Jalkoihin kokoa!!!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Warheart sanoi:
Oletkos koskaan kokeillut? Itse testasin joskus, kun kävin vielä salilla, jossa oli hack. Luin muistaakseni Savolaisen kirjasta tuosta. Sarja jäi vähän lyhyeksi, eli painoja kannattaa vähentää normaalista.
Silloin kyseessä on se, että ruumis on eri asennossa-> eri lihakset käytössä. Eli tässä tapauksessa reisilihakset tulee enempi isoloiduksi kun muut lihakset pääsevät työskentelemään vähemmän. Eli kyseessä ei ole se, että käsillä nosteltaisiin sitä painoa; yläkropan asennon muuttuessa muuttuu myös eri lihasten aktivaatio.

Dopey sanoi:
Jos haluat painottaa jälkeen jäänyttä lihasryhmää, niin priorisoi! Treenaat nyt kinttuja kerran kahdeksassa päivässä, ehkä stimulaatio ei vain ole riittävä. Mites jos kokeilisit jonkun aikaa treenata jalkoja joka kolmas tai joka toinen treeni ja pitäisit muut treenit samanlaisina (esim. jos teet rinta + olkapäät, selkä, kädet, jalat niin teetkin kuukauden, pari r+o, jalat, selkä, jalat, kädet, jalat)?

Juuri näin, taikka sitten vaihtee esim. 4-jakosen 5-jakoseen. Nimenomaan silleen että tekee jalat kahdessa osassa, silleen ainakin itellä tullut ihan hyviä tuloksia.

Yksi mikä toimi mulla silloin kun 1000 vuotta sitten vielä kehityin. :wanha:
Kyykky 6-10 toistoa ja superina reisi ojennus 10-15 toistoa. Tätä 2-3 sarjaa ja etusille ei sitten muuta. En nyt tarkkaan muista tiheyttä mutta siellä se 1-2x viikossa meni.
Kyykky kyllä oli mielestäni ylivoimainen lihankasvattava, vaativa mutta tuloksia tuova liike. Koko ajan isompiin romuihin pyrkivä asenne oli tuolloin ja tuntemukset oli aina vasta 2 sijalla. Noilla toistomäärillä ja loppuun vietynä pumppia ei tarvinnut ajatella, se tuli väkisin kaikessa ihanuudessaan. :) Hakkia ei meikäläisen polvet/pohkeet ikinä kestäneet ja prässi, vaikka sitä tuli tehtyä, ei ollut mikään kiva alaselälle ja perskannikoille.

Riittääkö etureiskoille kyykky + reiden ojennus?
Tiedän, että laatu korvaa määrän, mutta jotenkin sitä aina epäilee...

Jalkatreenit tuntuu venähtävän aika pitkäksi kun olen tehnyt seuraavanlaisen treenin:

Kyykky 3 sarjaa
Hack tai prässi 2 sarjaa
Reiden ojennus 2 sarjaa
Reiden koukistus 3 sarjaa
SJMV 2 sarjaa

toistoja en laittanut koska ne vaihtelee viikoittain kuten palautumisaikakin sarjojen välillä.

She Devil sanoi:
Riittääkö etureiskoille kyykky + reiden ojennus?
Tiedän, että laatu korvaa määrän, mutta jotenkin sitä aina epäilee...

Mulla on ruvennu näihin ripakinttu-etureiskoihin tulemaan kokoa seuraavanlaisella setillä:

1. Kyykkyä 4 sarjaa. (fiiliksen mukaan 1-2 lämmittelysarjaa eka)
2. Reiden ojennusta 4-5 sarjaa.

Kyykyssä otan yleensä viimeiset 2 sarjaa suht isoilla romuilla. Toistot max 5-7.
Reiden ojennuksissa taas vedän täysin pumppi linjaa ja sarjojen viimeiset negatiiviset toistot extra-hitaasti. :)

Itse olen saannut jalat kehittymään hyvin simppelillä ja vaihtoehtoisella ohjelmalla. Teen jalkaprässiä pääliikkeenä.
Esimerkki viimeistä treenistäni:
1. Huolelliset ja pitkät lämmittelyt. Teen keskimäärin noin 6 lämmittely sarjaa nostamalla painoa koko ajan.
2. Teen n. 3-4 pääsarjaa ja jokaisessa etenen nostamalla painoa. Pyrin saamaan n. 10-toistoa per sarja.
3. Viimeisessä sarjassa tähtään maksimaaliseen intesiteettiin ja toistomäärät tippuvat 6-8. kohdalle. Otan sarjan niin kovaa mitä kehosta irti saan. Naama punaisena ja suonet hehkuen. Viime kerralla oli 12kpl kahdenkympin kiekkoa per puoli, ehkä ensi kerralla menee puoli tonnia rikki.

Jatkan reisiojennuksella. Teen sitä 3-4 sarjaa ja toistot 8-15.

Takareidet maaten. 4 sarjaa ja 8-12

Loppuun teen pohkeet istuen ja seisaaltaan.

tseif sanoi:
Mulla on ruvennu näihin ripakinttu-etureiskoihin tulemaan kokoa seuraavanlaisella setillä:

1. Kyykkyä 4 sarjaa. (fiiliksen mukaan 1-2 lämmittelysarjaa eka)
2. Reiden ojennusta 4-5 sarjaa.

Kyykyssä otan yleensä viimeiset 2 sarjaa suht isoilla romuilla. Toistot max 5-7.
Reiden ojennuksissa taas vedän täysin pumppi linjaa ja sarjojen viimeiset negatiiviset toistot extra-hitaasti. :)

Vähän tän tyylinen syteemi toimii minullaki, tosin kyykyn tilalla prässi kun ei mun selän kanssa paljon kyykytetä. Ja prässissä ei kovempia sarjoja tehdä pohjaan vaan sopivasti vajaaksi ja jännitys säilyy etureisillä. Minä oon yleensä alottanut 4-5 sarjalla ojennuksia, sitten sama määrä prässiä ja vielä lopuksi ojennuksilla yksi pumppisarja 15-20 toistoa ja sitten tekeekin jo kävely tiukkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom