Jalat luistaa pohjeliikkeissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Varmaan muutkin on kärsiny sellaisesta että jalkaterät meinaa luistaa pois siltä tuelta jossa pidetään päkijöitä pohjenousujen aikana (sekä seisten että istuen). Olisiko jollakin vinkkejä kuinka kyseistä ilmiötä voisi estää?

On. Kyykkäät sukat jalassa tai paljain jaloin. Tuntuma pohkeisiin on mieletön ja liike tehdään oikeasti pohkeilla, eikä kengänpohjien avustuksella. :kippis:

Originally posted by Tomi
On. Kyykkäät sukat jalassa tai paljain jaloin. Tuntuma pohkeisiin on mieletön ja liike tehdään oikeasti pohkeilla, eikä kengänpohjien avustuksella. :kippis:

ai että pitäs KYYKÄTÄ sukkasilleen tai ilman sukkia? Vai meinaakko että pitäs tehdä nää pohje reenit sukkasilleen tai ilmansukkia?

Originally posted by hiliviuskas
ai että pitäs KYYKÄTÄ sukkasilleen tai ilman sukkia? Vai meinaakko että pitäs tehdä nää pohje reenit sukkasilleen tai ilmansukkia?
Hups. Tarkoitin pohjenousua. Väsyttää jo kovasti. Kiitos kun korjasit ja :kippis:.

Mulla ainakin sattuu jalkapohjiin ihan vitusti, jos teen pohkeita sukkasiltaan. Ei ne kengät luista, jos vaan keskittyy siihen, että tekee sen kans pohkeilla ja rauhallisesti.. :)

Originally posted by Hapero
Mulla ainakin sattuu jalkapohjiin ihan vitusti, jos teen pohkeita sukkasiltaan. Ei ne kengät luista, jos vaan keskittyy siihen, että tekee sen kans pohkeilla ja rauhallisesti.. :)

Sama juttu, ilman kenkiä mahdoton tehdä. Jalkapohjat menee kipeäksi jo omasta painostakin:(

Originally posted by Hapero
Mulla ainakin sattuu jalkapohjiin ihan vitusti, jos teen pohkeita sukkasiltaan.
Muutaman treenikerran jälkeen kipu kyllä häviää, aluksi vain pitää vähentää treenipainoja. :)

Laittakaa päkiän alle pehmusteeksi vaikka sellanen "painojenripustamislenkki". Ei satu ollenkaan.

Kengänpohjat voi pyyhkäistä märällä paperilla, siis pölyt lähtee pois ja näin pitokin paranee. Ei mulla kyllä ole ongelmia ton kans ollut..

Eilen kokeilin tehdä pohkeet sukkasillaan. Ihan ok, sattuu kyllä hieman jalkapohjiin, mutta pääasia että pohkeet huusi hoosiannaa. :D Ja tuo jalan luistaminen riippuu kai paljo siitä millanen se kohta on missä pidät jalkoja. Ei varmaan tunnu hyvältä jos jalka luiskahtaa yhtäkkiä alta kesken tiukan pohjesarjan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kenkiäkin on monenlaisia, toisissa on paljon pitävämpi pohjamateriaali kuin toisissa. Eli sellainen pehmeännahkea kengänpohja pitää päkiät kyllä hyvin paikallaan pohkeita tehdessä.

Joo, tykkään tehdä pohkeet paljasjaloin tai sukkasillaan.

Tämä menee taas vähän ohi aiheen. Minulla käy usein näin: kun kuritan jalkatreenissä (etu)reisiä oikein kunnolla, niin että meinaa itku päästä, esim. tekemällä reisiojennusta sarjan tai pari ylimääräistä -> aivan mahdoton tehdä sen jälkeen pohjenostoa istuen, kiduttava polte etureisissä sen pehmusteen kohdalla vie täysin huomion pohkeista. Kai teillekin tämä on tuttu juttu, mikä teillä avuksi?

Originally posted by Hannibal
Joo, tykkään tehdä pohkeet paljasjaloin tai sukkasillaan.

Tämä menee taas vähän ohi aiheen. Minulla käy usein näin: kun kuritan jalkatreenissä (etu)reisiä oikein kunnolla, niin että meinaa itku päästä, esim. tekemällä reisiojennusta sarjan tai pari ylimääräistä -> aivan mahdoton tehdä sen jälkeen pohjenostoa istuen, kiduttava polte etureisissä sen pehmusteen kohdalla vie täysin huomion pohkeista. Kai teillekin tämä on tuttu juttu, mikä teillä avuksi?

Sama ongelma myös takareisien kanssa etureisien jälkeen.
Mulla auttaa kun venytän etureisiä lyhyesti mutta kuitenkin kunnolla ja hölskyttelen niitä siinä välillä ennen kuin siirryn takareisiin.

kiduttava polte etureisissä sen pehmusteen kohdalla vie täysin huomion pohkeista

Mulla alkaa joskus jalkapohjaan sattumaan aivan helvetisti. Menee sarja sillon kyllä ihan viturallee. Tapahtuuko muilla tällästä?

edit: siis kipu ei johdu siitä, et jokin painasi liikaa jalkapohjaan. Kipu on vähän samanlaista, kun suonenveto .. öö?

onpas omituista. mulla ei oo koskaan koskenu paljain jaloin tehdessä jalkapohjiin, vaikka oon ladannu rautaa aikalailla pohjehommiin... mm. smithissä ihan pohjasta ihan ylös meni muistaakseni 11*200kg.

jos pitää painon koko ajan isovarpaan päkiällä, pitäs sen kyl kestää... joku ohut jumppamatto vaikka alle, ellei muuten. mun mielestä tuntuma paljain jaloin ja ees painikengillä tehdessä on ihan eri luokkaa.

kun kuritan jalkatreenissä (etu)reisiä oikein kunnolla, niin että meinaa itku päästä, esim. tekemällä reisiojennusta sarjan tai pari ylimääräistä -> aivan mahdoton tehdä sen jälkeen pohjenostoa istuen, kiduttava polte etureisissä sen pehmusteen kohdalla vie täysin huomion pohkeista. Kai teillekin tämä on tuttu juttu, mikä teillä avuksi?

Mä luovutin ihan suosiolla ja teen reidet ja pohkeet eri päivinä. Muutaman kyykky- ja prässisarjan jälkeen ei jalat pysy enää kasassa pohjesettejä varten. Tunnelma on huomattavasti otollisempi jonkun yläkroppareenin jälkeen, kun jalat on vielä täynnä virtaa.

Originally posted by Yusu
Mulla alkaa joskus jalkapohjaan sattumaan aivan helvetisti. Menee sarja sillon kyllä ihan viturallee. Tapahtuuko muilla tällästä?

edit: siis kipu ei johdu siitä, et jokin painasi liikaa jalkapohjaan. Kipu on vähän samanlaista, kun suonenveto .. öö?

Siis jos puhut sellaisesta äkillisestä vihlaisusta jalkapohjan keskellä (ei päkiässä eikä kantapäässä vaan siinä keskellä) niin tuttu juttu.

Originally posted by Hulkki
Siis jos puhut sellaisesta äkillisestä vihlaisusta jalkapohjan keskellä (ei päkiässä eikä kantapäässä vaan siinä keskellä) niin tuttu juttu.

Joo siihen keskelle se tulee. Välillä vaan vihlasee, mutta joskus alkaa tykittää kunnolla, Sarjasta yleensä ei tule sitten enää mitään (ja tämä tapahtuu vain, kun teen istuen)

Back
Ylös Bottom