jalkatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hifi2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Turisas sanoi:
Rinta, Hauis
Jalat

Olkapäät, Ojentajat
Selkä, Pohkeet

Tuohon olkapäitten ja ojentajien kaveriksi olin vähän aatellu takareisiä siirtää. Se kun on tällä hetkellä se kevyin päivä. Mitäs olette mieltä? Näettekö tässä mitään ongelmaa?

Itelle tuli mieleen se, että voi olla liikaa alaselälle jos selkäpäivänä teen maven ja takareisille sjmv:n.

En näe ongelmia siirtämisessä, itsekin tekisin jotenkin noin jos treenaisin nelijakosella. Mutta mavea ja sjmavea en kyllä ainakaan perättäisinä päivinä tekisi. Teet kovaa sen sjmv:n niin ei tartte selälle mavea tehdä ja voit korvata se jollain muulla hyvällä selkäliikkeellä.

No nyt ku Turisas tunki tänne ni ehkä mäkin sit uskallan. :lol2:

Mutta siis asiaan eli jos pojat (ja miksei myös tytötkin) vois kertoo mielipiteensä tästä eli riittäkö nämä alkuunkaan jaloille? (jalat kerran viikossa)

Prässi: 5x10-12
Ojennukset: 4x10
Koukistukset: 4x10
Pohkeet: 5x8-12

Syynä vähäisiin harjoitusmääriin muut harrastukset, jalat joutuvat nyt jo aika koville. Ja kyllä sitä tulostakin on jonkin verran tullut.

VanGTO sanoi:
Mutta siis asiaan eli jos pojat (ja miksei myös tytötkin) vois kertoo mielipiteensä tästä eli riittäkö nämä alkuunkaan jaloille? (jalat kerran viikossa)

Prässi: 5x10-12
Ojennukset: 4x10
Koukistukset: 4x10
Pohkeet: 5x8-12

Muuten hyvä, mutta takareidet jää kyllä tässä kovasti paitsioon, niille ei ole kuin yksi liike vastaan etureisien kahta liikettä. Eli lisäksi tähän vielä 4 sarjaa SJMV:tä ja alkaa jo näyttämään hyvältä. Pohkeitakin voi tehdä kahte eri liikettä, mutta toi sun sarjamäärä on ihan hyvä. Ja voi tehdä molemmat liikkeet samassa treenissä tai vaikkapa vaihdella vuoroviikoin.

Voihan tuon prässin tehdä sekä etu- että takareisille jalkojen paikkoja muuttamalla.

Vielä tähän alkuperäiseen tredin aiheeseen oma lisäys: Oma salitreenaaminen nousi aivan uusiin sfääreihin kun otin jalat mukaan noiden teinivuosien rinta-hauis-ojentaja-yläselkä-aikojen jälkeen... Tämän valaistumisen koin noin vuosi sitten...

Olis muuten yks ohjelma joka kaipais kommentteja, mutta taidan laittaa siitä oman threadin jossain vaiheessa...

Reijo sanoi:
Voihan tuon prässin tehdä sekä etu- että takareisille jalkojen paikkoja muuttamalla.

Toki voi, mutta IMO paljon järkevämpää tehdä se prässi etureisiä ajatellen ja otta takareisille oma liike, kuten SJMV.

Timba79 sanoi:
Muuten hyvä, mutta takareidet jää kyllä tässä kovasti paitsioon, niille ei ole kuin yksi liike vastaan etureisien kahta liikettä. Eli lisäksi tähän vielä 4 sarjaa SJMV:tä ja alkaa jo näyttämään hyvältä. Pohkeitakin voi tehdä kahte eri liikettä, mutta toi sun sarjamäärä on ihan hyvä. Ja voi tehdä molemmat liikkeet samassa treenissä tai vaikkapa vaihdella vuoroviikoin.

22 sarjaa jaloille! Mielestäni aivan liikaa. Ottaisin itse 1-2 sarjaa pois kaikista liikkeistä.

Missä mielessä 22 sarjaa on liikaa? Itselläni ei ainakaan jaksamisen kanssa oo ongelmia... Jos ei halua ottaa samana päivänä niin paljoa niin voihan ton sjmv:n sisällyttää vaikka selkäpaivään, kun tekee mavea... Oisko se iha teivit ajatus?

Hämmer sanoi:
Missä mielessä 22 sarjaa on liikaa? Itselläni ei ainakaan jaksamisen kanssa oo ongelmia... Jos ei halua ottaa samana päivänä niin paljoa niin voihan ton sjmv:n sisällyttää vaikka selkäpaivään, kun tekee mavea... Oisko se iha teivit ajatus?

Mä haluan kyllä nähdä sellasen miehen joka pystyy tekeen sata lasissa esim. 5 sarjaa prässiä. Eri asia sit jos heiluttaa vaan jalkoja.

toolate sanoi:
Mä haluan kyllä nähdä sellasen miehen joka pystyy tekeen sata lasissa esim. 5 sarjaa prässiä. Eri asia sit jos heiluttaa vaan jalkoja.

Kuinkas monta sarjaa sitä pitäs pystyy tekee sata lasissa? 1? 2? Nii no ei tietysty oo mun ongelma, jos salilla missä sinä käyt ei voi prässiin laittaa sellaisia painoja, joilla vasta pari viimeistä sarjaa tehdään aivan loppuun asti. Tosin enhän mä mitään tiedä ku mä oon vaan tämmönen kynäniskateinidavid

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toolate sanoi:

Aloittelija ei saa lihoistaa vielä kaikkea irti, eikä välttämättä ole järkeäkään joka sarjaa viedä positiiviseen loppuun. Vähentää sitä sarjamäärää sitten kun alkaa kokemusta karttumaan ja tuntee saavansa itestään irti enemmän pienemmällä sarjamäärällä.

VanGTO sanoi:
Kuinkas monta sarjaa sitä pitäs pystyy tekee sata lasissa? 1? 2? Nii no ei tietysty oo mun ongelma, jos salilla missä sinä käyt ei voi prässiin laittaa sellaisia painoja, joilla vasta pari viimeistä sarjaa tehdään aivan loppuun asti. Tosin enhän mä mitään tiedä ku mä oon vaan tämmönen kynäniskateinidavid

Nyt taitaa olla mulla lukemisen ymmärtäminen jumissa ku tämä ei oikein auennut.

toolate sanoi:
Nyt taitaa olla mulla lukemisen ymmärtäminen jumissa ku tämä ei oikein auennut.

Ei sun ymmäryksessä todennäköisesti oo mitää (tai no mistä mä tiedä) vaan ehkä se oli tos mun tekstis. Taisin ymmärtää sen sun tekstis vähä väärin, joten yhtään ihmettele jos et tajuu tost mitää. Mulle se vaan kuulosti siltä, että mä en muka voi tehdä 5 sarjaa prässillä täysillä ja meinasin sit pistää samal mital takas.
Ei kanneta kaunaa, ok? :haart:

edit: Prkl teinihormonit! :hyper:

Mutta jos mäkin yrittäsin taas vaihteeks pysyä asiassa.

Eli siis mitä mieltä ootte kumpi on parempi tehdä 3 sarjaa itkua vääntäen vai 5 sarjaa, joista vasta pari viimeistä loppuun asti? Tai kenties teillä on vielä parempia vaihtoehtoja? Siis prässistä vieläkin kyse.

Reijo sanoi:
Miten tuo onnistuu? Eli miten jalkojen tulisi olla etureisikohdistuksen saadakseen? Entä takareisi?

Gillyanne sanoi:
Ja taivahan tosi on myös tuo Anonymityn pointti, on se vaan meinaan melkoisen tyhmän näköistä, jos yläkroppa on lihaksikas mutta jalat kuin maratoonarilla...

hmm, ainakin omiin jalkoihini kertyi kyllä lisää lihasta kesällä maratonille treenatessa..

Nikoliina sanoi:
Miten tuo onnistuu? Eli miten jalkojen tulisi olla etureisikohdistuksen saadakseen? Entä takareisi?
Jalkoja siinä laudalla mahdollisimman ylös ja levee asento niin itellä ainakin ottaa takareisiinkin mukavasti. Sitten taas etureisille sinne laudalle alemmas jalat ja hieman kapeempi asento. Tosin ite joudun melkeenpä aina tekemään enemmän takareisille laittamalla jalat mahdollisimman ylös siinä laudalla, koska muuten mulla nousee raskaissa sarjoissa se paino päkiöille ja sillon oikee polvi kipeytyy pahasti. :(

elasto sanoi:
Jalkoja siinä laudalla mahdollisimman ylös ja levee asento niin itellä ainakin ottaa takareisiinkin mukavasti. Sitten taas etureisille sinne laudalle alemmas jalat ja hieman kapeempi asento. Tosin ite joudun melkeenpä aina tekemään enemmän takareisille laittamalla jalat mahdollisimman ylös siinä laudalla, koska muuten mulla nousee raskaissa sarjoissa se paino päkiöille ja sillon oikee polvi kipeytyy pahasti. :(

Itse olen aina pitänyt jalat mahdollisimman ylhäällä ja kohtuullisen leveällä, kun se tuntui olevan loogisin tapa prässätä. Kyllä se mielestäni ottaa jalkoihin sen verran kokonaisvaltaisesti, että hyvin on riittänyt, kun ojennusta ja koukistusta on tehnyt saman verran siihen päälle.

Kyllähän se 5 sarjaa prässiä menee ihan ok. Syksyn olen tehnyt aluksi yhden lämmittelyn, sitten 2x6 ja lopuksi pari kevyempää sarjaa 10 toistolla pumppailua. Tekee kyllä hyvää jaloille :)

cuscus sanoi:
Kyllähän se 5 sarjaa prässiä menee ihan ok. Syksyn olen tehnyt aluksi yhden lämmittelyn, sitten 2x6 ja lopuksi pari kevyempää sarjaa 10 toistolla pumppailua. Tekee kyllä hyvää jaloille :)

Jos nyt puhuttaisiin vain niistä varsinaisista sarjoista. Itsellä tulee helposti 3 lämmittely sarjaa ennen varsinaista rutistusta ja nykyisin tämä rutistus on vain 1 sarja.

-- Edit --

Ja jos pitäis valita 3 tiukan sarjan ja 5 sarjan väliltä, niin ehdottomasti toi 3 tiukkaa sarjaa. Tosin sekin on liikaa, ainakin mulle (ja body tyylisesti treenaan).

Suositut

Back
Ylös Bottom