- Ikä
- 36
Mites tämä treenilaturi: http://www.musclechallenge.fi/workout-shock/ ? Ainakin porukka kehunut tuossa toisessa topicissa, eikä sisällä DMAA:ta. :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites tämä treenilaturi: http://www.musclechallenge.fi/workout-shock/ ? Ainakin porukka kehunut tuossa toisessa topicissa, eikä sisällä DMAA:ta. :D
Minä oon käyttänyt parisen purkkia.. Melko kallistahan tuo on määräänsä nähden ja pahalta maistuu. Toimi ainakin itselläni ihan ok, joten mikä nottei jos siltä tuntuu.
Siis ihan hirveän makuista.. Eikä potki yhtään niin hyvin kuin jakki. Onneks sain kans viimeviikolla vielä 3 purkkia jakkia
Nyt kun näyttää lähteävän boosterit pois markkinoilta, ainakin DMAA:ta sisältävät, niin kannattaako näitä nyt hamstrata vielä kun voi? Eli saako oikeasti potkua lisää, ikinä en ole kokeillut.
En tiedä tutkiiko Evira itse tuota mitenkään, mutta käsitin Eviran tiedotteesta, että tuosta DMAA:sta ei ylipäätänsä olisi ihmiskäytössä kovinkaan paljoa tutkimustietoa ja nyt kun on näitä joitain tapauksia tullut esiin, jossa DMAA:lla on saattanut olla jotain yhteyttä kuolemantapauksiin, niin eikös olisi kaikkien etu, että tuote tutkittaisiin kunnolla ja tuotaisiin vasta sitten markkinoille?
Kyllä valvonnassa ja säätelyssä on joissain tapauksissa ihan järkeäkin, ei uusista ja eksoottisita aineista voi tavallinen pulliainen tietää "mitään". Lisäksi monet hyvin nuoretkin vetää näitä (ja saa itse ostettua) joten jos tuo nyt aiheuttaisi vaikka sydänongelmia, niin ei se nyt kovinkaan hienoa olisi että moinen tuote olisi vapaasti markkinoilla.
Se on eriasia, jos todetaan että DMAA aiheutta jossain määrin jotain sivuvaikutuksia ja nämä tuodaan selkeästi esille, mutta sen jälkeen täysi-ikäinen voisi halutessaan tuotetta silti käyttää. Tosin jos mahdolliset haitat on kovinkin todennäköiset ja vakavat, ei tuotteen pidä olla saatavissa silloinkaan.
Se kai tässä tapauksessa se ongelma onkin, kun turvallisesta annoskoosta ei ole tietoa. Riittävän pieninä annoksina kaikki on turvallista, riittävän suurina vaarallista.Ratkaisevaa on monessa tapauksessa se annoksen koko. Kyllä sinä saat vakavia oireita aikaiseksi monilla muillakin aineilla jos vedät niitä liikaa. Energiajuomiin kuolleet nuoret parin vuoden takaa eivät kuitenkaan saaneet aikaan kofeiinin tai energiajuomien kieltoa.