Jääkiekkoilijan voimaharjoittelu?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, kaipaisin vähän neuvoja. Oon 17v, B-junnu ikänen jääkiekkoilija. En päässyt B-SM-sarjan joukkueen kesärinkiin, koska ei ole kuulema fyysisiä edellytyksiä pelata SM sarjaa. Nii, oon about 175cm pitkä ja painoa joku 65-66kg. Ongelmana on siis voima, paino ja nopeus. Lokakuuhun mennessä pitäis saada 10-15kg lisää painoa koutsin mukaan. Oon tässä about vuoden käyny ihan aktiivisesti kerran tai 2 viikossa salilla ja vetäny semmosta 1h 15min tiukkaa duunii, paino on vuodessa noussu noin 10kg, voimaa ja nopeutta on tullu myös melko paljon lisää, mutta nyt sitä pitäis saada oikeen kunnolla.

Millasta treeniä vedän, kuinka monta kertaa viikossa ja millasii lisäravinteitä pitäs popsii? Nopeus, voima ja paino oli siis avainsanat.

2-jakonen ohjelma vois olla ihan jees!
1.Päivä: rinta,oikkari,olkapäät ja etureidet
2. päivä:selkä,haukka,pohkeet,takareidet

sitten vatsoi molempien reenien loppuu mieles mukaa!!
sarjat/toistot 3x8 vois olla ihan hyvii, niil saa voimaa ja lihaskasvaa=massaa!

Kaiken hyvän lisäksi kukaan, ei kukaan saa 15kg:aa lihasta pariin kuukauteen. Ei muuta kuin kunnon bulkille, joka päivä mäkkiin ja painon nousu on taattu! :D

Pitäisi saada penkkitulos 15kg ylöspäin, 65 to 80kg. Eli syyskuun alussa pitäs nousta toi 80kg. Ajattelin tehdä tuota Arskan golden sixiä, mutta pitäiskö toistoja olla vähemmän penkissä ja sarjoja enemmä, jotta tulisi voimaa, ei pelkästään lihaskasvua? Ne muut 5 liikettä sitten niillä Arskan toistoilla ja sarjoilla. :) Mutta onko se yleensäkkin niin, että maksimivoima treeni tuo enemmän voimaa, kuin semmonen perusvoima?

Tuohon painoon on pakko kommentoida sen verran, että nykyisillä säännöillä jääkiekossa ei suuresta massasta ole apua vaan päinvastoin haittaa. Erittäin hyvä esimerkki tästä on muuan Pihlström, jolla painoa vain 82kg, mutta se ei menoa hirveästi näytä haittaavan. Toki voimaa kaverista löytyy kuin pienestä kylästä.

Tuohon painoon on pakko kommentoida sen verran, että nykyisillä säännöillä jääkiekossa ei suuresta massasta ole apua vaan päinvastoin haittaa. Erittäin hyvä esimerkki tästä on muuan Pihlström, jolla painoa vain 82kg, mutta se ei menoa hirveästi näytä haittaavan. Toki voimaa kaverista löytyy kuin pienestä kylästä.

sillä on pituutta 180 cm et aika hyvä suhde, verrattuna tähän kaveriin kuka on nyt kyseessä 175cm/65kg!

Joo, kaipaisin vähän neuvoja. Oon 17v, B-junnu ikänen jääkiekkoilija. En päässyt B-SM-sarjan joukkueen kesärinkiin, koska ei ole kuulema fyysisiä edellytyksiä pelata SM sarjaa. Nii, oon about 175cm pitkä ja painoa joku 65-66kg. Ongelmana on siis voima, paino ja nopeus. Lokakuuhun mennessä pitäis saada 10-15kg lisää painoa koutsin mukaan. Oon tässä about vuoden käyny ihan aktiivisesti kerran tai 2 viikossa salilla ja vetäny semmosta 1h 15min tiukkaa duunii, paino on vuodessa noussu noin 10kg, voimaa ja nopeutta on tullu myös melko paljon lisää, mutta nyt sitä pitäis saada oikeen kunnolla.

Millasta treeniä vedän, kuinka monta kertaa viikossa ja millasii lisäravinteitä pitäs popsii? Nopeus, voima ja paino oli siis avainsanat.

[OFFTOPIC] Itse olen vuotta nuorempi kuin sinä ja 178/82. Nyt jääkiekko tuli lopetettua juuri ennen kuin B-SM kesärinkiin olisi pyrkiä pitänyt ja taatusti olisin sinne päässyt, fysiikka tietenkin lähinnä suurin vahvuuteni. Suuret ongelmat kiekonhallinnan ja luistelukestävyyden kanssa teki tosta hommasta todella inhottavaa pidemmän päälle. [/OFFTOPIC]

Musta et mtn lisäpaskoja tarvitse kyllä. Kaverit on käyttänyt paljon Mas- nimisiä proteiinisörsseleitä, jotka edesauttaa lihasmassan kasvamista. Se on aika suosittukin eli ihan kokeiltavissa kunnon punttireenin yhteydessä. Lisää se kolmas punttireeni viikkoon vaikka väkisin. :rolleyes:

EDIT: Niin ja kuten tossa edessä olikin niin kokemuksesta sanon että jääkiekko muuttuu vaan hankalammaksi kun painoa kertyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tällänen kysymys tähän väliin, et tästä sun viestistä on nyt aikaa jonkun verran niin kerros vähän miten oot edistyny tos tavotteessas? elikkä vähän millä ohjelmalla vedät,miten paljon syöt ja paljon nyt painat?

Omg :S Kuka tää valmentaja on?
Vai pitäskö munki huolestua, kun olen kanssa B-ikäinen salibandari ja mitat 181/67 :(
Hyvä jos saat muutaman kilon nostettu järkevällä tavalla.

Broidi pelaa Hifk A:ssa pakkia ja sen mitat on 180/78 ja aika luigi on, mutta pelaa kun on osaa pelaa ei sen takia, että ois mikää massamies.

Taitoa ja nopeutta mielummi, vaikka itekkin IFK-fani olen.

Uskallatko kertoa joukkuettas, ite ainaki perillä pääkaupunki seudun junnujääkiekko valmentajista, jos vaikka olis joku tuttu.

Suositut

Back
Ylös Bottom