Jalkapäivän ongelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onks kellää mitää vinkkejä siihen yleiseen vaivaan että jalkapäivänä kyykätessä ja prässii ottaessa tulee "pää vastaan", eli painojen aiheuttama paine päässä aiheuttaa päänsärkyä treeninaikana ja haittaa treeniä, p*rkele! En rupee popsimaan verta ohentavia särkylääkkeitä...! Järkevii vastauksia ainoastaan, mä en jaksa mitää näsäviisastelua.:arvi:

Ei kai tuossa muutakuin muistaa hengittää toistojen välillä.
Itsellä oli vähän samantapainen ongelma paitsi päänsäryn tilalla niin mulla meni korvat lukkoon :) Enään ei oo tota ongelmaa.

Originally posted by Kime76
Vältä hengityksen pidättämistä positiivisessa vaiheessa. Puhalla ulospäin tai huua.

Ai että puhallat ilmat poies kun nouset syvältä kyykystä takaisin yläasentoon? :eek:

Prässiä tehtäessä pään asento vaikuttaa ainakin minulla aika paljon siihen päänsärkyyn. Kyykätessä ei ole päänsärkyongelmia esiintynyt. Hyvä aerobinen kunto ja hengittäminen toistojen välillä raskaissa sarjoissa tuntuvat myös vaikuttavan asiaan.

Hola,

mulla oli joskus hurjia päänsärkyjä jalkatreeneissä. Varsinkin prässissä. Syynä oli jumittuneet niskat.

Täällä on aikasemminkin puhuttu ponnistuspäänsärysta jne. Vi**umainen vaiva.
Itselläni auttoi perus lääke-kombo, eli tulehduskipulääkkeet & relaxantit (Sirdalud).

thanx

Siis ainahan korvat menee lukkoon eikä sarjan jälkeen kuule melkeen mitään muutamiin sekunteihin, mut sit kun tulee viel se saa*anan päänsärky ni on inhottava tunne tehdä viimeisiä toistoja tai sit siit ei vaan tuu mitään..Mut mistä noit tulehduskipulääkkeitä ja relaxanttei sit saa, apteekista?, reseptillä, mitä maksaa...? thanks jo etukäteen...

Ja jos jollain on viel jotain vinkkei ni pankaa tulemaan!

..eli lääkärin juttusille vaan.
Perus tulehduskipulääkkeet (Ibusal jne) ei maksa juuri mitään. Ja 400mg:t on siis käsikauppatavaraa. Kannattaa kuitenkin pyytää respa 600-800mg:lle, saa halvemmalla.
Noi "hienommat" tulehduskipulääkkeet on sitten vähän kalliimpia. Sain viimeksi jotain nappeja, jotka toimivat 24h. Kuuri maksoi kait jotaa 20 euroa.
Sirdaludit jne. relaxantit ovat siis kolmiolääkkeitä ja siten respalla. Hinta oli kait 8 euroa paketilta(?).
Itselläni on aina lähtenyt noi niskajumit ja niistä johtuvat päänsäryt noilla ko. pilsuilla.

Turha noista päänsäryistä on kärsiä, jos kerran toimivia lääkkeitä on keksitty, elikkäs kipin-kapin lääkärin juttusille.

Minulla oli kanssa samanlaisia ongelmia varsinkin prässissä (kovaa kun en kyykkää juurikaan). Silloin minä tosiaan kiskoin keuhkot täyteen ilmaa ja työnnön aikana pidätin ilmaa. Näin kyl saa kuulan punaseksi ja pään kipeäksi.

Sitten harjoittelin vähän hengitystekniikkaa. Eli alas laskiessa ilmaa keuhkoihin. Punnerrusvaiheessa alusta asti rauhallinen puhallus ulos. Jännitän myös keskivartaloni, mutta en kuitenkaan pidätä hengitystä... miten sen ny sit viel vaikeemmin kertoisi..

No jokatapauksessa, paine päässä pieneni selvästi ja jalat menee hapoille ennen ohimoo :D

Itsekkin ihan vaan nupin punaisuuttu säädelläkseni, en pinnistäessäni yritä pinnistää pään paineilla vaan lihaksilla, eli huuto tai ulos puhallus auttaa mulla...:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom