Jalkaprässissä alaselkää vihlasee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja winski
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muilla vastaavanlaista ongelmaa esiintynyt prässissä?
Eli kun kelkka on ala-asennossa ja lähtee työntämään ylös niin alkaa jossain vaiheessa sarjaa vihlomaan alaselässä/häntäluun paikkeilla! Niin ärsyttävää kun muutenkin jalat heikossa kondiksessa ja sitten ei oikein tommosilla tyttöpainoillakaan voi treenata kun rupee sattumaan, eilenkin oli prässissä vaan 100kg millä tein kymppejä ja vihlomista esiintyi. Mitähän teen väärin / Miten olen vammanen? :@
saattaa olla jossain keskustelua tästäkin aiheesta mutta en nyt löytänyt.

jos sulla on jalat väärässä paikassa, ala-asennossa voi se alaselkä irrota penkistä ja köyristyä. niin ei sais tapahtua.

Veikkaisin kanssa, että alaselkä irtoaa penkistä.
Ps, tehdään sellaisilla painoilla jotka ei ota selän päälle;)

jos sulla on jalat väärässä paikassa, ala-asennossa voi se alaselkä irrota penkistä ja köyristyä. niin ei sais tapahtua.

Millä tavalla väärässä paikassa? Tarkoitatko väärässä asennossa? Sillä prässissähän itse teen ainakin asennon leveyttä ja sijoittelua muutellen jalkatreeniä, esim. kapealla asennolla etureisiä, leveämmällä asennolla syviä ja kokonaisvaltaisia toistoja ja sitten laittamalla kantapäät prässilevyn yläosaan saan kohdennettua prässin takareisille. Onko minulla nyt siis jossain näistä versioista jalat "väärässä paikassa"? Itse huomaan, että selkä saattaa hieman nousta, jos vedetään todella kovia sarjoja (esim. 3-5 toiston rankkoja sarjoja). Voiko syy olla sitten heikoissa syvissä vatsalihaksissakin? Itellä tapana on treenata ilman vyötä kaikki liikkeet, enkä ole havainnut prässissä haitallista selkäkipua tai muissakaan liikkeissä (MAVE, kyykky) sen suurempia ongelmia.

liikaa yhdessä tai liian ylhäällä suhteessa selkäpenkin paikkaan ja kuin syvällä lantio on siellä kiskojen välissä. monissa prässeissä tässä on suunnitteluvika kyseessä. laske alemmas siel levyllä niitä jalkoja. yleensä se auttaa. ottaa paremmin siihen alaetureiteenki. joka tapauksessa selkä ei saa nousta. sit vois jopa aatella, et laittas jonku palikan peffan alle, ettet istu niin syvällä siellä alla. jos selkä kuitenki nousee, sulla on siinä tekniikkavirhe. syvät vatsalihakset toimii yhdessä muun pakin kanssa, eikä heikkous siellä oo tässä syy. jos kuitenkin raudat liikkuu noissa lukemissa vielä, suosittelisin hieman tarkkaileen sitä tekniikkaakin.

Tuntuu kyllä että on vähän liian "syvällä ja sisässä" siellä prässikoneessa :D eikä tossa meidän salin prässissä ole säätömahdollisuuksia :/ on siellä kyllä yksi toinenkin prässi mitä pitää kokeilla seuraavan kerran .. Toinen kova jalkaliike tietenkin ois toi kyykky mikä aristaa sekin tehdä.. Tässäkohtaa vaivaa taas polvet :) ne niiaa semmosta ympyrää kun tuun ylös joka ei todellakaan tee varmastikkaan hyvää.. Pitää muutenkin käydä varmaan lekurissa kyselemässä koska mun polvista lähtee sellanen meteli että oksat pois! Suoristaa jalan niin johan paukkuu! Niin että ois kiva jos joskus ois iso, mutta kokonaisvaltaisesti myös alakropastakin :dance2:

Jännitäthän vatsalihakset? Ne ku on kunnolla jännityksessä, nii ei sen selän pitäis pahemmin pyöristyä... Itellä ainaki oli joskus alotellessa se ongelma, mutta keskivartalon ku älysin pitää kuosissa, nii ei oo selkäkivut pahemmin vaivannu

Onko muilla vastaavanlaista ongelmaa esiintynyt prässissä?
Eli kun kelkka on ala-asennossa ja lähtee työntämään ylös niin alkaa jossain vaiheessa sarjaa vihlomaan alaselässä/häntäluun paikkeilla! Niin ärsyttävää kun muutenkin jalat heikossa kondiksessa ja sitten ei oikein tommosilla tyttöpainoillakaan voi treenata kun rupee sattumaan, eilenkin oli prässissä vaan 100kg millä tein kymppejä ja vihlomista esiintyi. Mitähän teen väärin / Miten olen vammanen? :@
saattaa olla jossain keskustelua tästäkin aiheesta mutta en nyt löytänyt.

Miten on tuon liikkuvuuden laita, eli saatko esim. kämmenet lattiaan polvet suorana. Kyse on todennäköisesti pelkästään siitä, että reisihauis ja perse on liian kireitä ja kun otat painon alas, niin selkä kiertyy pakolla ja silloin vihloo. Venytystä, venytystä ja verryttelyä. Kokeile vaikka tehdä pari 20 toiston settiä hyperextensionia ennen prässiä, ja sarjojen välissä venytä takareittä ja gluteusta rauhassa ja huolella. Tuo vihlominen on aina huono merkki ja jotain on menossa rikki. Venähdys/revähdys tuolla alueella tekee elämästä erilaista pitkäksi aikaa. Käytetty paino on aina suhteessa voiman määrään, joten jos se sata tuntuu paljolta ja vihloo, niin vähennä. Sitten kun saat tuon virheasennon korjattua venytyksin jne. niin sitä painoa saa mättää kyytiin ihan eri tavalla.

Ei mitään asiaa kämmenien kanssa lattiaan! Oon menossa kyllä kohta varmaan käväsemään jäsenkorjaajalla tsekkaamassa onko paikkoja pois paikoillaan ja ihan hyvä ois ottaa joku ihan ammattilaishieroja "kuuri" :) tuntuu meinaan että on paikat niin paskana kun olla ja voi.. Rintaranka paukkuu ja kai tuolla selässä on noita nikamia vähän huonosti.. Oon todella kankea ja oon kyllä kuullut että se voi vaikuttaa just jos on reidet juntturassa? Pitääkin muuten tilailla jotain Hierojaa nyt!

Itsellä vähän sama homma prässin kanssa et vihloo, mutta mulla todettiinkin välilevyn repeämä.. Ei oikein auta totaalilepo eikä myöskään kevyt harjoittelu kivun rajoissa.. Alkaa ideat itsellä loppumaan :(

Ei mitään asiaa kämmenien kanssa lattiaan! Oon menossa kyllä kohta varmaan käväsemään jäsenkorjaajalla tsekkaamassa onko paikkoja pois paikoillaan ja ihan hyvä ois ottaa joku ihan ammattilaishieroja "kuuri" :) tuntuu meinaan että on paikat niin paskana kun olla ja voi.. Rintaranka paukkuu ja kai tuolla selässä on noita nikamia vähän huonosti.. Oon todella kankea ja oon kyllä kuullut että se voi vaikuttaa just jos on reidet juntturassa? Pitääkin muuten tilailla jotain Hierojaa nyt!

Se hierojakaan ei sitten pysty ihmeisiin, eli kyllä siellä saa ravata aika tiuhaan. Mieki käyn kuukausittain aukomassa paikkoja.

Back
Ylös Bottom