jalkapäivälle simppeliä ohjelmaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Alex-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Elikkäs, oon liikaa laiskotellu jalkoje reeneis ja ties kui monta kertaa ovat jääneet välistä, muuteki tuntuu et ihan helvetin helpolla menevät tosi kipeiks moneks päiväks, vissii venyttelyä vois hoidella paremmi...

Itse asia oli, et voisitteko heittää "jalat" päivälle jonkun kivan perusohjelman jolla nyt saisin kerättyä sitä perusvoimaa, urheilusta on suhteessa voimaan jo hyvin kokoa joten haluisin lähinnä sitä voimaa, ei tarttis jalkoje tahi persee kasvaa enää :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Takakyykky riittävän syvään tehtynä ottaa aika hyvin takareisiinkin.

Muuten sanoisin, että Miken ohje on pätevä. Ehkä voisi joka toisessa reenissä pääasiallisena liikkeenä pitää maastanostoa, joka toisessa kyykkyä, ihan vaihtelun vuoksi. Lue loput FAQista, väsää oma ohjelmasi ja laita tänne, niin saat tarkempia kommentteja, kritiikkiä ja muutosehdotuksia. :)

iivili sanoi:
Ehkä voisi joka toisessa reenissä pääasiallisena liikkeenä pitää maastanostoa, joka toisessa kyykkyä, ihan vaihtelun vuoksi.

Eikös maastaveto ole selkäliike?

3 x jalkojen ojennus / koukistus superina (eli 3 sarjaa per liike)
2 x prässi (vikan sarjan voi ottaa rest-pausena)
3 x suorinjaloin mave

3 x pohjenousu seisten
3 x pohjenousu istuen (näissäkin tulee monesti otettua rest-pausea ja supersarjaa ja kaikkea muuta mitä sairas mieli keksii)

Prässi ottaa etureisiin hyvin ja perse ei kasva liikaa (toivonmukaan) kun väsytetään reidet ensin ojennuksilla ja koukistuksilla.

gnut sanoi:
Eikös maastaveto ole selkäliike?

Ootko tehny sitä ikinä ? Mulla se ottaa lähinnä perseeseen & takareisiin.. Jos otan selälle mavea niin sitten teen sen suorinjaloin ja polvien korkeudelta (=kohdistuu alaselkään).

Mave ottaa sekä selkään että jalkoihin, mulla ainakin. Erityisesti sumotyyli kohdistuu tietääkseni (ja oman kokemuksen mukaan) aika kovasti reisiin (ja pakaroihin).

Eikös muuten ollut juttua jossain ponnistusvoimaa käsittelevässä ketjussa, että maastanosto itseasiassa vahvistaisi pomppua jopa tehokkaammin kuin kyykky?

Jos tavoitteena on lisätä voimaa, niin jalkojen ojennukset ja koukistukset voi unohtaa ja prässiäkin tehdä vain joskus mausteena, jos jaksaa ja muistaa. Erilaiset kyykyn ja maastanoston variaatiot ovat ehdottomasti parhaita voimanlisäykseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom