Jalkapohjakipu pohkeita tehdessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro,

Olisiko kellään vinkkejä/apua/ratkaisua seuraavaan ongelmaan:
Elikkä kun teen pohkeita (aivan sama, että istuen vaiko seisten ja jalkaterät missä tahansa asennossa) yleensä viimeistään toisessa sarjassa iskee järkyttävä särky jalkapohjaan, jonka jälkeen ei yksinkertaisesti pysty kunnolla jatkamaan.

Pilaa usein pohjetreenit kun ei yksinkertaisesti pysty saamaan tuntumaa kun muutaman toiston jälkeen jo polttaa jalkapohjat kauheasti. Saattaa vaikuttaa se, että jalkapohjat hieman lättänän muotoiset. Ja oon tosiaan tehnyt kengät jalassa; en sitten tiedä olisiko apua jos tekisi ilman.

Kiitokset etukäteen vinkeistä, kaikki apu otetaan avomielin vastaan! Onneksi luonnostaan OK:t pohkeet niin ei vielä ainakaan huomaa, että pohkeita laiminlyöty koska ei vain pysty treenaamaan yli 2 sarjaa.

1. Laita golfpallo lattialle
2. Aseta jalka pallon päälle
3. Varaa hiukan painoa jalalle
4. Liikuttele jalkaa pallon päällä
5. Varaa hiukan enemmän painoa
6. Liikuttele lisää

Toista kohdat 5 ja 6 muutamia kertoa.

Hanki fivefingers tossut. Hyvää jalkateräjumppaa niillä kulkeminen. Varsinkin jos vielä käy juoksemassa metsäpoluilla. Itse teen ne jalassa pohjetreenitkin. Tuntuisi kummalta tehdä jäykällä pohjalla kun noihin on tottunut.

1. Laita golfpallo lattialle
2. Aseta jalka pallon päälle
3. Varaa hiukan painoa jalalle
4. Liikuttele jalkaa pallon päällä
5. Varaa hiukan enemmän painoa
6. Liikuttele lisää

Toista kohdat 5 ja 6 muutamia kertoa.

Ekoilla kerroilla kohtien 3, 4, 5 ja 6 jälkeen tulee Huuda kuin rautoihin jäänyt pienpeto.

Plantaarifaskiittia? Itsellä tämä on vähän tai jonkin verran kantapään etupuolella ja ensimmäisen kerran ilmeni 10 vuotta sitten intissä. Sen, kun sai pitkällä levolla siitä asettumaan, niin nyt on tullut viime keväästä lähtien mukaan elämään kuntosaliharjoittelun kylkiäisenä. Tuntuu erityisesti pohkeita tehdessä, mutta kyykyssä jotain tuntemuksia ilmenee myös. Tällä hetkellä ei ole erityisen pahasti päällä, mutta keväällä iski molempiin jalkapohjiin yhtäaikaa ja siinä sitten pari viikkoa käveltiin molemmat jalat tukevasti teipattuina. Joskus olen pitänyt myös silikonityynyjä kantapäiden alla kengissä, myös salikengissä. Minulla myös täysin lättänät jalat, ei näissä mitään kaaria ole koskaan ollut :D

En tiedä onko samaa, mutta itse en ainakaan meinannut edes kävelyyn pystyä kun on pahimmillaan.

Jalkaterapeutit on hyviä näissä haasteissa. Kannattaa ettiä sellainen, jos hommat pitkittyy.

Moro,

Olisiko kellään vinkkejä/apua/ratkaisua seuraavaan ongelmaan:
Elikkä kun teen pohkeita (aivan sama, että istuen vaiko seisten ja jalkaterät missä tahansa asennossa) yleensä viimeistään toisessa sarjassa iskee järkyttävä särky jalkapohjaan, jonka jälkeen ei yksinkertaisesti pysty kunnolla jatkamaan.
Kokeile tehdä mahdollisimman jäykkäpohjaisilla kengillä niin että jalkaterä ei taitu väkisin. Mahdollisesti jalkapohjan jänne saa nyt ossain kohtaa vähän siipeensä eli plantaarifaskiitti tuli minullakin mieleen. Yllä mainitut pallonpyöritykset ovat hyviä plantaarifaskiitin kuntoutuskeinoja. Lienee selvää, että kivun aiheuttavia liikkeitä tulisi välttä ennen kuin syy on selvillä ja oireet poistuneet. Älä myöskään laskeudu pohjeliikkeessä kovin syvälle riippumatta millä painolla teet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oisko jalkapohjan lihaskalvot kireät ? Omakohtaisia kokemuksia sen verran, että hieroja neuvoi käyttämään tennispalloa jalkapohjan hieromiseen seisaaltaan, on ainakin pehmeämpi vaihtoehto kuin golfpallo.

Olen viimeaikoina myös käyttänyt videon mukaista jalkapohjan venyttelyä (jalkapohjan venyttely alkaa n. 4 minuutin kohdalta):

Kuullostaa siltä, että jalkapohjan lihakset vain yksinkertaisesti "hapottavat" ja väsyvät ennen pohkeita. Plantaarifaskiittiin en usko tässä kohtaa yhtään. Kokeile asettaa jalkaterä pohkeita tehdessä niin, ettei paino ole varpailla vaan enemmän päkiällä. Tällöin et joudu jännittämään varpaiden lihaksia ja sitä kautta jalkapohjaa niin paljoa vaan pääset työstämään tehokkaammin itse pohjelihaksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom