Ja dieetille...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
sikamies sanoi:
mulla on jokin kussu, ja pahasti.
HIITtiä oon vetäny 4-5 kertaa viikossa (2 juoksupäivää, välipäivä, 2 juoksupäivää...) ja salille olen ehtinyt ehkä 2 kertaa viikossa. Jonkinlaisella low-carbilla olen vetänyt.
Noin 20min ennen aamuhiittiä olen kiskonut 30g heraa ja kupin kahvia. mitää kofutabuja en ole ostanut. Tänään juoksin toisen, eli viimeisen 13-minuutin session.
Ongelmana onkin: en tunnu laihtuvan. Ehkä kilon verran olen hoikistunut. Juoksenko liikaa? Voiko se edes olla mahdollista, en kuitenkaan juokse tai treenaa NIIN paljoa, että siitä voisi seurata mitään vakavia haittoja. HIITin olen vetänyt niin täysillä kun olen jaksanut, mitänyt pari minuuttia tulee ehkä sillointällöin löntysteltyä turhan hitaasti.
Voiko olla mahdollista, että ravaan liikaa, tai syön liian vähän. kalorit ovat olleet alle kahdessatuhannessa miltei joka päivä. liian vähän?
Ainiin, vedinpä tuossa purkillisen CLA:takin, ei tuntunut vaikuttavan juuri mitenkään.

Kaverikin sano että "joojoo ruokapuoli on kunnossa..." ja arvaa paljo tuli kaloreita päivässä? 700kcal... sillä ei hirveesti juhlita.
Anyways kato laskurilla ruokapuoli kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ellei paino laske.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Carbon sanoi:
Anyways kato laskurilla ruokapuoli kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ellei paino laske.

Ilmeisesti pitää ottaa noita rasvoja aivan helvetin paljon enemmän ja rohkeammin kun mitä tähänasti olen ottanut.
Nyt kun iltapalakaseiini on laskettu mukaan, on kulutukseni tänään ollut seuraavanlainen:

Kalorit 1483
Proteiinit: 221g (56%)
Hiilarit: 70g (18%)
Rasvat: 45g (26%)

Lisää rasvaa siis? vedin juuri kolme ruokalusikallista rapsiöljyä nostaakseni päivän saldoa. Päivällä kävin salilla, palkkarissa oli 30g heraa +5g glutamiinia

PS: onko kreatiinista hyötyä/ haittaa dieetillä?

sikamies sanoi:
PS: onko kreatiinista hyötyä/ haittaa dieetillä?

Itse jätän pois kokonaan. Kerää mulla ainakin ~2kg nestettä kroppaan ja tiukemmaltahan sitä dieetillä on tarkoitus näyttä. Antaa hyvän moraaliboostinki ku dietin alussa jättää pois ja alkaa kilot karista. Marginaalinen vaikutus voimatasoihin, joten jätä veks, IMO.

Tosta kreatiinista, kyllähän sillä on lihasmassaa säilyttäviä ominaisuuksia, itse pidän mukana nyt kun taas vähän kuivailen.

rafael30 sanoi:
Tosta kreatiinista, kyllähän sillä on lihasmassaa säilyttäviä ominaisuuksia,

Lähde?

Eipä sillä lihasmassoja säilyttävää ominaisuutta taida olla. Enempi kiinni safkapuolesta ja etenkin proteiinin saannista. Voimatasoja tuo voi marginaalisesti ylläpitää.

L0b0 sanoi:
Lähde?

Eipä sillä lihasmassoja säilyttävää ominaisuutta taida olla. Enempi kiinni safkapuolesta ja etenkin proteiinin saannista. Voimatasoja tuo voi marginaalisesti ylläpitää.

Antikatabolinen ja anabolinen...kummatkin kivoja :) "creatine concentration which is postulated to lead to increased contractile protein synthesis"
http://www.jcb.org/cgi/content/abstract/68/1/159
...mikä on aina mukavaa kuulla oli dieetillä tai ei.

/me lataa quote kanuunan :)

"creatine supplementation during training has been reported to promote significantly greater gains in strength, fat free mass, and performance primarily of high intensity exercise tasks."

Kelly et al. [56] reported that 26-days of creatine supplementation (20 g/day
22x4 days; 5 g/dayx days) significantly increased body mass.

Kreider et al. [58] reported that creatine supplementation (15.75 g/day x 28
days) during off-season college football training promoted
greater gains in FFM

Stone et al. [38] reported that 5-weeks of creatine ingestion (~ 10
or 20 g/day with and without pyruvate) promoted significantly
greater increases in body mass, FFM,

Peters et al. [59] reported that creatine
monohydrate and creatine phosphate supplementation/.../ during training significantly increased body mass, FFM,

Kirksey et al. [60] found that creatine
supplementation (0.3 g/kg/day x 42 days) during off-season
training promoted greater gains in vertical jump height
and power, sprint cycling performance, and FFM

Becque et al.
[62] found that creatine supplementation /.../during strength training led to greater gains in arm flexor muscular strength, upper arm muscle area, and
FFM than strength training alone

Volek et al. [8] reported that 12-weeks of creatine supplementation/.../during
periodized resistance training increased muscle TC and PC, FFM"

"Creatine supplementation
during training is typically associated with a 0.5–2 kg greater
increase in body mass and/or FFM. Although it has been
hypothesized that the initial weight gain associated with creatine
supplementation may be due to fluid retention, a number
of studies indicate that long-term creatine supplementation
increases FFM and/or muscle fiber diameter with no disproportional
increase in total body water."

Lähde: Kreider, Effects of creatine supplementation on performance and training adaptations

no tuota voisi jatkaa pitkään eikä yksikään noista tutkimuksista liittynyt nimenomaan kreatiinin käyttöön dieetillä mutta siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.

astro sanoi:
Antikatabolinen ja anabolinen...kummatkin kivoja :) "creatine concentration which is postulated to lead to increased contractile protein synthesis"
http://www.jcb.org/cgi/content/abstract/68/1/159
...mikä on aina mukavaa kuulla oli dieetillä tai ei.

Tuo on tullut jossain vastaan. Eli spekulaatiota siitä että hyvät kreafosfaattitasot jotenkin edesauttaisivat lihaksen anabolian (tai edes antikatabolian) ylläpidossa sitä kautta että solun energiatasapaino tulkittaisiin normaaliksi. Sitten taas toisaalta oli spekulaatioita että jotta lihas siirtyisi käyttämään rasvaa maksimaalisesti energianaan, olisi taas hyvästä että erilaiset markkerit joilla solu säätelee itseään, ilmoittaisivat kalorien puutteesta.

Tosi tieteellistä, mutta ei anneta sen haitata.

Katsos, tuli abstractikin vastaan:

Creatine supplementation influences substrate utilization at rest
Huso, M. Erik, Jeffrey S Hampl, Carol S. Johnston, and Pamela D. Swan.
Departments of Nutrition and Exercise and Wellness,Arizona State University, Mesa, Arizona 85212
J Appl Physiol 93:2018–2022, 2002. First published August 16, 2002; 10.1152/japplphysiol.01170.2001.—

The influence of creatine supplementation on substrate utilization during rest was investigated using a double-blind crossover design.
Ten active men participated in 12 wk of weight training and were given creatine and placebo (20 g/day for 4 days, then 2 g/day for 17 days) in two trials separated by a 4-wk washout.
Body composition, substrate utilization, and strength were assessed after weeks 2, 5, 9, and 12.
Maximal isometric contraction [1 repetition maximum (RM)] leg press increased significantly (P < 0.05) after both treatments, but 1-RM bench press was increased (33 ± 8 kg, P < 0.05) only after creatine.
Total body mass increased (1.6 ± 0.5 kg, P < 0.05) after creatine but not after placebo.
Significant (P < 0.05) increases in fat-free mass were found after creatine and placebo supplementation (1.9 ± 0.8 and 2.2 ± 0.7 kg, respectively).
Fat mass did not change significantly with creatine but decreased after the placebo trial (-2.4 ± 0.8 kg, P < 0.05).
Carbohydrate oxidation was increased by creatine (8.9 ± 4.0%, P < 0.05),
whereas there was a trend for increased respiratory exchange ratio after creatine supplementation (0.03 ± 0.01, P < 0.07).
Changes in substrate oxidation may influence the inhibition of fat mass loss associated with creatine after weight training.

Key words: substrate oxidation; respiratory exchange ratio; carbohydrate;
phosphate

JSmith sanoi:
Carbohydrate oxidation was increased by creatine

Changes in substrate oxidation <b>may influence</B> the inhibition of fat mass loss associated with creatine after weight training
mielenkiintoista. Tämä ei ole välttämättä oikea threadi, mutta onko kellään tarkempaa/lisää tietoa aiheesta (esim. tuo JSmithin postaama juttu kokonaisuudessaan)?

Ja nyt low-carbista ketodieetille. Miltäs tämä kuulostaa?

Paino: 82-83
Pituus: 180

1)
Protein XL 70g
Rypsiöljyä 10g

2)
10% jauhelihaa 200g
Salsakastiketta 125g (ei juuri sisällä mitään mutta antaa makua)
vähän kurkkua ja tomaattia

3)
Raejuusto 100g
Tonnikala 70g
Rypsiöljyä 20g
Ananaspaloja 25g

4)
Palkkari (Sportspharma Whey) 35g

5)
10% jauhelihaa 200g
Salsakastiketta 125g (ei juuri sisällä mitään mutta antaa makua)
vähän kurkkua ja tomaattia

6)
Raejuusto 100g
Tonnikala 70g
Rypsiöljyä 20g
Ananaspaloja 25g

1950kcal + vihannekset
49/05/47

astro sanoi:
mielenkiintoista. Tämä ei ole välttämättä oikea threadi, mutta onko kellään tarkempaa/lisää tietoa aiheesta (esim. tuo JSmithin postaama juttu kokonaisuudessaan)?

Mulla ei ole todnäk. pääsyä koko artikkeliin kun ei ole Medlineä kotikoneella, sorry. www.bodyrecomposition.com -foorumilla keskusteltiin siitä kuinka merkittävä tuo muutas krea/ei-krea oikeasti oli.

Ja sitten vähän päivityksiä... vaihdoin siis lowcarbista ketodieettiin viikko sitten. Painoa lähti sillä viikolla jopa 2kg. Kaksi viikkoa sitten aloitin myös HIIT:in 2krt. viikossa. 5.5kg on nyt painoa tippunut, aamupaino tällähetkellä 80.5.
Vaikuttaa siis siltä että ketodieetti todellakin polttaa rasvaa "like there's no tomorrow...". Vyötä tällähetkellä 90cm, eli tippunut 6.5cm. Diettailen ehkä vielä kuukauden, ja ketolla tietenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom