Jalkaprässi-tuloksianne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DreAxl
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon lähinnä keskittyny jalkakyykyn lumoihin tässä viimesen vuoden aikana, mutta nyt jalkareenin yhteydessä oon tehny myös jalkaprässiä vaihtelun virkistämiseksi.

Millasia romuja jengi liikuttelee noissa kelkoissa. Vakionahan on varmaan aika samanlaisia/samanpainoisia kelkkoja, joten jos puhutaan ihan levypainoista tässä yhteydessä.

Itse otin henk.kohtasen ennätyksen eilen kun jätin kyykyn tekemättä ja keskityin ainoastaan prässiin ja oli pari jamppaakin varmistamassa: 500 kg x 5 kunnollista toistoa, ei mitään nylkytystä.

Jessus, 500 kg? Itellä maksimit 120 kg, enempää en oo kokeillukkaan, yleensö teen 3x 15x70 kg ^^

User Name

Eikös se nyt ole aika selvää että jalkaprässit eivät ole mitenkään vertailukelpoisia keskenään.

Eikös se nyt ole aika selvää että jalkaprässit eivät ole mitenkään vertailukelpoisia keskenään.

Ai mitennii ei ole. Meinaatko syvyyttä ja muuta :D?
Itel ei mene kyykyssä kun varmaan 120kg mun jalkaprässis menee päälle 300 .. futaajan jalat :D

Ite tein ennen prässiä isoilla painoilla mutta tuntuma oli heikko. Nyttemmin olen laskenut sarjapainot noin 150kg - 200kg tuntumaan ja keskityn saamaan tuntuman oikeaan paikkaan. Mulla ainakin auttaa se, että pyrkii pitämään paineen kantapäällä ja tekemään liikkeen laskuvaiheen erittäin rauhallisesti.

Juuri tällä viikolla otin raskaan kyykyn jälkeen jälkaprässissä 4x6*300kg + kelkka

Kelkät ja prässikulmat vaihtelee kuitenkin niin turha noita on miettiä noita tuloksia.. Ehkä sitten kannattaa vertailla tuleeko tonni vai alle viissataa :)

Musta ainakin tuntuis semmosessa päältäistuttavassa prässissä nousevan vähemmän rautaa. Muutenkin tuntuu vähän oudolta kun sarja ei ala negatiivisella vaiheella. Ennätys kyykyssä 5x115kg ja prässissä varmaan 2x190kg.

Ihan turha threadi, tulokset eivät ole lainkaan vertailukelpoisia, prässit ovat monet aivan erilaisia ja entäs se suoritustekniikka, jota monet painoilla hevostelijat käyttävät... Huh huh. Totuushan on se, että esim. Jerry Ossi on puskenut prässissä sarjaa 500 kilolla. Katsokaa niitä kinttuja, ja verratkaa omiinne:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noh piru, sorry jos lisäsin avauksella kenenkään ahdistusta, mutta ihan puhtaasta mielenkiinnosta halusin kuulla miten muilla kelkka liikkuu, enkä vertailla sillä lailla itse tuloksia. Suuntaakin antavia kilomääriä on hauska seurata.
Henkilökohtaisesti en sillä vertailulla kalua halua kasvattaa :D

Toisaalta ehkä oman itsensä kohdalla prässin ja kyykyn eroja voi vertailla jollain tasolla, niinkuin jossain viestipuussa oli tehtykin, vuonna nappi.
Anyway... Kyykyssä olen Rawna ottanut 235 kg ykkösen.

Päivänjatkoa...

Ihan turha threadi, tulokset eivät ole lainkaan vertailukelpoisia, prässit ovat monet aivan erilaisia ja entäs se suoritustekniikka, jota monet painoilla hevostelijat käyttävät... Huh huh. Totuushan on se, että esim. Jerry Ossi on puskenut prässissä sarjaa 500 kilolla. Katsokaa niitä kinttuja, ja verratkaa omiinne:)

Juurikin näin...ja toistomäärät on Ossilla vähän eri tasoa kuin 5 tai kymmenen!:rock:

On niissä prässeissä eroja. Vaakaprässiä ja kulmaprässiäkään ei voi verrata keskenään. Itse en laske kelkkaa mukaan vaan lasken ainoastaan lisättävät raudat. Jos laskisin kelkan mukaan niin sitten pitäisi ruveta miettimään jo vierintäkitkaakin jne..

Eli enimmillään romua pudotussarjassa on ollut 13x430kg(vajaa liikerata) josta kaverit tiputti painoa 130kg (Puolikas liikerata) ja sillä 15x300kg ja siitä assistentit tiputti vielä painoa 150kg jolloin ripisteltiin joku 20x150kg(syviä toistoja). Tässä ei kertaakaan noustu välillä prässistä pois(eikä päässyt kyllä vähään aikaan setin jälkeenkään) vaan painoa tiputettiin melkein vauhdissa pois. Jonkin ajan päästä uskalsi nousta jaloilleen, puoli tuntia huilailua, muutama sarja pohkeita ja se riitti sillä kertaa. Reilun viikon oli paikat kipeänä eikä kyllä tehnyt mieli toistaa tuota pudotussarjaa.

Välillä on tehty kyllä 100toistoax150kg jne mutta parhaan tuntuman on saanut kyllä 150-300 kg:n välimaastossa toistojen ollessa 10-50. Tempo ja tyyli vaihdellen. Jalat on aika kivat olleet aina vaikka mikään kyykkykone en olekaan.

Prässiä..

Jalkaprässiä en ole tehnyt vuosikausiin johtuen pääasiassa siitä syystä, ettei nykyisellä salillani moista laitetta ole. (Vaakaprässi vain, jossa pakka loppuu 160 kiloon <-- tuolla jaksaisi pumppailla niin kauan, että mielenkiinto loppuu ennenkuin voimat..:hyper:)

:offtopic:
Jalkakyykkyä (syvä, "voimanostokyykky") olen sen sijaan tehnyt parhaimmillani viime viikolla 3x10x120 kg:llä (vyö ja polvisiteet oli käytössä)

No onhan tää vähän daviddia vertailla ku eri liikeradat ja erilaiset prässit

Ekaa kertaa ku koklasin, ni ykkönen tais olla rapiat 350kg :) ilman mitää salipohjaa siis.. heh, hämmästyin juu itekki. juu, meni pohjaan saakka

Voisin tiputtaa threadin tulostasoa radikaalisti. En ole tämän vuoden puolella tehnyt prässiä lainkaan, mutta syksyllä sitä tuli tahkottua kyykyn ohella parin treeniblokin verran. Normaalisti pumppailin 160-190 kilolla 10-15 toiston sarjoja kyykkytreenin jälkeen. Parhaimmillaan olen ottanut 250 kilolla 4 tai 5 puhdasta toistoa.

Back
Ylös Bottom