Jääkiekkokorttien arvo (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakuel
  • Aloitettu Aloitettu
Muistaakseni täällä oli joskus trediä, missä oli linkki jonnekin ihme sivustolle mistä näki kiekkokorttien arvot. Onko kellään takaraivossa tuota osotetta, en ainakaan haulla löytänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se mitä sivu sanoo arvoksi ei kerro mitään siitä minkä verran niistä saat rahaa. Mene esim huuto nettiin ja selaa sieltä mitä korteista siellä pyydetään.

e: itse möin siellä yli 500 teemu selänteen kortin kokoelmani joskus ~300e eurolla.

Mikä toi kulmajuttu on, mitä väliä niillä ylipäätään on? Ala-asteella kaikki pätivät jostain kulmista ja joku tunsi aina jonkun jonka serkku oli leikannut kaikista korteistaan kulmat pois.

Se mitä sivu sanoo arvoksi ei kerro mitään siitä minkä verran niistä saat rahaa. Mene esim huuto nettiin ja selaa sieltä mitä korteista siellä pyydetään.

e: itse möin siellä yli 500 teemu selänteen kortin kokoelmani joskus ~300e eurolla.

Niinhän se on, mutta en oo ite nähny samanlaista korttiasettiä myytävän. Pitää metästää jostain muualta.

Vieläkin odotellessa sitä sivua... ;)

Mikä toi kulmajuttu on, mitä väliä niillä ylipäätään on? Ala-asteella kaikki pätivät jostain kulmista ja joku tunsi aina jonkun jonka serkku oli leikannut kaikista korteistaan kulmat pois.

Mitä paremmassa kunnossa kortti on = sitä "arvokkaampi", jos on kulmat paskana niin arvo tippuu.

Mulla olis koko sarja jääkiekkokortteja, ala-asteella noita tuli kerättyä. Joka viikko viikkorahoilla aivan pähkinöissään piti mennä kortteja ostamaan ja voi juma sitä vaihtokauppaa mitä käytiin :hyvä:

En muista mikä se sarja oli nimeltään mitä keräsin, joku leader, leaf, love, leffe. Auttakaa kuka muistaa? Tässähän ihan herkistyy :haart:. Joutuu kohta lähtemään varastoa penkomaan..

Oih, muistoja tulee mieleen. Kerran ostin kaverille lahjaksi paketin ja siellä oli joku harvinaisuus. Voi sitä vitutuksen määrää :itku:

Mulla olis koko sarja jääkiekkokortteja, ala-asteella noita tuli kerättyä. Joka viikko viikkorahoilla aivan pähkinöissään piti mennä kortteja ostamaan ja voi juma sitä vaihtokauppaa mitä käytiin :hyvä:

En muista mikä se sarja oli nimeltään mitä keräsin, joku leader, leaf, love, leffe. Auttakaa kuka muistaa? Tässähän ihan herkistyy :haart:. Joutuu kohta lähtemään varastoa penkomaan..

Oih, muistoja tulee mieleen. Kerran ostin kaverille lahjaksi paketin ja siellä oli joku harvinaisuus. Voi sitä vitutuksen määrää :itku:

Leaf se oli. Itellä on kans noita vielä tallessa jossain laatikossa. Vois kaivaa esiin ja katella mitä löytyy.

Edit: Löytyhä niitä ties kuinka monta sataa. Oi sitä pienen pojan riemua ku joku tämmönen hienosti kiiltelevä kortti paketista löytyny. Varmaan on pirusti arvoa!! :hyper:

Liitteet

• IMG_2137.JPG
    IMG_2137.JPG
    70 KB · Katsottu: 9 394
Tosiaan joskus 90-luvun alussahan noi oli kova juttu, ei kai niistä oikeesti kukaan mitään maksa enää?
Joo tiedän kyllä olen itsekkin niitä hölmöyksissäni ostanut... Pointtina vaan se että eletään vuotta 2008... Ja koska emme elä kommunistisessa yhteiskunnassa, niin kaikkien olemassa olevien hyödykkeiden hinta määräytyy markkinamekanismin mukaan... Eli siis kysyntä ja tarjonta määrittää mitä jokin maksaa...
Näin ollen kysymysmerkiksi jää, miten joku v#¤%n jääkiekkokorttilehti voi määrittää niille turhille pahvinpaloille kamalia hintoja, jos ketään ei niitä suostu rahalla ostamaan...

Täältäkin noita löytyy melkonen läjä. Joutaisi myydä pois, mutta mitä nyt tuolla huuto.netissä katselin, niin en löytänyt yhtäkään kohdetta mistä olisi tarjottu mitään.

Tuo oli ala-aste aikoina kovassa huudossa :D

Liitteet

• IMG_3294.JPG
    IMG_3294.JPG
    179,4 KB · Katsottu: 10 618
Yhyy :( annoin omat kortit serkulle. Pidin niitä niin lapsellisina mutta nyt ikävöin sitä ihanaa korttien järjestelmistä ja hiplaamista. Parasta oli kun niitä ei pitäny kansiossa vaan kaikki yhessä kasassa ja sit järjesteli ne lattialle joka päivä.
Mahtaako serkkupojalla olla MUN kortit vielä tallella :evil:

Yhyy :( annoin omat kortit serkulle. Pidin niitä niin lapsellisina mutta nyt ikävöin sitä ihanaa korttien järjestelmistä ja hiplaamista. Parasta oli kun niitä ei pitäny kansiossa vaan kaikki yhessä kasassa ja sit järjesteli ne lattialle joka päivä.
Mahtaako serkkupojalla olla MUN kortit vielä tallella :evil:

Osta mun sarja :D

Edit: Muistaakseni Ed Belfourin (tjsp) hologrammikorttikin löytyy. Vidu joutuu kohta meneen varastoon..

Muistutus:

Loppuu se paskanjauhaminen pokemoneista ja irvailu asiasta. Jos jotakuta kiinnostaa niin keskustelee aiheesta, ne ketä ei kiinnosta pysyvät poissa tästä threadista.

Jokaista threadia ei tarvitse tulla paskomaan hauskaakin hauskemmilla heitoilla.

Minulla on tallessa jotain 90-luvun alun LEAF NHL-kortteja. Muun muassa Selänteen rookie, joka oli silloin ainakin kaveripiirissä kova sana.
Pahoin pelkään, että tänäpäivänä ne ovat vain vielä arvottomampia kuin tuolloin, jolloin niitä sentään olisi voinut kaupata kavereille ja keräilykorttiliikkeisiin. Nykyään arvo on nimellinen pari euroa, joka ei kyllä ylitä edes korttien tunnearvoa.
Mutta eihän sitä tiedä, jos vaikka 50 vuoden päästä niistä taas jotain saisikin... Eipä ne juuri tilaa vie tai pilalle mene tuolla kansiossaan hyllynpohjalla, joten mikäs tässä ootellessa.

Multa löytyy -98 sm liiga korttisarja kokonaisuudessaan. Onkohan tolla setillä mitään arvoa.. Mä olin aika kova kauppamies noitten korttien kans ja huijasin nuoremmilta parhaat kortit :rock: Kallis harrastus oli muuten toi, vanhemmille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom