Jalkaprässissä ongelmia !!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
voisit koittaa pitää esim. viikon tauon jalkareenistä, ja sen jälkeen tehdä pari viikkoa jotain 15-20 sarjoja sellaisilla painoilla, että menee vielä hyvin. tuollainen voisi parantaa mahdolliset rasitusvammat ja vahvistaa niveliä.
samaten voisit vähän aikaa tehdä prässin sijaan esim. reisiojennusta koneella.
jos leveämpi jalkojen asento prässissä ei aiheuta ongelmia, tee sillä sitten. jatkat vaikka reisiojentajakoneella.
syväkyykky kannattaa nyt hetkeksi jättää pois ihan vaan varmuuden vuoksi, jos se jalkaterän asennon vaihtelu ei poista kipua.
kipu nivelessä on aina merkki siitä, että kannattaa ottaa varovasti
t. nilkkansa ja polvensa aikanaan tyhmyyttään pilannut vanhus

selvä :)
kehityksessä edellä.. noh ainakin meidän koulussa suurin osa ysiluokkalaisistakin on paljon heikompia kuin minä.. siis en nyt 'kehu' itseäni :D
ja kai sen siitäkin näkee kun on amisviikset ja parta kasvaa
:rock: :hyper:

Tai kannattaisiko vaihtaa vaikka niin jalkaprässissä että tekisi kevyemmillä painoilla vaikka viisi sarjaa? Vaikka näin 14, 14, 10, 10 ja 10 sarjoja? Mitä mieltä?

Kehitätkö sinä Stuntman91 maksimi voimaa vai lihasmassaa noilla sarjoilla? Mä tekisin ehkä sen neljännenkin sarjan :o

sanotaan vaikka että kumpaakin :D
mulla on vaan jalat niin 'heikko' paikka, että en niitä pysty täysillä treenaamaan :)
2x viikossa tuo 3x15.

StuntMan91 sanoi:
selvä :)
kehityksessä edellä.. noh ainakin meidän koulussa suurin osa ysiluokkalaisistakin on paljon heikompia kuin minä.. siis en nyt 'kehu' itseäni :D
:rock: :hyper:

ompas teil koulussa heikot ysiluokkalaiset :D :D :D

Minä teen kahdesti viikossa prässin ja joka toinen kerta kyykyn lisäks. Tänään tein eka 20 sarjan alkulämpimäs ja sit lisäsin painoja ja tein 14 kaksi kertaa ja sit kaksi 12 ja yksi 10 sarja. Kyllä se ihan mukavasti tuntuu sit :whip: Eikä edes tällä kertaa polvenkaan pahemmin sattunut jälkeen päin ku keskistyin tekemään erittäin rauhallisesti ja säästäen niveliä :worship: Onpas teillä vahvat ysit kyl Stuntman91 ;)

:kippis1:

Mutta olisiko teillä vinkkejä prässiin minkälaisia sarjoja kannattaisi tehdä jos vain haluaisi massaa jalkoihin eikä välttämättä voimaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JaN- sanoi:
Mutta olisiko teillä vinkkejä prässiin minkälaisia sarjoja kannattaisi tehdä jos vain haluaisi massaa jalkoihin eikä välttämättä voimaa?

Pidempää sarjaa. Jotain 12-15 toistoa voisi toimia hyvin. Ja lyhkäsiin palautuksiin yhdistettynä.

Timba79 sanoi:
Pidempää sarjaa. Jotain 12-15 toistoa voisi toimia hyvin. Ja lyhkäsiin palautuksiin yhdistettynä.

Varmaan 4 tai 5 tollasta sarjaa riittää hyvin, jos tekis vaikka kahdesti viikossa :rolleyes:

Entäpä vastaavasti voimaa? 6-10? Sitä olen myös miettinyt kanssa että missä vaiheessa on hyvä alkaa lopettelemaam painojen lisäystä ettei paikat hajoa.

vältä sitä jalkojen suoristamista. Jos se ei tunnu polvista hyvältä ja joka tapauksessa jos jalkoja ei työnnä suoriksi ei rasitus katoa reisilihaksista(niin kuin siinä kohtaa jos suoristaa) joten saa enemmän irti jaloistaan.

Älkää teilatko. Itsellä polven rusahtelu ja kipeytyminen loppu kun lopetin liian syvän kyykyn. Nykyjään käytän semmosta penkkipunnerruspenkin korkuista penkkiä perseen alla kertomassa oikeesta syvyydestä. Pituutta on 183, ettei tuo mikään niiauskyykky ole. En vaan osaa oikeeta syvyyttä ilman työkaluja :(

Minä asetan aina ne kyykkytelineen varmistimet sopivalle korkeudelle mistä alemmas ei tarvitse sit enää mennä :jahas: Taivutan polvet suunilleen 90 astetta enkä yhtään alemmas :piis:

Sanokaas äijät paljonko pitää jalkaprässistä nostaa, että voi sanoa homman olevan hallussa? Ihan out of topic... Esim. 10 toistolla? Minkälaisilla painoilla olette saneet ykkösiä?

on varmaan ennenkin sanottu että prässejä on kovin monenlaisia :jahas: helpompi olis vertailla kyykkyjä, tosin niissäkin on mitä ihmeellisimpiä tekniikoita :D

se jalkojen suoristus ei tee kipeää / ei kuulu epämäärästä jaloista, mutta kun vedät sen kelkan alas ja heti kun lähet työntämään ylös kuuluu jaloista / jalasta pieni *kruts* tai siis ihan kuin luu liikkuisi itsestään.. emt..
MINKÄÄNLAISTA kipua ei ole..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom