jalkatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hifi2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hmm... mä teen yleensä:

4-5 sarjaa kyykkyä
3 sarjaa prässiä
3 sarjaa reiden ojennusta laitteessa
4 sarjaa reiden koukistusta laitteessa
2 sarjaa koukistusta maaten yksi jalka kerrallaan/2 sarjaa SJMV
3 sarjaa pohkeita hackissa
2 sarjaa pohkeita istuen

Mitäs olette mieltä? Mun mielestä jalat tarvii paljon sarjoja ja onhan ne noilla kasvanu ja olo treenin jälkeen on mitä mahtavin. ;)

EDIT: Jaloille tulee vielä selkäpäivänä epäsuoraa rasitusta maastavedossa.

Hei tarvitsisin vinkkiä jalkatreeniin. Minkälainen treenaus minulle sopisi? Minulla on työvuoroista riippuen mahdollisuus käydä salilla 2-4 kertaa viikossa. Tällähetkellä olen treenannut seuraavasti tavoitteena jalkoihin lisää voimaa ja massaa.

1. jalat seuraavasti:
Jalkaprässi joko 3*10 tai pyramidina fiiliksen mukaan
Pohkeet istuen 3*12
Reiden koukistajat 3*10
Reiden ojentajat 3*10
lopuksi pohkeet prässissä 3*10
lisäksi teen samana päivänä vatsat, alaselkä ja kyljet.

2. Yläkeho, pyrkimyksenä lihaskestävyys ei niinkään massan saantiin
Penkki, hauikset, olkapäät, ojentaja, rinta, yläselkä, vatsat, kyljet, alaselkä

Jos olen käynyt samalla viikolla useammin olen treenannut 3.kerralla yläkehoa ja 4.kerralla jalat. Seuraavalle viikolle siirryttäessä aloitan yläkeholla jos viimeinen treeni tehty jalkoja.

Onko tämä hyvä vai pitäisikö ohjelmaa jotenkin muuttaa?

:nolo:

No niin, ängetään nyt kaikki sitten tänne samaan threadiin...

Rupesin tossa vähän katselemaan, että onpas mahottomia jalkäpäiviä kavereilla. Itse teen

2 x smith kyykky
2 x prässi
2 x ojennus
2 x koukistus istuen
2 x koukistus maaten
3 x pohkeet seisten
3 x pohkeet istuen

Mitäs mieltä olette, onko liian vähän kuritusta jaloille? Olen kyllä aika hyvin saanut tuolla systeemillä paikat tohjoksi, mutta ihan mieletöntä kasvua en jaloissa ole vielä havainnut.

Hiirulainen sanoi:
Tällähetkellä olen treenannut seuraavasti tavoitteena jalkoihin lisää voimaa ja massaa.
.....
Yläkeho, pyrkimyksenä lihaskestävyys ei niinkään massan saantiin
Paras ensimmäinen posti koskaan! Joko olet täysi trolli, tai sitten tässä maailmassa on vielä toivoa jäljellä. :D Ei ole tainnut kukaan pakkiksen historiassa aloittanut kirjoittelua dissaamalla yläkehon harjoittelua ja panostamalla jalkoihin. :thumbs:

Kannattaa vaihdella kyykyn (ja muidenkin liikkeiden) sarjapituuksia ja painoja, esim väillä 2x15 - 5x3. Kannattaa myös opetella etukyykky sekä suorinjaloin veto, niin saa hyvää vaihtelua reeniin.

Itselläni reidet on ehdottomasti paras lihasryhmä ja ovat aina kehittyneet nopeammin kuin muut. Mitään varsinaista salaisuutta tähän ei ole, vaan satun olemaan hyvillä reisigeeneillä siunattu ja tykkään treenata koipia psykopaattisen kovaa! (Olen siis Hulkin oppilapsi :D ) Tänään tein tällasen treenin: jalkakyykky 6-10 toistoa, ei tehokeinoja, jalkaprässi 10-15, pakkotoistoja, reiden ojennus 6-10, pudotussarjoja, rest-pausea, pakkotoistoja, maastaveto suorin jaloin 10-15, ei tehokeinoja.

Back
Ylös Bottom