BB PRO Jari "Bull" Mentula

Bullin on tietysti bisnestensä ja julkisuuskuvansa takia järkevää pitää suurta lihasmassaa. Sehän on hänen tavaramerkkinsä ja iltapäivälehtien "Bull Mentula näivettyi olemattomiin - katso kuvat!" -otsikot eivät taatusti tekisi hyvää hänen valmennus- ja kuntosalibisneksilleen.

Kilpailemista en pitäisi järkevänä enkä luultavana. Se on rankkaa ja kovin hyvää menestystä on edellisen kisakierroksen pohjilta vaikea nähdä tulevaksi. Joku 15. sija tai "ei sijoitusta" satunnaisessa ammattilaiskisassa olisi korkeintaan haitaksi julkisuuskuvalle. Miksi siis nähdä vaivaa?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös se ole itsestään selvää, että jos bodaa, ei halua olla naru? Bodaaminen on lihasten kasvattamista. Vai voiko kuitenkin haluta olla naru ja silti vasten omaa mieltymystään bodata? ”Mä en halua, mutku mun on pakko bodaa” ”haluisin vain olla normaali naru, mutku mun on vaa pakko bodaa”. :ROFLMAO:

Tuskin tuo on ihan noin yksinkertaista. Kyllä monet isot kaverit ovat oman egonsa vankeja. Todennäköisesti tiedät tämän kyllä ihan hyvin itsekin, tai ainakin ihmettelen suuresti, jos et ole koskaan kyseenalaistanut omia uhrauksiasi bodauksen alttarilla.

Kyllä mä nyt vähän miettisin, jos itsellä olisi kaikki hommat reilassa, talo, perhe... Et onko ihan järkevää jatkaa samaa rataa. Mut sitä nyt ei täällä saisi sanoa ääneen. Koska "elää elämää, millaista haluaa, leijonan elämää". Jos joku ajaisi joka kerta ylinopeutta, kun hyppää auton ratiin, ja sitten kun napsahtaa niin sen saa leimata älykääpiöksi. Ei kukaan tule sanomaan, että eli sellasta leijonan elämää. Mutta jos vetää kouratolkulla kemikaaleja niin se on eri asia, silloin pitää vaan puhua leijonan elämästä, vaikka napsahtaa.

Jos olis mun kaveri, niin menisin varmasti sanomaan päin näköä, että mieti nyt mies vähän, lapsi ja kaikki. Mutta mä olen ihan varma, että nää perskärpäset, joilla siihen olis mahdollisuus on kyllä täällä jeesustelemassa sitten KUN napsahtaa. Jos sama homma jatkuu, niin ei tarvii edes puhua jos, koska isommalla todennäköisuudellä se on kun; ellei jotain isoja päätöksiä tehdä ajoissa.
 
Isona bodarina oleminen on Bullin ammatti. Hän tekee sitä työkseen. Yhtä hyvin voisi mennä sanomaan jollekin insinöörille, että kannattaa lopettaa se toimistolla juokseminen joka päivä, kun on perhe ja lapsi...
Bullin ammatti on valmentaa. Ei kukaan maksa hänelle siitä, että hän on bodari. Lisäksi valmentajan tietotaito ei ole yhtä kuin valmentajan ulkomuoto vaikka suotavaa olisi, että valmentajastakin urheilullisuus näkyy.

Lisäksi toki voidaan spekuloida sitä, että miltä Bulli näyttäisi, jos painosta tiputetaan vaikka 30 kiloa? Kasa roikkuvaa nahkaa, kun kyseessä ei ole mikään nuori mies? Roinasta, sen käytöstä, määristä ja terveellisyydestä en jaksa spekukoida kun en niistä mitään ymmärrä. Luulisi roinatessakin olevan huomattavasti helpompaa ylläpitää lihasmassaa, kuin pyrkiä koko ajan hankkimaan sitä lisää. Näistä jäähdyttelijöistä tulee mieleen ainakin syltty ja arska.
 
Kyllähän jossain vaiheessa on Bullinkin "pakko" vetää painoa alas ja muuttaa systeemejään joilla on nykyiset massat kasvattanut enempi säilyttävään suuntaan . Moni kovakin (siis kilpailumenestyksellä mitattuna , kova se on Bullikin ) on näin tehnyt , eikä se heidän suosiossaan taida näkyä- saavat leipänsä edelleen bodyscenen ympäriltä . Markus Ruhl sanoi selkeästi , että olo on parempi ja terveempi eräässä videossaan jos näitä tosi isoja ukkoja jonkun nimeää. arvelen kyllä että Bull myös tykkää edelleen treenata all out tyylillä tiiminsä kanssa . Toivottavasti terveyttä riittää / terveys ei koskaan ole uhattuna syistä jotka ilmeisiä hänenkin tasolleen pääsyyn / siellä pysymiseen on vaadittu . Päinvastaisiakin esimerkkejä tässä ollut .
 
Bullin ammatti on valmentaa. Ei kukaan maksa hänelle siitä, että hän on bodari. Lisäksi valmentajan tietotaito ei ole yhtä kuin valmentajan ulkomuoto vaikka suotavaa olisi, että valmentajastakin urheilullisuus näkyy.

Oletko ollenkaan perehtynyt Bullin asiakashankintametodiikkaan? Sehän perustuu ihan kokonaan siihen että Bull esiintyy julkisuudessa.
 
Tuskin tuo on ihan noin yksinkertaista. Kyllä monet isot kaverit ovat oman egonsa vankeja. Todennäköisesti tiedät tämän kyllä ihan hyvin itsekin, tai ainakin ihmettelen suuresti, jos et ole koskaan kyseenalaistanut omia uhrauksiasi bodauksen alttarilla.

Kyllä mä nyt vähän miettisin, jos itsellä olisi kaikki hommat reilassa, talo, perhe... Et onko ihan järkevää jatkaa samaa rataa. Mut sitä nyt ei täällä saisi sanoa ääneen. Koska "elää elämää, millaista haluaa, leijonan elämää". Jos joku ajaisi joka kerta ylinopeutta, kun hyppää auton ratiin, ja sitten kun napsahtaa niin sen saa leimata älykääpiöksi. Ei kukaan tule sanomaan, että eli sellasta leijonan elämää. Mutta jos vetää kouratolkulla kemikaaleja niin se on eri asia, silloin pitää vaan puhua leijonan elämästä, vaikka napsahtaa.

Jos olis mun kaveri, niin menisin varmasti sanomaan päin näköä, että mieti nyt mies vähän, lapsi ja kaikki. Mutta mä olen ihan varma, että nää perskärpäset, joilla siihen olis mahdollisuus on kyllä täällä jeesustelemassa sitten KUN napsahtaa. Jos sama homma jatkuu, niin ei tarvii edes puhua jos, koska isommalla todennäköisuudellä se on kun; ellei jotain isoja päätöksiä tehdä ajoissa.
Puhut nyt ihan eri asiasta mitä minä.
 
Oletko ollenkaan perehtynyt Bullin asiakashankintametodiikkaan? Sehän perustuu ihan kokonaan siihen että Bull esiintyy julkisuudessa.
Ja edelleen, se pelkkä koko ei kerro ammattitaidosta mitään. Ehkä sillä oli alussa enemmän merkitystä. Nythän valtaosa Fitfarmin valmennettavista on ihan taviksia. Voin heittää esimerkiksi myös Timo Haikaraisen. Pakkiksella teilattu suurinpiirtein säälittäväksi kukkakepiksi, joka ei tiedä mistään mitään. Luennoi, kirjoittaa artikkeleita, kouluttaa personal trainereita ja valmentaa taviksia. Ai niin ja paukuttanut yksin vuodesta toiseen yli 200ke tuloja.
 
Ja edelleen, se pelkkä koko ei kerro ammattitaidosta mitään. Ehkä sillä oli alussa enemmän merkitystä.
Se on Bullin brändi, Bullin tehtävä on olla helvetin iso ja ruma kehonrakentaja joka antaa välillä kyseenalaisia kommentteja.
Voi ihan hyvin olla että Jari jossain kohtaa alkaa massoja ottamaan alaspäin, mutta se ei tapahdu yhdessä yössä ja eiköhän kyseinen muutos huomioida siinä kohtaa kaikessa viestinnässä.
 
Ja edelleen, se pelkkä koko ei kerro ammattitaidosta mitään. Ehkä sillä oli alussa enemmän merkitystä. Nythän valtaosa Fitfarmin valmennettavista on ihan taviksia. Voin heittää esimerkiksi myös Timo Haikaraisen. Pakkiksella teilattu suurinpiirtein säälittäväksi kukkakepiksi, joka ei tiedä mistään mitään. Luennoi, kirjoittaa artikkeleita, kouluttaa personal trainereita ja valmentaa taviksia. Ai niin ja paukuttanut yksin vuodesta toiseen yli 200ke tuloja.
Joo, tämä on hauska juttu. Ennen vanhaan se oli vielä räikeämpää ja porukat suoranaisesti ajatteli, että vain sellainen, joka on most muscular, voi kertoa reenaamisesta, mus musculukset vaietkoon.
 
Pakko kommentoida tuohon Bullin rooliin mediassa. Jari nyt on hemmetisti muutakin, kuin pelkkä iso bodari. Vaatii älyä, että pystyy tai pystyi muuttamaan sen fitnessbuumin rahaksi. Iltapaskat ja muut roskalehdet lähinnä kauppaa sitä imagoa, että Mentula on vain bodari. Vähän sama, kuin Juha Mieto on vain mämmiä syövä karpaasi. Eiköhän Mentulalle löydy hommia vaikka pudottaisikin painoa.
 
Joo, tämä on hauska juttu. Ennen vanhaan se oli vielä räikeämpää ja porukat suoranaisesti ajatteli, että vain sellainen, joka on most muscular, voi kertoa reenaamisesta, mus musculukset vaietkoon.

No onhan toi ihan yleistä vielä tänäkin päivänä. Onhan se täälläkin useaan otteeseen nähty millainen vastaanotto tulee, kun joku nobody kynis alkaa neuvomaan isompiaan.
 
Se on Bullin brändi, Bullin tehtävä on olla helvetin iso ja ruma kehonrakentaja joka antaa välillä kyseenalaisia kommentteja.
Voi ihan hyvin olla että Jari jossain kohtaa alkaa massoja ottamaan alaspäin, mutta se ei tapahdu yhdessä yössä ja eiköhän kyseinen muutos huomioida siinä kohtaa kaikessa viestinnässä.

Se on tosiaan tietyssä mielessä valitettavaa, että menestys ja menestyminen on niin vahvasti rakentunut tuon ison ulkomuodon ympärille. En itse kuitenkaan silti jaksa uskoa, ettäkö se tulisi bisneksiä sen suuremmin romuttamaan, jos ja kun mies vähän karistelee isompia massojaan. Kenties jopa edesauttaa niitä, kun kohta pääsee kehittelemään jotain uutta mullistavaa treenisysteemiä "Bull's Shredding Academy" tjsp :LOL:

Mutta joo, eiköhän Jari itse vallan hyvin tiedosta mitä terveydellisiä riskejä noiden tavallista suurempien lihasmassojen ylläpito voi mahdollisesti aiheuttaa ja on vain ajan kysymys, milloin kiristelyvaihdetta laitetaan päälle.
 
En tunne Haikaraista ja hänen bisnestään ollenkaan, mutta ei se kyllä ainakaan samalla tavalla toimi kuin Bullilla, joka hankkii asiakkaat julkisuudessa esiintymisen kautta. Bullin ei edes tarvitsisi olla mitenkään erityisen hyvä tai asiantunteva valmentaja saadakseen systeeminsä pyörimään.

En siis väitä että hän olisi jotenkin huono valmentaja (en tunne asiaa lainkaan) mutta mikään poikkeuksellinen asiantuntemus ei olisi tarpeen, kunhan ei ihan tolkuttomasti mokaile. Nimenomaan nuo tavisasiakkaat tulevat hänelle siksi, että ovat nähneet hänet telkkarissa ja iltapäivälehdissä. Luultavasti hän on jopa ainoa fitness-valmentaja, jonka he tietävät.

Julkisuudessa pysyäkseen Bullin on oltava iso. Eihän hänessä ole mitään muuta tuulipukukansan kannalta erityisen kiinnostavaa kuin fyysinen olemus ja sen takia hän pääsee lehtiin ja telkkariin.
 
En tunne Haikaraista ja hänen bisnestään ollenkaan, mutta ei se kyllä ainakaan samalla tavalla toimi kuin Bullilla, joka hankkii asiakkaat julkisuudessa esiintymisen kautta. Bullin ei edes tarvitsisi olla mitenkään erityisen hyvä tai asiantunteva valmentaja saadakseen systeeminsä pyörimään.

En siis väitä että hän olisi jotenkin huono valmentaja (en tunne asiaa lainkaan) mutta mikään poikkeuksellinen asiantuntemus ei olisi tarpeen, kunhan ei ihan tolkuttomasti mokaile. Nimenomaan nuo tavisasiakkaat tulevat hänelle siksi, että ovat nähneet hänet telkkarissa ja iltapäivälehdissä. Luultavasti hän on jopa ainoa fitness-valmentaja, jonka he tietävät.

Julkisuudessa pysyäkseen Bullin on oltava iso. Eihän hänessä ole mitään muuta tuulipukukansan kannalta erityisen kiinnostavaa kuin fyysinen olemus ja sen takia hän pääsee lehtiin ja telkkariin.

Pari kertaa vuodessahan tuo Haikarainenkin on aina Hesarissa https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005504058.html
 
Niin. Mentulan kohdalla puhutaan hieman eri tason julkisuudesta. Käytännössä jokainen suomalainen tietää kuka Bull on. Haikaraista tuskin osaa yhdistää fitness-alaan edes yksi sadasta.
Nooh, toki tottahan se on että kun kertoo lehdessä kuinka treeneissä voi tulla kakka housuun sekä on muutamassa telkkariohjelmassa, niin tuleehan sitä julkisuutta. Sen mitä olen kuullut "taviksilta", niin ne mieliteet eivät ole mitenkään positiivisia. Enkä mä pidä Bullia huonona valmentajana ollenkaan, minun silmissäni tuo vain syö sitä ammattimaisuutta hivenen.

Mutta mitä Haikaraiseen tulee, niin lainaus miehen omilta sivuilta:
"
Saatat törmätä minuun mediassa, sillä annan säännöllisesti liikuntaan, ravitsemukseen, terveyteen ja oikeasti toimiviin treeni- ja ruokavalioasioihin liittyviä haastatteluita televisioon, maan johtaviin aikakausilehtiin, sanomalehtiin sekä verkkojulkaisuihin. Niitä on kertynyt vuosien varrella jo yli 400. Haluan antaa kysyjille haastattelun, jos minulla on siihen valmennuskiireiltäni aikaa.

Halua kuitenkin ensin muistuttaa parista tärkeästä asiasta..
Olen valmentaja. Olen personal trainer. En mediapersoona. Kieltäydyn kohteliaasti suuresta osasta haastattelu- ja mediavierailupyyntöjä, sillä kaltaistesi ihmisten auttaminen parempaan kuntoon, kevyempään kehoon, turhauttavien tasannevaiheiden murskaamiseen ja sitä kautta parempaan elämään on ykkösjuttuni.

Ja lisäksi.. mediapersoona ei valitettavasti voi olla paras personal trainer. Paras valmentaja valmentaa päivittäin aamusta iltaan – ”kädet savessa” salilla ja lenkkipoluilla -asiakkaan tulokset tärkeimpänä prioriteettina. Ei patsastele kaiken maailman televisio-ohjelmissa, hömppä-showssa ja kekkereissä, kertoen samalla että ”Minulla ei ole aikaa asiakastyöhön”."
https://www.th-valmennus.com/mediassa

Lisäksi takana kirjoitettu kirja, jossa on muutakin kuin kivoja kuvia ja itse nimetty treeniohjelma ja ruoka. Bisnespuolikin tuntuu olevan hanskassa, niin kuin aiemmin sanoin, ihan parin viime vuoden ryhmävalmennuksia lukuunottamatta vuosia yhden miehen tiimillä +200ke vuosituloja ilman jatkuvaa telkkarissa esiintymistä.
 
Mitä sitten?

Oletko sitä mieltä, että Bullin kannattaisi nyt vaihtaa imagoaan ja pyrkiä Haikaraisen tyyliseen bisnesmalliin? Millä perusteella tämä tuottaisi paremmin kuin nykyinen systeemi? Jolla Bull siis tienaa selvästi paremmin kuin Haikarainen.

http://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/201710312200499951_bs.shtml

Bull's Consulting Oy takoi viime vuonna 750 000 euron liikevaihdolla 465 000 euron tuloksen. Kassassa on lähes 900 000 euroa, voittokelpoisia varoja reilu 1,1 miljoonaa - yhteensä pari miljoonaa. Liikevaihto nousi vuodesta 2015 yli 30 prosenttia.
 
Ei vaan pointtini oli jo alusta asti se, että ei se iso koko ole mikään vaatimus että fitneksessä voisi tienata. Kyllä, se on se tie mihin Bull on profiloitunut, mutta luulisin että uskottavuus valmentajana ei kärsisi vaikka paino tippuisi 30kg. Siihen pikku tarina kuinka kilpailutavoitteita ei ole, niin treenit ovat enemmän "omaksi iloksi". Jokainen bodauksesta yhtään tietävä tajuaisi pelin nimen sanoi mitä sanoi ja muita tuskin se lopullinen syy edes kiinnostaa.
 
Tietenkään valmentajan noin yleisesti ei tarvitse omata ammattilaiskehonrakentajan lihasmassaa. Mutta kaikki valmentajat eivät ole Bulleja. Juuri Bullille on erittäin tärkeää olla friikkimäisen lihaksikas, koska se on Bull-brändin ydin. Vähän samoin kuin Jutta Gustafsberg on ylipositiivinen superäiti. Ei sekään olisi hyvä idea, että Jutta päästäisi itsensä lihomaan, alkaisi pukeutua homssuisesti ja antaisi masentuneita kommentteja asioihin. Julkisuuskuva rapautuisi välittömästi ja esiintyminen mediassa loppuisi siihen.

Bullin on ilman muuta pidettävä itsensä lihaksikkaana vielä ainakin useampia vuosia, jolloin on mahdollista päästä Matti Nykäsen tyyliseksi kestojulkkikseksi. Tähän Bullilla on kuitenkin vielä matkaa, eikä sitä kannata tehdä riehumalla puukon kanssa tms. Sitten kun julkkisasema on varmistettu, on mahdollista olla pienemmällä lihasmassalla ja isommalla rasvaprosentilla ilman mediaongelmia. Toinen vaihtoehto on tietysti takoa kun rauta on kuumaa ja kerätä lähivuosina kaikki massit säilöön. Eläkepäivät sitten niiden turvin ja vähän pienemmillä mutta vakailla tuloilla ilman jatkuvaa mediaesiintymistä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom