BB PRO Jari "Bull" Mentula

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
421113_269197259825518_189687821109796_638072_594005205_n.jpg

https://www.facebook.com/pages/FAST-Pro-Team/189687821109796

Isot propsit siitä että toi on Youtubessa eikä siellä perskeleen fast.tv:ssä. Muutenkin mielenkiintoinen pätkä!

En mussuttaa halua, mutta yks pyyntö, saisko volumet nostettua vakiona korkeammalle ettei tarvi heittää nuppeja kaakkoon videota varten. Ihme ettei muuten Youtube teet tuota automaattisesti, eli ns. normalisoi volumea.

Hyvää settiä! Olis hyvä, jos Bullista tulis enemmänkin tällasia videoita missä ei pelkästään käsitellä reeniä. Esim. Centopanin Road to Arnold- tyyppisiä juttuja.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täytyy kyllä yhtyä tähän kuoroon. Loppujen lopuksi ihmisiä kiinnostaa myös aika paljon se henkilö siellä painojen takana vaikka treenivideoista pidetään.

Julkaistiinko sitä kysymyslistaa ikinä? Sitä, missä jengi sai valita 20 kysymystä tjsp.
Se ajoittui suoraan sponssivaihdokseen, joten sitä ei julkaistu. Mut tehdään vaikka uusi. Teen ketjun ja heitelkää sinne kysymyksiä, niin Bulli vastaa sitten kun kerkee ja pistän kaikki kerralla tänne.

Ois joskus ihan kiva nähdä reeniä vähän isommilla painoilla. Eipä noita videoita jaksa katella kun painot on kuntopiiritasolla, vaikka kova bodari onkin.

Aivan, se isoilla painoilla reuhtominen on juuri se mistä kehonrakennuksessa on kyse, ei se miten saa lihanksen kasvamaan. Todellakin, juuri niin..Toisaalta jos tuollaisella "kuntopiirillä" saa kolmanneksen lisää lihaa oikeisiin paikkoihin vajaassa vuodessa, voisin kuvitella että tuollekin löytyy puoltajia. Se on tietysti katsojan silmässä, mutta minusta Jari on kehittynyt aivan sikana ja saanut malliaankin muutettua jo parempaan, poseerauskin on kehittynyt, joten kuka hyvänsä voisi olla ylpeä tuon kuntopiirin tuloksista. Eiköhän sovita että kuvaat itseäsi niiden isojen rautojen kanssa ja ihaillaan niitä sitten joukolla. Moniko on muuten huomannut että tässä kuntopiirissä liikerata on hyvin olennaisessa osassa ja kun katsoo Jarin kehitystä, niin jokainen voi päätellä kuinka paljon se on merkinnyt. Kun vaihdetaan jättipainojen nytkyttelystä ja osatoistoista täyteen liikerataan hallitulla painolla, niin kas: KEHO KEHITTYY. On se kumma :D

Olihan muuten hyvä video. Ainakin meikäläisen käsitys Bullista muuttui aika paljon, antoi kyllä kuvan huomattavasti nöyremmästä ja maanläheisemmästä kaverista kuin olen tähän mennessä saanut. Tietty noissa road to toronto yms. videoissa on vähän kärjistystä ja tahallisia ylilyöntejä kun äijät vittuilee toisilleen mutta ainakin meikäläiselle oli silti jäänyt ihan vääränlainen kuva koko kaverista.

Näitä lisää :thumbs:

1. Kuinka monta tuntia on tullut treenailtua parhaillaan viikossa?

- Teen ma-la aamuisin 30 minuutin aerobisen harjoituksen iltaisin 1,5 tuntia eli 2h tehokasta per päivä ja kuudesti viikossa tama!

2. Onko pro-vuosina tullut vastaan sellaisia asioita, jotka jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt jättää tekemättä?

- Ei varsinaisesti…tietysti asioita olisi voinut tehdä alussa paremmin ja sillä tasolla mitä ammattilaisena vaaditaan, mutta kaikki vuodet ovat opettaneet!

3. Pyöriikö koskaan mielessä, että onko tässä jatkuvassa reenaamisessa järkeä, vai pysyykö touhussa enimmäkseen hymy kasvoilla. Eli oletko onnellinen valitsemastasi tiestä?

- Olenko onnellin jos saan tehdä sitä mistä eniten pidän…minulla on huippu taustajoukot jotka mahdollistavat täysipainoisen panostamisen eikä taloudellisestikaan tarvitse murheita miettiä. Onko tässä järkeä on sitten eri juttu mutta missä sitten on…???

4. Oliko aikoinaan voimapainotteisesta treenistä hyötyä näin jälkikäteen katsottuna?

- Kyllä varmasti raskaat punnerrukset ovat oman merkityksensä ojentajille antaneet jotka ovat yksi paras lihasryhmä minulla. Hyvän pohjan raskaat perusliikkeet ovat tuoneet varmasti.

5. Vahvuudet poseerauksissa entäpä heikkoudet? Mitä pitäisi eniten kehittää?

- Kaikkea, kaikkea poseeraamisessa pitää kehittää ja sen eteen töitä tehdään kokoajan!

6. Paljonko arvelet et kovia treenivuosia on vielä jäljellä?

- Paljon….edetään vuosi kerrallaan :D

7. Miten pitkäjännitteisesti suunnittelet harjoittelut & ruokavalion? Onko esim. harjoitusohjelmat ja dietit valmiina vuosi eteenpäin?

- Tällä hetkellä Milos Sarcev tekee nämä asiat puolestani, joten minä vain toeteutan. Tietysti asiat on suunniteltu ja mietitty hyvinkin pitkälle. Ruokavalio ei paljoa muutu missään vaiheessa eikä itseasiassa treenikään…aina vedetään kaikki pihalle mitä ukosta löytyy!

8. Kuinka paljon ja mitä vitamiineja kuuluu Bullin päivittäiseen ruokavalioon purkista nautittuna?

- Runsaasti…:D

9. Jos et olisi ikinä päätynyt salille, mitä tekisit tänä päivänä työksesi?

- Vaikea sanoa…sähköasentaja olen koulutukseltani ja paljon tuli aikanaa ovohommia tehtyä, mutta yöt ovat nukkumista varten joten niitä en ainakaan tekisi enkä ikinä enää. tee!

10. Minkä muun lajin huippuja arvostat kehonrakentajien ja voimailijoiden lisäksi?

- Kaikki lajinsa huiput saavat minulta suuren kunnioituksen ja arvostuksen…nykyään missään lajissa ei pääse huipulle ilman kovaa duunia.

11. Jostain kuulin, että nuorena pelasit futista, pitääkö paikkaansa?

- Joo…rapeet 10 vuotta yritin estää palloa menemästä maaliin….

12. Mitä tekisit reenauksen suhteen toisin jos voisit mennä noin 15 vuotta taaksepäin?

- Jälkikäteen on helppo viisastella, mutta niinkuin sanoin virheistä on opittu ja kokeilemalla eri systeemejä omat ja kehittävät asiat ovbat löytyneet. Tietysti nykyiset giant setit olisi voinut aloittaa aikaisemmin :D

qabull.webp

"Kysy Bullilta"-ketju suljettiin, joten jatkan täällä. Eli kysyin tälläistä:

Mainitsit tuoreessa Q&A-haastattelussa, että juot - ainakin siis dietillä - suurimman osan päivän rasvoistasi, miksi?

Ja Tontzai vastasi näin:

Öljyähän bull mainitsi juomansa, ei itse safkoja.

Eli ensinnäkin Tontzaille; sitähän mä nimenomaan tarkotinkin?

Ja, koska kysymys ei kahdentoista joukkoon itse härän vastaamaksi mahtunut niin osaiskohan joku mutua heittää tosta asiasta?

No vähän typeräähän tämä on minun tähän ketjuun mutuilla, mutta olisiko ihan vain helppous? Itsekin tulee juotua rypsäri ihan siitä syystä, että ruoan sekaan laitettuna tekee ruoasta paljon raskaampaa ja täyttävämpää, mutta aterian päälle kulaus tai pari suoraan kurkkuun ei tunnu missään :)

Ja taitaapi jotkun öljyt menettää joitain ominaisuuksiaankin esim. paistaessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom