Jalkapalloilijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jabru
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjes!
Olen juuri 15-v täyttänyt,kävin jo viime talven punttisalilla n.3 kertaa viikossa.Pelaan jalkapalloa aktiivisesti(harjoituksia 4-5 kertaa viikossa), mutta nyt kausi on loppu, ja aloittelin taas peruskuntokautta(puntti+lenkki)Penkin enkka on 58kg,muita ennätyksiä en ole kokeillut.Olen lukenut alan kirjallisuutta jonkin verran.Nyt viimeiset pari viikkoa olen käynyt 3-4 kertaa salilla,en tiedä onko liikaa.Kysyisin mikä harjoitusohjelma sopii jalkapalloilijalle,pelaan vuotta vanhemmissa,joten fyysisesti täytyy myös pärjätä.Paino 58kg pituus 177,kasvan vielä n.8cm.Haluaisin tehdä mahdollisimman tehokkaasti ja paljon,toki järki mukana,kannattaisiko omalla ajalla tehdä muutakin kuin punttia ja lenkkiä?Kiitos jo etukäteen.

Noniin eli itse pelaan jääkiekkoa ja teen punttia sen rajoissa, tällä hetkellä ehkä enemmän voimaa hakien. Mielestäni jalkapalloilijalle tärkeimmät kehonalueet ovat keskivartalo ja jalat.

Kannattaa tehdä erittäin monipuolista reeniä , kuten punttia , lenkkiä ,jotka oletkin jo maininnut. Siihen varmaan kannattaa lisätä jonkinlaista loikka/spurttiharjoitusta (tämä sen takia jotta ei jäykisty liikaa puntista) ja tietysti mahdollisimman paljon venyttelyä.

Muista myös syödä tarpeeksi , 5-7 kertaa päivässä 2-3 tunnin välein. Myös lepo on erittäin tärkeää kehityksen kannalta. Ohjelmia löydät FAQ-osiosta , kannattaa myös lukea niitä muita FAQ:n juttuja. Tsemppiä reeneihin. :kippis1:

Back
Ylös Bottom