Jättikokoisia rakeita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Oltiin tossa mökkeilemässä etelä-Savossa Kangasniemellä. Meni jä päräytti sitten n. 4 cm halkaisijaltaan olevia rakeita oikein ison määrän. Jossakin päin suomea oli raportoitu jopa kananmunankokoisista, onko kellään :kuvia: ? Itsellä ois kännykässä pari kuvaa, mutta kun ei ole hajuakaan miten ne saa siirrettyä koneelle, mitään datakaapeleita en nimittäin omista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävikö autolle mitään? Tollaset jättirakeet tekee aika hyvin tuhoa. Eilen muuttui Jyväskylässäkin keli silmänräpäyksessä. Yhtäkkiä taivas meni pimeäksi ja alkoi satamaan vettä ihan hemmetin kovaa. Siihen kun yhdistää leppoisan tuulen ja ukkosen salamoineen niin oli aika loistava pyöräilykeli.

Lähetä ne vaikka sähköpostilla kännykästä jonnekin jossa sulla on sähköpostitili.

4 cm on jo melkoisen iso. Se sattuu jo kun tuollaisia ropisee kypärään :).

Uutisissa tuli hetki sitten kuvaa kun oli autojen nokkapellit klommolla ja tuulilaseja paskana. Oli jonkun kesämökistäkin rikkonut kattotiileihin reikiä. Aika rankkaa.

Uutisissa tuli hetki sitten kuvaa kun oli autojen nokkapellit klommolla ja tuulilaseja paskana. Oli jonkun kesämökistäkin rikkonut kattotiileihin reikiä. Aika rankkaa.

Luin saman aamulla Metro-lehdestä, että tuulilaseja oli mennyt rikki rakeiden voimasta. Aikamoista!
No, kai nämä oudot ilmaston jekut tulevat vaan lisääntymään vuosi vuodelta.

Oltiin tossa mökkeilemässä etelä-Savossa Kangasniemellä. Meni jä päräytti sitten n. 4 cm halkaisijaltaan olevia rakeita oikein ison määrän. Jossakin päin suomea oli raportoitu jopa kananmunankokoisista, onko kellään :kuvia: ?

Kuvia ei ole, mut totta toi kyllä on... Kotipaikkakunnallani oli ollut älytön ukkosmyrsky ja noita kananmunankokoisia rakeita oli tullut monessa paikkaa. Autojen tuulilaseja oli hajoillut pelkästään noiden takia. Kaikkea muutakin tuhoa teki toi älytön trombi.

http://www.karjalainen.fi/cgi-bin/vk

Menee vähän aiheen vierestä, mutta vähän aiheesta kuitenkin, nimittäin äitini autoon oli iskenyt salama eilen illalla ja tuhonnut sen ihan totaalisesti. Vaikea edes kuvailla sitä peltikasaa... Lunastuskunnossa enivei.

MerZi sanoi:
Menee vähän aiheen vierestä, mutta vähän aiheesta kuitenkin, nimittäin äitini autoon oli iskenyt salama eilen illalla ja tuhonnut sen ihan totaalisesti. Vaikea edes kuvailla sitä peltikasaa... Lunastuskunnossa enivei.

Korvaako vakuutus tuommoset? Mä oon aina luullut, että nää luonnonoikut ei mee vakuutuksen piikkiin. Mietiskelin just, että kallista tulee, mutta eipä tuossa sitten mitään hätää.

Korvaako vakuutus tuommoset? Mä oon aina luullut, että nää luonnonoikut ei mee vakuutuksen piikkiin. Mietiskelin just, että kallista tulee, mutta eipä tuossa sitten mitään hätää.

Minäkin luulin että vakuutus ei kata luonnonvoimien aiheuttamia tuhoja. Kyllä mä siihen käsitykseen kuitenkin jäin että se jotain sieltä saa, vastaavan "uuden" auton tai rahallisen korvauksen. Äiti tosin onkin varmaan vakuutusyhtiöiden asiakkaista parasta a-luokkaa, pitää aina vaikka minkälaisia vakuutuksia vaikka ei juuri mitään ole sattunutkaan.. Onneksi ei, no nyt sit sattui ja tapahtui kerralla reilusti. Sedänkin auto meni samassa rytäkässä.

Ikäviä juttuja nämä, mut eipä ihminen mahda mitään sille mitä luonto järjestää.

Olipa mahtava myrsky! Kerkesin juuri tulla elämäni ensimmäiseltä sauvakävelyltä ja sitten se alkoi.
Ikävää on tietysti nuo tuhot. Kissatkaan eivät hirveästi tuosta luonnonnäytelmästä nauttineet.

Täyskaskoon menee, kolari/törmäys vakuutuksen piikkiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom