jalka poikki ja kuntoutus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teaser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli meni tosiaan vasemmasta säärestä molemmat luut poikki, rautaa tuli ja kipsi oli 3kk. nyt pystyy jo kävelemään ja kovaa kuntoutusta tiedossa. Onks kellää ollu mitään samantapaista, kuinka on kuntoutunu jne? Arveluttaa et pystyyks täs tulevaisuudessa enää kyykkäillä kunnolla vai meneeks jumpaks vaan..

Itellä murtu pohjeluu, siitä on ollut nyt 2 leikkausta ja en koskaan tuu enää hölkkäämään koska se meni jumittamaan hermot arpikudoksen alle mitä ei pystytä kunnolla poistamaan, mutta eipä juuri ole sali harrastutta haitannut

Mulla meni reilu kymmenen vuotta sitten vajaana parikymppisenä vasemmasta jalasta sääriluu ja pohjeluu poikki. Laittoivat sairaalassa ydinnaulan. Se oli semmosen seitsemän kuukautta ja sitten ottivat pois. Jonkin aikaa meni, että jalka oli taas täysin kunnossa, mutta ei ole ollut mitään vaivoja sen jälkeen. Kyykkäämään pystyy ihan täysillä (paitsi että selkä reistailee). Jalassa ei ole pienintäkään vaivaa.

Mulla meni kanssa muutama vuosi sitten ikävästi molemmat luut vasemmasta säärestä poikki. Saivat kuitenkin väännettyä silloin hyvin paikalleen sairaalassa eikä tarvinnut rautaa laittaa kiinni. Luutui todella nopeasti, n. 2kk jälkeen aloitettiin laittamaan painoa pikkuhiljaa jalalle. Vaikka vajaa 2kk kohdalla saikin irrotettavan kipsin jotta nilkkaaa pystyi hieman liikuttamaan ja jalkaa pesemään, ei nilkka silti oikein toiminut. Alussa varsinkin oli erittäin jäykkä ja kävelykin oli vaikeaa. Käytin treeneissä noin 4kk ajan nilkkatukea jonka jälkeen pystyi kevyttä treeniä tekemään ilman ja raskaammissa harjoituksissa edelleen saattoi olla tuki mukana.

Nyt vuosien jälkeen toimii jalassa ei mitään ongelmia. Lihakset jalassa ja nilkka palautuivat jo alle vuodessa täysin alkuperäiseen kuntoon. Kannattaa pestä ja desinfioida jalkaa usein jos ei ole irroitettavaa kipsiä. Alkaa haisemaan aivan järkyttävälle kun kipsiä ei saa kastella.

Nostetaan vanhaa ketjua.
Vasemmasta jalasta meni 3kk sitten sääri- ja pohjeluu poikki. Sääriluu pistettiin ydinnaulalla kiinni, mutta pohjeluuta ei pistetty mitenkään koska oli lääkärien mielestä tarpeeksi paikoilla. Nyt pystyy jotenkin kävellä ja iltaisin rupeaa särkemään pohkeesta ja paisuu älyttömän kokoiseksi. Kuntopyörää oon pikkuhiljaa ruvennu polkemaan että saisi jotain tuntumaan tohon jalkaankin. Kuinkahan hyvin tuo sitten lopullisesti paranee?

Nostetaan vanhaa ketjua.
Vasemmasta jalasta meni 3kk sitten sääri- ja pohjeluu poikki. Sääriluu pistettiin ydinnaulalla kiinni, mutta pohjeluuta ei pistetty mitenkään koska oli lääkärien mielestä tarpeeksi paikoilla. Nyt pystyy jotenkin kävellä ja iltaisin rupeaa särkemään pohkeesta ja paisuu älyttömän kokoiseksi. Kuntopyörää oon pikkuhiljaa ruvennu polkemaan että saisi jotain tuntumaan tohon jalkaankin. Kuinkahan hyvin tuo sitten lopullisesti paranee?

Mulla ei noin pahaa vammaa ollut kun polvea operoitiin, mutta kyllä tuo paraneminen on pitkälti itsestäsi kiinni. Niitä fysion antamia jumppaohjeita ei missään nimessä kannata laiminlyödä vaikka ne olisi kuinka perseestä. Mulla turposi leikattu kinttu vähän väliä kun siellä ei veri jotenkin noussut jalasta ylös vaan jäi sinne pohkeen ja jalkaterän seutuville "killumaan" vitun kivualista ja pari sairaalassa makoilukeikkaa tuli tän takia heitettyä.

Vain aika näyttää miten se tulee paranemaan, mutta vitusti vesijuoksua, kuntopyörää ja niitä fyssan ohjeita noudattamalla ainakin pitäisi päästä lähelle entistä.

Kaverilta meni reisi poikki kolmesta kohtaa ja hyvin kuntoutui ja nopeasti. Intissä sen jälkeen veti marssitkin vielä kunnialla vuoden jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä meni v.2007 reisiluu keskeltä poikki ja jalka taittu seläntaakse niin että kun makasin maassa niin nilkka osa tuli olkapään yli. 4viikkoa meni sairaalassa kunnes luu naulattiin kiinni. kuntotumisessa meni noin 1vuosi ja tänä päivänä kyykätään täysillä!! ainut mikä ei oikeen suju on laskettelu, eiköhän seki taas lähtis ku harjottelis..

Oivoi pari viikkoa sitten murtui nilkka kolmesta kohtaa, leikattiin yms. Tänään poistettiin 24 tikkiä jalasta ja jalkaa kun katseli niin näytti, ettei tuolla ainakaan juosta enää koskaan. Kuinka todennäköistä on, että 2kk sairasloman jälkeen tuolla jalalla tehdään vielä oikein mitään? Kokemuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom