Jalkapallokausi 2013-2014

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Sekö tekee jalkapalloa rakastavaksi ihmiseksi vain jos fanittaa kotimaan liigaa ja tykkää katsoa livenä? Sulla on kyllä ajattelumallissas jotain vikaa jos näin tosiaan sun mielestä on. Kotimaan liigan ongelma ei ole niinkään fanien puutteessa vaan siinä että Suomi vain on kiekko maa. Harrastajia puuttuu, jonka takia niitä faneja ei myöskään ole. Suomen juniori touhu on aivan paskaa. Itse harrastan jalkapalloa, en tosin ole siinä erityisen hyvä, mutta harrastan kuitenkin. Käyn kannustamassa paikallista joukkuetta, kuten myös juniori joukkueita. Sitten kun täällä älytään että juniorit ei kehity, jos ne aina rankataan samalle tasolle. JJK'n junioreissa tämä kuulemani mukaan on jo huomattu, mutta varmaksi en tiedä. Lahjakkaat pitää huomioida paremmin, se on kylmä totuus.

Ensinnäkään mä en puhu mistään tasoista. Totta vitussa on tasoeroja, jos on ihan pikkuset pejaalabudjettierotkin. Kyse onkin rakkaudesta itse lajiin ja halusta kehittää kotimaisen jalkapallon tasoa.

Jos sä rakastat futista niin tasolla ei ole väliä muukin kelpaa kuin maailman paras.

Toivottavasti muutat sinne Lontooseen ja sieltä tulis tänne tilalle joku joka ymmärtää mitä on seura lojaliteetti ja miten kehitetään kotimaisen futiksen tasoa. Supporttaamalla jotain Arsua lihotat vaan jonku miljardöörin taskuja. Se on tietysti hyvä, jos voit olla ylpeä siitä. Mun mielestä se on noloa supportaa jengiä jonka pelejä ei ees livenä näe. Vielä nolompaa on itkeä kotimaisesta tasosta kun ei edes tee mitään sen eteen, että taso nousisi. katsotaampaas kuinka monta huippupelaajaa tämä potkupalloliiga taas kasvattaa seuraavan 10 vuoden aikana. Aikas monta. Toivon, että pääset elämäsaikana vielä eroon tosta alemmuuskompleksista ja rakastut oikeasti futiksen. Siis muuhunkin kuin maailman parhaaseen.

Kuten sanoin, mä olen käyny katsomassa tätä kotimaista palloa LIVENÄ ihan tarpeeksi yli 15v ajan, olen aikanaan itse myös pelannut jalkapalloa.. Nyt tampereelle muuton jälkeen 4/2012 en tosin ole käyny katsomassa peliäkään paikanpäällä. Mä en vain saa niin paljon kiksejä tästä kotimaisesta enää kun en tunne yhtäkää seuraa omakseni kun olen syntynyt paikkakunnalla jolla ei edes omaa kunnon seuraa ole. Ja noi paikkakunnat jossa olen asunut niin aina olen jonkun edustussarjalaisen pelaajan tuntenu niin melkeimpä heidän pelisuoritustensa kautta olen peleissä halunnut käydä. Toki seurailen epäsäännöllisesti edellee noiden seurojen menestyksiä, mutta en minä Tampereelta lähde katsomaan Joensuuhun ja Ouluun pelejä, en todellakaan. Tamperelaiseen jalkapalloon mulla ei ole mitään kontaktipintaa. Ja aina samaan aikaan kun olen noita kotimaisia sarjapelejä käyny vielä katsomassa niin jo silloinkin olen katsonut Arsun pelejä suurella mielenkiinnolla. Nykyään on varaa jopa käydä paikanpäälläkin katsomassa niitä (ignoorasit tän kohdan jo aiemmin). Mutta en minä jalkapallon takia mihinkään muuta, hauska sinä yrität olla. Sinäkään et tietysti lähde synnyinseudultas myöskään ikinä pois koska haluat supportata sitä sun joukkuetta kuolemaas asti paikanpäällä?

Toivottavasti sä ymmärrät että meitä ihmisiä on erilaisia joiden taustoista et tiedä yhtään mitään ennenkuin alat kritisoimaan noin suureen ääneen. Kuulostaa kovasti FutisForumin puheilta nämä, en ole muutamaan vuoteen sielläkään viihtynyt juurikin sinunlaisten huutelijoiden takia jotka ei edes koeta ymmärtää toisten mielipiteitä. Monia kavereita minulla sielläkin on joita näen kun satutaan samalle paikkakunnalle, mutta he edustavatkin laajempaa katsomusta jalkapallomaailmasta kuin pelkän suomifutiksen.

1. Voin kertoa, että on säälittävää pistää sanoja toisen suuhun.

2. Toisekseen mua vituttaa kun "jalkapallonystävät" kitisee kotimaisesta tasosta. Joko teet asian eteen jotain tai pidä pääs kii. Jos rakastaa futista lajina ei tasolla ole väliä, voi katsoa muutaki ku Valioliigaa.

3. Kotimaisesta liigasta ei vaan saada koko potentiaalia irti, jos ei jätkät edes elä sillä palkalla mitä liigasta saavat. Ilman faneja ei saada tasoa, se nyt vaa menee niin.

4. onhan se tyhmää olettaa, että mies joka ei edes tykkää käydä kattomassa futista livenä ymmärtäisi.

1. Noinhan sinä teit minullekin tuolla aiemmin. Samoin vedät jostain ihan ihme johtopäätöksiä jotka ei edes pidä paikkaansa. Pyydän katsomaan peiliin ennenkuin kritisoit tietämättä asioiden oikeasta laidasta.

2. Olen tehnyt osani yli 15v ajan maksamalla pääsylippuja eri paikkakunnilla, en voi vaikuttaa enempää. Kotimainen taso nyt ei vaan riitä enää pitämään mielenkiintoa yllä katsojalle jolla ei sitä "omaa seuraa" ole jonka pelejä näkisi. Kuten sanoin niin Tamperelaiseen jalkapalloon minulla ei ole mitään kontaktipintaa. Nuorten maajoukkupelin kävin kyllä ratinassa katsomassa.

3. Yksittäinen fani ei paljoa voi tehdä. Kotimainen jalkapallo ei vain ole niin kiinnostavaa että suuremmat massat siitä kiinnostuisi. Suomessa meillä on katsojamäärien puute oikeastaan lajissa kuin lajissa. Ei ole tarpeeksi asukkaita joista löytys esim. tarpeeksi suuri jalkapallosta kiinnostunut jengi. Suomessa urheilun ystävät on niin laajasti kiinnostuneet eri lajeista ettei yksittäiselle lajille vain riitä katsojia jolla saataisiin se laji nostettua edes euroopan mittakaavassa suureksi. Jäkis on lähinnä sitä, mutta ei sielläkään riitä katsojia niin paljon että parhaat kotimaiset pysyis sarjassa..

4. Tässäkin vedät hatusta omia oletuksias. Lueppas esim kohta 2 uudestaan ja myös aiempi viestini.

Ja eilinen valioliiga näytti oikein hyvältä :) Arsenalille täyspotti ja muut rämpi. Gnabry on kyllä nyt parissa viime pelissä näyttänyt, että hänestä kuullaan vielä. Loistavia väläytyksiä molemmissa peleissä ja eilen pääsikin jo maalin makuun. Kaveri kuitenkin vasta 18.

Todella lupaava pelaaja, taitaa vaan penkki/laina kutsua kun sairaslista lyhenee. Özil oli välistä tosi vaisu, mutta onneksi Ramseyn hot streak jatkuu! Molemmat Arsun maalit oli muuten aika herkullisia :dance:

Jos olen gloryhunter koska kannatan Arsenalia enkä Jippoa, so be it. Ensin mainittua olen seurannut 20+ vuotta.

Olisi tietysti kätevää, jos osaisi katsoa mikä vastaus on kenellekkin. Ei tulisi taas kerran kirjoitettua ihan turhaan.

Mä haluan nostaa kotimaisen futiksen tasoa, ei siinä ole yhtään mitään vikaa. Mä rakastan mua seuraa ja omaa maajoukkuettani, ei siinä mitään vikaa ole. Vikaa on niissä jotka kitisee siitä tasosta kuin ämmät eikä tee asioiden eteen mitään. Jokainen päättäköön itse kuuluuko siihen sarjaan.

Jalkapallohullut ja menestyshullut ovat erikseen. Jokainen voi tietysti nimittää itseään miksikä vain, mutta teot puhuu puolestaan.

Ps. Toivottavasti pääsee lukemaan näitä paskakommentteja 10v. päästä. Taso ja kulttuuri ovat silloin aivan eri tasolla, koska junioritoiminnassa on alettu tekemään oikeita asioita. Sittenhän gloryhuntterit on taas eri mieltä, mutta sehän ei enää haittaa kun tulevat oikeaan suuntaan. ;)

Montakohan Barca-fania on Lontoossa ? :wtf:

Jippo pelaa vielä kaksi ottelua, tänään vieraissa Kajaania vastaan ja sitten kotona SJK:ta vastaan. Pelaajabudjetti on Joensuun iloisilla pelipojilla vain 50 000€ ja sarjassa säilyminen on vielä omissa käsissä. Viimeistä kotipeliä on kyllä mentävä katsomaan.

Haka lähti riskillä ja isolla pelaajabudetilla hakemaan nousua, mutta lopulta paska jäi käteen. Taitaa olla konkurssissa koko perinteikäs seura. Divarissa rahavirrat on niin pienet. Ensi kaudella JJK:lla on divarissa mietinnän paikka, että lähteäkö riskillä ja velanotolla hakemaan nousua, vai maltillisella rahankäytöllä hakemaan uutta nousua aikanaan.

Ensi kaudella JJK:lla on divarissa mietinnän paikka, että lähteäkö riskillä ja velanotolla hakemaan nousua, vai maltillisella rahankäytöllä hakemaan uutta nousua aikanaan.

En jaksa uskoa, että sille tielle ainakaan ihan heti lähdetään tämän viime aikojen velkahaloon ja talouskusetusten jäljiltä. Muutenkin julkisuuteen on annettu kuvaa, että omiin poikiin ja muualta tuleviin nuoriin kenellä on nimenomaan halua pelata JJK:ssa panostetaan. Viime liigapelissä Honkaa vastaan oli avauksessa neljä 18-vuotiasta kaveria; maalivahti Ville Viljala, toppari Severi Vielma, laituri Topi Järvinen ja keskikentän keskustan Robert Taylor. Neljässä perättäisessä matsissa kärjessä osunut Antto Hilska on 20. Vasen laitapakki Benno Hanslian 19, eikä toiselle puolustuksen laidalle palannut Niko Markkulakaan ole iällä pelattu. Tässä on hyvä runko mihin muutamalla maltillisella, kokeneemmalla vahvistuksella on hyvä rakentaa vahvaa Ykkösen nippua. Ei sieltä vielä tarvitse heti takaisin nousta, se nousu tulee kyllä aikanaan taas jos ei liikoja lähdetä hurjastelemaan.

Mä haluan nostaa kotimaisen futiksen tasoa, ei siinä ole yhtään mitään vikaa. Mä rakastan mua seuraa ja omaa maajoukkuettani, ei siinä mitään vikaa ole. Vikaa on niissä jotka kitisee siitä tasosta kuin ämmät eikä tee asioiden eteen mitään. Jokainen päättäköön itse kuuluuko siihen sarjaan.

Jalkapallohullut ja menestyshullut ovat erikseen. Jokainen voi tietysti nimittää itseään miksikä vain, mutta teot puhuu puolestaan.

Ps. Toivottavasti pääsee lukemaan näitä paskakommentteja 10v. päästä. Taso ja kulttuuri ovat silloin aivan eri tasolla, koska junioritoiminnassa on alettu tekemään oikeita asioita. Sittenhän gloryhuntterit on taas eri mieltä, mutta sehän ei enää haittaa kun tulevat oikeaan suuntaan. ;)

Mukava, että tuet ja olet omalta osaltasi ajamassa suomalaisen jalkapallon asiaa. Miksei jokainen voi seurata jalkapalloa siten kuin itsestä parhaimmalta tuntuu? Itsekin olen kotoisin paikkakunnalta, jossa paikallinen edustusjoukkue on pelannut pääsääntöisesti joko 3. tai 4. divisioonaa. Kyllä ne jalkapalloilulliset "kicksit" on itsensä viihdyttämiseksi jo pienestä pitäen täytynyt hakea muualta. Itse olen hakenut ne Valioliigasta. Tuo on vaan joka kerta hauska lukea, että jos seuraa jotain ulkomaalaista menestyvää seuraa (esim. Barcelona), niin olet "gloryhunter". Ihan kuin tässä olisi joku kerettiläinen, jos tykkää vain katsoa mielummin Euroopan huippujoukkueiden pelejä kuin kotimaista pääsarja-/paikallisfutista. Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä... Tosin itse en jaksa pahemmin kitistä suomalaisesta futiksesta, koska eipä sitä tule liiemmin seurattuakaan. Kitisen mielummin niistä peleistä joita itse katson.

Mutta mitä tuohon suomalaiseen jalkapalloiluun tulee, niin futiksessa pitäisi tehdä pääsarjatason osalta kokonaisvaltaisesti rakenteellisia muutoksia, jotta sarjasta tulisi kansainvälisisesti hieman tasokkaampi. Muiden skandinaaviliigojen benchmarkkaus olisi välttämätöntä. Yksi vaihtoehto voisi olla panostaminen pariin kolmeen isoon seuraan, jotta nämä pääsisivät tasaisin väliajoin Euroopan kentille ja näin toisivat osaltaan näkyvyyttä Suomifutikselle ja myös rahaa rakentaa fasiliteetteja, jotka sitten edesauttaisivat myös juniorityötä. Tuo nyt oli vain yksi esimerkki, eriäviä mielipiteitä varmasti on ja vaihtoehtoisia ratkaisuja on enemmänkin.

Olisi tietysti kätevää, jos osaisi katsoa mikä vastaus on kenellekkin. Ei tulisi taas kerran kirjoitettua ihan turhaan.

Ensimmäinen viestini oli suora vastaus sinulle viestiisi jonka laitoit minulle. Noi 4 pointtia nyt nostin tuosta toisesta esiin kun niitä samoja aiheita jo käsiteltiin. Tämä on siis keskustelua samasta aiheesta minun puoleltani. Lisäksi moitit toista sanojen suuhun laittamisesta, se hyppäsi silmään kun itse teit samaa ja vedät ihan hatusta oletuksiasi muutenkin. Minä en edes provosoitunut sun typeristä heitoista lontooseen muutosta ja muista säälittävyyksistä. Oikeesti, onko tuollaiden skeidan heittäminen sun tapasi jutella kaikesta?

Jos on noin valmis kritisoimaan muita ensikädeltä tietämättä asioista yhtään mitään niin pitää olla nahkaa myös ottaa kritiikkiä vastaan. Sinulla sitä ei tunnu olevan vaan heität provoisoivaa läppääs.

Mainitaan nyt vielä, minä en ole haukkunut kotimaisen potkupallon faneja. Sanoinhan jo ensimmäisessä viestissäni sen. Hyvä vain että harrastustoiminnat sun muut pysyy pyörimässä noiden sarjajoukkueiden lisäksi.

Mielenkiinnolla jään minäkin odottamaan 10v päähän. Itse nimittäin uskon että edelleen ollaan kaukana siitä että kotimainen futis kiinnostaisi suuria massoja. Sen mitä minä olen jalkapalloa vuosien saatossa seurannu livenä niin onhan se toki muuttunut parempaan suuntaan suomessakin, mutta myös muualla. Rako on jonkin verran pienentyny muihin sarjoihin muttei läheskään tarpeeksi. Ja näkeehän sen jo nyt että niitä tulevaisuuden lupauksia menee ulkomaille kokeilemaan enemmän kuin aiemmin. Mutta ei tää kotimainen sarja silti tule nousemaan sen kummemmaksi.

Toivon että olen väärässä, mutta kyllä siitä ollaan jo viimeinen vuosikymmen puhuttu kuinka se taso pian nousee..

Ensimmäinen viestini oli suora vastaus sinulle viestiisi jonka laitoit minulle. Noi 4 pointtia nyt nostin tuosta toisesta esiin kun niitä samoja aiheita jo käsiteltiin. Tämä on siis keskustelua samasta aiheesta minun puoleltani. Lisäksi moitit toista sanojen suuhun laittamisesta, se hyppäsi silmään kun itse teit samaa ja vedät ihan hatusta oletuksiasi muutenkin. Minä en edes provosoitunut sun typeristä heitoista lontooseen muutosta ja muista säälittävyyksistä. Oikeesti, onko tuollaiden skeidan heittäminen sun tapasi jutella kaikesta?

Jos on noin valmis kritisoimaan muita ensikädeltä tietämättä asioista yhtään mitään niin pitää olla nahkaa myös ottaa kritiikkiä vastaan. Sinulla sitä ei tunnu olevan vaan heität provoisoivaa läppääs.

Mainitaan nyt vielä, minä en ole haukkunut kotimaisen potkupallon faneja. Sanoinhan jo ensimmäisessä viestissäni sen. Hyvä vain että harrastustoiminnat sun muut pysyy pyörimässä noiden sarjajoukkueiden lisäksi.

Mielenkiinnolla jään minäkin odottamaan 10v päähän. Itse nimittäin uskon että edelleen ollaan kaukana siitä että kotimainen futis kiinnostaisi suuria massoja. Sen mitä minä olen jalkapalloa vuosien saatossa seurannu livenä niin onhan se toki muuttunut parempaan suuntaan suomessakin, mutta myös muualla. Rako on jonkin verran pienentyny muihin sarjoihin muttei läheskään tarpeeksi. Ja näkeehän sen jo nyt että niitä tulevaisuuden lupauksia menee ulkomaille kokeilemaan enemmän kuin aiemmin. Mutta ei tää kotimainen sarja silti tule nousemaan sen kummemmaksi.

Toivon että olen väärässä, mutta kyllä siitä ollaan jo viimeinen vuosikymmen puhuttu kuinka se taso pian nousee..

Kannattaisi varmaa edelleen kehittää sitä luetunymmärtämistä eikä pistää nokkaansa väliin kommentteihin jotka ei olleet sinulle tarkoitettuja.

Tämä kaikki kulminoituu tasan siihen, että nähdää toi kannattaminen aikalailla erilailla. Toisille se on tv:stä pelin kattomista ja toisille se on koko elämä ja ihan tuolla ulkona.

Kotimainen taso nousee koko ajan, täytyy olla sokea jos ei sitä näe. Ja tiedoksi, että ykkönen tekee tänä vuonna ennätyksen katsojamäärissä ja menee kohta Mestiksen ohi. Eli se siitä jääkiekkovaltakunnasta.

Vieläkin vaan mietityttää monta barca tai espanjan maajoukkuefania mahtaa sieltä jalkapallokulttuurin mekasta Lontoosta löytyvän ? Aivan mitähän se jalkapallokulttuuri sitten onkaan.

Kyllä itsekkin tulee aina käytyä katsomassa ulkomaista futista kun matkailen, tottakai. Pointti on siinä ettei kotimaista futista saisi ikinä unohtaa. Potkupalloksi nimittelijät taitavat kärsiä jostain henkisestä ongelmasta kun eivät itse ole yltäneet edes sille potkupallotasolle. No ehkä ens elämässä sitten. Tai sit pitää vaa toivoa et syntyy Lontooseen, voi mennä katos valmiiseen pöytään. Ei tarvii ite nähä vaivaa seuran tai kulttuurin eteen.

Katos vaikka toi jalkapallomaa dokkari niin ymmärrät mitä tarkoitan kannattamisella.

- - - Updated - - -

Mukava, että tuet ja olet omalta osaltasi ajamassa suomalaisen jalkapallon asiaa. Miksei jokainen voi seurata jalkapalloa siten kuin itsestä parhaimmalta tuntuu? Itsekin olen kotoisin paikkakunnalta, jossa paikallinen edustusjoukkue on pelannut pääsääntöisesti joko 3. tai 4. divisioonaa. Kyllä ne jalkapalloilulliset "kicksit" on itsensä viihdyttämiseksi jo pienestä pitäen täytynyt hakea muualta. Itse olen hakenut ne Valioliigasta. Tuo on vaan joka kerta hauska lukea, että jos seuraa jotain ulkomaalaista menestyvää seuraa (esim. Barcelona), niin olet "gloryhunter". Ihan kuin tässä olisi joku kerettiläinen, jos tykkää vain katsoa mielummin Euroopan huippujoukkueiden pelejä kuin kotimaista pääsarja-/paikallisfutista. Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä... Tosin itse en jaksa pahemmin kitistä suomalaisesta futiksesta, koska eipä sitä tule liiemmin seurattuakaan. Kitisen mielummin niistä peleistä joita itse katson.

Mutta mitä tuohon suomalaiseen jalkapalloiluun tulee, niin futiksessa pitäisi tehdä pääsarjatason osalta kokonaisvaltaisesti rakenteellisia muutoksia, jotta sarjasta tulisi kansainvälisisesti hieman tasokkaampi. Muiden skandinaaviliigojen benchmarkkaus olisi välttämätöntä. Yksi vaihtoehto voisi olla panostaminen pariin kolmeen isoon seuraan, jotta nämä pääsisivät tasaisin väliajoin Euroopan kentille ja näin toisivat osaltaan näkyvyyttä Suomifutikselle ja myös rahaa rakentaa fasiliteetteja, jotka sitten edesauttaisivat myös juniorityötä. Tuo nyt oli vain yksi esimerkki, eriäviä mielipiteitä varmasti on ja vaihtoehtoisia ratkaisuja on enemmänkin.

Mun pointti menee vähän ohi sulta.

Kyllä mä katon Barcan pelejä, ei siinä vikaa ole. Eikä siinäkään mitää vikaa ole, jos ei kotimainen futis kiinnosta. Vikaa tulee siinä vaiheessa kun alkaa sitten kitisemään kotimaisen futiksen tasosta tai nimittämään itseään suureksi futiksen ystäväksi.

Suomen futiskulttuuri on nii ohutta vielä, että porukka tykkää mennä valmiiseen pöytään muualle ihastelemaan. Mutta onneksi asiat ovat muuttumaan päin. Sen tietää jokainen joka niitä matseja livenä on käynyt katsomassa.

Tänä päivänä taso ja raha kulkevat aikalailla käsikädessä...

Kannattaisi varmaa edelleen kehittää sitä luetunymmärtämistä eikä pistää nokkaansa väliin kommentteihin jotka ei olleet sinulle tarkoitettuja.

Tämä kaikki kulminoituu tasan siihen, että nähdää toi kannattaminen aikalailla erilailla. Toisille se on tv:stä pelin kattomista ja toisille se on koko elämä ja ihan tuolla ulkona.

Kotimainen taso nousee koko ajan, täytyy olla sokea jos ei sitä näe. Ja tiedoksi, että ykkönen tekee tänä vuonna ennätyksen katsojamäärissä ja menee kohta Mestiksen ohi. Eli se siitä jääkiekkovaltakunnasta.

Vieläkin vaan mietityttää monta barca tai espanjan maajoukkuefania mahtaa sieltä jalkapallokulttuurin mekasta Lontoosta löytyvän ? Aivan mitähän se jalkapallokulttuuri sitten onkaan.

Kyllä itsekkin tulee aina käytyä katsomassa ulkomaista futista kun matkailen, tottakai. Pointti on siinä ettei kotimaista futista saisi ikinä unohtaa. Potkupalloksi nimittelijät taitavat kärsiä jostain henkisestä ongelmasta kun eivät itse ole yltäneet edes sille potkupallotasolle. No ehkä ens elämässä sitten. Tai sit pitää vaa toivoa et syntyy Lontooseen, voi mennä katos valmiiseen pöytään. Ei tarvii ite nähä vaivaa seuran tai kulttuurin eteen.

Katos vaikka toi jalkapallomaa dokkari niin ymmärrät mitä tarkoitan kannattamisella.

Olet sokea jos väität kotimaisen tason nousevan koko ajan. Sun on pakko olla täysin ulkona tilanteesta, jos näin väität. Vaikka katsot ja tuet kotimaista jalkapallo, ja ylistät sen tärkeyttä, ei sen tason mihinkään ole nousemassa. Liigapelaajat itse sanovat kuinka taso on mennyt viimevuosina alaspäin, kausikortteja ostetaan vähemmän jne. ja sitten väität mm. että juniorityössä on tapahtunut merkittävää parannusta? Missä? Helsingissä? Junioreitten kanssa tekemissä kun olen, voin todeta, ettei mitään merkittävää ole tapahtunut vuosiin. Tasoryhmät tulevat liian myöhään, junioreitten vanhempien mielestä ei pitäisi edes tulla... Espanjassa kun pojat ovat tasoryhmissä jo 6-vuotiaina... Täällä aloitetaan siinä vaiheessa treenaamaan 2x viikkoon. Sun kotimaisen futiksen tärkeyden ja "oikean" kannattamisen fanaattinen vadille tuominen ei ainakaan itseä saa vakuutettua. Mitä väliä sillä oikeasti on, jos kannustaa Arsenalia Pielaveden Vedon sijaan?

Mun pointti menee vähän ohi sulta.

Kyllä mä katon Barcan pelejä, ei siinä vikaa ole. Eikä siinäkään mitää vikaa ole, jos ei kotimainen futis kiinnosta. Vikaa tulee siinä vaiheessa kun alkaa sitten kitisemään kotimaisen futiksen tasosta tai nimittämään itseään suureksi futiksen ystäväksi.

Suomen futiskulttuuri on nii ohutta vielä, että porukka tykkää mennä valmiiseen pöytään muualle ihastelemaan. Mutta onneksi asiat ovat muuttumaan päin. Sen tietää jokainen joka niitä matseja livenä on käynyt katsomassa.

Tänä päivänä taso ja raha kulkevat aikalailla käsikädessä...

Sinulle kannatus on jotain elämää suurempaa, todella monelle muulle ei. Ja raha keskustelu, turha unelmoida, että Veikkausliigasta tulisi joskus hyvätasoinen liiga, vaikka taso nousisikin. Unelmoi mielummin siitä, että akatemiatoiminta oli maailmanhuippua ja lupaavimmat lähtisivät jo ennen pariakymppiä ulkomaille.

Täytyy sanoa että :face:. Toivottavasti kaikki suomifutis fanit ei oo yhtä tyhmiä kuin ylläolevaa henkilöä ylläoleva.

Rakastan jalkapalloa, olen jalkapallon suuri ystävä, mutta silti väitän ihan täysin että suomifutiksen taso on surkeata. Se ei tasokkaaksi muutu vaikka kuuluttasin torilla miten se on loistavaa ja fanitan sitä kuin koira omistajaansa. Ei en katso futista livenä, en siksi etteikö se olisi hienoa, vaan siksi että saan paremman tunnelman kotona hyvän ruuan ja vaikkapa vielä oluen ääressä, kuin täpötäydellä stadionilla. Silti kutsun itseäni futiksen suureksi ystäväksi. Kannatan Arsenalia, kannattanut koko ikäni. Kannatan myös Fc Saarijärveä :rock:, joka pelaa 6.divarissa.

Jos pystyisin parantamaan kotimaisen liigan tasoa, tottakai parantaisin, mutta en siihen pysty. Liigan parantaminen pitää lähteä jostain muualta kuin yksittäisistä henkilöistä, vaikka kuinka haluaisit väittää muuta. Tokihan jos minua seuraisi 1000 muuta ihmistä katsoamaan suomifutista, niin sitten voisin kyllä lähteä katsomaan, mutta kun ei vaan seuraa, joten en juurikaan pysty vaikuttamaan liigan tulevaisuuteen.

Mutta eipä tämäkään teksti sulle varmasti tajuntaan mene, koska jääräpäinen idiootti kun kirjoituksiesi perusteella olet.

1. Kannattaisi varmaa edelleen kehittää sitä luetunymmärtämistä eikä pistää nokkaansa väliin kommentteihin jotka ei olleet sinulle tarkoitettuja.

2.Kotimainen taso nousee koko ajan, täytyy olla sokea jos ei sitä näe. Ja tiedoksi, että ykkönen tekee tänä vuonna ennätyksen katsojamäärissä ja menee kohta Mestiksen ohi. Eli se siitä jääkiekkovaltakunnasta.

3. Kyllä itsekkin tulee aina käytyä katsomassa ulkomaista futista kun matkailen, tottakai. Pointti on siinä ettei kotimaista futista saisi ikinä unohtaa. Potkupalloksi nimittelijät taitavat kärsiä jostain henkisestä ongelmasta kun eivät itse ole yltäneet edes sille potkupallotasolle. No ehkä ens elämässä sitten. Tai sit pitää vaa toivoa et syntyy Lontooseen, voi mennä katos valmiiseen pöytään. Ei tarvii ite nähä vaivaa seuran tai kulttuurin eteen.

4. Katos vaikka toi jalkapallomaa dokkari niin ymmärrät mitä tarkoitan kannattamisella.

1. Itse skippailet toisten teksteistä enemmän asioita ja kommentoit niistä edelleen vaikka vastaus on annettu.. Luetunymmärtämisen oppia sinullekin siis suosittelen. Ja ne kommentit liittyi täysin aiheeseen joista minä halusin myös keskustella jotta mustavalkoinen näkemys jota jaat saisi hieman valoa ympärilleen. Sinulle se tuntuu olevan mahdotonta kun vaan provoja heittelet.

2. Joo onhan sitä jo tosiaan se vuosikymmen toitotettu että se nousee. Ja kuten jo aiemmin sanoin niin onhan se parantunut sinäkin aikana mitä minä olen seurannu. Mutta ei täällä ole katsojia ja sitä kautta resursseja enää paljoa nostaa. Se on se mun pointti. Toivon että olen väärässä, mutta kyllä mun täytyy myöntää että olen erittäin pessimistinen asian suhteen. Minulle saat tulla vapaasti kuittaamaan jos olen 10v päästä katsottuna ollut väärässä. Osaan myöntää väärässä oloni jos niin käy.

3. Kuten sanoin, minä olen aikana kotimaista seurannut ja huomannut ettei se tarjoa minulle mitään tunteita enää. Siksi en sitä seuraa muuten kuin maajoukkueiden osalta (miehet, juniorit ja naiset). Ja minä käytän tuota potkupallonimitystä juuri siihen tasonmittarina, en niinkään haukkuakseni. Itsekin myönsit aiemmin että on tottakai on tasoero, niinkuin onkin. Sen mitä olen noiden kavereiden kanssa jutellu ketkä on veikkausliigaa pelannu niin kyllä heidänkin puheissa on sana potkupallo käynyt useamman kerran. Haastatteluissa jopa valmentajat on käyttäny tuota sanaa kuvaamaan ottelukuvauksia. Jos jotkut pelaajat ja valmentajat itsekin niin myöntävät niin miksi jonkun fanin pitää suunapäänä olla inttämässä vastaan? Enkä minä ole katkera suomifutikselle ole vaikken aladivareita ylempänä ole pelannu ;) Ja taas, lue ne aiemmat viestit ennenkun heität samaa provosoivaa läppää tuossa tummennetulla osiolla. :face:

4. On nähty. Tuo on vaan niin pienen porukan puuhastelua/harrastelua täällä. Toivottavasti kehittyy parempaan suuntaan ja toivottavasti sieltä löytys henkilöitä jotka ei katso maailmaa noin suppeasti vaan ymmärtää toistenkin pointin asiasta..

- - - Updated - - -

Täytyy sanoa että :face:. Toivottavasti kaikki suomifutis fanit ei oo yhtä tyhmiä kuin ylläolevaa henkilöä ylläoleva.

Täytyy kompata. Onneksi on muitakin laajemmalla tajunnalla varustettuja.

Tässä olet oikeassa. Mulle jalkapallo ja Arsenal on vain yksi monista asioista, joista olen kiinnostunut, mutta määrittelen kuitenkin itseni Arsenalin kannattajaksi. HC-kannattajan näkökulmasta en varmasti täytä kriteerejä, mutta se ei minun kokemukseeni vaikuta. Itse en tosiaankaan tajua miten jalkapalloseuran kannattaminen voi aikuiselle ihmiselle olla koko elämä, mutta se ei vähennä ko. kannattajien tuntemuksen ja tekemisen arvoa. Ihmiset on erilaisia ja tekee erilaisia valintoja.

Suomi on jääkiekkovaltakunta, valitettavasti. Luulen että ykkönen ei ihan heti mene Mestiksestä ohi... 2 vuotta sitten Mestis taisi vielä pestä Veikkausliigan katsojamäärissä. Tämä ei ole siis hyvä asia, en ole itsekään mailapainin suurimpia ystäviä :)

On siellä jotain toimintaa: Penya Blaugrana London | The home of London Barça fans

Ihmiset, jotka omien sanojen mukaan eivät liiemmin seuraa kotimaista jalkapalloa kommetoivat sitä kuin asiantuntijat. Voiko huvittavampaa olla. Olen muuten todella ylpeä itsestäni, jos gloryhunter nimittää mua tyhmäksi. Silloin tiedän tekeväni asiat oikein. :)

Anteeks nyt vaan hanipuppelit, mutta esim. Klubin kausikorttimyynti on kasvanut 20% viime vuodesta ja Klubi on saanut kovia paalumuuttajia ja klubijunnuja viedään jatkuvasti maailmalle. Tämä on sitä kovaa tasonlaskua todellakin. Klubihan on tietysti vaan yks jengi, mutta mitä isot edellä sitä pienet perässä. Porukka ei taidata hirveästi seurata noita nuortenkaan maajoukkueita kun siitä kovasta tasonlaskusta niin jauhetaan. Te ette todellakaa tiedä vittujakaan ja se on fakta. Keskittykää mielummin siihen Arsuu älkääkä puhuko paskaa asioista mistä ette mitään tiedä. Myös maajoukkueen esitys Espanjaa vastaan oli varmasti osa tätä kuuluisaa tasonlaskua.

Tää on kyl niin koomista...Palataampa asiaan vaikka ensi kaudella...

Kiitos muuten, veikkausliiga on jo nyt saanut varmaan enemmän palstatilaa täällä kuin koskaa ennen ja sehän on tavoitteeni. :)

Porukka ei taidata hirveästi seurata noita nuortenkaan maajoukkueita kun siitä kovasta tasonlaskusta niin jauhetaan. Te ette todellakaa tiedä vittujakaan ja se on fakta. Keskittykää mielummin siihen Arsuu älkääkä puhuko paskaa asioista mistä ette mitään tiedä. Myös maajoukkueen esitys Espanjaa vastaan oli varmasti osa tätä kuuluisaa tasonlaskua.

Kiitos muuten, veikkausliiga on jo nyt saanut varmaan enemmän palstatilaa täällä kuin koskaa ennen ja sehän on tavoitteeni. :)

Kuten sanottua, maajoukkueita kyllä seuraan ja kävin täällä Tampereella paikanpäälläkin katsomassa nuorten pelin. Sä yleistät ja teet mitä ihmeellisempiä oletuksias muiden teksteistä ristiin rastiin niin sairaasti ettei sun kanssas voi kunnolla edes keskustella. Tasonlaskusta minä taas en ole sanonu mitää, vaan siitä tasonnoston puutteesta.

Ja mua ei haittaa yhtään että veikkausliiga sais oikeaa julkisuutta, oikeita faneja ja oikeita resursseja jotta peli joskus menis eteenpäin. Jossain foorumilla yhden HC fanin huutelu ei paljoa asiaa edistä..

Mutta on sulla suppea katse kyllä, täytyy sanoa.

Itsekkin toki seuraan maajoukkueiden otteita innolla. Ja olen ihan helvetillinen gloryhunter. Ajattelin vaan miten hienoa on kannattaa voitokasta silloin 2v'nä kun isän rinnalla hurrasin arsenalin tehdessä maalin. Omasta mielestä taso on mennyt suomessa eteenpäin, mutta on se silti aivan surkeata. Maajoukkue pelaa kyllä ihan hyvin, mutta joukkueen sielu kuitenkin on pelaajat, jotka ei pelaa veikkausliigassa. Toki veikkausliigan pelaajatki siellä hyvin on suoriutunut ja ilman niitä ei tietenkään yhtä hyvin menisi maajoukkueella.

Kotimainen taso nousee ja samalla hävitään kaikki europelit virolaisille, fäärsaarelaisille ja luxemburgilaisille ym.

Ja missään muussa maassahan ei puppeloida koskaan eihän ? Valioliiga jengithän ei tunnetusti puppeloi koskaan europeleissä. :wtf:

Futiksen tasoerot tasaantuvat koko ajan lukuunottamatta näitä muutamia seuroja, joten peleissä voi käydä miten vaan. Jos jossain Euroopan sarjassa on menty ropinalla alas niin se on ehdottomasti valioliiga.

Kyllä Suomen taso nousee samaan tahtiin kuin mahdollisuudet treenata myös talvella. Pelaajat eivät pysy veikkausliigassa koska siellä ei yksinkertaisesti vielä tienaa kuin muutamat. Tämä kaikki tulee muuttumaan aivan varmasti niinkuin asiat ovat Ruotsissakin muuttuneet.

Yksi ihminen voi tehdä helvetisti seuransa eteen, se nyt vaan on fakta.
Edelleenkin ihmetyttää, että jätkät jotka eivät seuraa kotimaista futista kommentoivat sen tasoa. Ei vaa pysty käsittää, ei sitten millään.

Ja mitä tulee näihin vastaamisiin niin itkekää mitä itkette. Mua ei vaan kiinnosta vastata joka ikiseen viestiin täällä. On katsos muutakin tekemistä, vaikka tää viihdyttävää onkin ollut.

Back
Ylös Bottom