jännetupintulehdus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli mulla todettiin pari viikkoa sitten paha jännetupintulehdus ja siihen sitten lääkäri määräsi jotain kipulääkkeit ja lepoa. olen nyt ollu sen 2 viikkoa reenaamatta enkä oo oikestaan muutakaan tehny tolla kädellä mutta tuntuu että ois vaan tullu kipeemmäks..!!! kuinka kauan tommosen parantuminen yleensä kestää? ja koska uskaltais alkaa taas treenailemaan kun rupee menemään hermot kun ei pääse salille..!
:curs:
:wall:

Dino84 sanoi:
eli mulla todettiin pari viikkoa sitten paha jännetupintulehdus ja siihen sitten lääkäri määräsi jotain kipulääkkeit ja lepoa. olen nyt ollu sen 2 viikkoa reenaamatta enkä oo oikestaan muutakaan tehny tolla kädellä mutta tuntuu että ois vaan tullu kipeemmäks..!!! kuinka kauan tommosen parantuminen yleensä kestää? ja koska uskaltais alkaa taas treenailemaan kun rupee menemään hermot kun ei pääse salille..!

Kestää jonkin aikaa, vaikea sanoa. Syöthän niitä kipulääkkeitä "kuurina"? Ideahan on, että nämä yleisimmät kipulääkkeet (burana, ketorin yms) ovat tulehduskipulääkkeitä ja tuollaiseen tulehdukseen niitä sitten popsitaan esim 10 päivän kuurina, ei pelkästään kipuun.

Kannattaa tosiaan muistaa tuo että syö kuurina niitä lääkkeitä. Monesti nuo jännetupin tulehukset on hankalia saada parantumaan ja joillain ne uusii helposti. Voi mennä ihan hyvin pari kuukauttakin parantumiseen.

Dino84 sanoi:
:curs:
:wall:
Teetkö suoralla tangolla hauista vai mistä tuo on tullu? Suoralla tangolla hauista on loisto liike mutta meikäläisellä ainakin rupee jo parin treeni kerran jälkeen pukkaan jännetuppi tulehduksen oireita, ei pysty tekeen.

Ei kannata tehdä jos on taipuvainen siihen(jännetupen tulehdukseen), uusii helposti. Tee z-tangolla mielummin niin ei tartte pitää treeni taukoja tulehduksen takia:(.

ja taashan se ranne on sökönä voi :david:
en just nytten haluis taukoa pitää vielä....miten toi vaikuttaa jos otan tauon vasta kahen viikon päästä??

Vähän paljon helvetin vaikea sanoa. Voi olla, että ei haittaa, voi jäädä pidemmäksi riesaksi. Jotain siltä väliltä.

kait se parantuminen riippuu henkilöstä... itellä meni viikko tai pari vaikka treenasin kokoajan... jouduin vaa vaihtamaan hauiksen tangolla käsipainoihin tulehduksen aikana ettei sattuis

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kai nuo parane ikinä kokonaan.. itellä ainaki ollu noi patit kummassaki ranteessa jo monta vuotta. Ite oon sitä mieltä että reeniä vaan jos kivuilta pystyy. Teippaa vaikka se ranne tai tue jotenki muuten. Itellä ko tuli jännetuppi tulehdus eka kerran, niin en pystyny mailaa puristaan(pelasin jääkiekkoa), mutta sitte ko ranteet teippas niin ettei niitä kunnolla pystyny liikuttaan niin pysty pelaan, ja sai puristettua mailasta kunnolla.

hmmm. ei sekää kovin fiksuu oo. kyllä pienellä kivulla saapi pelailla ja reenailla mutta tollanen ku loops sano ni ei ei.. itte en malttanu pitää sählystä jne taukoa ku murtu ranne, ja arvakka miltä tuntuu penkkipunnerrus pystärit ym työntöliikkeet, menin vaa kipsi rantees pelaileen sählyy ja liikunta tunnilla koulus nostin enkat pari kertaa penkistä kipsillä... on vähä tyhmä olo mutta joo. (meni kyllä postaus itse säälissä kieriskeleen mut joo....)

Minäkin kärsin tällä hetkellä jännetupentulehduksesta, oikean käteni peukaloa en juuri pysty liikuttamaan. Ollut jo kohta kuukauden riesana ja vasta nyt käännyn lääkärin puoleen, heti maanantaina vastaanotolle hyvällä tuurilla. Treeni taukoakin vasta ollut viikko ja omahoitona lähinnä ollut jääpalan sulattelua, 600mg ibuprofeenia 2-3 kertaa päivässä ja vasta yhden viikon ajan. Veikkaisin pientä repeämää tuolla jänteessä tms.

Varmaan olisi parantunut omahoidolla jos olisin heti ottanut lievätkin kivut tosissaan, saapa nyt nähdä montako viikkoa pitää lepäillä että pääsee taas salille riuhtomaan!

Mulle tuli jännetupintulehdun kanssa tässä pari kuukautta takaperin, mutta mulla ei ollu mitää haittaa että pystyin salilla käymään koko lääkekuurin ajan ja samoilla painoilla jatkamaan.. en vain pystyn jujutsu reeneissä käymään, sitä ranne ei kestänyt lainkaan. Mutta mulla parani ihan kokonaan heti kun söin kuurin loppuun

Että tosiaan näköjään hyvin yksilöllistä

Mulla oli ja tai on vieläkin jännetupintulehdus, tuli kun tein hauista suoralla tangolla ja tavallisia punnerruksia maassa joka päivä paljon, ensiksi siinä oli sellanen pallo missä oli nestettä ja joku kuukauden jouduin olemaan mitään tekemättä, jossain vaiheessa se pallo missä oli nestettä hävis itsekseen tai siis lääkäri sanoi että se vaan levisi ja tota tulehdusta ei saa kuntoon kokonaan jotain puhetta oli leikkauksesta mutta uusiutuminen on erittäin todennäköistä joten en menny.. nykyään ei pahemmin haittaa, penkissä pidän rannesiteitä ja joskus se polttaa, mut kyllä ihan mukavasti pystyn käyttää kättä koko ajan.

Mulla myös kyseistä oireilua, mutta ne tulee ja menee. Treenannut olen silti jatkuvasti, mutta pidän hieman pitemmän tauon salilta jos ja kun vaivoja ilmaantuu.

Hieman päivitystä, käsi edelleen vittuilee :itku: . Kaksi viikkoa olin totaalilevossa ja nyt viime viikolla kävin tekemässä selkä reenin ja jalkareenit pysty kans tekeen. Joka yö ja viikonloput on ollut käsipaketissa mobilat hauteessa ja noita nappeja olen kuurilla syönyt 2½ viikkoa.

Kortisonipiikki ois varmaan paikallaan? Edelleen siis jännetuppi tulehtuneena ja nimen omaan peukalossa, liikkuu jo pikkusen paremmin mutta edelleen kipu on pistävää ja säteilee hieman kyynärvarteen. Alkaa hermot menemään! :curs:

Laitan asiani tähän vanhaan trediin! Elikkäs puristusvoimatreenissä on tullut ranteet kipeeksi. Ei vaan ole sellaisia oireita kuten tässä ketjussa on kerrottu. Elikkäs ranteeseen koskee ainoastaan jos joutuu jotain puristamaan ja samalla vetämään. Ranteesta kun puristelee, niin mihinkään ei koske. Mutta kun puristavan käden jännitys lakkaa, niin puristavan käden ranteeseen vihlaisee ikävästi.

Syynä todennäköisesti Coc#2 jolla en ole nyt kuitenkaan viikkoon treenaanut. Muissa liikkeissä ei aiia haittaa, paitsi noissa vetojutuissa. Onko jollain ollut vastaavia vaivoja? Toivottavasti ei ole mitään pahempaa..

Tanu, kannattaa vaikka jääpussia pitää kipeässä kohdassa pari kertaa päivässä 15-20min ja muutenkin olla käyttämättä kättä turhaan. Vaikka ei vielä mitenkään rajoita pahasti vielä treenaamista niin kannattaa ruveta hoitaa jo "pienten" oireiden takia niin välttyy pahemmalta todennäköisesti.

Kuten näette tältä sivulta aiempia postauksiani niin nyt vasta alkaa oleen parantunut ko. vaivasta ja lääkärin kanssa oli viikko sitten puhetta että salille vasta viikon päästä , mutta ajattelin jos vaikka huomenna tai ylihuomenna menisin salille ja tekisin todella kevyen "kuntouttavan" treenin.
Esim jotain 40-45% painoilla vai olisiko tämä suuri virhe.

Alkaa poltteleen kun kuukauden tauko alla salihommista :itku:
Tosin ei kivaan sekään jos kevyestä treenistä olisi sittenkin jotain haittaa parantumisen edistämisessä?

Suositut

Back
Ylös Bottom