Jalkakyykky nuorena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hirvonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä oon 15 vuotta ja 176 cm pitkä. Kysyisin että voiskohan jalkakyykkyä korvata jollain liikkeellä? Tällä hetkellä jalkaliikkeeni ovat jalkaprässi, etu- ja takareidet koneissa ja pohjeprässi. Kun en haluaisi tehdö mitään raskaita liikkeitä sillä pelkään pituuskasvuni pysähtyvän. Vaikka tämä ei olekkaan kaikilla vaikuttanut niin mielummin otan varman päälle sillä haluan olla isona 180 cm.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
voisitko kertoa hieman treenitaustaasi?
Olisi huomattavasti helpompi opastaa sinua..

Eiköhän tuo prässi ole paras korvike kyykylle. Kyllä kyykkyä kannattaisi silti tehdä tuossakin iässä pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla tekniikkaan keskittyen. On hyvä massaliike ja tekniikka olisi jo hallussa kun niitä isompia painoja rupeisi kyykkimään.

Oma jalkatreeni:
4* Reidenojennus
4* Jalkaprässi
1*20(per jalka, liike tehdään vuorojaloin) Reidenojennus
3* Reidenkoukistus
4* Suorinjaloin maastaveto
(välillä tulee tehtyä 1*20(vuorojaloin) Reidenkoukistus)
4* Pohkeet istuen
4* Pohkeet seisten(joko Hack-kyykkylaitteessa tai smithissä)

Hyvin on toiminut ja pumppi on kova, eikä ole vielä jalkakyykkyä ikävä tullut. :rock:

mä alotin kyykyn 175cm pitkänä ja nyt oon 183. Ihan kyykkäät rauhassa

lampunjalka sanoi:
voisitko kertoa hieman treenitaustaasi?
Olisi huomattavasti helpompi opastaa sinua..

Oon siis ihan alottelija käyny salilla n. 8 viikkoa (3 ensimmäistä viikkoa oli kylläkin penkki-haba pelleilyä). Oon tota jalkakyykkyy kyl testannu pienel painol pari kertaa. Ja yrittäny kattoo tekniikkaa. Ihan hyvin meni sillon. Mut jotkut vaan puhuu et toi haittais pituuskasvuu ja haluun kyl viel kasvaa...

Siis eikös se pituuskasvuun vaikyttamine liity siihen et tulee niin paljon lihasta et luut ei vaan yksinkertasesti pysty kasvamaan? ja jos ei ni mikäs siihen sit vaikuttaa? oon nyt 188 ja ois pari senttii viel tarkotus kasvaa et eikai se kauheen nopeesti rupee vaikuttamaan vaiks kyykkyy tekisikin? ja ainakin lätkäpiireissä junnut pistetään kyykkäämään joskus 14vuotiaana yleisesti ja ei siitäkää kauheesti mitään poruu yleensä oo ollu

Ei vaan siihen että raskaita painoja liikuttaessa kyykyssä ja mavessa rasitusta tulee selkärangalle ja tämä alkaa sulkeuttamaan selkärangan epifyysisiä pisteitä ns. kasvupisteitä.

Angel of Death sanoi:
Oon siis ihan alottelija käyny salilla n. 8 viikkoa (3 ensimmäistä viikkoa oli kylläkin penkki-haba pelleilyä). Oon tota jalkakyykkyy kyl testannu pienel painol pari kertaa. Ja yrittäny kattoo tekniikkaa. Ihan hyvin meni sillon. Mut jotkut vaan puhuu et toi haittais pituuskasvuu ja haluun kyl viel kasvaa...
Sinuna tekisin molempia mavea ja kyykkyjä, alkaisit hioa
tekniikkaa molempiin, vaikka niin kevyillä painoilla ettei suurtakaan
rasitusta tule.
Itse aloin repiä hullun lailla ja sain itseni todella pahaan kuntoon!
Ei silti pituuskasvua haitannut, mutta treenit vuoden ajaksi vituralleen!
Eli tee edes silloin tällöin pienillä painoilla ja keskity tekniikan löytämiseen! :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon tehny kyykkyjä ja maastavetoa jo yli vuoden, ja uskon että kannatti on vaan niin hyviä liikkeitä :worship: Kyllä sä voit ruveta jo hinkkaamaan kyykkyä mun mielestä, mutta pitkiä sarjoja ja älä vedä loppuun asti. Ei ne epifyysilevyt vielä kevyistä kyykyistä sulkeidu. Voit aivan hyvin ruveta jo hiomaan tekniikkaa ja vahvistaa lihaksia aikuisiän oksennuskyykkyjä varten :rock:

Zone-sarja -42%
Mulla loppu pituuskasvu melkeen samaan aikaan ku aloin käymään salilla.

t.j sanoi:
itel kyykky on ainaki vaikuttanu pituus kasvuun ku
en oo kasvanu kahteen vuoteen senttiäkään:itku:

Ja sen on sitten pakko johtua juuri kyykystä? :jahas:

Toi Kävelevän Ruumiin ohjelma on tosi jees ainakin jos lihasta treenillään hakee...

Voithan koittaa tehdä kyykkyä jalkatreenin lopuksi. Silloin on raudat varmasti riittävän pieniä ettei selkä pahemmin rasitu, eikä pituuskasvu häiriinny. Opit siinä tekniikan loistavasti, jotta voit alkaa kyykkäämään tosissaan sitten muutaman vuoden päästä.

Asia erikseen jos et tosiaankaan vaan halua tehdä kyykkyä...

Zealot sanoi:
Voithan koittaa tehdä kyykkyä jalkatreenin lopuksi. Silloin on raudat varmasti riittävän pieniä ettei selkä pahemmin rasitu, eikä pituuskasvu häiriinny. Opit siinä tekniikan loistavasti, jotta voit alkaa kyykkäämään tosissaan sitten muutaman vuoden päästä.

Asia erikseen jos et tosiaankaan vaan halua tehdä kyykkyä...

No en oikeen sielä haluis tehä ku pelkään ettei vaa pituuskavu pysähtyis kokonaan. Mut sit ku en enää kasva ni alan kyykkäämään kunnolla :rock: mut voiskohan tota kyykkyy korvata hack-kyykyllä siinä laitteessa? Sehän ilmeisesti tukee selkää ihan hyvin...

Angel of Death sanoi:
Elikkä oon 15 vuotta ja 176 cm pitkä. Kysyisin että voiskohan jalkakyykkyä korvata jollain liikkeellä? Tällä hetkellä jalkaliikkeeni ovat jalkaprässi, etu- ja takareidet koneissa ja pohjeprässi. Kun en haluaisi tehdö mitään raskaita liikkeitä sillä pelkään pituuskasvuni pysähtyvän. Vaikka tämä ei olekkaan kaikilla vaikuttanut niin mielummin otan varman päälle sillä haluan olla isona 180 cm.

Höpöhöpö tuo ei todellakaan pitä paikkaansa että kyykky tappaisi pituuskasvun. Itse arkailin kanssa tuota asiaa kun olin 176cm pitkä. Kävin sitten kysymässä asiasta Fysioterapeutilta (EI PERUSLÄÄKÄRILTÄ) ja hän sanoi että ellei nyt ihan mihinkään ääripäähän mennä; tyyliin siteiden kanssa 200kg kyykkyä ni kohtalasilla painoilla kyykkääminen nimenomaan ärsyttää luustoa ja auttaa sitä vahvistumaan, kuten rasitus auttaa lihastakin kasvamaan. Sanoisin ettei sinun tuota kyykkyä kannata unohtaa, vaan ota pienillä painoilla niitä 8-18 toiston sarjoja rauhassa ja tunnustele itse niitä jalkoja. Treeni iloa!

nykyään muuten pituutta se 187cm ja lisää pitäs vielä 2-3 tulla. :thumbs:

Angel of Death sanoi:
No en oikeen sielä haluis tehä ku pelkään ettei vaa pituuskavu pysähtyis kokonaan. Mut sit ku en enää kasva ni alan kyykkäämään kunnolla :rock: mut voiskohan tota kyykkyy korvata hack-kyykyllä siinä laitteessa? Sehän ilmeisesti tukee selkää ihan hyvin...

Silloin se selän rasitus menee enemmän reisiluille, sen takia Hack taitaa olla vielä pahempi tapaus. Tosin rasittaahan jalkaprässikin reisiluita.

Helpoimmalla pääsee, kun odottelee kiltisti täysi-ikäisyyttä, niin ei tarvitse huolehtia moisista. ;)

Tuo pituuskasvun loppuminen on varmasti aika yksilöllistä, nimittäin minä olen kasvanut pituutta ja leveyttä salitaustan aikana aika hyvin. Viime mittauksesta olen kasvanut ~4cm, vaikka olen vääntänyt maastavetoa(SJMV) ja raskaita prässisarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom