Räikein keltainen lehdistö on kaukana journalismista. Eniten vituttaa se, että kyseisten lehtien päätoimittajat selittelevät asiaoita siihen malliin, että heillä olisi jonkin sortin journalistinen agenda takana paskajutuissaan, suttuisissa kuvissaan ja kusettavissa lööpeissään. Sanoisivat suoraan saatana, että tää myy, siksi me tätä tehdään.
Mä olen monesti ihmetellyt, minkälainen ihminen hakeutuu tollasiin paskahommiin? Onko kyseessä rahan perässä juokseminen vai kiinnostaako niitä oikeasti tunkeutua sellaisten ihmisten yksityisalueille, joilla ei ole oikeasti mitään velvoitetta siihen. Mä ymmärrän poliitikkojen tonkimisen ja bb-julkkisten sensaatiopaskajutut, mutta urheilijat ja yrityspomot ei ole tehneet mitään ansaiteakseen paskaa niskaansa.
Mä en ole nähnyt yhtään toimittajaa tai toimittajaksi opiskelevaa, jonka kiikarissa on hyvä työpaikka Seiskassa. Ehkä se menee niin, että ajaudutaan tonne lehtiin ja sitten kun työnkuva on mitä on, sitä yrittää olla siinä hyvä. Gangsteri saa tyydytystä hyvästä headshotista, maanrakentaja siististä arinasta, Hesarin toimittaja informatiivisesta ja napakasta jutusta ja Seiskan paparazzi oikein viimeisen päälle vittumaisesta paljastuskuvasta.
Ja mä en ole yhtään korkeammalla sinäsnsä, koska luen iltalehtiä aina silon tällön ja uusimman seiskan aina kun se sattuu pöydällä/baarissa/pizzeriassa lojumaan.