Jari Sarasvuo: "Antakaa meidän olla"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wallace ruvennut tykittelemään uusia tredejä oikein tosissaan! :)

Ei vaan, hyvä kirjoitus oli. Huomaa, että on mies ennenkin kynän varressa ollut. Miltäköhän itsestä tuntuis jos olis samanlaisessa ajojahdissa joka päivä... Vois mennä hermot kohtalaisen usein. Mieluummin tällaisena tuntemattomana tallustajana jatkan elämääni. :rolleyes:

Räikein keltainen lehdistö on kaukana journalismista. Eniten vituttaa se, että kyseisten lehtien päätoimittajat selittelevät asiaoita siihen malliin, että heillä olisi jonkin sortin journalistinen agenda takana paskajutuissaan, suttuisissa kuvissaan ja kusettavissa lööpeissään. Sanoisivat suoraan saatana, että tää myy, siksi me tätä tehdään.

Mä olen monesti ihmetellyt, minkälainen ihminen hakeutuu tollasiin paskahommiin? Onko kyseessä rahan perässä juokseminen vai kiinnostaako niitä oikeasti tunkeutua sellaisten ihmisten yksityisalueille, joilla ei ole oikeasti mitään velvoitetta siihen. Mä ymmärrän poliitikkojen tonkimisen ja bb-julkkisten sensaatiopaskajutut, mutta urheilijat ja yrityspomot ei ole tehneet mitään ansaiteakseen paskaa niskaansa.

Mä en ole nähnyt yhtään toimittajaa tai toimittajaksi opiskelevaa, jonka kiikarissa on hyvä työpaikka Seiskassa. Ehkä se menee niin, että ajaudutaan tonne lehtiin ja sitten kun työnkuva on mitä on, sitä yrittää olla siinä hyvä. Gangsteri saa tyydytystä hyvästä headshotista, maanrakentaja siististä arinasta, Hesarin toimittaja informatiivisesta ja napakasta jutusta ja Seiskan paparazzi oikein viimeisen päälle vittumaisesta paljastuskuvasta.

Ja mä en ole yhtään korkeammalla sinäsnsä, koska luen iltalehtiä aina silon tällön ja uusimman seiskan aina kun se sattuu pöydällä/baarissa/pizzeriassa lojumaan.

No voi voi. Pakottiko joku julkisuuteen? Kenties sitä huomiotaloutta parhaimmillaan.

Onhan tässä tapauksessa toki sellanenkin pointti, että ei Sarasvuon bisnekset ole julkisuudesta ainakaan kärsineet. Kyynisempi jätkä sanoisi tähän väliin, että niin makaa kuin petaa. Vähän sama juttu kuin Karpelan kanssa, joka käyttää mediaa vitusti omien meininkiensä ajamiseen ja itkee sitten kohujutussa sitä, kun nokka vähän verestyi.

Virpin tapauksessa tää kuitenkin enemmän harmittaa. Menestyvä urheilija ei voi julkisuutta välttää.

Jos on hakeutunut julkisuuteen, niin pitää kestää julkisuus tai hakeutua siitä pois. Ei voi valita, että itsestä kerrotaan vain kivoja juttuja, vaan kerrotaan, mitä ihmiset haluavat tietää. Niin julkisuus toimii.

Mutta ei tietenkään tarvitse hyväksyä valehtelua ja perättömiä väitteitä.

Ja roskalehdet ovat roskalehtiä. Kuka sivistynyt sellaisia muutenkaan haluaa ostaa ja tukea niiden harjoittamaa käytäntöä vääristelystä ja juoruilusta.

En arvosta ihmistä joka lukee seiskaa.
:kippis1::thumbs:. Varsinkaan jos tosissaan uskoo sitä paskanjauhantaa mitä just seiskat ja hymyt etc kirjottaa. Itteäni hiukan huolestuttaa se, et miten paljon noita lehtiä silti ostetaa, vaikka esim omassa kaveripiirissäni kaikki tunnustaa että noi lehdet on ihan perseestä:confused:

ymmärsinkö nyt oikein, huomiota hakemalla hakenut "johtaja" ja "toimittaja" joka 90 luvun lopussa ja 2000 luvun alussa ei voinut olla millään mediasta poissa, valittaa kuinka hänellä ei ole yksityisyyttä? ei kerää mun sympatiaani, enneminkin olisi ollut postittamatta tämänkin kirjeen niin kohu olisi ehkä kohta jo laantunut.. mutta jarihan hämmentää lisää, tällä saa ainakin pari otsikkoa lisää.. varsinkin kun noin kärkkäästi käy aalto-setälän kimppuun.. samasta showsta herrat on aloittaneet..

ymmärsinkö nyt oikein, huomiota hakemalla hakenut "johtaja" ja "toimittaja" joka 90 luvun lopussa ja 2000 luvun alussa ei voinut olla millään mediasta poissa, valittaa kuinka hänellä ei ole yksityisyyttä? ei kerää mun sympatiaani, enneminkin olisi ollut postittamatta tämänkin kirjeen niin kohu olisi ehkä kohta jo laantunut.. mutta jarihan hämmentää lisää, tällä saa ainakin pari otsikkoa lisää.. varsinkin kun noin kärkkäästi käy aalto-setälän kimppuun.. samasta showsta herrat on aloittaneet..
Myönnettäköön et onhan ainakin osa tosta totta. Ja paremman lopputuloksen sarasvuo olis ehkä saanut aikaan olemalla ihan vaan hiljaa. Mutta olen ite sitä mieltä et ei noiden lehtien tarvis ihan kaikkea kirjottaa. Jossain pitää mennä raja. Luultavasti aika moni noista seiskan vakionaamoista on julkkis ainakin osittain vasten tahtoaan.
Tuli muuten mieleen eräskin tarina koulukaverini näkökulmasta n 7v sitten, 2000-luvun alusta. Hänen äitinsä sai suurehkolta matkapuhelinvalmistajalta massiivisen optiomällin. Tietenkin hän pääsi iltiksen etusivulle: Mihin **** laittaa miljoonansa?? oli otsikkona. Kaverini joutui väistelemään kotikujallaan toimittajia koko muun perheen tavoin. Kuka tällaista julkisuutta oikeastaan kaipaa. Tai oikeastaan kuka näistä asioista oikeastaan edes haluaa lukea??
P.S oli pakko avautua...:curs:

En arvosta ihmistä joka lukee seiskaa.

En minäkään. Ja mua vituttaa ihan yli kaiken kun miehen sukulaiset vieläpä lähettelee meille jotain ilmaisnäytteitä, jota seiska jakelee tilaajamääriä kasvattaakseen. Hyvin tietävät ettei meillä kyseistä lehteä lueta.

Iltapäivälehtien ja tiettyjen viikkolehtien moraali on monestikin hyvin kyseenalainen. Ei siinä hirvittävästi kohteiden yksityisyyttä tunneta kun pyritään tekemään mahdollisimman iskeviä/myyviä juttuja.

Nyt kuitenkin pitää muistaa että Jari Sarasvuo on esiintynyt julkisuudessa hyvinkin paljon. Nyt hän herää vaatimaan omaa yksityisyyttään. Mediallakin on oikeus toimia, eikä kohde voi määrätä sitä mitä kaikkea hänestä kerrotaan jos kyseessä on "julkisuuden henkilö". Voi tehdä valinnan pysyä poissa julkisuudesta, mutta jos avaa yksityiselämänsä julkisuudelle niin silloin pitää hyväksyä se että myös sellaiset asiat joita ei halua kerrottavan tulee julkisuuteen.

Wikipedian (huono lähde) mukaan Sarasvuo on toiminut voimakkaasti ns. "huomiotalouden" saralla eli pyrkinyt median avulla voimakkaasti edistämään omia liiketoimiaan siten että hän on ollut keulakuvana. On omituista että Sarasvuo nyt väittää aamulehdessä että "Virpi, minä tai entinen avovaimoni emme ole julkkiksia, joiden ainoa peruste olla julkisuudessa on epätoivoinen pyrky sinne ja siitä seuraava suostumus julkisuusteollisuuden kaupallistamisen kohteeksi.". Jos Sarasvuo tai Kuitunen eivät ole julkkiksia niin kuka on? Vahingossako ja täysin pyytämättäänkö Sarasvuo päätyi suomen Diilin vetäjäksi? Osittain lause on totta, Sarasvuo ja Kuitunen kyllä tekevät muutakin kuin ovat itsetarkoituksellisesti julkisuudessa, mutta heidän työhönsä kuuluu julkisuus ja he ovat siitä hyötyneet. Sarasvuo saamalla julkisuuden avulla lisää toimeksiantoja yritykselleen ja Kuitunen kovempien sponsori rahojen muodossa. Hiihdossakin rahat tulevat yleisöltä, joka pääosin median välityksellä seuraa kilpailuja, ja täten mahdollistaa ammattimaisen hiihdon. Julkisuudella on negatiivinenkin puoli ja se tämän kaksikon tulisi ymmärtää.

Tulipa pitkä ja sekava vuodatus

Viimeksi muokattu:
Kehtaakin valittaa. Jos saisin nyt tähän käteen edes 5 miljoonaa, niin mua sais olla kotiovella vastassa kameroineen kuka tahansa millon tahansa. Maksimimäärä nautintoa miinus tuska. En tekis töitä päivääkään.

Oon laskenu, että voisin ostaa 500 000 € loftin ja muutaman vuoden välein melkein sadan tonnin auton auton ja silti jäis kuukaudeks käyttörahaa päälle kolme tonnia kuuskymppiseks asti. :kuola:

Voi vaan ihmetellä, että mitä helvettiä liikkuu jonkun paparazzin päässä, no okei raha, mutta ei minkäännäköistä moraalia. :D

Vaikka sä olet julkisuuden henkilö niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että sun YKSITYISELÄMÄN pitäis olla julkista. Sä olet julkkis sen kautta mitä teet ja sen pitäis riittää. Ihan naurettavaa ajatella, että jos sä olet julkkis niin meillä pitäis olla oikeus nähdä sun vessakäyntikin livenä.

Yep, mutta viime kädessä tottakai syyllisiä ovat ne, jotka näitä lehtiä ostavat. Kenties juuri heiltä ei heru sympatiaa Jarille täälläkään ;)

Kyllä ihmisellä on oikeus yksityisyyteen vaikka olisi kuinka julkista työtä tekevä. Siis julkista TYÖTÄ.

Yksityiselämäänsä Sarasvuo on suojellut aina. Kymmenen pistettä kirjoituksesta, vaikka en miehestä muutoin pidäkään.

joo trainers housea tuskin olisi jos sarasvuo ei olisi myynyt itseään julkisuuteen ja tuonut esille omaa persoonaansa ihmisten tietoisuuteen. Aika paljon mainoksissa jne kaverin pärstä pyörinyt vuosien aikana ja aika moni tietää ylipäänsä kuka on jari sarasvuo vaikka reenaustalon pisnes on ymmärtääkseni B2B.

ja hesarissa laatujournalismia?!? :D ei vittu... Etsikäähän jostain the economistin irtonumero niin huomaatte kuinka neutraalisti pystyy kaikista maailman jutuistaa kirjoittamaan. Disclaimer: kannattaa huomata että sen jälkeen koko suomen lehtikenttä näyttäytyy enemmän seiskan tyylisenä kuin laatujournalismina.

lisäksi muissa threadeissa jo käsitelty mutta laatujournalismi ei nykyään pärjää kun enemmistö on evvk ja britnin hilloviiva ja bb-homojen itkupotkuraivarit kiinnostaa miljoona kertaa enemmän kuin suht objektiivinen juttu aiheesta x.

Kyllä ihmisellä on oikeus yksityisyyteen vaikka olisi kuinka julkista työtä tekevä. Siis julkista TYÖTÄ.

Yksityiselämäänsä Sarasvuo on suojellut aina. Kymmenen pistettä kirjoituksesta, vaikka en miehestä muutoin pidäkään.

Nimenomaan! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom