Ja dieetille...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Puolitoista vuotta salitreeniä takana joten jo olisi aika dieetata. Tästä eteenpäin ainakin pari kuukautta tällä suunnitelmalla, sitten saa nähdä jos tarvii pidentää. Ensimmäinen yritys, miltä näyttää?

ikä: 21
paino: 85
pituus: 180
rasvaprosentti: 13% (laitteella mitattu, varmaan on enemmän)

Treeni: Aloitan uudella ohjelmalla HST-tyylillä.
Kyykky
SJMV
Kulmasoutu
Pohkeet istuen
Penkki
Milipress käsipainoilla
Ranskalainen punnerrus tangolla
Hauis tangolla
Vatsat koneella

Ruokavalio:

all bran muroja 40g
rasvaton maito 2dl
raejuusto 200g

kananpojan filettä 110g
riisiä 50g
Uncle Ben's Currykastike 100g

2 ruisleivän viipaletta 60g (?)
2 kalkkunaviipaletta 20g
2 17% oltermannin viipaletta 20g
kevyt floora 50g
raejuusto/tonnikala sekoitus 170g

ultra whey 30g
malto 30g (nämä siis treenin jälkeen)

kananpojan filettä 110g
riisiä 50g
Uncle Ben's Currykastike 100g

tonnikala+raejuusto 170g
rypsiöljy 20g

------------------------
2120kcal
38 prot
39 hiil
24 rasv

Ruoanmäärä on mielestäni aika iso, mutta laskurin mukaan kcal määrä on tuo, Tero Könösen laskurilla laskettu. Tuolla pitäisi paino laskea 1kg/viikko? Aeroobista aijon ehkä tehdä, mutta olen siinä vähän laiska. Jos en laihdu ilman sitä niin sitten sekin otetaan käyttöön. Aijon ehkä ostaa glutamiinia ym. tähän.

Palautteesta olisin erittäin kiitollinen :) huomenna alkaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä vähemmän haukutaan, sitä parempi olet :)

En ainakaan itse näe listassa mitään "kompastuskiveä".
Tosin historiikistasikin pystyy jo päättelemään että tiedät mitä teet, joten enpä nää miksi toi ei toimisi.

Kalorin laskukaavoja on monia. Itsellä (ja muutamilla joille olen valiota jonkin verran yrittänyt neuvoa ja katsoa) on toiminut tämä "paino x 24 x 1.3 jos vain kevyttä liikuntaa, 1.4 jos raskas työ tai hyvin liikuntaa, 1.5 jos raskas työ ja paljon liikuntaa".
Luulen että sinun kerroin on lähempänä 1.4, tuo tekisi noin 700gr viikossa...?
Mutta noi on niin yksilöllisiä ja suuntaa-antavia, ei muuta kun kokeile 2 vk ja laita tilannetietoa...

:thumbs:

Wondadog sanoi:
Mitä vähemmän haukutaan, sitä parempi olet :)

:thumbs:

Niin kai sitten :)

btw. onko mitään jätkeä testata jotain "fat burner" tuotetta esim. pakkiksen verkkokaupasta? pari tuotetta näkyy olevan. olen tällanen hifistelijä :)

Carbon sanoi:
btw. onko mitään jätkeä testata jotain "fat burner" tuotetta esim. pakkiksen verkkokaupasta? pari tuotetta näkyy olevan. olen tällanen hifistelijä :)
Testaa ihmeessä ja kerro miten potki

Carbon sanoi:
2120kcal
38 prot
39 hiil
24 rasv

Mä en kyllä millään ilveellä saa tuosta laskutoimituksesta kokonaiskaloreiksi 2120..

((38+39)*4) + (24*9) = 524kcal

Hihhii, pääsinpäs lyömään näpeille :lol2:

juffe sanoi:
Mä en kyllä millään ilveellä saa tuosta laskutoimituksesta kokonaiskaloreiksi 2120..

((38+39)*4) + (24*9) = 524kcal

Hihhii, pääsinpäs lyömään näpeille :lol2:

38 prot
39 hiil
24 rasv
oliskohan kysymys %:a

Jethro sanoi:
38 prot
39 hiil
24 rasv
oliskohan kysymys %:a

*ojentaa kepin takaisin opettajalle* :D
ei vittu.. oonkohan mä jotenki väsyny tänä aamuna tai jotain, ku ei tullu edes AJATELTUA et mitä jos ne onki prosentteja :D.. noh.. pannaan tää eilen alkaneen lowcarb-dieetin piikkiin, se sekoittaa pään :hyper:

Sorgen :)

Carbon sanoi:
jätkeä testata jotain "fat burner" tuotetta esim. pakkiksen verkkokaupasta? pari tuotetta näkyy olevan. olen tällanen hifistelijä :)

ei ehkä heti alkuun, ensin tuolla ruokavalion muutoksella 2-4vk, kun/jos pudotus loppuu ota burnereita -> 2-4vk jälkeen lisää aerobista.

juffe sanoi:
*ojentaa kepin takaisin opettajalle* :D
ei vittu.. oonkohan mä jotenki väsyny tänä aamuna tai jotain, ku ei tullu edes AJATELTUA et mitä jos ne onki prosentteja :D.. noh.. pannaan tää eilen alkaneen lowcarb-dieetin piikkiin, se sekoittaa pään :hyper:

Sorgen :)

Niin... 38g proteiinia olisi aika riittämätön määrä :) eli ovat prosentteina.

Jees pakko jompaakumpaa fatburnerii on testata (myöhemmin) niin tulee sekin asia selväksi. Ellei paino laske tai pysähtyy, lasken hiilareiden määrää samalla nostaen muiden osuutta. Lepopäivinä ajattelin palkkarin sijaan tehdä kanasalaattia (kanaa,raejuustoa,ananasta,salaattia,kurkkua,tomaattia ja vähän rypsäriä).

Kiitos vastauksista, katsotaan miten homma etenee. Jospa jaksaisi vielä väsätä before/after kuvia niin motivaatio kohoaisi entisestään.

Carbon sanoi:
Niin... 38g proteiinia olisi aika riittämätön määrä :) eli ovat prosentteina.

Jees pakko jompaakumpaa fatburnerii on testata (myöhemmin) niin tulee sekin asia selväksi.

Hae kofeiinitabut apteekista(jotain pari €)ja lisäks toi pakkiksen verkkokaupan tauriini 100g/5€.

Ei oo hinnalla pilattu.

Kombona toimii toisilla ihan kivasti. Jos siis eioo kofeiiniaddikti.

Lisää ruokaa ainakin dietin alussa. Yritä saada kalorit sinne 2500 paikkeille ja lähde tiputtelemaan aina kun tarve vaatii. Jos aloitat noilla kaloreilla, niin voi olla että lihaa lähtee enemmän kuin mihin olisi mahdollisuus.

maximillian sanoi:
Hae kofeiinitabut apteekista(jotain pari €)ja lisäks toi pakkiksen verkkokaupan tauriini 100g/5€.
Ei oo hinnalla pilattu.

Mites tää dieettiin vaikuttaa? (tauriini)

Jethro sanoi:
Mites tää dieettiin vaikuttaa? (tauriini)

Yhdessä kofeiinin kanssa sillä on synergiaa jonka ansiosta toimii paremmin kuin pelkkä kofeiini. Tai ainakin mun aivokemialla näin on :D

Aineenvaihdunnan buusti, vähentää ruokahalua ja lisää puhtia. Toi on se mitä se on mulle tehnyt.

Esim aamulla jos on tapana aerobinen veivata on tollasen 200-400mg kofeiinia ja joku 5-10g tauriinia jälkeen se tahti ainakin vähän kiihkeempi kuin ilman mitään.

Väsyneihin aamuihin/treeneihin ton voi tietty säästää jolloin hyötykin aina isompi kun ei ole toleranssia.

maximillian sanoi:

Ei oo hinnalla pilattu.

Piristääkö nämä kofu tabut enemmän ku guarana tebletit

Vähän updatee... eli paino tällähetkellä 83 (alotuspaino 86 eikä 85 mikä oli threadin alussa). Olen nyt ollut dieetillä 5 viikkoa ilman mitään ongelmia itsekurin kanssa. Nälkä on ollut vain pari kertaa. Paino on pysynyt samana nyt kaks viikkoo mikä vähän harmittaa, mutta ihme kyllä lantio sen kuin kapenee :eek: what's that all about?
Vyötärön ympäryysmitta: 96.6cm-> 92cm
Pahimmat jenkkikahvat on nyt poistettu mutta dieetti jatkuu AINAKIN vielä kuukauden. Tällä viikolla aloitan HIIT treenin. Ajattelin myös testata ketodieettiä jossain vaiheessa, tällä hetkellä mennään low-carbilla ja kalorit 2100 treenipäivinä ja alle 2000 off-päivinä.

Tässä pari kuvaa kamerapuhelimella otettuna. Pyrin saamaan seuraavaksi vähän parempia kuvia :P

Liitteet

• Kuva(70).jpg
    Kuva(70).jpg
    13,2 KB · Katsottu: 366
  • Kuva(73).jpg
    Kuva(73).jpg
    11,3 KB · Katsottu: 382
mulla on jokin kussu, ja pahasti.
HIITtiä oon vetäny 4-5 kertaa viikossa (2 juoksupäivää, välipäivä, 2 juoksupäivää...) ja salille olen ehtinyt ehkä 2 kertaa viikossa. Jonkinlaisella low-carbilla olen vetänyt.
Noin 20min ennen aamuhiittiä olen kiskonut 30g heraa ja kupin kahvia. mitää kofutabuja en ole ostanut. Tänään juoksin toisen, eli viimeisen 13-minuutin session.
Ongelmana onkin: en tunnu laihtuvan. Ehkä kilon verran olen hoikistunut. Juoksenko liikaa? Voiko se edes olla mahdollista, en kuitenkaan juokse tai treenaa NIIN paljoa, että siitä voisi seurata mitään vakavia haittoja. HIITin olen vetänyt niin täysillä kun olen jaksanut, mitänyt pari minuuttia tulee ehkä sillointällöin löntysteltyä turhan hitaasti.
Voiko olla mahdollista, että ravaan liikaa, tai syön liian vähän. kalorit ovat olleet alle kahdessatuhannessa miltei joka päivä. liian vähän?
Ainiin, vedinpä tuossa purkillisen CLA:takin, ei tuntunut vaikuttavan juuri mitenkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom