Jalkoihin kokoa!!!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Superman77
Sorry, unohdin lisätä ekaan viestiin, että minulla ns. "notkoselkä" joka menee tosi helposti jumiin jalkatreeneissä, joten olen joutunut jättämään vapaat kyykyt pois. Nakropatikko kielsi kyykyn teon.... Hack-kyykky ei ota onneksi niin pahasti selkään.

Morjens vaan superman, itsellä sama homma ton selän kanssa. OMT-terapeutti neuvoi venyttelemään KUNNOLLA lonkan koukistajat. (esim. tavallinen etureiden venytys siten, että makuulla ollessa nosta lantiota ylöspäin ennen venytyksen lisäämistä..). Tavalliset istuen tehdyt eteentaivutukset kannattaa tehdä VAIN suoralla selällä. Itse en myöskään vedä suoria selkälihaksia aivan tukkoon. Myös ns. staattiset, pitkät selkäharjoitteet ovat toimineet minulla hyvin..

Kokeilepa tehdä hack-kyykkyä niin, että laitat hirveät sikapainot ja lasket hitaasti vain johonkin 90 asteen kulmaan. Siitä ylös ja jalat kasvuun. Itsellä tuo on toiminut tosi hyvin ja sitten kun vielä joka kuukausi vaihtelet syväkyykkyä, kyykkyä ja jalkaprässi, niin AI AI! ;)

Btw, reidet 64cm, joka mielestäni ei ole huonosti 17-wee ei karvoja jee teinille? :D

Itse teen tällä hetkellä kerran viikkoon seuraavanlaisen jalkatreenin:

1. Kyykky 10,8,6,15
2. Reisioj. 2x12
3. Pohkeet 2x12
4. Suorinj veto 10,8

Ja täällä ois tarkoitus mennä kesään asti koko ajan painoja kasvattaen.:4:

1.
...

2.
Jalkaprässi 4 x 15 (Joka sarjaan lisää painoa 10-15kg)
Hack kyykky 4 x 15 ((Jalat yhdessä, syvä)
Reisiojennus 4 x 12-15
Pohje istuen 4 x 15-25

3.
...

4.
SJMV 3-4 x 8-12
Reisikoukistus 4 x 12-15
Pohje hackissa 4 x 12-20
....

En tiiä kasvaako, mutta on ainakin vaikeuksia pystyssä pysyä :P

Voiko perinteisen kyykyn korvata hack-kyykyllä ?
Meinaan vaa ettei oikee mulla toi perinteinen kyykky ole hallinnassa...

Originally posted by J0u
Voiko perinteisen kyykyn korvata hack-kyykyllä ?
Meinaan vaa ettei oikee mulla toi perinteinen kyykky ole hallinnassa...

Pitemmän päälle saattaisi olla parempi idea opetella myös se perinteinen kyykkytekniikka. Hack-kyykky on toki hyvä liike, muttei niin yleishyvä.

Originally posted by exivic
Itse teen tällä hetkellä kerran viikkoon seuraavanlaisen jalkatreenin:

1. Kyykky 10,8,6,15
2. Reisioj. 2x12
3. Pohkeet 2x12
4. Suorinj veto 10,8

Ja täällä ois tarkoitus mennä kesään asti koko ajan painoja kasvattaen.:4:

Minulla myös systeeminä se, että laitetaan joka kerta kyykkyyn ja maveen painoja lisää (2,5kg).

1. Kyykky 3x10
2. Mave 2x6
3. Prässi 2x15
4. Pohjekone seisten/istuen 3x10

:offtopic: Hui saatana! Elämäni eka jalkatreeni takana ja täytyy myöntää, että mulla on varmaan tän kylän paskimmat koivet :D ! Yläkroppaa reenattu kauheella innolla jo yli 6kk, mutta voi saatana kun ne jalat on pitäny jättää treenaamatta. Kyykky tuntu jo pelkällä tangolla ja vitoset päässä :lol2:
Prässiä vetelin 60 kilolla. Ajattelin, että alottelen tän jalkojen treenaamisen ihan muutamalla perusliikkeella ja ehkä kahdella kovalla sarjalla per liike? Kyllä se tästä, toivotaan ;)

Mitnick sanoi:
:offtopic: Hui saatana! Elämäni eka jalkatreeni takana ja täytyy myöntää, että mulla on varmaan tän kylän paskimmat koivet :D ! Yläkroppaa reenattu kauheella innolla jo yli 6kk, mutta voi saatana kun ne jalat on pitäny jättää treenaamatta. Kyykky tuntu jo pelkällä tangolla ja vitoset päässä :lol2:
Prässiä vetelin 60 kilolla. Ajattelin, että alottelen tän jalkojen treenaamisen ihan muutamalla perusliikkeella ja ehkä kahdella kovalla sarjalla per liike? Kyllä se tästä, toivotaan ;)
Joo alottele kevyesti niitten jalkojen kanssa, kyllä sen sitten tuntee kun voi lisätä intensiteettiä ja määrää.

Jalkoihin kokoa

EN MUUTA NEUVOA TIEDÄ KU KYYKKY. JOS EI PAIKAT KESTÄ, NII SMITH-LAITTEESEEN SITTE KYYKKÄÄN. ALOTTAA PIENILLÄ PAINOILLA JA SITKEESTI VAAN JOKA VIIKKO LISÄÄ RAUTAA, VAIKKA KILO KERRALLA. PITÄÄ TOISTOT TUOLLA KYMPIN TIENOILLA. Veikkaan että ei puolen vuoden päästä enää ole jalat kuten :david: :llä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Superman77 sanoi:
Tervehdys kaikille!

Ongelmana on jalat. Ne eivät ole kehittyneet samalla tavalla kuin muut lihasryhmät. Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa, ois kiva tietää muiden treeniohjelmia jaloille joilla on tullut tulosta?? Treenaan jokatoinen päivä neljään jaetulla ohjelmalla. Jalkatreenini on esim. seuraava:

1. Hack-kyykky 3 x 6-12 (painot 80-120kg)
2. Prässi 2 x max (painot 300-360kg)
3. Takareidet maaten 2 x 8- 12 (painot 32-45kg)
4. Takareidet seisten 2 x 12 (Painot n.35kg)
5. Etureidet koneessa: Tiputus (Painot 100- 45kg)

Mitä mieltä olette Hack-kyykyn suoritustavasta, kannattaako mennä ihan pohjaan asti vai jättää ns. puoliväliin. Itse olen tehnyt aina pohjaan asti.

Kiitos etukäteen

Itse sain aikoinaan aika hyvin lihaa jalkoihin seuraavalla ohjelmalla:
Kyykky vapaa/smith 3x12-15, syvältä, ja rauhallisesti joka toisto
Hack->vaakaprässi/prässi 2-3xsarjaa ja "oksennukseen" saakka.
(eli suoraan hackista vaakaprässiin/prässiin)
Tohon päälle haluamasi takareisiliike tai pari, ja brutaalit pohkeet.
Reidet kyllä kasvavat kunhan löydät jaloillesi sopivan pituiset sarjat ja painat treenin aivan loppuun asti.
Toivottavasti löydät itsellesi parhaiten sopivat liikkeet ja toistomäärät.

subotai sanoi:
'ola,

mun jalkatreeni on nykyään mallia:

-kyykky (sikapainot, ei ihan alas)
-syväkyykky
-hyvää huomenta
-maastaveto suorinjaloin pallilta
-pohkeet

toimii ainakin mulle erinomaisesti. Olen siis jättänyt reisiojennukset/koukistukset kokonaan pois. Varsinkin hyvää huomenta ja mvsj ovat kasvattaneet takareisiä tooodella paljon. Tuo ohjelma on äärimmäisen rankka, joten teen sen yleensä vain joka toinen viikko. (joka toinen viikko sitten selkätreenissä maastaveto heavynä..)

Monet kelaavat nähtyään ohjelmani, että se kasvattaa vain persettä, mutta näin ei ole. Keskittymällä liikkeisiin, saa tuntuman juuri sinne minne haluaa.

Hack-kyykky on erinomainen liike, mutta ei se mielestäni perus-kyykkyä pese.

ainiin toistot alueelta 3-20 ja pohkeissa aina tuonne 50:een.

btw. onkos muuten mitään "tieteellistä" syytä miksi jalkatreeni alkaa tosissaan tuntumaan vasta parin päivän jälkeen treeneistä?
Väsäsin eilen rankan jalkatreenin ja nyt on paikat ok, mutta tiedän, että huomenna/ylihuomenna sattuu....

mä en ainakaan kelannut että se kasvatta persettä :david:

Superman77 sanoi:
Mitä mieltä olette Hack-kyykyn suoritustavasta, kannattaako mennä ihan pohjaan asti vai jättää ns. puoliväliin. Itse olen tehnyt aina pohjaan asti.

Täälläkin näkyy kahta mielipidettä. Joskus kauan sitten tein mielelläni kaikki jalkaliikkeet pohjaan asti, mutta nykyään on takareidet alkaneet kipeytyä enemmän kuin etureidet. Jos haluaa testailla, luulisin seuraavan olevan mahdollisen:

Teet vajaita hackeja ja prässejä ym. esim. 3 kierrosta. Sen jälkeen teet yhden treenin pohjaan asti. Seuraavina päivinä voi lihasten kipeytymisestä päätellä jotain siitä, mihin liikkeet ovat ottaneet. Jos takareidet ja/tai pakarat ovat normaalia kipeämmät mutta etureidet eivät, silloin syvistä ei ollut välttämättä hyötyä etureisille.

Pitää tietenkin muistaa, että DOMS ei kerro kaikkea treenin tehosta.

Voi vitja! Jalkatreenien jälkeen ei oo enää ollenkaan niin kamala olo, ku ennen. Eikä ne oo edes pahasti kipeet... Etureidet tuskin ollenkaan! Kasvua on kyllä tullut alle puolessa vuodessa reisiin lähes 5cm ja pohkeisiinkiin pari senttiä.

Oon tässä alkusyksystä painanut aikalailla tämmösellä ohjelmalla:
-kyykky
-hack-kyykky
-reiden koukistukset
-reiden ojennukset
-pohkeet seisten/istuen

Välillä oon vähän liikkeitä/suoritustapaa/toistomääriä muutellut, mutta melkein tota perussettiä väännetty. Alussa olin viikon liikuntakyvytön, mutta nyt on pahasti päässy tottumaan, joten...!?

Ajatuksena ottaa ohjelmaan SJMV, etukyykky ja/tai julle, miten parhaaksi nään ja poistaa muita liikkeitä ohjelmasta. Ongelmana vaan, että tekniikan puolesta mikään em. kolmesta liikkeistä ei suju vitunkaan vertaa niin ku pitäis. Joten nyt ohjeita tekniikkaan ja vaikka jotain videopätkääkin tulemaan... Ja muitakin ehdotuksia tietenkin, jotta saadaan taas jalat tapettua!

Jalat saa kipeiksi aika pienilläkin painoilla kunhan vaan tekee kaikki toistot oikeella tekniikalla ja keskittyen... Ite vähensin painoja ja keskityin tekniikkaan. Paikat tuli PALJON kipeämmäksi kuin ennen... Varsinkin pohkeissa kannattaa keskittyä siihen tekniikkaan...

Dr_Anabolic sanoi:
Kun teet hackia niin älä laita käsiä niille varattuihin kahvoihin vaan painojen irroituksen jälkeen esim. ristiin vatsan eteen niin menee treeni enemmän jaloille. Loppuvaiheessa kun sitä alkaa nostamaan jo käsilläänkin.
Viisi :david: :iä ja papukassimerkki tuosta kommentista :thumbs:

...=mahdotonta.

Jos haluat painottaa jälkeen jäänyttä lihasryhmää, niin priorisoi! Treenaat nyt kinttuja kerran kahdeksassa päivässä, ehkä stimulaatio ei vain ole riittävä. Mites jos kokeilisit jonkun aikaa treenata jalkoja joka kolmas tai joka toinen treeni ja pitäisit muut treenit samanlaisina (esim. jos teet rinta + olkapäät, selkä, kädet, jalat niin teetkin kuukauden, pari r+o, jalat, selkä, jalat, kädet, jalat)?

Kuukkeli sanoi:
Viisi :david: :iä ja papukassimerkki tuosta kommentista :thumbs:

...=mahdotonta.
Oletkos koskaan kokeillut? Itse testasin joskus, kun kävin vielä salilla, jossa oli hack. Luin muistaakseni Savolaisen kirjasta tuosta. Sarja jäi vähän lyhyeksi, eli painoja kannattaa vähentää normaalista.

Ehkä minulla on geneettisesti vähän helpommin kasvavat jalat mutta 4 kovaa sarjaa prässissä liikerata vähän vajaana ettei perseelle mene ja etureidet huutaa jo tuon jälkeen armoa, joskus teen vielä yhden sarjan jalat mahd. alhaalla prässin levyssä etureisien totaalituhoamiseksi. Sen jälkeen viimeistellään jalanojennus vehkeessä huippusupistus tekniikalla. Prässissä negat hitaasti. Takareiskoille sit yleensä jalankoukistus ensiksi ja sen jälkeen hyvää huomenta ja aika pitkiä sarjoja olen tehnyt. (No siis ainahan aloittelijoilla kaikki kasvaa vaikka miten päin vittua treenaisi mut noista jaloista kun aika paljon kommenttiakin on tullut.) Hackkia tekisin jos olisi salilla vehje ja etukyykkäilemään ajattelin tuos talven aikana ruveta.
edit: ja hyvä vaihtoehto on myös että jaat jalkapäivän kahteen osaan etu ja takareiskoihin niin voit keskittyä molempiin kunnolla. täällä on ollut tuosta aika paljon positiivista kommenttia

Mites kyykkään kun alaalta rupeen nousemaan niin tuntuu ett polvilumpio lentää seinään eli törkee pisto polvessa?
Prässiä kestää kyll jotenkin tehä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom