Jalat kahtena päivänä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja make-78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Oletteko koittaneet jakaa jalka treeniä kahdelle päivälle. Minulla on tällä hetkellä niin että ma. teen etureidet ja pohkeet ja pe. kädet ja takareidet. Minusta jalkatreenistä tulee liian pitkä ja raskas jos tekee etuset ja takaset samana päivänä. Takareisiin on tullut kokoa ja voimaa ainakin tuolla systeemillä. Pohkeita olen ajatellut tehdä tästä lähtien molempina päivinä... Ne ei ole juuri tähän mennessä kehittyneet yhtään...:( Kommentteja.

Joo mä oon treenannu sillain, että oikea jalka maanataina ja vasen keskiviikkona, tiistai on lypsämistä varten! Sentti tullu jo lisää pituutta.

No ei vaan oikeesti. Tokihan jalat voi kahdelle päivälle jakaa, jos tuntuu ettei niitä saa yhtenä päivänä treenattua. Onhan sekin yleistä, että treenata hauikset ja ojentajat eripäivinä, niin miksei myös etu- ja takareidetkin. Toisaalta en minä myöskään näe estettä sille etteikö niitä vois tehdä yhdellä kertaa. Tää on aivan siitä kiinni mihin riittää potku. Pääasia, että ne lihakset saadaan kohtuu teholla treenattua, eikä se mitä muita lihaksia samanapäivänä tehdään.

Ja se voi olla ihan hyvä idea treenata pohkeita 2x kierron aikana. Ei se välttämättä paranna kehitystä, mutta aina kannattaa kokeilla mikä just itsellä toimii.

Noihin pohkeisiin sen verran, että itse oon saanut parhaan koon lisäyksen tekemällä niitä vain sillä tyylillä, että pienet painot ja päästää joka kerta liikkeen aivan alas ja nostaa niin ylös kuin menee, eli maksimi liikerata ja sen lisäksi pitkiä sarjoja. Tuntuu siltä, että mitä enemmän pohkeisiin laittaa painoa, niin sitä enemmän se liike menee pelkällä pohkeen kimmoisuudella ja liikerata lyhenee. Enpä oo koskaan kyllä jaksanu kunnon jaksoa kokeilla miten 2x viikossa toimis pohkeille, mutta kyllä se ainakin voi toimia :kippis1:

Pohkeita ajattelin tehdä niin että 1treeni voima tyylillä ja toinen pienilä painoilla nopeita puristuksia.. Liike radat olen pyrkinyt pitämään mahd. pitkinä. Pohkeet ja takareidet jäi jälkeen kun ennen treenasin jalat samana päivänä kokonaan. Liekkö tuosta mitään haittaa kun takareidet on jumissa vielä kyykky treenissä. Lämmittelyä tietenkin vaatii enemmän.

Tuo etu/takareisien jako toimii joillakin ihan hyvin.
Itse teen kausiluontoisesti myös niin, että etureidet nelijakoisen kierron kakkospäivänä pohkeiden ja vatsan kera ja nelospäivänä sitten takareidet selän jälkeen vatsaa ja pohkeita ennen.

Pohjetreenissä on kaksi koulukuntaa - pienet painot ja isot painot. Pitää vain kokeilla mikä toimii.
Itse kuulun jälkimmäiseen, mutta se ei tarkoita vajaita liikeratoja vaan hyviä, venyttäviä toistoja ja kunnon pysäytystä ja puristusta yläasennossa. Tämä siis pohkeiden "ykköstreenissä".
Selän yhteydessä teen vain pari pitkää sarjaa jatkuvalla, pumppaavalla, mutta pitkällä liikkeellä.

Edit: niin ja teen siis eri liikkeet näillä kahdella kerralla: ykköstreenissä esim. pohjenosto seisten ja istuen, kakkosessa sitten aasinosto jne.

Loistavasti toiminut, mutta ihan hyvin toimi kerran/kierto -treenikin.

Itsekin kokeilin joskus sillä tavalla että tein etureidet + pohkeet yhtenä päivänä ja sitten takareidet selän jälkeen. Mulla se ei toiminut, koska takareidet ei oikein palautunut. Takareidet saa treeniä etureisien treenauksen yhteydessä mm. kyykyissä sekä prässeissä.

Sulla vielä takareidet rasittuu jonki verran selkäpäivänä.... Mutta jos tuntuu toimivan niin antaa palaa vaan.

kyykyn teen tietenkin etureisi päivänä... Mitenkähän paljon kyykky sitten rasittaa takareisiä?? Pakarat kyllä saa kyytiä kyykyssä. Tähän asti olen tehnyt pohkeet voima tyylillä mutta kehitys ollut huonoa. Selkä päivänä ei takareidet juuri rasitu kun jätin maven vaihteeksi pois. Suorinjaloin mave on takareisipäivänä. Jep näin jatkan ja katon miten käy.. Aika harvat vain tuntuu tekevän näin. :D

Treenasin monta vuotta etu- ja takareidet sekä pohkeet samana päivänä. Jako toimi koska tein etu- ja takareisille yhden kovan sarjan per liike.

Nyt olen siirtynyt ohjelmaan, jossa teen kaksi kovaa sarjaa liikettä kohti ja tuntuu siltä että takareidet on pakko siirtää selkäpäivälle. Minulla ainakaan ei yksinkertaisesti ole paukkuja harjoitella takareisiä etureisien jälkeen, pohkeet menevät juuri ja juuri.

Originally posted by make-78
kyykyn teen tietenkin etureisi päivänä... Mitenkähän paljon kyykky sitten rasittaa takareisiä?? Pakarat kyllä saa kyytiä kyykyssä. Tähän asti olen tehnyt pohkeet voima tyylillä mutta kehitys ollut huonoa. Selkä päivänä ei takareidet juuri rasitu kun jätin maven vaihteeksi pois. Suorinjaloin mave on takareisipäivänä. Jep näin jatkan ja katon miten käy.. Aika harvat vain tuntuu tekevän näin. :D

Oli vähän tuloshakuinen kysymys. Etureisihän toimii kyykyssä periaatteessa vain jarrulihaksena,vaikka sitä itsekkin on aina tullut tehtyä etureisiliikkeenä. Olen siirtynyt tavallisesta body-kyykystä melko leveään ns.amerikkalaiseen "ammattilaiskyykky" asentoon ja ainakaan tuolla ei etureittä saa kipeäksi oikein millään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom