jännetupintulehdus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kolmatta viikkoa jatkuu ranteen kipuilu nyt minulla, naproxenia takana 2 viikon kuuri, 3. päivä kortisonipillerikuurilla, mutta ainakaan vielä ei vaikutusta näy, kipuilu jatkuu vain samanlaisena. Tensolvetin otin myös toissapäivänä kokeiluun, katsotaan, onko tuosta hevoslääkkeestä apua tähän ranteeseen.

Töistä ollut nyt poissa 2 viikon sisällä 7 päivää, ja käsi tuon ajan levossa lastassa/rannetuessa. Kylmää olen pitänyt 3-4 kertaa päivässä.

Kohta alkaa kyllä usko mennä, kun mikään ei tunnu auttavan :(.

Vieläkös joltakin löytyisi lisää neuvoja?

Kolmatta viikkoa jatkuu ranteen kipuilu nyt minulla, naproxenia takana 2 viikon kuuri, 3. päivä kortisonipillerikuurilla, mutta ainakaan vielä ei vaikutusta näy, kipuilu jatkuu vain samanlaisena. Tensolvetin otin myös toissapäivänä kokeiluun, katsotaan, onko tuosta hevoslääkkeestä apua tähän ranteeseen.

Töistä ollut nyt poissa 2 viikon sisällä 7 päivää, ja käsi tuon ajan levossa lastassa/rannetuessa. Kylmää olen pitänyt 3-4 kertaa päivässä.

Kohta alkaa kyllä usko mennä, kun mikään ei tunnu auttavan :(.

Vieläkös joltakin löytyisi lisää neuvoja?

Vittumainen tilanne, tiedän kun itsellänikin meni yli kuukausi turhaillessa kun mikään kipulääkekuuri mm. pronaxen ja muut ei auttanut. Kannattaa pyytää jos saisit kortisoonipistoksen jännetupenseutuun, varmasti auttaa paremmin mitä pillerit ja jos ei viikossa lähde pistoksen antamisesta parantumaan niin alkaa olla kumma homma. Yleensä ne antaa vielä toisen piikin parin viikon päästä perään ennenkuin ruvetaan leikkauksia ja muita vakavempia juttuja harkitsemaan.

Jaksamisia kumminkin! :(

Olen 2 kertaa tuota piikkiä pyytänyt, mutta lääkäri sanoo, ettei kannata pistää, kun ei ole tarkkaa kohtaa, mihin sen tökäkä. Liekkö vika lääkärissä, vai tuossa mun kädessä sitten.

Pelottava vamma, kun kitaraakin tulee paljon soitettua, ja tämä estää sen homman kokonaan. Toivottavasti tästä nyt pääsee jollakin eroon. Työnantajakaan ei hyvällä katso, kun toista viikkoa jo sairaslomaa vietän tässä, ja nyt pelottaa, että maanantaina taas saa hakea lisää lomaa.

Tenniskyynärpää, eka kertaa elämässä. buranaa ja felden geeliä, kylmääkin, mutta eipä tunnu auttavan. Tänään osteopaatille hierotuttamaan sitä, eipä tuo ota jos ei annakkaan. Pakko testata vaikka itkuhan siinä tulee....

Oon nyt käyny 2 kertaa osteopaatilla hierotuttaan kyynärvartta ja se tuntuu auttavan kyllä. Vedin myös buranaa 1600mg/pv 7 pvn kuurin,samalla kylmää ja tuota felden geeliä.

Nyt oon ollu vähemmällä särkylääkkeellä, Lodine -nimistä lääkäri kirjoitti.Samalla reisulla lääkäri totesi että mulla on molemmat, jännetuppi ja tennis samassa kädessä.

Kolmas viikko menossa, 10 pvää siitä ollut saikulla eikä enää oikein nappais. Sain tänään töihin sellasen vertikaalisen (?) hiiren ja kyynärtuen,tuntuu mukavalta käteen.

Reenannu en oo yläkroppaa 3 viikkoon, mutta ens viikolla ajattelin aloittaa taas...Saas nähä kuin käy.

Ei ne parane koskaan kunnolla. Itellä ollu jo vuosia molemmissa ranteissa. Saattaa olla vuodenki oireilematta mutta sitten yhtä-äkkiä ilmestyy takas tuo vittumainen kipu. Oon kuitenki ymmärtäny että rannetta saa rasittaa jos vaan pystyy. Muutama vuosi takaperin ko pelasin kiekkoa vielä kunnolla niin jouduin teippaan ranteet ihan lukkoon että pysty puristaan mailasta. Kaikki muu toimi sillon ihan ok mutta kikat jäi vähän vähemmälle.

Jos kortisoonia haluaa, niin sitten yksityisellä ja pätevällä lääkärillä, että menee oikeaan kohtaa, muuten ei ole mitään hyötyä.

Itselläkin tota tenniskyynärpäätä on molemmissa käsissä, mikäs tää vertikaalinen hiiri on, ja minkälainen kyynärtuki olis hyvä? Fättis osaa varmaan kertoa.. :)

Itselläkin tota tenniskyynärpäätä on molemmissa käsissä, mikäs tää vertikaalinen hiiri on, ja minkälainen kyynärtuki olis hyvä? Fättis osaa varmaan kertoa.. :)

Hiirulainen

Ja sit se kyynärtuki on sellane pöytään kiinnitettävä ja pehmustettu. Niitä ja noita hiiriä on monenlaisia.

ESWT-paineaaltohoito

Mulle fysioterapeutti kertoi Eiran sairaalassa tehtävästä paineaaltohoidosta (hän ei ollut itse Eiran palkkalistoilla). Yksi hoitokerta maksaa 185 euroa, mutta monilla tennis-/golfkyynärpääoireet katoaa yhden hoitokerran jälkeen. Hoitoa ei valitettavasti kuulemma saa muualla Suomessa.

Linkki: http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=8344

Mä olen alkanut ihan vakavasti harkita tuota jos ei joulukuuhun mennessä kyynärpään oireeta ala kadota. 185 euron panostus verrattuna gradun valmistumisen viivästykseen tuntuu kuitenkin aika pieneltä...

Mulle on tullut tämmöinen ongelma, että kun teen hauiskääntöä scottpenkissä tai nostan muutenki jotain niin, että kädet on edes vähän vinossa (esim.V-muotoisessa haukka tangossa) niin tulee aivan sairas ja vihlova kipu johonkin käden keskialueelta sivulle? Sitä on vaikea selittää, sillä en oikein tiedä mistä kohtaa se kunnolla sattuu, koska tämä kipu ilmenee vain yllämainituissa tavoissa.

Voiko tässä olal kyse Jännetupintulehduksesta vai jostain muusta? toivottavasti joku nyt saa selvää mitä yritän kysyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaahah, reilun kuukauden on jatkunut, toinen kortisoonikuuri menossa. Piikkiä ei pistetä, vaikka sitä taas ehdottelin. Menisi kuulemma niin lähelle ison pintaa, että voi aiheuttaa siinä degeneraatiota jne. Kortisooni kuuria vaan päälle siis. Osittain käsi tuntuu parantuneen, mutta kipua esiintyy vieläkin, tosin pienemmällä alueella.

Lääkäriltä tuli ohjeita kuntouttaa sitä niissä rajoissa, kun kipu antaa periksi, venyttelyä, pyörittelyä, puristelua jne.

En vaan itse ole taas varma, että pitääkö tätä nyt lepuuttaa vai kuntouttaa, vai mitä helvettiä? Jos siellä vielä on tulehdus, jota kortisoonilla hoidetaan, onko kuntoutus tällä hetkellä oikein, vai pitääkö sitä sittenkin lepuuttaa. Sairaslomillekkaan ei kertakaikkiaan pysty jäämään tällä hetkellä, joten hiirtä on päivässä jonkin verran käytettävä töissä. Lääkärin luvalla kyllä olen pudottanut toistaiseksi työtahtia.

Alkaa pikkuhiljaa hermot menemään tähän vammaan. Kaikki harrastukset poissa pelistä, ei voi käydä salilla, ei painimassa, ei soittaa kitaraa, ei edes pelata tietokoneella. Olo alkaa olla, kuin jollain tylsistyneellä zombilla.

Hiirulainen

Ja sit se kyynärtuki on sellane pöytään kiinnitettävä ja pehmustettu. Niitä ja noita hiiriä on monenlaisia.

Tilasin tuon hiiren tänne töihin. Saapi nähdä, miten tommoista osaa käyttää. Tuo asento tuntuisi ranteelle kyllä paljon luontevammalta, kuin perushiiren tarjoama. Onko tuossa hiiressä (jos sinulla sellainen on)muuten johto, vai toimiiko langattomasti?

En vaan itse ole taas varma, että pitääkö tätä nyt lepuuttaa vai kuntouttaa, vai mitä helvettiä? Jos siellä vielä on tulehdus, jota kortisoonilla hoidetaan, onko kuntoutus tällä hetkellä oikein, vai pitääkö sitä sittenkin lepuuttaa. Sairaslomillekkaan ei kertakaikkiaan pysty jäämään tällä hetkellä, joten hiirtä on päivässä jonkin verran käytettävä töissä. Lääkärin luvalla kyllä olen pudottanut toistaiseksi työtahtia.

Kuntoutus sitten, kun alkaa kunnolla paranemaan. Tuosta töissä olosta ja rasittamisesta ei voi sanoa kuin, sen että yleensä päänsärky ei parane, jos hakkaa päätänsä seinään.

Kuuluuko asiaan että jännetuppitulehduksen paranemisen jälkeen puristusvoima on heikentynyt lähes puolella ja peukalon liikuttaminen on kankeampaa mitä terveen käden peukalo!

Paranemisesta 1 ½ kk. Normaalisti olen kättä käyttänyt, venytellyt ja pyrkinyt kuntouttamaan niin hyvin kuin mahdollista.

Kuntoutus sitten, kun alkaa kunnolla paranemaan. Tuosta töissä olosta ja rasittamisesta ei voi sanoa kuin, sen että yleensä päänsärky ei parane, jos hakkaa päätänsä seinään.

Jep, tottahan tuo on. Sen siitä saa, kun hankkii itsensä semmoisiin hommiin, joita ei muut voi hoitaa. 2 viikkoa olin tuossa sairaslomilla aiemmin, ja kyllä sinä aikana aika lähti käsi jossakin määrin paranemaan, kivut ovat nyt paikallistuneet tuonen pienelle alueelle käden ja ranteen yläpuolelle, ilmeisesti tuohon rannetta ojentavaan jänteeseen joka lähtee jostain tuolta etu ja keskisormen takaa.

Mistäs sen tietää, kun alkaa kunnolla paranemaan? kivut ovat minulla nyt vähentymään päin, ja vain vähän pidempään rasitettuna alkaa kipua tuntua juuri tuossa em. kohdassa. Liekköhän oikea aika nyt jumpata tuota kättä?

villaranneke!!!

Itellä ollut kans usein sama vaiva.
Heti kun alkaa ilmaantua oireita niin aloittaa kuurin tulehduskipulääkkeillä, välttää rasitusta ja paras lisä tähän on että:

pyytää jonkun kutomaan jos ei itse osaa, kunnun villalangasta ranteenlämmittimen, suosittelisin et se on vähän pidempi n.10cm. Ihan vaan suora pötkö joustava ( tyyliin 2 oikeín 2 nurin) sit pitää sitä ta vaikka 2 päällekkäin yötä päivää niin paranee saletisti nopeasti...:thumbs:

jos on pakko treenaa niin kunnun jäykkä rannetuki reenin ajaks, siteet harvemmin tukee riittävästi.

Noilla pitäis selvii, jos eivoo niin paha et pitää leikata.

Itellä ollut kans usein sama vaiva.
Heti kun alkaa ilmaantua oireita niin aloittaa kuurin tulehduskipulääkkeillä, välttää rasitusta ja paras lisä tähän on että:

pyytää jonkun kutomaan jos ei itse osaa, kunnun villalangasta ranteenlämmittimen, suosittelisin et se on vähän pidempi n.10cm. Ihan vaan suora pötkö joustava ( tyyliin 2 oikeín 2 nurin) sit pitää sitä ta vaikka 2 päällekkäin yötä päivää niin paranee saletisti nopeasti...:thumbs:

jos on pakko treenaa niin kunnun jäykkä rannetuki reenin ajaks, siteet harvemmin tukee riittävästi.

Noilla pitäis selvii, jos eivoo niin paha et pitää leikata.

Pitääpä kokeilla! Oiskohan villakäsineestä mihinkään jos ei mahdollista kutoa? :rolleyes:

Mistäs sen tietää, kun alkaa kunnolla paranemaan? kivut ovat minulla nyt vähentymään päin, ja vain vähän pidempään rasitettuna alkaa kipua tuntua juuri tuossa em. kohdassa. Liekköhän oikea aika nyt jumpata tuota kättä?

Ei varmaan ihan vielä, tai ainakin hyvin kevyesti, ei sais pahentua suuremmin jumpasta.

Tilasin tuon hiiren tänne töihin. Saapi nähdä, miten tommoista osaa käyttää. Tuo asento tuntuisi ranteelle kyllä paljon luontevammalta, kuin perushiiren tarjoama. Onko tuossa hiiressä (jos sinulla sellainen on)muuten johto, vai toimiiko langattomasti?

Langalla tuo on. Huono puoli on se, että sitä ei voi käyttää vasurilla. Mutta nyt kun oon sitä muutaman viikon käyttänyt, aivan loisto vehje. Alussa oli opettelemista. Tuntuu todella mukavalta käteen :thumbs:

On niitä kai vastaavia langattomiakin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom