Jääkiekkokorttien arvo (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakuel
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm, muistaakos kukaan paljon sellasella yhdellä pakalla oli hintaa 90-luvulla :D Mulla ei vanhempien tarvinnut rahoja laittaa noihin, kun mummo toi aina muutaman paketin tullessaan käymään :haart:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Multa löytyy -98 sm liiga korttisarja kokonaisuudessaan. Onkohan tolla setillä mitään arvoa.. Mä olin aika kova kauppamies noitten korttien kans ja huijasin nuoremmilta parhaat kortit :rock: Kallis harrastus oli muuten toi, vanhemmille.
Mitä hittoa, sinäkö se olitkin? :(

Joskus ammoisina aikoina vielä päiväkodissa ollessani multa vaihdettiin, tai suoraan sanottuna kusetettiin, sellainen hyvin arvokkaan näköinen kortti: Kiiltävä pinta ja kaikkea! Sain vaihdossa taittuneen ja todella huonokuntoisen yksilön. Joskus aikanaan vitutti enemmänkin, mutta enää ei niinkään. Ja taisinpa kuulla vanhemmiltakin vähän valituksia tapahtuneesta...

Jäihän noita kiiltäviä toki muitakin, ettei nyt ihan ainoata (ja arvokkainta!) multa kuitenkaan vieneet... onneksi.

Ps. Ja myymässähän mä en näitä ole, näillä on tunnearvoa! :D

20 mk oli Leaf.

Vuoden -91 kotikisoihin kerättiin tarrakirjaa. Itseltä jäi pari puuttumaan. Pavel Burellakin oli tuolloin vielä kuvassa vihreät sukat. Eipä ihme että mies loikkasi sitten kisoista taalojen perään NHL:ään.

Muistaako kukaan niitä suklaavohveleita, mistä sai mukana aina tarran jossa esiteltiin joku pelaaja aina lemmikkejä ja lempiruokaa myöten?
Jotain kulta- ja muovikortteja saattaa varastosta löytyä, mutta tuskin niilläkään on mitään muuta kuin tunnearvoa..:(

Muistaako kukaan niitä suklaavohveleita, mistä sai mukana aina tarran jossa esiteltiin joku pelaaja aina lemmikkejä ja lempiruokaa myöten?
Jotain kulta- ja muovikortteja saattaa varastosta löytyä, mutta tuskin niilläkään on mitään muuta kuin tunnearvoa..:(
Ai hitto, nyt kun mainitsit, muistan nuo, en tosin nimeä tai mitään muutakaan. Hyviä vohveleita oli.

onks kellään ollu/on gordie howen rookie-kortti. jumaliste se oli jotain mistä pysty vaan uneksimaan.

Sisuissa saku koivun nimmarikortin metsästykseen meni suunilleen kaikki viikkorahat yhessä vaiheessa, lopulta kusetin sen kaverilta.

Beckettiä selattiin joka välitunti ja vaihdeltiin kortteja lehden arvojen mukaisesti.

Niitä sm-liiga vohveleita tuli syötyä ihan vitusti, lopulta heitin ne suklaat aina rodeen, ja ostin pelkkien tarrojen takia.

arvokkaimmat kortit oli tietenkin kovamuoveissa, sit oli niitä ruuvattavia koteloita minne meni tietty kaikki aarteet.

oli muuten ihq aikaa, oikeesti.

Donrussin elite kortti muistaakseni. oli helmiä. yritettiin tunnustella paketteja, että saatais noit. =)

Muistaako kukaan mikä oli semmonen sahalaita reunainen kortti? Oli joskus semmonen Gretzkyn kortti

muistanpa hyvinki vitutti vaa ku en ikinä löytäny väinön saha laita korttia, pavel buren kortti kylläki löytyy. itselläni on pelkkii nhl kortteja hyllys rapiat 3000 lähes jokasta joukkuetta n. 100-120.

ois muuten kiva tietää kui arvokas se gretskyn ensimmäinen kortti mikä on siitä tehty, sillä vois olla pikkuse raha arvoa.

Jäkiskortit pwns. Paljol ostatte mun ainaki 50:n kokelman Eric lindroseja :D

Jätkä kepitti meikän!:hyvä: Itseltä löytyy vain reilut 30.

Tulihan nuita keräiltyä aivan onnessaan silloin natiasiena. Joku kulta-super-erikoiskortti oli jonkun lehden mukaan sadan markan arvoinen, ja sitä sitten vaalittiin kuin silmäterää. Tallessa ovat kortit vieläkin, mutta taitavat olla kierrätyspaperin arvoisia (tunnearvo tietysti mittaamaton). Olisi varmaan pitänyt silloin koittaa myydä johonkin. :D

Keräsin aikoinaan Mario Lemiuxin ja Chris Cheliosin kortteja, varsinkin Marion kortteja tuli tosi paljon haalittua. Arvokkain kortti oli Lemiux/Eric lindrosin jokin Leafin kultakortti, toisella puolella Lemieux ja toisella Lindros. Arvoa tuolla piti olla 100 dollarin kieppeille. En olisi varmaan edes myynyt, jos joku olisi yrittänyt ostaa :jahas: Nyt voisin ehkä jopa myydä..

Tuntuu hieman hullulta, että aikoinaan oli kortti kauppoja, joissa myytiin pelkästään kortteja. Kai niille aikoinaan oli kysyntää, nyt ei varmaan tule kenellekään edes mieleen laittaa pystyyn tuollaista liikettä.

Mulla löytyy vieläkin toi Donrussin Gretzkyn Elite. Olin pari viikkoa mun ala-asteen kuumin korttienvaihtaja kun sain sen paketista. Nyt kun sais vaan myytyä sen :D Sillon kaikki tarjos paria sataa markkaa mutta en älynny vaihtaa.. Nyt lähtis jo pienemmlläkin hinnoilla.

No voin sanoa, että yksittäiset kortit, josta saa enemmän kun 20e on todella harvassa (se, että kortti kiiltää tai on sahalaita ei vielä kerro mitään). Toi donrusin grezky elite on itse asiassa ihan suht arvokas kortti, jos on vuosilta 94-96.

Oli mullakin tossa 500 Teemu Selänteen kokoelmassa useampi kortti, joille becket antoi yli 1000mk arvoksi. Eipä niitä kun myy lähellekään sitä hintaa saa.

Ite keräsin erityisesti Jaromir Jagr-kortteja, niitä taisi olla n. 50. Kaveri piti joskus pienenä semmosen "korttien vaihto illan" jonne tuli muutama tyyppi toisesta koulusta. Sit se sano niille et "täl kaveril on isot kokoelmat" tms., sit mä astuin huoneeseen ja iskin Jaromirit tiskiin! Ei oo varmaan ikinä ollu niin voittaja-olo..:hyper:

Joku iso-poika oli saanu jostain korttipaketista kortin missä oli muija tissit paljaana, kaikin puolin oli ihan kuin mikä tahansa jääkiekkokortti - muistaakseni. En vieläkään tiedä että kusettiko se mua, vai olisiko ollut ihan oikeesti joku erikoiskortti. Sitä se kuitenkin vaali kovasti, kunnes sain vaihettua sen yhteen Potvinin "reikäkorttiin". Lopulta se kuitenkin meni niin, että tyhmänä vaihdoin sen tyttökortin johonkin perus Gretskyyn samalle isolle-pojalle, kun iski paniikki, "että mitä jos äiti näkee".:(

Joo, jotai "sm-liigasuklaita" tuli sen verran syötyy et saatii kaverin kans kimppaan kerättyä sarja melkein täyteen, ainut mikä puuttui oli Hannu Virta:curs:
Tuossa sarjassahan sai tarrat liimattua isoon julisteeseen jossa oli paikat kaikille pelaajille.

Rakkain keräilymuisto on futiksen puolelta, ITALIA 90 purkkapaketeista sain kerättyä korttipakan täyteen, voi sitä riemun määrää kun kauan etsitty pataässä löytyi:dance:

Vuoden -91 kotikisoihin kerättiin tarrakirjaa. Itseltä jäi pari puuttumaan. Pavel Burellakin oli tuolloin vielä kuvassa vihreät sukat. Eipä ihme että mies loikkasi sitten kisoista taalojen perään NHL:ään.
En muista oliko samojen kisojen tarrakirja, mutta erikoisuutena oli että tarkkaan katsottuna pakkauksen läpi näki ensimmäisen tarran, joten pystyi ottamaan yhden "varman", kyllä niitä pakkauksia kioskilla tiirailtiin:)

"Arvokkain" jäkiskorttini oli vaihdossa saatu Jarmo Myllyksen NHL-kortti, johon kävin henkilökohtaisesti hakemassa nimmarin..

Noista lätkäkorteista oli ProHockey maaliskuisessa numerossa iso juttu. Aika arvoissa on Crosbyn rookiekortit ja muut old-skool kortit. Tais olla ton Crosbyn kortin arvo jotain 10 000e paikkeilla.

Meikäläiselläki oli skidinä iso kansiollinen noita kortteja. Tais mennä roskiin joskus 10v sitten... Ties mitä arvokortteja sielläki olis ollu ku olis vielä 20v hamstrannu.

Sehän nimmari ei anna sille kuin "arvoa" eli tunnearvoa :)

Aikoinaan sain paketista Sakari Lindforssin kortin, jossa oli sen nimmari. Kortti oli niitä vanhoja pahvipintaisia (sisu?) ja siinä oli mustalla tussilla vedetty nimmari. Jos joku olisi tarjonnut vaihdossa minulle sellaista korttia, niin en olisi ikinä uskonut aidoksi, vaan olisin väittänyt hänen sutaisseen itse siihen mukamas Saken nimmarin.

Heh, todellinen nostalgia threadi :D Tulihan noita joskus kultaisen 90-luvun alussa keräiltyä. Lemieux´n kortteja pääasiassa ja jossain vaiheessa taisi puuttua 4-5 korttia kaikista Mariosta julkaistuista korteista. Arvoa oli silloin kyllä, mutta eipä enää. Pitäisköhän kerätä näin vanhoilla päivillä Mario-setti täydelliseksi ja sitten hautoa vielä 50 vuotta ja sitten koittaa myydä..:D

Joku iso-poika oli saanu jostain korttipaketista kortin missä oli muija tissit paljaana, kaikin puolin oli ihan kuin mikä tahansa jääkiekkokortti - muistaakseni. En vieläkään tiedä että kusettiko se mua, vai olisiko ollut ihan oikeesti joku erikoiskortti. Sitä se kuitenkin vaali kovasti, kunnes sain vaihettua sen yhteen Potvinin "reikäkorttiin". Lopulta se kuitenkin meni niin, että tyhmänä vaihdoin sen tyttökortin johonkin perus Gretskyyn samalle isolle-pojalle, kun iski paniikki, "että mitä jos äiti näkee".:(

En mene takuuseen, mutta tuo saattoi olla Manon Rheaumen kortti. Itellä oli siitä kans muutama kortti, tosin ei alastonkuvaa. :( Aivan törkeän hyvännäköinen naismaalivahti.:kuola::D ja taisi olla ainoa NHL:ssä pelannut naismokke..?

Tämä nyt ei lätkään liity, mutta keräilykortteihin ja jalkapalloon kylläkin. Mutta on yksi n. 90 vuoden futiskorttipakka täydellisenä. Mahtaakohan tolla olla arvoa? Vois hyvi myydä pois, kun itsellä se on ollut vain tallessa jos joku sellaisen joskus haluaisi ostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom