Jalat!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by jpm
niin sellanen hirveänleveähartia - tulitikkujalka bodarihan se onkin niin maan prkleen hyvä näky!!:mad:

Tähän on nyt ihan pakko kommentoida. Eilen oli nimittäin salilla niin uskomattoman näköinen äijä että... Ehkä n. 170 cm pitkä, yläkeho kuin superin voimanostajalla, mutta jalat ohuet kuin naismaratoonarilla. Sillä on yläkehossa vielä älyttömästi läskiä, mutta jalat on kuin tikut ja pitkä selkä ja lyhyet jalat -rakenne vielä korostaa tätä epäsymmetriää.

Minä kun jo luulin että noita on vain sarjakuvissa...
:p

Re: Re: Re: Jalat!

Originally posted by Hulkki

No totta helvetissä aion kommentoida. Saatana rupeaa pikku hiljaa vituttamaan kaikki nämä wannabepellet jotka sanoo treenaavansa kovaa, kävelee kädet vaakasuorana sivuillaan huitoen siinä samalla vastaantulijoita otsaan, eivätkä koskaan treenaa jalkoja. Vittu se jalkatreeni on AINOA treeni jolla mitataan treenin kovuutta!!! En jaksa kyllä enää ruveta perustelemaan mutta eiköhän se pikku hiljaa näille rinta/hauispelleille valkene kun lentelevät Ruotsin ja Venäjän välillä aina kun kovaa kyykkäävä ja maasta rautoja kiskova kaappi kulkee ohi aiheuttaen perkeleenmoisen tuulenpuuskan.

"Emmä viitti treenaa jalkoi tai kyykätä, siin voi loukkaantuu..."

Menee kyllä mun mielestä aika yli jo tämä kommentti... Jalkatreeni AINOA treeni jolla mitataan kovuutta... ja paskat... Kaikki treenit vedetään täysillä veri pyllyssä. Oli sit kyse takaolkapäästä tai pohkeesta... Vai ottaako Hulkki muut treenit kevyemmin ja sit JALAT oksennuksen partaalla..? Pitäiskö sun oikeesti alkaa harrastamaan pikaluistelua tai painonnostoa, kun hehkutat noita jalkoja jatkuvasti... Jos kehonrakentaja on, niin joka ainoa lihashan se on saatava pullistumaan. Totta on se tietenkin, että jalkoja vähätellään, vaikka ne vaatii eniten treeniä.:cool:

Mä hehkutan tuota jalkatreeniä kahdesta syystä:

1. Ylikompensaationa aiemmasta typeryydestäni, kun en pariin ekaan treenivuoteen treenannut jalkoja ja nyt ne on aivan paskat

2. Koska jalkatreeni on se yksi ja ainut treeni jota 90 prosenttia salilla kävijöistä karttaa kuin ruttoa ja silti väittävät treenaavansa kovaa kun otetaan pari pakkotoistoa penkissä. Mä kunnioitan jokaista jannua, joka treenaa jalkojansa joka ikinen viikko kyyneleet silmissä ja yrjöt paidalla, todella paljon. Sama ei päde näihin tyyppeihin ketkä jättävät mielellään jalkatreenit vähemmälle ja treenaavat yläkroppaa koko ajan.

Tämä nyt vain on mun ajatusmaailmani, ja siinä maailmassa jalkatreeni on kuningas.

....mun ajatusmaailmassa on raju rannetreeni myötä- ja vastaotteella on ehdoton kingi:D

siinä pojat okse lentää:p

Originally posted by t301
En ole nähnyt yhtään pitkän matkan juoksiaa jolla on isot lihakset jaloissa. Lyhyenmatkan kylläkin mutta taas tullaan siihe että ne treenaa jalkoja painoilla.

Pitkänmatkanjuoksijat treenaakestävyyttä ja paljon helpompaa juosta kevytrakenteisella pitkiä matkoja.

Lyhyellä matkalla lähinnä räjähtävä lähtö/nopeus.
lyhyenmatkan juoksijoilla on huomattavasti enemmän massaa.

Itse harrastin pitkänmatkanjuoksua 4-5vuotta oman valmentajan tekemällä harjoitustreeniohjelmalla. Eikä todellakaan ollut mikään heppoinen ohjelma.

Päätin aloittaa voima/massa punttis treenaamisen (pituus: 176 / 62kg). ja oon nyt 3vko:a tehny ja pitää seurailla miten massaa kertyy. Jalat siis ehdottomasti vahvimmassa kunnossa tällä hetkellä. Jalkoja tein sillonkun juoksin kilpaa ja niitä teen vieläkin eri tavoitteilla tosin.

Minä teen jalkoja :curs: tee siis sinäkin :thumbs:

Originally posted by kattila
Hulkki kirjoitti go4fit:n palstalle mielestäni hyvän vastauksen, ei varmaankaan pahastu jos lainaan..

Pahasti pistää silmään ettet treenaa jalkoja ollenkaan ja taas yläkropan 2 kertaa viikossa läpi. Jos oikeasti haluat saada lisää massaa ja voimaa (mm. penkkipunnerrukseen) rupea treenaamaan jalkoja - kovaa. Jätä yläkropan pumppailu vähemmälle, ja keskity kunnolla syväkyykkyyn, jalkaprässiin, maastavetoon jne. Se mitä useimmat (varsinkaan aloittelijat) eivät tajua, on että kova jalkaharjoittelu on aivan ylivoimainen tapa (tietysti dopingin jälkeen) nostaa kehon anabolisten hormonien (testo, kasvu, insu) eli lihasta kasvattavien hormonien tuotantoa ja määrää.

Jos treenaat pelkästään yläkroppaa voit ehkä kehittyä jonkin verran, mutta hormonitasot pysyvät alhaalla eikä jalat kasva mihinkään. Toisaalta, jos treenaisit vain jalkoja, nousisivat hormonitasot minkä seurauksena myös yläkroppa kasvaisi - jopa ilman treeniä. Mutta paras tapahan on treenata jalkoja että yläkroppaa.

Vielä tämän verran: kuka tahansa voi käydä salilla ottamassa penkissä ja ylätaljassa pakkotoistoja ja kuvitella treenaavansa kovaa. Painotan sanaa KUVITELLA. Totuus silti on, että kovimpia karjuja ovat ne tyypit, jotka kyykkäävät ja vetävät maasta kunnes yrjöävät.

ja tuo kyseinen topic on osoitteessa
http://www.go4fit.com/phorum/read.php?f=4&i=1080&t=1080

Voisiko joku selittää mulle mihin paksunnetut osuudet tekstistä perustuvat? Miksi yläkroppaa treenaamalla hormoonitasot pysyvät alhaalla, mutta jalkoja treenaamalla hormoonitasot nousevat?

Re: Re: Re: Jalat!

Originally posted by Hulkki
No totta helvetissä aion kommentoida. Saatana rupeaa pikku hiljaa vituttamaan kaikki nämä wannabepellet jotka sanoo treenaavansa kovaa, kävelee kädet vaakasuorana sivuillaan huitoen siinä samalla vastaantulijoita otsaan, eivätkä koskaan treenaa jalkoja. Vittu se jalkatreeni on AINOA treeni jolla mitataan treenin kovuutta!!! En jaksa kyllä enää ruveta perustelemaan mutta eiköhän se pikku hiljaa näille rinta/hauispelleille valkene kun lentelevät Ruotsin ja Venäjän välillä aina kun kovaa kyykkäävä ja maasta rautoja kiskova kaappi kulkee ohi aiheuttaen perkeleenmoisen tuulenpuuskan.

"Emmä viitti treenaa jalkoi tai kyykätä, siin voi loukkaantuu..."

Hahhaahhaa!!! :D Oikeesti, tuo on varmaan yksi pakkiksen kaikkien aikojen parhaimpia ja hauskimpia postauksia, mutta myös asiaa. Jos ei olisi noin pitkä pätkä, niin tuon voisi vaikka siguksi ottaa. Kirjotapa Hulkki pikkusen lyhyempi (ja entistäkin vihaisempi:D) versio ja laita itelles siguksi ;)

Multa kyllä heruu kunnioitusta myös esim. penkkipunnerrukseen erikoistuneille nostajille, joista ainakin järkevimmät reenaavat myös selkää tiukasti ja jalkoja kevyehkösti (ylläpitävästi). Heillä jalkareenin keveyden syynä on painoluokassa pysyminen -> tiukalla jalkareenillä lisääntyy kokonaislihasmassa tehokkaimmin. Jos taas reenaa kehonrakennusmielellä, niin jalkareenien pois jättämiselle ei ole mitään syytä, mukaan ottamiselle sitäkin useampia.

Hulkki on kyllä oikeilla linjoilla. Vaikka kisailen penkissä (en kolmessa lajissa), otan joka viikko kovan syväkyykyn vaikka saattaisi olla penkin kannalta järkevämpää keventää niitä jalkareenejä kokonaisrasituksen takia.
Kyykkyä teen seuraavista syistä:

-En ole invalidi. Miksi en siis kyykkäisi?
-Kyykky on yleisvoimaliikkeiden ykkönen, se lisää koko kehon voimaa
-Voimaa on pystyttävä tuottamaan muissakin liikkeissä kuin vain penkissä
-Se joka ei reenaa kyykkyä kovaa, ei todellakaan tiedä mitä KOVA voimaharjoittelu on. Esim. kovinkaan penkkireeni ei tunnu oikein missään
-Kovalla kyykkääjällä on korkea katu-uskottavuus;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Ehdottomasti jalkatreenit kunniaan !, jalat tahtovat jatkuvasti olla pimennossa, aina juttu kulkee jos minkäkin ylävartalon väännön ja käännön vaikutuksista.

Olen pannut merkille, että Iman jalkatreenejä (maastavetokin) varsinkin etureidet "katoavat" jonnekkin, esim. istuessaan polvilumpiot "törröttävät" pystyssä - ei ole etureisissä ja muutenkaan jaloissa massaa. Luonnostaan varsinkin etureidet saavat melko vähän rasitusta arkipäivän askareissa - ne alkavat surkastua.

Hulkki vie aatteen äärimmäisyyksiin mutta mä olen hyvin vahvasti tasapainon kannalla, eli jos tosisaan treenataan niin koko kroppaa yhtä kovalla raivolla, eikä jätetä mitään pois. Lajinomaiset harjoittelut on erikseen, jos tiettyä urheilulajia varten täytyy juuri tiettyä lihasryhmää korostaa mutta yleisesti lihasta hankkivat ja kuntoa parantavat on nyt kyseessä.

Lieneekö päässäni vikaa mutta jos kaveri sanoo harrastavansa ihan tosissaan, ja treenaa joka toinen päivä penkkiä perse ilmassa ja hauista hiki päässä ja marssii ilosena kotiin kattomaan salkkareita - ei multa respectiä paljoa irtoa.

Yleisimpiä syitä jalkatreenin pois jääntiin:
- "Ruman näköstä jos on isot jalat ja pieni yläkroppa"
*Hmm... näkeekö joku tässä järkeä?

- "En mä halua isoa persettä että tytöt tykkää"
*En minäkään, mutta ihan kuin ei jalkatreeniä voisi painottaa niin että suurin rasitus osuu reisille ja pohkeille. Ja tarvitsee se persekin ryhtiä. :)

- "Mä treenaan eka yläkropan kondikseen ja sit ehkä jalkoja"
* Onnea valitsemallesi uralle...

- "Ne vie niin paljon aikaa hauistreeniltä ja muilta tärkeiltä"
* Kröh..

Syitä miksi treenata jalkoja:
- Kuten Hulkki sanoi, yläkroppakin kasvaa niitä treenaamalla.
- Ei sitä itse huomaa mutta tikkujalat on _sairaan_ rumat jos muuten on lihaksikas, tytötkään EI tykkää.
- Itseään ei voi vahvaksi kutsua jos ei jaloissaKIN ole jytyä.

Yhteenvetona: Mikä onkaan heikoin lenkki? Ei pullostakaan viinat suuhun tule kuin juuri niin nopeasti kuin pullonkaula antaa myöten. :)

Eli ei se jalkatreenin jumalointi vaan että kaikkea yhtä lailla, kyllä siinä rupeaa jo omatunto kolkuttamaan jos joku lihas jää vallan vaille rääkkiä. :)

ei voi muutakun nauraa, niin hauskaa oli lukiessani noita posteja. EI sillä etteikö Hulkki olisi oikeassa, mutta nauratti silti kokoajan ne vertaukset etc :))) Itelläni on kyykyn tekniikka NIIN PASKA, etten sitä tee, niskaan pitäisi aina pistää 200 paitaa päällekäin ettei sattuisi niin perkeleesti. Ei vaan toimi. Toki pohkeita, mavea, prässiä kyllä teen. Joskus tehnyt takareisiäkin semmosella takareisilaitteella(sai ainakin takareidet oikein kunnolla kipeiksi). Joo, lihasta pitää olla jaloissa, vaikkeikaan mielestäni liikaa. Eli sittenkun jalat on luonnottomat niin voi keskittyä muuhunkin ja tehä jalat "kevyesti". Ja kaikilta, jotka EIVÄT treenaa jalkoja voisin kysyä: Missä on jalat? ja opastaa ircnetin kanavalle missä_on_jalat?!

Originally posted by Domand0s
Punttisalilla kun treenaa jalkoja niin mitä niillä lihaksilla oikeastaan edes tekee. Ulkonäkö varmaankin ainut asia.

Itse rupesin harrastamaan kuntoilua jaloille. Eli tällä hetkellä juoksen kerran viikossa Coopperin ja pyöräilyäkin voisi laittaa mukaan.

Oletteko itse kokeillut tämmöistä vaihtoehtoa, tai harkinnut, tai mitä mieltä yleensäkkin olette kyseisestä asiasta?

P.S. Kivasti jalat tulee kipeiksi coopperista :)

Jokainen voi varmaan miettiä ihan itse mitä haluaa. Joku haluaa ne ulkonäön takia, toinen haluaa vahvat jalat, jotta voi painaa jenkkifutiksessa vaikka 3 vastustajan läpi. Typerä kysymys.

Kyllähän se on niin, että jos haetaan liikkeitä, joilla on jotain oikean elämän merkitystä esim urheilun ja suorituskyvyn suhteen niin kyykky on varmasti liikeistä parhaita. Bodarit sitten erikseen tietenkin esteettisestä näkökulmasta.

Yläkropalla ei ole mitään merkitystä tietyissä urheilulajeissa ilman vahvaa alakroppaa.

Ei sitä prkl pysty ampumaan tykillä kanootista!

Olettekohan te jo unohtaneet, miksi Domand0s päätyi ratkaisuunsa? "Rasitusvammat polvissa". Voihan niille olla syynsä aina tekniikasta johonkin fysiologiseen. Mutta ei sitä pidä tehdä, joka vammoja aiheuttaa. Ja oletteko ajatelleet Domand0sin omia tavoitteita? Eivätkös ne olleet juoksukunnon puolella?

BTW 400 m:n maailmanennätyksen haltija, Michael Johnson ei kuntosalilla tiettävästi treenannut koskaan jalkoja, vain olkapäitä punnerruksilla (tiettävästi EI penaa) ja hauiksia, en tiedä millä liikkeillä. Ukolla oli tosi lihaksikkaat ja vahvat jalat joilla juoksi 400 m alle 40 sekenttiin, treenattu juoksuradalla erilaisin vastuksin, pyrähdyksin ym. pikajuoksuniksien kera.

Kunnioitan Domand0sin päätöstä enkä tahdo pakottaa häntä jalkatreenin pariin. Itellä on ollut ongelmia reisilihaksen kanssa ja vasta tällä viikolla olen varovaisesti tehnyt kevyitä, sähäköitä osakyykkyjä, ojennusta ja koukistuksia. Mave ja sjmv ovat pitäneet takareidet melko hyvässä timmissä. Mutta pyöräilykin kyllä kehittää jalkojen lihaksia, ja monipuolisesti, toiminnallisesti. Kilpapyöräilijät ovat asia erikseen.

Jottei Hulkki pimahda, sanon, että rasittavuudessa hän on oikeassa. Ei mikään treeni ole niin kova, ihanaisen masokistinen, tyhjentävä ... (luettelo jatkuu loputtomiin) kuin kunnon jalkatreeni. Olen maistanut siitä edes jotakin, kun hulluimmassa jalkatreenissäni joskus makasin prässillä huohottaen, silmät sumeina, kieli vyön alla ja sapet tulossa ylös. Niitä parhaimpia muistoja.:thumbs:

Originally posted by Metri

BTW 400 m:n maailmanennätyksen haltija, Michael Johnson ei kuntosalilla tiettävästi treenannut koskaan jalkoja, vain olkapäitä punnerruksilla (tiettävästi EI penaa) ja hauiksia, en tiedä millä liikkeillä. Ukolla oli tosi lihaksikkaat ja vahvat jalat joilla juoksi 400 m alle 40 sekenttiin, treenattu juoksuradalla erilaisin vastuksin, pyrähdyksin ym. pikajuoksuniksien kera.

Hmm... Millanen yksikkö se sekentti on verrattuna sekunttiin, ku maailmanennätys on 43.18 :D

Originally posted by Zamp
Itelläni on kyykyn tekniikka NIIN PASKA, etten sitä tee, niskaan pitäisi aina pistää 200 paitaa päällekäin ettei sattuisi niin perkeleesti. Ei vaan toimi. Toki pohkeita, mavea, prässiä kyllä teen. Joskus tehnyt takareisiäkin semmosella takareisilaitteella(sai ainakin takareidet oikein kunnolla kipeiksi). Joo, lihasta pitää olla jaloissa, vaikkeikaan mielestäni liikaa. Eli sittenkun jalat on luonnottomat niin voi keskittyä muuhunkin ja tehä jalat "kevyesti". Ja kaikilta, jotka EIVÄT treenaa jalkoja voisin kysyä: Missä on jalat? ja opastaa ircnetin kanavalle missä_on_jalat?!

Nyt ei ihan menny perille, ei liika lihasta jaloissa.:confused:
Wannabe bodari, :itku:

Porukka nyt ei oikein ymmärrä, että threadin aloittaja on kuntoilija eikä bodari. Se voi ihan hyvin treenata jalkansa juoksemalla. Se on ihan sama meneekö se salille kyykkimään pelkällä tangolla muutaman sarjan vai juokseeko cooperin kerran viikossa. Ei se kroppa siitä epätasapainoon mene.

edit: Ei millään pahalla, mutta kuulostaa aika kirjatoukalta jos alkaa treenaamaan jalkoja juoksemalla 12 minuuttia viikossa..ja miettii pyöräilyn aloittamista. Hulkin, tai rohkenen sanoa minun kaltaiset kaverit jotka on tottunu ryönäämään kakarasta asti takapihalla ja harrastanut kilpaurheiluakin menee toi skaalaus helposti mettään...eli ei olla niin kriittisiä jos joku nyt ei halua kyykätä...vaikka kaveri kirjoitti tosi provosoivasti, niin mielestäni hän samalla kertoi rivien välistä, että on quake ollu lähempänä sydäntä kuin urheilu männävuosina.

nojoo... kyllähän ne jalat tietenki pyöräilylläkin kasvaa, tai ainakin tulee hyvää pohjaa. Itse oon ihan pennusta asti ajanut todella paljon pyörällä, siis kymmeniä kilometrejä keskimäärin päivässä, ja jalat on aina kehittyneet todella helposti verrattuna muuhun kroppaan. Esimerkiksi jouduin jättämään reisilähennyslaitteen pois ohjelmasta 3-4 vuotta sitten, kun oli niin nolo pitää aina toista kättä taskussa pitämässä kiveksiä ylhäällä, ettei ne rusennu reisien väliin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom