Jalkakyykystä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyykyssä ei ilmeisesti kannata kyykätä jalkoja ihan lukkosuoraan ainakaan kun käsittelee lähellä maksimia liikkuvia romuja? Meinaan onko tässä joku loukkaantumisriski olemassa...

Kunhan et lyö niitä vauhdilla niin tuskimpa on väliä miten teet. Itse jätän sen viimeisen tuuman yläasennosta vajaaksi.

Mites polvisiteiden käytön laita? Itsellä ei ole polvet vihoitelleet lainkaan, mutta nostotyyli on ollut sellainen, että aika nopeaa mennään alas... Käsittääkseni polvisiteistä ei itse nostoon saa mitään hyötyä, vaan ne ainoastaan tukevat polvia notkahtamasta.

Jos ongelmia ei ole niin en käyttäisi. Lämmittimet taas ovat eri asia, itse en tarvitse koska treenaan aina kunnon golleget päällä ja lämpöä riittää.
Polvisiteistä saa kyllä ihan mukavasti apuja nostoon, jousena nekin toimivat tiukalle vedettäessä.

Kannattaa opetella jarruttamaan alasmennessä eli jätät sen pommittamisen pois. Ihan siellä ala-asennossa voi halutessaan pienen pompun tehdä jos siltä tuntuu, eli juuri ennekuin pohkeet ja takareidet koskettavat. (oletan siis että kyykkäät pohjaan asti)

Kyykyssä ei ilmeisesti kannata kyykätä jalkoja ihan lukkosuoraan ainakaan kun käsittelee lähellä maksimia liikkuvia romuja? Meinaan onko tässä joku loukkaantumisriski olemassa...
En jotenkin jaksa uskoa, että painoilla, joiden kanssa menet kyykkyyn ja ylös, saisit aikaan suoraa traumaa niveliin jalat suorana ollessa.

Nyt tarviis hieman tekniikka-apuja kyykkyyn. SF ohjelman puitteissa on tullut kyykkyä väännettyä se 3x viikossa, ja tekniikka on parantunut jonkin verran aikaisemmasta. Yksi selvä ongelma kuitenkin vielä piillee. Pääsen vaivatta lonkkanivel n.5cm alle polven tasoon mutta sitä alemmas mentäessä alkaa alaselkä pyöristyä ja perse työntyy eteenpäin. Onko tämä liikkuvuuskysymys (kireät lonkankoukistajat?) vai loppuuko voima jostain muualta ennen reisiä ja paketti ei pysy kasassa?

Nyt tarviis hieman tekniikka-apuja kyykkyyn. SF ohjelman puitteissa on tullut kyykkyä väännettyä se 3x viikossa, ja tekniikka on parantunut jonkin verran aikaisemmasta. Yksi selvä ongelma kuitenkin vielä piillee. Pääsen vaivatta lonkkanivel n.5cm alle polven tasoon mutta sitä alemmas mentäessä alkaa alaselkä pyöristyä ja perse työntyy eteenpäin. Onko tämä liikkuvuuskysymys (kireät lonkankoukistajat?) vai loppuuko voima jostain muualta ennen reisiä ja paketti ei pysy kasassa?

Venyttele pakaroita ja takareisiä. Ja tietysti aina kannattaa vahvistaa keskivartaloa.

Venyttele pakaroita ja takareisiä. Ja tietysti aina kannattaa vahvistaa keskivartaloa.

Tottahan toki kaikkia näitä tehdäänkin, mutta kiinnostaa tietää mistä kiikastaa. Takareidet tosiaan ovat kireät ja huono liikkuvuus - juuri ja juuri sormet lattiaan.

Mites polvisiteiden käytön laita? Itsellä ei ole polvet vihoitelleet lainkaan, mutta nostotyyli on ollut sellainen, että aika nopeaa mennään alas... Käsittääkseni polvisiteistä ei itse nostoon saa mitään hyötyä, vaan ne ainoastaan tukevat polvia notkahtamasta. Lueskelin vaan tuota voimapuolen varusteketjua, ja täytyy myöntää etten tajua kyllä varusteista sen enempää kuin ennen ketjun lukemisen aloittamistakaan.

siteet ottaa pois rasitusta lihaksilta. sehän ei tietenkään auta itse suoritusta?

näin pähkinänkuoressa varusteet tukee tärkeitä paikkoja ja vähentää loukkaantumisriskiä (ja mahdollistaa paremmat tulokset)

siteet ottaa pois rasitusta lihaksilta. sehän ei tietenkään auta itse suoritusta?

näin pähkinänkuoressa varusteet tukee tärkeitä paikkoja ja vähentää loukkaantumisriskiä (ja mahdollistaa paremmat tulokset)

Lähinnä sitä tarkoitin, että sinulla joko on se kapasiteetti lihaksissasi, jolla jonkin noston saat suoritettua, tai ei. Polvisiteet ei sitä painoa nosta, vaan sinä. Vähän kuten se sanonta menee "two hundred pounds will always be two hundred pounds..." siteillä, vaipoilla, tamponeilla tai ilman. Trikoot lienee sitten jo eri asia.

Lähinnä sitä tarkoitin, että sinulla joko on se kapasiteetti lihaksissasi, jolla jonkin noston saat suoritettua, tai ei. Polvisiteet ei sitä painoa nosta, vaan sinä. Vähän kuten se sanonta menee "two hundred pounds will always be two hundred pounds..." siteillä, vaipoilla, tamponeilla tai ilman. Trikoot lienee sitten jo eri asia.

Ei polvisiteet eroa trikoista ja penkkipaidoista millään lailla. Kyseessä on jousi johon varastoituu energiaa liikkeen negatiivisessa vaiheessa ja joka purkautuu positiivisessa vaiheessa. Ilmaisia kiloja ovat siis, eikä kyse ole mistään "kapasiteetista" mihin viittasit.

Ei polvisiteet eroa trikoista ja penkkipaidoista millään lailla. Kyseessä on jousi johon varastoituu energiaa liikkeen negatiivisessa vaiheessa ja joka purkautuu positiivisessa vaiheessa. Ilmaisia kiloja ovat siis, eikä kyse ole mistään "kapasiteetista" mihin viittasit.

Vai ei ole kyse kapasiteetista. Voithan ottaa vaikka lämmittelyksi 250kg ja kokeilla sen jousen avulla miten nousee. Vai nouseeko mitenkään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vai ei ole kyse kapasiteetista. Voithan ottaa vaikka lämmittelyksi 250kg ja kokeilla sen jousen avulla miten nousee. Vai nouseeko mitenkään.

No eivät ne tietenkään 100% raakatulosta kasvata. 5-10% on minun arvioni useimmilla.

Älä jaksa pelleillä kun itse esitit kysymyksen ja me tuhlasimme aikaamme vastaamiseen.

No käy nyt ensin rykäisemässä se 250kg niin nähdään vieläkö siellä viisastellaan sen nosto(yrityksen) jälkeen. :hyper: Kyllä se niin menee, että jokainen nosto on taistelu painovoimaa vastaan, ja ainostaan lihakset tekevät tuon noston. Tiukalle kiristetty side tukee lihaksia niiden työssä, mutta tuo side yksin taakkaa ei nosta mihinkään. Voisi myös kritisoida varastoituuko se potentiaalienergia nostajaan siteen välityksellä vai itse siteeseen.

Kyllä se niin menee, että jokainen nosto on taistelu painovoimaa vastaan, ja ainostaan lihakset tekevät tuon noston. Tiukalle kiristetty side tukee lihaksia niiden työssä, mutta tuo side yksin taakkaa ei nosta mihinkään.

Harvoin viitsin näihin väittelyihin puuttua, mutta nyt on ihan pakko. Eli totta helkkarissa ne lihakset sen painon nostavat, mutta on turhanaikaista länkytystä väittää, etteivätkö polvisiteet muka yhtään nostossa auttaisi. Toki ne auttavat vähemmän kuin kyykkytrikoot, mutta jonkin verran anyway. Siksipä ne ovatkin kiellettyjä RAW-kisoissa.

No käy nyt ensin rykäisemässä se 250kg niin nähdään vieläkö siellä viisastellaan sen nosto(yrityksen) jälkeen. :hyper:
side yksin taakkaa ei nosta mihinkään.

Onko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä?

Pyranha sanoi:

No eivät ne tietenkään 100% raakatulosta kasvata. 5-10% on minun arvioni useimmilla.

Voisi myös kritisoida varastoituuko se potentiaalienergia nostajaan siteen välityksellä vai itse siteeseen.

Se on aivan sama vaikka varastoitaisiin wc-ankkaan. Kunhan se on käytettävissä noston positiivisessa vaiheessa.

Suosittelen Sakari Selkäinahon artikkelisarjaa "varusteet voimanostossa" löytyy googlella ja sopii kuin nenä päähän kaltaisellesi aloittelijalle :)

Minä kun en varusteilla nosta niin voit puolestani pyyhkiä pyllyäsi noilla siteillä.

Sp0nge:

Ole oikeasti hiljaa kun et mitään mistään ymmärrä. Ei muuten, mutta en jaksa koko ajan kuunnella tota mun koiran paskasta naurua.

Sp0nge:

Ole oikeasti hiljaa kun et mitään mistään ymmärrä. Ei muuten, mutta en jaksa koko ajan kuunnella tota mun koiran paskasta naurua.

Mistä sinä tiedät mitä minä ymmärrän ja mitä en ymmärrä? Olenko esimerkiksi väittänyt, että polvisiteet eivät auta nostossa, kuten Gillyanne antoi ymmärtää? Mielenkiintoisia nettiluonneanalyyseja täällä. Saanko sieltä oikein älykkyysosamääränikin ja vieläpä yleistietokilpailun tulokset tietooni? Hienoa. Ja anna koirasi nauraa vaan. On se nimittäin hyvä jos edes toisella siellä välähtää.

Mistä sinä tiedät mitä minä ymmärrän ja mitä en ymmärrä? Olenko esimerkiksi väittänyt, että polvisiteet eivät auta nostossa, kuten Gillyanne antoi ymmärtää? Mielenkiintoisia nettiluonneanalyyseja täällä. Saanko sieltä oikein älykkyysosamääränikin ja vieläpä yleistietokilpailun tulokset tietooni? Hienoa. Ja anna koirasi nauraa vaan. On se nimittäin hyvä jos edes toisella siellä välähtää.

voisit ehkä vähän keskittyä ainakin postauksiesi ajaksi...

Olenko esimerkiksi väittänyt, että polvisiteet eivät auta nostossa, kuten Gillyanne antoi ymmärtää?

Ihan ystävällismielisesti ja sen enempää vittuilematta: voisitko selittää, mitä tarkoitit näillä kommenteillasi, josset nimenomaan sitä, että polvisiteet eivät mielestäsi nostossa auta?

Käsittääkseni polvisiteistä ei itse nostoon saa mitään hyötyä, vaan ne ainoastaan tukevat polvia notkahtamasta.

Lähinnä sitä tarkoitin, että sinulla joko on se kapasiteetti lihaksissasi, jolla jonkin noston saat suoritettua, tai ei. Polvisiteet ei sitä painoa nosta, vaan sinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom