Joudu kyllä oleen ihan vastakkaista mieltä Materazzin tuomiosta.
Niin kun Paolo Maldini sanoi "On uskomatonta antaa pelikielto sen vuoksi, että hän on sanonut jotakin. Tämä on ensimmäinen kerta, kun niin tehdään, ja se tehtiin ainoastaan, koska Materazzi on italialainen ja koska he halusivat antaa oikeutuksen suuren mestarin teolle". Asia ei voi pitää paremmin paikkaansa ja lähteenä toimi Helsingin Sanomat 21.7.2006
Mä komppaan tätä. Ihmettelen vaan että mihin vedetään raja, että mitä saa sanoa ja mitä ei. Saako valkoihoselle sanoa että "koskas sää oot puusta laskeutunu" ilman että saa sakkoa rasismista? Pitääkö ottaa huomioon toisen uskonto siten, että ateistin äitiä saa kentällä haukkua, mutta jonkun uskonnon missä äiti on "tärkeä" sitä ei saa tehdä? Jokaiselle pelaajalle oma herkkyysbarometri, ja sen tuloksien mukaan sitten tutkitaan pelaajiin kiinnitettäviä nauhureita ja lätkitään sakkoja.
Sitä mää en käsitä, et jos joku tuntematon, joka ei tunne esim. meikäläisen perheenjäseniä niin vois jossain pelikentällä aiheuttaa mulle sen että kiskaisin reebokin vanpiissin sen niskaan poikki.
Sitäpaitsi olkoon Materazzi nyt minkälainen jarkkoruutu tahansa, niin eihän sen pidä vaikuttaa asiaan mitenkään. "Zidane teki oikein, ku toi on niin mulkku jätkä. Veti yksvuoski yhtäkaveria joka pelissä nilkoille kolketkertaa" Sekään ei oikeen oo mulla tiedossa, et kun Zidane on ennenki noita puskuhommia tehny, ni mikäs tästä teki niin erityisen(muutaku siis että mm-finaali ja vähän enemmän katsojia)? Pystyisin käsittämään jos kyseessä olis joku Jari Litmanen joka ekaa kertaa teki noin, mut että toista tai kolmatta kertaa. Oisko niin, että ei tarvi niin rankkoja sanoja edes Zidanelle ladella, että jotain tämmöstä tapahtuu.
Emmäätiedä, mää pysyn tossa hokin pelaamisessa.