Jalkapallokausi 2013-2014

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Kehtaatko hintatasoja yhtään valottaa? Mistä päin stadionia paikka, minne päin Lontoota yösija, kuka tuollasia paketteja tarjoaa? On pitkään ollut mielessä futismatka sumusaarille, mutta ei ole saanut ainakaan toistaiseksi aikaseksi.

Matsilippu on club level paikoille, joten myös club levelin baari on puoliajalla ilmaiseksi käytössä. Hotelli ei ole ihmeellinen, muistaakseni kolmen tähden, mut siellä nyt ei paljoa tule oltua kun se aika mitä matsista jää yli menee kaupungilla pörrätessä. Noi pakettiin kuuluvat hotellihuoneet on kahden hengen huoneita, mutta kun kaverin kanssa mennään niin ei haittaa. Hotellilta reilu 10min keskustaan, tuolla Leytonin alueella. Hintaa koko matsi+3 yön hotellilystille tuli ~450€. Siihen vielä päälle lentoliput, jotka otettiin Ryanilta kun pääsee "kätevästi" suoraan Tampereelta.

Arsenal clubi suomessa järjestää reissuja joiden kautta saa kyllä ulkopuolisetkin reissuja tilattua, maksaa toki vähän enemmän kuin varsinaisille jäsenille.. Scancoming järjestelee kans reissuja. Joskus katsellut ihan itsekin reissuja alusta asti kasaten niin ei paljoa alle tuon pääse, toki katsomopaikan valinnalla voi säästää reilustikin jos haluaa. Mutta ite lähen sillä mielellä et jos lähetään niin ei mennä mihinkää peränurkkaan katsomaan kiikareilla..

Uskomatonta! Sampdoria kaatui vieraissa 2-0. Romalle viides perättäinen voitto kauden alkuun ja yhdellä päästetyllä maalilla mennään vieläkin. Napoli jäi kotonaan tasuriin Sassuolon kanssa joten Roma siirtyy yksin kärkeen.

1. Roma 15p
2. Napoli 13p
3. Juventus 13p
4. Inter 10p
5. Fiorentina 10p

Interillä ja Violalla vasta neljä matsia pelattuna, muilla kärjessä viisi.

Onkos gervinho miten pelannu?

Nopea kuin mikä, haastaa ja pitää palloa. Viimeiset ratkaisut järjestään pelkkää paskaa. Kuulostaako tutulle? Eilen Totti pelasi niin vapaan paikan ettei tuhnukaan voinut epäonnistua ja pääsi tekemään vastahyökkäyksestä 2-0 maalin. On myös hommannut aiemmin kaudella rankkarin. Tällöin 2 v 1 -hyökkäyksessä hautoi ja hautoi palloa niin pitkään, että hänet kaadettiin boksissa vaikka olisi ollut aikaa vaikka kuinka syöttää keskellä vapaana olleelle kaverille loistavaan maalipaikkaan. Sanotaan, että energinen pelaaja ja varsinkin johtoasemassa hyvä pitämään palloa, mutta keskitykset ja laukaukset ovat sitä luokkaa, että tehoja ei kyllä miehen varaan voi laskea.

Eli jatkaa samaa mitä tykkimiehissä. Loistava pelaaja sinne asti kunnes pitäisi päättää mitä tekee. Pääosin syöttö lähtee 1-2 sekuntia liian myöhään, tai sitten menettää pallon. Jotenkin ku se oppis tekemään viimeisen ratkaisun niin olisi ihan maailmanluokan hyökkääjä.

E: Mutta mitä Roman kokoonpanoa kahtonut, niin on kuitenkin ihan hyvä lisä sinne. Arsenalin ei olisi mahtunut, mutta jospa se nyt peliajan myötä saisi tehojakin. Kuinka kauan uskot Roman menon jatkuvan? Itse en jaksa uskoa jättipottiin.

Kapeahan tuo Roman materiaali hyökkäyksen osalta on ja ykköspyssykin puuttuu kun Tottilla ei enää jalka liiku ihan enää entiseen malliin eikä pysty pelaamaan täysiä otteluita jatkuvasti, Mattia Destro toipuu vielä pitkästä loukkaantumisestaan ja Marco Borriello on kasa paskaa. Maalivahtiin, puolustukseen ja keskikenttään kyllä on luottoa kohtuullisesti. En tosiaan itsekään usko ihan jackpotiin, mutta ilman avainpelaajien loukkaantumisia kyllä TOP-3 ja UCL -sijat on ihan realistinen tavoite. Seuran tavoitehan on TOP-5 ja palata eurokentille kahden vuoden tauon jälkeen.

Ihanko tosissas vertaat veikkausliigaa ja valioliigaa pelillisesti toisiinsa? Kyllä veikkausliiga kehittyy koko ajan, mutta kyllä valioliigan pelit on aivan eritasolla.

^ Mitäs se johtoon meno autto ;)

Nyt Arsenal vaan tekee illalla Swanseasta selvää niin tilanne vaan paranee. Manu rämpii, jos ei tänään voittoa tule, niin kuinkahan pitkään johdolla riittää luottoa Moyesiin? Ei varmaankaan vielä muutamaan kierrokseen ole paikka uhattuna, mutta tuloksia vaaditaan varmasti jo kovasti.

E: Ja WBA meni vielä johtoonkin. Ei kauaa juhlinut Villa tasapeli tilanteessa.

Ihanko tosissas vertaat veikkausliigaa ja valioliigaa pelillisesti toisiinsa? Kyllä veikkausliiga kehittyy koko ajan, mutta kyllä valioliigan pelit on aivan eritasolla.

Ei v@ttu! Hajoo siihen Valioliigaas kun et ees yhtään peliä livenä nää. Supporttaa sä mielummin miljardöörejä kun kotimaisia nousevia tähtiä.

Sori, mä rakastan jalkapalloa, livenä!

Ei v@ttu! Hajoo siihen Valioliigassa kenet ees yhtään peliä livenä nää.

Sori, mä rakastan jalkapalloa, livenä!

Mitäs murretta toi on? :)

Mun täytyy kyllä sen verran olla Jerkkun kanssa samaa mieltä että ei noita sarjoja vaan yksinkertaisesti voi verrata keskenään, ei vaikka olis millaset sinivalkoset lasit päässä. Suomessa pelataan potkupalloa ja sillä selvä. Olen nähnyt Jippon ja AC Oulun pelejä paikanpäällä kun olen noilla paikkakunnilla asunut pidempään ja TP 47 otteetkin on tuttuja livenä. Eli kokemusta on livematseista kyllä liigasta kuin ykkösen matseistakin. Lisäksi töllöstä on tullut nähtyä lisääkin tätä meidän korkeinta sarjatasoa, ei siitä vain saa niin paljon irti kuin Valioliigaa katsomalla.

Siksipä sitä onkin menossa tuonne Englantiin paikanpäälle katsomaan jalkapalloa jotta kokee sen itsekin livenä minkä on tähän asti nähnyt vain television välityksellä.

Jos saisin valita asuinpaikkani pelkästään penkkiurheilun kannalta niin muuttaisin heti Lontooseen.

Mutta joo, jos joku saa tästä meidän kotimaisesta sarjasta jotain irtikin niin hyvä homma, en minä sen fanittamista moiti. Tunnen henkkoht muutaman veikkausliigaa pelanneen tyypinkin ja heidän pelejä on aikanaan ollu kiva katsoa, mutta yhtäkään seuraa en "omaksi" voisi kutsua. Kun taas Arsenalia tulee seurattua ihan viikoittain.

E: Olitkin vähän modannu viestiäs ymmärrettävämpään muotoon.. :)

Itsellä on vähän sekä että. Kun futiksesta innostuin enemmän joskus kymmenisen vuotta takaperin kun asuin paikkakunnalla jolla ei kotimaista jalkapalloseuraa ollut muotoutui suosikkiseuraksi lähinnä maaotteluiden ja arvokisojen perusteella AS Roma Italian mantereelta, Francesco Tottin takia. Tuli alettua enemmän seuraamaan Romaa ja Serie A:ta, kiinnostuttua ja kiinnyttyä. Pari kertaa tosiaan käynyt Roomassa ottelua katsomassa ja kolmas kerta suunnitteilla. Toisaalta taas livefutis on aivan loistavaa. Nyt kun olen Jyväskylässä asunut kuutisen vuotta on tullut käytyä säännöllisesti JJK:n pelejä katsomassa divarissa ja liigassa, tällä kaudellakin 7-8. Huomattavasti helpompi päästä paikan päälle kuin Roomaan. Roman otteluita sitten tv:stä ja streameiltä kun työt antavat myöten. Molempi parempi.

Mitäs murretta toi on? :)

Mun täytyy kyllä sen verran olla Jerkkun kanssa samaa mieltä että ei noita sarjoja vaan yksinkertaisesti voi verrata keskenään, ei vaikka olis millaset sinivalkoset lasit päässä. Suomessa pelataan potkupalloa ja sillä selvä. Olen nähnyt Jippon ja AC Oulun pelejä paikanpäällä kun olen noilla paikkakunnilla asunut pidempään ja TP 47 otteetkin on tuttuja livenä. Eli kokemusta on livematseista kyllä liigasta kuin ykkösen matseistakin. Lisäksi töllöstä on tullut nähtyä lisääkin tätä meidän korkeinta sarjatasoa, ei siitä vain saa niin paljon irti kuin Valioliigaa katsomalla.

Siksipä sitä onkin menossa tuonne Englantiin paikanpäälle katsomaan jalkapalloa jotta kokee sen itsekin livenä minkä on tähän asti nähnyt vain television välityksellä.

Jos saisin valita asuinpaikkani pelkästään penkkiurheilun kannalta niin muuttaisin heti Lontooseen.

Mutta joo, jos joku saa tästä meidän kotimaisesta sarjasta jotain irtikin niin hyvä homma, en minä sen fanittamista moiti. Tunnen henkkoht muutaman veikkausliigaa pelanneen tyypinkin ja heidän pelejä on aikanaan ollu kiva katsoa, mutta yhtäkään seuraa en "omaksi" voisi kutsua. Kun taas Arsenalia tulee seurattua ihan viikoittain.

E: Olitkin vähän modannu viestiäs ymmärrettävämpään muotoon.. :)

Ensinnäkään mä en puhu mistään tasoista. Totta vitussa on tasoeroja, jos on ihan pikkuset pejaalabudjettierotkin. Kyse onkin rakkaudesta itse lajiin ja halusta kehittää kotimaisen jalkapallon tasoa.

Jos sä rakastat futista niin tasolla ei ole väliä muukin kelpaa kuin maailman paras.

Toivottavasti muutat sinne Lontooseen ja sieltä tulis tänne tilalle joku joka ymmärtää mitä on seura lojaliteetti ja miten kehitetään kotimaisen futiksen tasoa. Supporttaamalla jotain Arsua lihotat vaan jonku miljardöörin taskuja. Se on tietysti hyvä, jos voit olla ylpeä siitä. Mun mielestä se on noloa supportaa jengiä jonka pelejä ei ees livenä näe. Vielä nolompaa on itkeä kotimaisesta tasosta kun ei edes tee mitään sen eteen, että taso nousisi. katsotaampaas kuinka monta huippupelaajaa tämä potkupalloliiga taas kasvattaa seuraavan 10 vuoden aikana. Aikas monta. Toivon, että pääset elämäsaikana vielä eroon tosta alemmuuskompleksista ja rakastut oikeasti futiksen. Siis muuhunkin kuin maailman parhaaseen.

^ Säälittävä kaveri joka yrittää syyllistä meitä kun ei tueta suomalaista jalkapalloa täysillä. Ethän vaan käytä rahaa mihinkään muuhunkaan ulkomaalaiseen tuotteeseen? Ja mikä viha sulla on miljardöörejä kohtaan? Iskeekö noin paha katkeruus siitä kun he ovat tehneet hirveän määrän rahaa ja voivat nauttia elämästä aivan täysin ilman mitään huolia raha-asioista?

Asiaan: Atletico näyttäs olevan aika kovassa iskussa kun eilen voittivat Realin vieraissa. Kaikki kauden 7 peliä voittanut ja taitaa olla ensimmäinen kerta heille? Olisi kyllä hienoa jos Atletico haastaisi nämä kaksi suurseuraa ihan tosissaan.

Ja eilinen valioliiga näytti oikein hyvältä :) Arsenalille täyspotti ja muut rämpi. Gnabry on kyllä nyt parissa viime pelissä näyttänyt, että hänestä kuullaan vielä. Loistavia väläytyksiä molemmissa peleissä ja eilen pääsikin jo maalin makuun. Kaveri kuitenkin vasta 18.

^ Säälittävä kaveri joka yrittää syyllistä meitä kun ei tueta suomalaista jalkapalloa täysillä. Ethän vaan käytä rahaa mihinkään muuhunkaan ulkomaalaiseen tuotteeseen? Ja mikä viha sulla on miljardöörejä kohtaan? Iskeekö noin paha katkeruus siitä kun he ovat tehneet hirveän määrän rahaa ja voivat nauttia elämästä aivan täysin ilman mitään huolia raha-asioista?

Asiaan: Atletico näyttäs olevan aika kovassa iskussa kun eilen voittivat Realin vieraissa. Kaikki kauden 7 peliä voittanut ja taitaa olla ensimmäinen kerta heille? Olisi kyllä hienoa jos Atletico haastaisi nämä kaksi suurseuraa ihan tosissaan.

Ja eilinen valioliiga näytti oikein hyvältä :) Arsenalille täyspotti ja muut rämpi. Gnabry on kyllä nyt parissa viime pelissä näyttänyt, että hänestä kuullaan vielä. Loistavia väläytyksiä molemmissa peleissä ja eilen pääsikin jo maalin makuun. Kaveri kuitenkin vasta 18.

Valot päälle, jooko? Kuka sulle sanoi etten katsoisi ulkomaisia liigoja ? Miksi mä olisin miljardöörille kateellinen ? Voin kertoa, että on säälittävää pistää sanoja toisen suuhun.

Voin kertoa mikä mua vituttaa miljardöörien touhussa. Se, että ne pilaa monet sarjat tylsiksi. Mestaruus on liian usein muutaman kauppa mikä tietysti sopii hyvin gloryhunttereille. Näin tosin on Suomessakin tosin eri syystä nimittäin fanien puutteesta.

Toisekseen mua vituttaa kun "jalkapallonystävät" kitisee kotimaisesta tasosta. Joko teet asian eteen jotain tai pidä pääs kii. Jos rakastaa futista lajina ei tasolla ole väliä, voi katsoa muutaki ku Valioliigaa.

Kotimaisesta liigasta ei vaan saada koko potentiaalia irti, jos ei jätkät edes elä sillä palkalla mitä liigasta saavat. Ilman faneja ei saada tasoa, se nyt vaa menee niin.

onhan se tyhmää olettaa, että mies joka ei edes tykkää käydä kattomassa futista livenä ymmärtäisi.

Back
Ylös Bottom