet teatterikorkeakoulun ja ovat näyttelijöitä oikeasti ammatiltansa ja vaikka he ovatkin "julkisuudessa", niin he tekevät oikeasti tuota työkseen ja heille soisin tavallaan rauhan. Kuten myös Virpi Kuituselle. Ei hänkään ole mediassa eikä taida haluta. Jos Sarasvuon kirjoitus olisi ollut Virpin, niin täydet sympatiapisteet hänelle. Ei hänen kuvaaminen vain siksi, että on Sarasvuon kanssa ole mistään kotoisin.

..."Yksikään toimittaja ei ole kohdellut eikä kohtele haastateltaviaan yhtä törkeästi ja halveksivasti kuin Sarasvuo .... aikoinaan."

Paitsi Tuulikin oma ihana tytär Sanna Ukkola aina kun on kyse Jussi Halla-ahosta :lol2:

Joo, Ukkolan Sannan järjestämä noitavaino Halla-ahoa kohtaan on kyllä aika omaa luokkaa.:curs:

narsistinen pers. häiriöinen ihminen saa itse mitä tahansa sanoa ja kirjoittaa, mutta kun osuukin itseensä joku kirjoitus niin johan on helvetti irti. vastenmielinen persoona koko sarasvuo. älykäs kuitenkin ja rahaa osaa tehdä jos niitä arvoja arvostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom