jännetupintulehdus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulle on tullut tämmöinen ongelma, että kun teen hauiskääntöä scottpenkissä tai nostan muutenki jotain niin, että kädet on edes vähän vinossa (esim.V-muotoisessa haukka tangossa) niin tulee aivan sairas ja vihlova kipu johonkin käden keskialueelta sivulle? Sitä on vaikea selittää, sillä en oikein tiedä mistä kohtaa se kunnolla sattuu, koska tämä kipu ilmenee vain yllämainituissa tavoissa.

Voiko tässä olal kyse Jännetupintulehduksesta vai jostain muusta? toivottavasti joku nyt saa selvää mitä yritän kysyä.

Itsellä kaikki alkoi tosta, mutta meni melkein ohitte kun korvas noi liikkeet muilla .Nykyään joutuu töisssä vääänteleen käsiä koko ajan ja nyt vasempaan käteen on tullu nestepatti ja sen verta kipee , että reeniä haittaa .
Siitä se lähtee kehittyyn:thumbs:

Osaisko joku sanoo , mihin kohtaan tota kylmää pitäisi pistää , ranteen kohdalle vai siihen missä on nestettä.

kait se parantuminen riippuu henkilöstä... itellä meni viikko tai pari vaikka treenasin kokoajan... jouduin vaa vaihtamaan hauiksen tangolla käsipainoihin tulehduksen aikana ettei sattuis

Itellä on juuri sama ongelma. Eli olisko tämä jännetupin tulehdus sitte vikana? Hauiksia tangolla tehdessä tuntuu kyynerpään ja nyrkin välimaastossa pientä kipua ja sitte tuntuu niinku forkku repeis irti kun laskee sarjan jälkeen tangon alas :( Muissa liikkeissä kyseistä kipua ei ilmene juuri millää tavalla :eek: Millanen se lääkitys tohon sitte on? Taitanee olla myös sama kaasin kanssa.

Itellä on hieman erilaiset oireet. Tosiaan haukkaria ei pysty vetään, paitsi hammereita voi tehä ihan niin isoilla painoilla kun haluaa ja ei satu yhtään. Mulla on vaan tässä vielä sellanen ominaisuus, et homma alko sillä et ranne tuli kipeeks, mutta nyt myöhemmin se lisäksi narskuu ku ruosteinen oven sarana kun tekee mitä tahansa kiertävää liikettä. Vittumainen tunne kun ojentaa käden ja kiertää rannetta niin rutina vaan kuuluu. Ei ole ikinä enne ranne narissu yhtään. Kyllä vituttaa.

Jännetupintulehdus vai ei?

Mulla katosi pari päivää sitten oikeasta peukalosta tunto melkein kokonaan. Eli puutunut alue on käden "reunassa" ranteesta ihan peukalon päähän.
Peukaloa pystyy kyllä liikuttaan, mutta liikerata ei oo ihan normaali. Kättä särkee jonkin verran, tai lähinnä siinä on sellaista paineen tunnetta.
Menin tänään lääkäriin ja terveyskeskuslääkäri oli sitä mieltä, että kyseessä on jännetupintulehdus... oireet eivät tosin häneen mukaansa ole aivan tavanomaiset.
Kipu alkoi jalkatreenin jälkeisenä päivänä ja lääkäri epäili suorinjaloinmaastavedon aiheuttaneen tämän tilanteen. Hoidoksi ibuprofeiinia 400-800mg/pvä, jotain paikallisesti käytettävää geeliä, kylmää ja lepoa.

Eli kysymys kuuluu voiko tää olla jännetupintulehdus? Kun ei mun ranteessa oo minkäänlaista kipua. :jahas: Lisäksi tää puutuminen ei kai oo mikään ihan tyypillinen oire.
Entäpä tuo kipulääke, yritin kysyä lääkäriltä eikö tässä tilanteessa kannattaisi tuota tulehduskipulääkettä ottaa vähän reilummin, mutta hän oli sitä mieltä että 400 milligrammaakin on ihan riittävästi...

Up

Toissapäivänä kipeyty kämmenen puoleinen ranteen ja forkun välistä kohta (melkein kuitenkin ranteessa). On siis kipeä kun vaikka painaa. Mahtaako tää nyt olla tätä? Salilla en ole uskaltanut käydä. Toissapäivänä (kun kipeytyi) kun kävin niin ranne tahtoi olla vähän kipeä ja jätin kapean pentin väliin.

Itsellä kanssa noin 3 kk sitten todettiin golffaajan kyynerpää eli todella paha tulehdus molemmissa käsissä aivan kyynärpään sisäsyrjässä. 2 kk totaalista taukoo ja lääkekuuria ja fysioterapiaa toisensa perään eikä mennyt ohi kuin vasta kortisoni piikeillä. Vaiva johtui tietysti pitkään jatkuneesta väärin reenaamisesta ja koska kipu säteilee ranteisiin niin en itse sitä osannut ajoissa hoitaa kun luulin olevan normaalia "pikku särkyä" :D Ehkä opimme tästä taas jotakin.

Todennäköisesti jännetupin tulehduksen itelleni hommasin. En oo ihan varma mistä tuli, mutta 3kk sitten tuli, sit oli lomailun jälkeen 2kk tauko salilla käynnistä ja nyt sit kun taas alotti, niin vaiva ei ollu lähteny mihinkään. Kipu on lähinnä tossa kämmenen ja peukalon välillä, mutta säteilee kyynärvarteenkin päin. Ärsyyntyy todella paljon kun tekee kulmasoutuu tangol, mutta käsipainoil pystyy tekeen suht helposti ilman pahempaa kipuu. Kipu siis tulee pelkästään vetävissä liikkeissä. Ostin vetoremmit ja luulisin niitten vähän jelpanneen, ettei se ihan niin paljon ärsyynny. Oon nyt myös vetässy melkein 10 päivän kuurin buranaa ja pistelly mobilattia ja kylmä geelii suht tiheesti. Vaiva ei oo kuitenkaan lähteny. Enää en taukoo aio salilta pitää joten kysysinkin, et onko kellään ollu vastaavia vaivoja ja miten ootte niitten kipeytymistä estäny? Outoo tässä vaan on se, että ei tosiaan juurikaan kipeydy muussa ku kulmasoudus tangol ja kun sen jättää pois, niin ei juurikaan satu arkipäiväses elämäs. Mutta kokoajan kuitenkin tuntuu, ettei siellä kaikki ihan hyvin oo. Turvotusta tai mitään palloja ei oo tullu, niin onks tää nyt sit alkava jännetupintulehdus vai mikä vittu mua vaivaa?

mulla kans varmaan tää vaiva... Ei kyl ranteisiin sille satu, mut ne tuntuu jotenki ärtyneiltä... Rannetta voi liikuttaa mut hiiren ja näppiksen kans tuntuu ärsyttävältä... Mitä pitäis tehä? koht 2kk ollu jo enkä oo salilla käyny ja pitäny taukoo lähes kaikest. Lihasrelaksanttia kokeillut eikä auta... FUCK vituttaa kyllä niin saatanasti!

Suositut

Back
Ylös Bottom