Jaguar XF / XF Sportbrake

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
28.2.2009
Viestejä
2 046
Ajan työssäni runsaasti ja arvostan mukavuutta sekä kestävyyttä autossa. Saksalaiset takavedot ovat viime vuodet toimineet alla oikein mukavasti. Jagge on aina mietityttänyt, mutta jotenkin myös arveluttanut. Sekä jo lopetettu S-Type että XF ovat olleet ulkoisesti varsin miellyttäviä, mutta niiden kestävyys kaupparatsun kovassa käytössä Suomen vaihtelevissa sääolosuhteissa on ollut kysymysmerkki.

Maanantaina sain taas kerran postia liittyen autoihin. Postia tulee ja autofanaatikollehan se kelpaa. Huvittaa vaan, että nyt on alla BMW, mutta Mersu puskee kaikenlaista postiluukusta koko ajan. Vielä erikoisempaa on Audin mainokset ja promot, sillä ko. merkkiä en ole ajanut paria koeajoa enempää. Nyt minut yllätti Jagge; sain VIP-kutsun lauantaille 2.3 koeajotilaisuuteen Espooseen. Mahtaa premium-merkeillä olla kova kisa meistä paljon ajavista ihmisistä... toisaalta hyvä minun kannaltani, koska olen tosiaan aika moinen fani näiden premium-autojen suhteen.

Päätin lähteä matkaan ja testasin tilaisuudessa Jaguar XF Sportbraken (tapahtuma oli luotu ko. uutuuden ympärille). 2.2-litrainen dieselkone tuotti 200 heppaa ja kulki kuin unelma. Ajomukavuus oli huippuluokkaa ja erilaiset herkut kosketusnäyttöruudusta lähtien maistuivat. Olin aivan myyty autosta. Mielipiteeni Jaguaria kohtaan lämpeni usemman asteen.

Tässä hiukan lisämatskua ko. autosta. http://www.jaguar.fi/uudet-autot/xf-sportbrake.html

Onko kukaan ottanut "kovaan käyttöön" diesel-Jaguaria (S-Type, XF... yms.)? Kestääkö? Onko paljonkin hinnakkaampi käyttää pajalla kuin 500-sarjan BMW tai E-Mersu?
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei nyt ihan täytä määritelmääsi "kova käyttö", mutta jotain mielipiteitä kuitenkin; Vanhemmilla on -07 2.7D S-Type ollut uudesta asti, 130tkm mittarissa. Muutamamia pikkuvikoja ollut kuten tukkeutunut EGR ja vuotava takadiffin stefa, mutta muuten pelannut oikein mallikkaasti. Osien hinnat tuntuisi olevan ihan samoissa hinnoissa kuin muissakin kokoluokan autoissa, ja jos jaksaa vähän vaivaa nähdä niin säästää lähes 50% kun tilaa osat itse briteistä. Ei ole meillä auto vaihtumassa mihinkään eli tyytyväisiä ovat, kakkosauto kyllä saattaa vaihtua rinnalla useimminkin.
 
Nostetaan ketjua etenkin ton XF:n osalta. Onko kokemuksia. Noita alkas saada jo alle 30te järkevillä kilsoilla...
 
Entisen pomon XF:llä (-08, 2,7 v6 diisseli) on tullu ajeltua jokunen tuhat kilsaa. Ihan jees vakaa ajettava ja kohtuu hiljainen peli, renkaista ja rengasprofiilista tarkka (pomo kokeili jotain vaihtoehtoista ratasta talveksi, pihi kun on, ihan hervottoman levoton oli ajaa, korjaantu vaihtamalla rattaat suositusten mukaisiksi). Pyyhkijä/tihkuautomatiikka ei oo toiminu koskaa kunnolla, huoltokin meinas kuudennen korjausyrityksen jälkeen että ominaisuus :D. Laatikko kertaalleen tilttas, eli ei noussu vaihteenvalitsin nuppi ylös, tuo ilmeisesti alkupään xfien ominaisuus.

Hiukan tyyriimpi kuulemma huoltaa, mutta muuten kai ollu autoonsa tyytyväinen koska vieläkin sillä ajelee :)
 
Siistin näköinen auto ja yhden jaguarin kokemuksella vois vaikka ottaa. Mutta kun ei saa nelivetona. Kyllä se on vaan semmoinen mukavuus mistä ei voi tinkiä.
 
^Saa, meillä kuolevaisilla loppuu varmasti pelimerkit vähä ennen sitä :D
Car review: Jaguar XF 3.0 AWD road test - road test - BBC Top Gear

Lasketaanko uusi XE tähän samaan kastiin?
XE Yleiskatsaus - Jaguar Finland
Jaguar-XE-2015-Car-Picture.webp

Jotenki nämä "vähemmistö" ajoneuvot vaan kiinnostaa helvetisti enemmän versus audimersutoyota +muut nissanit. Niitä on parkkipaikat täynnä ja naapurilla on samanlainen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom