Jalat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhän se riitä kun tekee kerran nuo, meinasitko mavella suorinjaloinmaastavetoa? Reiden ojennukset ja koukistukset vois olla hyvä tehdä myös jos kehoilu mielessä treenaat.

Maastaveto eil mave on selkäliike, ellet sitten tarkoittanut sjmv'tä kuten ruhli jo sanoi, joka siis on takareisi liike. Jos pari kertaa viikossa jalkoja treenaat niin kyllä noi varmaan riittää, kun teet nuo kunnolla. Riippuu aika pitkälle muusta ohjelmasta.

hoplaa90 sanoi:
riittääkö jalka treeniksi pari kertaa viikossa jos tekee kyykkyä, maastavetoo ja pohkeita?

Mave tosiaan enemmän selälle, poikkeuksena sitten suorin jaloin maastaveto. Otat mukaan jotain "hinkutustyyppistäkin", eli reidenojennusta ja sitten sitä takareisikoukistusta vai mikä se nimi on:D Eli vedät jalat ihan jurriin. Riittää varmasti kerran viikossa, kun et kykene viikkoon kävelemään:whip:

Doggoned sanoi:
Mave tosiaan enemmän selälle, poikkeuksena sitten suorin jaloin maastaveto. Otat mukaan jotain "hinkutustyyppistäkin", eli reidenojennusta ja sitten sitä takareisikoukistusta vai mikä se nimi on:D Eli vedät jalat ihan jurriin. Riittää varmasti kerran viikossa, kun et kykene viikkoon kävelemään:whip:

Ei ole mitään ideaa lihaskasvun kannalta vetää jalkoja niin jumiin, ettei viikkoon kävely suju. Reisikoukistukset ja ojennukset eivät ole mikään välttämättömyys jaloille, jos mukana on kyykkyä ja mavetusta kaksi kertaa viikossa. Mielellään maven tietty voisi vetää suorin jaloin ainakin jokatoiseen treeniin.

Muuten tuo mavetus 2 x viikossa vetää suurimman osan ylikunnon puolelle, että ole varoivainen sen kanssa ja jos alkaa tuntuu tukkoiselta vähennä mave kertaan viikossa. Sitten voisit ottaa mukaan reisikoukistuksiakin tarvittaessa.

ak8400 sanoi:
Maastaveto eil mave on selkäliike, ellet sitten tarkoittanut sjmv'tä kuten ruhli jo sanoi, joka siis on takareisi liike. Jos pari kertaa viikossa jalkoja treenaat niin kyllä noi varmaan riittää, kun teet nuo kunnolla. Riippuu aika pitkälle muusta ohjelmasta.

enpä sanois suoraan että mave on selkäliike.
mulla mavessa jalat on heikoinlenkki --> käy jaloille (varsinkin takareisille).
mulla esim. seuraavana päivänä kipeät paikat on lapaluidenväli ja takareidet, alaselässä ei pahemmin tunnu miltään. mave ottaan niin moneen lihakseen että mun on ainakin vaikea sijoittaa sitä joko jalka- tai selkätreeniin. useimmiten tulee mavea tehtyä sen mukaan miltä tuntuu muissa paikoissa.

alkuperäiseen postaukseen. tee esim alkuviikosta mave ja loppuviikosta kyykky.
ja jos tuntuu että et palaudu seuraavaan treeniin kunnolla (eli et ole oikein voimissasi ja paikat on vielä kipeät) niin tee kevyemmin toinen treeni tai jätä sillä viikolla se kokonaan pois.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähes samoja liikkeitähän nuo ovat, tanko vain eri paikassa. Minä saan jullella helpommin tuntuman takareisiin, mutta sjmv taitaa olla suositumpi kuitenkin. Jullen ainoa "vika" on se, että tietämättömän silmään se saattaa näyttää todella vajaalta kyykkäämiseltä. :)
Tee sitä kumpi tuntuu mukavammalta.

hoplaa90 sanoi:
kunpi on muuten parempi liike takareisille sjmv vai julle??
ööhh... paha sanoo.. mulla taas toi sjmv tuntuu paremmin.. mut kannatta muistaa et näissä liikkeissä maltilliset painot, ettei tekniikka kuse ja satu mitää loukkaantumisii;)

hoplaa90 sanoi:
riittääkö jalka treeniksi pari kertaa viikossa jos tekee kyykkyä, maastavetoo ja pohkeita?

Toki riittää, mutta itse sanoisin, että tee jotain muutakin jalkoja rasittavaa jalkatreenien välissä(juoksu, pyöräily jne), muutenhan tuossa tulee armottoman pitkä väli. Voisit myös tehdä MONTA sarjaa jaloille(esim. etureisille 4 sarjaa liike), että varmasti menee perille, eikä tarvitse miettiäkkään jalkojen treenaamista kahteen viikkoon. Takareidet on tosin sellaiset, että ne kipeytyy todella pitkäksi aikaa SJMV:stä.

hoplaa90 sanoi:

Sama liike, kokeile, kumpi sopii itselle. Noissa on niin paljon henkilökohtaisia mieltymys- ja rakenne-eroja. Julle tavallaan on parempi, koska se ei rasita niin paljon kyynärvarren lihaksia, niin voi tehdä suuremmilla painoilla, jos vaan olkapäät kestää. Itselläni nuo olkapäät on juuri ongelma, joten minulle sopii paremmin SJMV.

hoplaa90 sanoi:

Vaikea sanoa kumpi on parempi, koska pidän molemmista liikkeistä todella paljon. SJMV:llä ehkä kuitenkin saan takareisiin paremman tuntuman, mutta jullea tykkään tehdä enemmän kuin sjmv:a.. Molempi parempi

ak8400 sanoi:

Kokeile tehdä maastavetoa käyttämättä jalkoja. :david:

Hyvien reisien rakennukseen tarvitaan ainakin mun mielestä myös ihan niitä reisi ojennuksia ja koukistuksia. Pelkällä kyykyllä saat sivustaleveät jalat ja ison perseen. Jos haluat etureisiin myös edestä leveyttä ja näyttävyyttä, sitten kannattaa mielestäni tehdä myös yhen jalan kyykyjä ja etureisi ojennuksia. Takareisille myös ennen sj-mavea vähän reisikoukistuksia, niin saavat tehokkaammin turpaansa. :)

JWO sanoi:
Hyvien reisien rakennukseen tarvitaan ainakin mun mielestä myös ihan niitä reisi ojennuksia ja koukistuksia. Pelkällä kyykyllä saat sivustaleveät jalat ja ison perseen. Jos haluat etureisiin myös edestä leveyttä ja näyttävyyttä, sitten kannattaa mielestäni tehdä myös yhen jalan kyykyjä ja etureisi ojennuksia. Takareisille myös ennen sj-mavea vähän reisikoukistuksia, niin saavat tehokkaammin turpaansa. :)

Tähän on pakko todeta, että :anssi:

Katsopa vaikka noita minun koipiani, joille ei ole tehty mitään reisojennuksia vuosiin... ;)

Eikö noissa edestäkin päin ole "jotain" kokoa?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=17336&d=1132258411

Suositut

Back
Ylös Bottom