Jalat junnaa paikallaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
susirajalla
Eli ongelmana on jalkojen ja kyykkytuloksen jääminen jälkeen. Aktiivista salitreeniä takana melkei, 2.5v ja kaikki muut tulokset/lihakset kasvaa vieläkin hitaasti mutta varmasti (paino 70kg->90kg kun joku sitä kysyy kuitenni et syönkö :D) paitsi jalat jotka on jämähtäny paikalleen. Kyykky saavutti jo vuoden jälkeen tason 3x8x80kg eikä se tuosta kummemmin ole muuttunu vaikka koitettu erilaisia treenejä:
-1 jakonen 3x viikko
-4 jakonen
-2 jakonen 2on-1off-2on tyyliin ja alkuviikko lyhet sarjat ja raskaat liikkeet, loppuviikko pitkät sarjat ja "bodausliikkeet" Tällä kehitty kenties parhaiten, mutta 4x viikko kävi melko nopeesti raskaaks ittelle ja nyt kun elämäntilanne muuttunu ni ei ois aikaa uhrata noin paljoa...
-3 jakonen (rinta&olkapäät&selkä, jalat, kädet), tämä tällä hetkellä käytössä jo neljättä kuukautta ja esim. prässi parantunu 160kg maksimista 250kg maksimiin, mutta kyykky ei ollenkaan.

Kummallista on tosiaan, että prässi huitelee jo 250kg kohdalla ( sarja 3x10x230kg tällä hetkellä), maastavetoa rupesin tekemään kuukaus takaperin ja siinä päästy 3x4x70kg --> 3x4x90kg lukemiin. Kyykkytulos ei nouse vaikka miten yrittäs. Oisko fiksuinta keskittyä' pelkästään jalkoihin jonku aikaa vai panostaa ajallisesti ja kokeilla taas 2 jakosta pari kertaa viikossa. Vai voiko johtua ihan geeneistä kun suvussa taitaa kaikki olla hoikemman vartalotyypin edustajia ja pärjänneet ennemminki tuolla kestävyyslajien puolella...Syömiset ok ja paino nousee tasasesti...

Itsekin oon vähän samanlaisessa tilanteessa, että kyykkytulokset junnaa paikallaan ja on jopa pikkusen laskeneetkin. Mielelläni ottaisin vinkkejä minäkin vastaan.

Mulla auttoi alkuaikoina kyykkyyn tämä http://www.joeskopec.com/five.html :rock: tälläkin hetkellä teen sitä toista kertaa en tosin ihan putkeen kahta tuollaista ole tehnyt mutta kuitenkin..ensimmäinen ohjelma tuotti tuloksia helvetin nopeasti olisiko ollut jo viikko 11 tai 12 kun sain ylös sen mitä piti saada vasta viikko 16 viimeisenä eli oma maksimix5... kova ohjelma jos jaksaa panostaa :rock::dance:

Itselläni on nyt 4 kuukaudessa kyykkynoussut 8x90 to 6x120kg ja prässi 10x200 to 10x300kg, ainut joka nousi dieetillä kun painokin laski yli kuusi kiloa. Yhdellä jalalla ojennuksiakin meni kokopakalla kasi (50kg). Mutta oma ongelmani on se että lihasta ei sinne tunnu eksyvän, mittanauha siinä 60cm ja rapiat. Toki hieman noihin tikkuihin tullut lihaa, mutta luulisi että kun noin paljon nousee voimat (tehnyt kumminkin 6-12 toistoa) niin olisi painonkin noustessa enemmän jäänyt lihaa talteen.

Itselläni tuntui tälläinen progressio kyykyssä toimivan

2x6x110kg
2x8x110kg
3x8x110kg
2x6x115kg

yms. Tätä voisi verrata tohon 2x6 penkkiin siinä mielessä, että jos on jumissa tulokset niin ei varmasti toimi ellei aloita tarpeeksi alhaalta.

Eli ongelmana on jalkojen ja kyykkytuloksen jääminen jälkeen.

Mulla on sama ongelma. Kyykky on käytännössä ainoa pääliike, joka junnaa paikallaan. Olen aika tarkalleen samoissa sarjapainoissa kuin sinä. Sumo mavessa mulla tais olla viimeks sarjapainot 5x3x130 ja siinä on sentään tulokset noussu. Prässissä tein viimeksi kyykyn jälkeen jotain 3x10x180, mutta en tiedä onko se sitten oikeassa suhteessa noihin kyykkysarjoihin.

Jotenkin mulla on tossa kyykyssä on sellanen tunne ettei saa kaikkea irti niistä sarjoista. Voi olla tietysti tekniikkaongelma...

Kyllähän tuo oudolta tuntuu, että 2,5 vuoden jälkeen tulokset on tuota luokkaa. Ei tuota selitä mikään huono syöminen eikä geenitkään. Pakko olla treenissä jotain perustavanlaatuista vikaa. Onko vika sitten tekniikoissa, asenteessa, kovuudessa vaiko jossain muussa, paha sanoa.

Treeniin mitenkään kantaa ottamatta, mulla on kyykky parantunut kokoajan, kun oon tehnyt staattisia keskivartalon liikkeitä fitness pallon kanssa ilman tai minimaalisilla painoilla. Sarjakestot on mulla ollut minuutin ja kahden välissä.

Treeniin mitenkään kantaa ottamatta, mulla on kyykky parantunut kokoajan, kun oon tehnyt staattisia keskivartalon liikkeitä fitness pallon kanssa ilman tai minimaalisilla painoilla. Sarjakestot on mulla ollut minuutin ja kahden välissä.

Noi on hyviä; samoin lihashuollosta vielä että, venyttelyä ihan pirusti messiin jos kyykkäilee ja mavettaa paljon.

Auttaisiko lyhyemmät, mutta useammat sarjat - esimerkiksi 5 x 5 kerran viikkoon? Lähtöpaino vaikka se 80 kiloa, jolla pitäisi mennä kevyesti. 2,5 kilon lisäyksillä vähitellen enemmän rautaa tankoon. IMO 8-10 toiston sarjoilla sarjapainojen lisääminen on vaikeampaa.

Eli jos olet yrittänyt kyykätä isommilla painoilla, niin sarjat ovat päättyneet failureen?
Samaa mietin minäkin, mitä tapahtuu esim. 90 kilossa (jos olet kokeillut) ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli jos olet yrittänyt kyykätä isommilla painoilla, niin sarjat ovat päättyneet failureen?

Suurinpiirtein noin. Kyllähän niitä ykkösiä aina pystyy vetämään juurikin esim. tuolla 90kg, mutta ei niistä kunnon sarjoja saa tehtyä. Syväkyykyllä teen melkein aina ja onha se koomista et sarjapainot vs. 1rpm maksimi on niin lähellä toisiaan :D Jos kyykky on eka liike ni lämmittely on karkeesti sanottuna: 1x10x20kg (tanko), 1x10x40kg, 1x10x60kg, joskus viel 1x5x70kg ja sit itse sarjat...

Tekniikka on katottu kahen eri saliohjaajan kanssa kaikissa pääliikkeissä eli siellä ei vikaa. Kovuudestakaan ei pitäs olla kiinni, kyllä ne jalot hapoilla ja pumpissa on treenien jälkee. Koitettu tehä kyykky pääliikkeenä ekana ja sit toisinkinpäin eli reisiojennuksella eka mehut pois ja sit kyykkäämään. Venyttelyä harrastan pari kertaa viikossa aina iltasin tai töissä kahvitauolla.

Pitää kattoa mitä tekee tuloksille ku nyt uudenvuoden jälkee pitäny kolmea salireissua lukuunottamatta totaalitaukoa treeneistä. Jos keskittys kevään vähä enemmä tuon aerobisen kunnon ja hapenoton parantamisee ja pikkasen vähemmän treenaamiseen. Tuolla 2-jakosella vois kokeilla taas sen 4krt/viikko ja keskittyä toisessa treenissä kokonaan noihi alle kolmen toiston maksimeihi...josko sieltä kautta sais sit ärsykettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom